σελφ σερβις - Special Report: Τα... hit της 10ετίας! - Η καινοτομία οδηγεί τις εξελίξεις

Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Special Report: Τα... hit της 10ετίας! - Η καινοτομία οδηγεί τις εξελίξεις

19 Ιουλίου 2010 | 10:27 Γράφει η Μαριάννα  Παπαδοπούλου Topics: Special Reports,Απόψεις

Τα... hit της 10ετίας! - Η καινοτομία οδηγεί τις εξελίξεις

Η δεκαετία που μας πέρασε δεν θα έλεγε κανείς ότι ήταν η ευκολότερη για το λανσάρισμα νέων προϊόντων. Οι καταναλωτές κατακλύζονται από επιλογές που η κάθε μια υπόσχεται κάτι λιγότερο ή περισσότερο καινούργιο. Η ανάπτυξη μεριδίου των μαρκών στηρίζεται πλέον και στη συνεχή δημιουργία νέων προϊόντων, με ό,τι πρόβλημα συνεπάγεται αυτό στο ράφι, το μέγεθος του οποίου είναι πεπερασμένο. Εμείς στα My market προσανατολιζόμαστε στο να τοποθετούμε άμεσα τα νέα προϊόντα, για την καλύτερη ικανοποίηση του πελάτη.

Υπάρχουν δύο κύριες μέθοδοι καινοτομίας, το «pull» και το «push» innovation. Στην πρώτη περίπτωση η καινοτομία δεν είναι συνήθως επαναστατική, αφού η ανάγκη είναι ήδη γνωστή και άρα το ζητούμενο είναι απλώς ο τρόπος εξυπηρέτησής της. Το «push» innovation οδηγεί τις εξελίξεις, δημιουργεί προϊόντα που ο καταναλωτής βλέποντάς τα αντιλαμβάνεται ότι είχε αυτήν την ανάγκη χωρίς να το ξέρει (πολύ καλό παράδειγμα αποτελούν τα λειτουργικά τρόφιμα).

Συνήθως, τα προϊόντα αυτά καταβαραθρώνονται στις έρευνες καταναλωτή (ο καταναλωτής δεν μπορεί να αντιληφθεί τι του προσφέρεται) γι’ αυτό και σε περιπτώσεις μεγάλης καινοτομίας η έρευνα μπορεί και να παραλείπεται. Τα προϊόντα, όμως, που άλλαξαν τη ζωή μας σαν καταναλωτές προήλθαν από μια τέτοια διαδικασία παραγωγής καινοτομίας.

Ο καταναλωτής θέλει: «υγεία και ευεξία», «καθημερινές απολαύσεις/ικανοποίηση», «αυθεντικότητα/back to basics», «convenience/βολικότητα», «ηθική κατανάλωση». Τα πιο επιτυχημένα-καινοτόμα προϊόντα ήταν εκείνα που άγγιξαν όλες (ή αρκετές) από τις παραπάνω πλατφόρμες προστιθέμενης αξίας.

Για παράδειγμα, προϊόντα «better for you», υψηλής, δηλαδή, διατροφικής αξίας, όπως τύποι ψωμιού σε φέτες, αρτοσκευάσματα και δημητριακά ολικής άλεσης, συνδυασμένα και με βολικότητα, όπως κομμένες σαλάτες, smoothies κλπ έως προϊόντα με claims υγείας, όπως λειτουργικά γιαούρτια, ψωμί, μαργαρίνη, γάλα και συνδυασμένα με convenience, όπως χυμοί που καλύπτουν μεγάλο μέρος ημερήσιων αναγκών σε βιταμίνες από φρούτα-λαχανικά. Άλλο συνδυασμό αποτελούν τα λεγόμενα «ready to drink», που καλύπτουν την ανάγκη της βολικότητας και της απόλαυσης. Συνδυασμό υγείας και ευεξίας αλλά και ως ένα βαθμό ηθικής ή μάλλον πράσινης κατανάλωσης, αποτελούν και τα βιολογικά προϊόντα.

Στοιχεία αυθεντικότητας και απόλαυσης κάλυψαν τα λανσαρίσματα τροφίμων με παραδοσιακές αξίες αλλά και με πιο «γκουρμέ» νότες (σάλτσες, ρύζι, ζυμαρικά, χυμοί, αλλαντικά, κοκ) συχνά και με στοιχεία «better for you».

Σαν καινοτόμα προϊόντα μη τροφίμων που αγγίζουν τις προαναφερόμενες πλατφόρμες μπορούμε να ξεχωρίσουμε τα εξής: Τα compact προϊόντα σε είδη καθαρισμού, τα οποία συνδυάζουν βολικότητα με οικονομία αλλά και πιο «πράσινη» κατανάλωση, τόσο λόγω τρόπου παρασκευής και συσκευασίας όσο και λόγω τρόπου χρήσης. Ακόμη, θα πρέπει να αναφερθεί η μεγάλη καινοτομία του συστήματος καθαρισμού επιφανειών-πανάκια.

Από την άλλη, οι εταιρείες αποσμητικών χώρου εκμεταλλευόμενες την τάση για απλότητα και μικρές καθημερινές απολαύσεις, λανσάρισαν διάφορες εναλλακτικές λύσεις πέραν των κλασικών σπρέι. Αυτές τις πλατφόρμες, καθώς και την υγεία-ευεξία αγγίζουν τα «φυσικά» καλλυντικά. Επίσης, βολικότητα και ασφάλεια έδωσαν οι νέου τύπου καφεστίες.

Οικολογικό προσανατολισμό είχε μία μεγάλη γκάμα ειδών, από οικολογικά προϊόντα καθαρισμού, προϊόντα με βιοδιασπώμενες συσκευασίες, απορρυπαντικά/καθαριστικά, που χρησιμοποιούν λιγότερο νερό ή λειτουργούν χωρίς πρόπλυση ή σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, κλπ.

Τέλος, ο συνδυασμός των τάσεων για «υγεία και ευεξία», «ικανοποίηση αισθήσεων» και «βολικότητα», έδωσε το αναπτυσσόμενο ακόμη κομμάτι του ανδρικού καλλυντικού.

Τα επιτυχημένα λανσαρίσματα της δεκαετίας δεν ανακάλυψαν απαραίτητα νέες κατηγορίες που δεν υπήρχαν, αλλά κατάφεραν να συνδυάσουν πλατφόρμες προστιθέμενης αξίας και, μέσω διαφορετικών τρόπων χρήσης και παρουσίασης, να εξασφαλίσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή, συνήθως με υψηλότερη οικονομική αξία από τα συμβατικά.

σελφ σερβις (T. 396)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION