σελφ σερβις - Εσπερίδα ΕΣΒΕΠ: Ο ρόλος της μάρκας στην εποχή της κρίσης

Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Εσπερίδα ΕΣΒΕΠ: Ο ρόλος της μάρκας στην εποχή της κρίσης

14 Δεκεμβρίου 2011 | 14:45 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Branding,Εκδηλώσεις

Εσπερίδα ΕΣΒΕΠ: Ο ρόλος της μάρκας στην εποχή της κρίσης

Στον ρόλο που καλείται να παίξει ιδιαίτερα σήμερα η βιομηχανία επώνυμων προϊόντων αλλά και στα προβλήματα που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σε επίπεδο θεσμικού πλαισίου και οικονομικού περιβάλλοντος, επικεντρώθηκε η εσπερίδα που διοργάνωσε στις αρχές Νοεμβρίου ο Ελληνικός Σύνδεσμος Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων με τίτλο «Η μάρκα ως αξία στην εποχή της απαξίωσης».

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Νίκος Καραγεωργίου, ανοίγοντας τις εργασίες της εσπερίδας «σε μια εποχή απαξίωσης για μια οικονομία, οι μάρκες είναι παράγοντας που προσφέρει υψηλή προστιθέμενη αξία, εδραιώνει και εγγυάται τις επιθυμίες των καταναλωτών και αποτελεί έτσι έναν από τους βασικούς συντελεστές της δημιουργίας κοινωνικού πλούτου».

Επίσης, ο κ. Καραγεωργίου αναφέρθηκε διεξοδικά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα και υπογράμμισε με ιδιαίτερη έμφαση τον καθοριστικό ρόλο που παίζουν στην οικονομία της χώρας μας οι εταιρείες παραγωγής και διάθεσης επώνυμων καταναλωτικών προϊόντων. Ο πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ μίλησε για συγκεκριμένα ζητήματα που εξακολουθούν να αποτελούν τροχοπέδη στην πρόθεση των υγιών επιχειρήσεων να επενδύσουν στη χώρα. Παράδειγμα αποτελεί το fast track, που εδώ και δύο χρόνια σχεδιάστηκε για να προσελκύσει ξένους επιχειρηματίες, μειώνοντας δραματικά τα γραφειοκρατικά εμπόδια.

«Επενδύσεις δεν είδαμε», είπε ο κ. Καραγεωργίου. «Μήπως θα έπρεπε αυτή η μέριμνα να είχε ληφθεί για τους επιχειρηματίες της ελληνικής αγοράς, που αντιμετωπίζουν καθημερινά το φάσμα της γραφειοκρατίας;», αναρωτήθηκε. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από τον Κ. Καραγεωργίου και στις αλλαγές της συμπεριφοράς του καταναλωτή, ο οποίος έχει φέρει σε πρώτη θέση την τιμή ως κριτήριο επιλογής προϊόντων, χωρίς, όμως, να παραβλέπει και το ζήτημα της «εντιμότητας» της μάρκας, της εμπιστοσύνης, δηλαδή, πως το επώνυμο προϊόν θα του δώσει αυτό που υπόσχεται.

Διαφοροποίηση στις αξίες του καταναλωτή
Ο κ. Δημήτρης Μαύρος, Διευθύνων Σύμβουλος της MRB Hellas, παρουσίασε τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη μελέτη ερευνών, και αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις μεγάλες διαφοροποιήσεις που υφίστανται στην εποχή μας οι αξίες του καταναλωτή. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο φόβος για το στίγμα της ανάλγητης στάσης, ο οποίος αποτρέπει τους καταναλωτές να προχωρήσουν σε αγορές, ακόμη κι όταν έχουν το αναγκαίο γι’ αυτές εισόδημα.

Με ενδιαφέρον παρακολούθησαν οι σύνεδροι την ανάλυσή του σχετικά με τη νέα κατηγορία καταναλωτών που υπάρχει πλέον στην Ελλάδα, τους νεόπτωχους, τονίζοντας πως οι εταιρείες θα πρέπει να τους αντιμετωπίσουν με ευαισθησία αλλά και γνώση των πραγματικών αναγκών τους. Κατά τον κ. Δ. Μαύρο, οι νεόπτωχοι στην Ελλάδα αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό ποσοστό της ανώτερης/μεσαίας εισοδηματικής τάξης και το γεγονός αυτό αποτελεί ήδη σοβαρό πρόβλημα για το εμπόριο και τη βιομηχανία.

Ο κ. Μαύρος αναφέρθηκε και στην κοινωνική δράση των επιχειρήσεων, όχι με τη συμβατική σημασία των προγραμμάτων ΕΚΕ, αλλά με την ευρύτερη λογική της κατανόησης των αναγκών του καταναλωτή και της προσφοράς βιώσιμων λύσεων.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Νίκος Καραγεωργίου, ανοίγοντας τις εργασίες της εσπερίδας «σε μια εποχή απαξίωσης για μια οικονομία, οι μάρκες είναι παράγοντας που προσφέρει υψηλή προστιθέμενη αξία, εδραιώνει και εγγυάται τις επιθυμίες των καταναλωτών και αποτελεί έτσι έναν από τους βασικούς συντελεστές της δημιουργίας κοινωνικού πλούτου».

Επίσης, ο κ. Καραγεωργίου αναφέρθηκε διεξοδικά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα και υπογράμμισε με ιδιαίτερη έμφαση τον καθοριστικό ρόλο που παίζουν στην οικονομία της χώρας μας οι εταιρείες παραγωγής και διάθεσης επώνυμων καταναλωτικών προϊόντων. Ο πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ μίλησε για συγκεκριμένα ζητήματα που εξακολουθούν να αποτελούν τροχοπέδη στην πρόθεση των υγιών επιχειρήσεων να επενδύσουν στη χώρα. Παράδειγμα αποτελεί το fast track, που εδώ και δύο χρόνια σχεδιάστηκε για να προσελκύσει ξένους επιχειρηματίες, μειώνοντας δραματικά τα γραφειοκρατικά εμπόδια.

«Επενδύσεις δεν είδαμε», είπε ο κ. Καραγεωργίου. «Μήπως θα έπρεπε αυτή η μέριμνα να είχε ληφθεί για τους επιχειρηματίες της ελληνικής αγοράς, που αντιμετωπίζουν καθημερινά το φάσμα της γραφειοκρατίας;», αναρωτήθηκε. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από τον Κ. Καραγεωργίου και στις αλλαγές της συμπεριφοράς του καταναλωτή, ο οποίος έχει φέρει σε πρώτη θέση την τιμή ως κριτήριο επιλογής προϊόντων, χωρίς, όμως, να παραβλέπει και το ζήτημα της «εντιμότητας» της μάρκας, της εμπιστοσύνης, δηλαδή, πως το επώνυμο προϊόν θα του δώσει αυτό που υπόσχεται.

Διαφοροποίηση στις αξίες του καταναλωτή
Ο κ. Δημήτρης Μαύρος, Διευθύνων Σύμβουλος της MRB Hellas, παρουσίασε τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη μελέτη ερευνών, και αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις μεγάλες διαφοροποιήσεις που υφίστανται στην εποχή μας οι αξίες του καταναλωτή. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο φόβος για το στίγμα της ανάλγητης στάσης, ο οποίος αποτρέπει τους καταναλωτές να προχωρήσουν σε αγορές, ακόμη κι όταν έχουν το αναγκαίο γι’ αυτές εισόδημα.

Με ενδιαφέρον παρακολούθησαν οι σύνεδροι την ανάλυσή του σχετικά με τη νέα κατηγορία καταναλωτών που υπάρχει πλέον στην Ελλάδα, τους νεόπτωχους, τονίζοντας πως οι εταιρείες θα πρέπει να τους αντιμετωπίσουν με ευαισθησία αλλά και γνώση των πραγματικών αναγκών τους. Κατά τον κ. Δ. Μαύρο, οι νεόπτωχοι στην Ελλάδα αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό ποσοστό της ανώτερης/μεσαίας εισοδηματικής τάξης και το γεγονός αυτό αποτελεί ήδη σοβαρό πρόβλημα για το εμπόριο και τη βιομηχανία.

Ο κ. Μαύρος αναφέρθηκε και στην κοινωνική δράση των επιχειρήσεων, όχι με τη συμβατική σημασία των προγραμμάτων ΕΚΕ, αλλά με την ευρύτερη λογική της κατανόησης των αναγκών του καταναλωτή και της προσφοράς βιώσιμων λύσεων.


Τι λένε τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ
Από την πλευρά του, ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθήνας και Επιστημονικός Σύμβουλος του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), κ. Γιώργος Δουκίδης, παρουσίασε τη μελέτη του Ινστιτούτου που καταγράφουν, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τη μεγάλη συμμετοχή του κλάδου των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) στην οικονομική ζωή της χώρας.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, τα προϊόντα αυτά αντιπροσωπεύουν για την Ελλάδα ποσοστό περίπου 6,4% της συνολικής προστιθέμενης αξίας και προσφέρουν απασχόληση σε 200.000 άτομα. Ο κ. Δουκίδης αναφέρθηκε, επίσης, στη συγκριτική μελέτη της μέσης τιμής του καλαθιού σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα σε σχέση με τα αντίστοιχα της Αγγλίας και Ισπανίας, που αποδεικνύουν πως η μέση τιμή του πρώτου είναι χαμηλότερη (ακόμη κι αν δεν ληφθεί υπόψη ο παράγοντας ΦΠΑ) από τα άλλα δύο.

Όσο για το επίπεδο των τιμών, ο κ. Γ. Δουκίδης υπογράμμισε, ότι από τον Οκτώβριο του 2010 έως τον Οκτώβριο του 2011 παρουσίασαν άνοδο 3,25%, η οποία οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην άνοδο του ποσοστού ΦΠΑ. Χωρίς αυτό το ποσοστό, επεσήμανε ο κος Δουκίδης, οι τιμές σε 20 υποκατηγορίες προϊόντων θα είχαν παρουσιάσει ελαφρά πτώση. Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ, υπογραμμίστηκε από τον ομιλητή, έχει σαφέστατο επιστημονικό χαρακτήρα και δεν στηρίζεται σε τυχαίες συγκρίσεις τιμών.

Το προφίλ του επιχειρηματία-ηγέτη
Ιδιαίτερα χρήσιμη υπήρξε η αναφορά του καθηγητή μάνατζμεντ κ. Δημήτρη Μπουραντά στα βασικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχουν τα στελέχη των επιχειρήσεων στη νέα επιχειρηματική πραγματικότητα. Όπως είπε χαρακτηριστικά, δράση, στοχασμός, ευαισθησία και αυστηρότητα με ταυτόχρονη γνώση του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος, θα πρέπει να είναι τα κύρια προσόντα ενός ηγέτη σε μια νέα εποχή, όπου οι κοινωνικές ευαισθησίες είναι πολύ πιο ανεπτυγμένες απ’ ό,τι στο παρελθόν.

Προσέθεσε, επίσης, ότι στην εποχή μας η μεγάλη απειλή για μια επιχείρηση συνίσταται στο να εξακολουθήσει να κάνει τα ίδια πράγματα με αυτά που την έκαναν στο παρελθόν επιτυχημένη, την ώρα που όλα αλλάζουν. Η συμβουλή του ήταν πως οι επιχειρήσεις πρέπει να κρατήσουν τα καλά στοιχεία και τις αξίες που αποτελούν τη βάση τους και να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές για να παραμείνουν στην πρωτοπορία, προσαρμοζόμενες με ταχύτητα στις νέες συνθήκες.

Στον ρόλο που καλούνται να παίξουν οι επιχειρηματίες σήμερα μίλησε και ο κ. Παναγιώτης Γεννηματάς, επίτιμος αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Αναφέρθηκε στη σχέση κράτους και επιχείρησης, αλλά και στις ευθύνες των ίδιων των επιχειρηματιών για την πορεία που ακολούθησε η χώρα και τόνισε ότι η Ελλάδα βιώνει μια κρίση παραλογισμού, οδυνηρή και απειλητική για το μέλλον της.

Ο κ. Γεννηματάς κάλεσε επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων να πάρουν τις τύχες τους στα χέρια τους και να ανατρέψουν καταστάσεις, συνήθειες και συμπεριφορές, οι οποίες έχουν σχέση περισσότερο με τον οθωμανικό σκεπτικισμό παρά με τον ιστορικό ορθολογισμό του ελληνισμού, ο οποίος, είπε ο ομιλητής, αποτέλεσε και τη βάση του δυτικού ορθού λόγου.

Τι ισχύει και τι πρέπει να αλλάξει
Η εσπερίδα έκλεισε με την εισήγηση του κ. Παύλου Έξαρχου, partner της McKinsey & Company, ο οποίος παρουσίασε τα αποτελέσματα της μελέτης που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του ΥΠΟΙΑΝ κατ’ απαίτηση της τρόικας και είχε ως στόχο την καταγραφή των δομών λειτουργίας, των αδυναμιών και των προοπτικών του λιανεμπορίου.

Μεταξύ άλλων, ανέφερε πως οι Έλληνες φαίνεται πως προσδίδουν μεγάλη αξία στα πλεονεκτήματα των μικρών καταστημάτων, ενώ την ίδια στιγμή τα μοντέρνα format (συμπεριλαμβανομένων των εκπτωτικών καταστημάτων) έχουν μεγαλύτερη παραγωγικότητα. Συγκεκριμένα, στη χώρα μας είναι 40%-60% πιο παραγωγικά από τα παραδοσιακά καταστήματα, με εξαίρεση τα περίπτερα, που αποτελούν και ελληνικό φαινόμενο.

Επίσης, η μελέτη κατέγραψε και το ζήτημα των περιορισμών στη διάθεση συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων (βρεφικές τροφές, OTC, προϊόντα καπνού κλπ), αλλά και άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ελληνικού λιανεμπορίου τροφίμων, όπως η πιο περιορισμένη χρήση τεχνολογίας (σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη), τα υψηλά επίπεδα αποθεμάτων, τη γραφειοκρατία, τους περιορισμούς στην απασχόληση, το υψηλό κόστος των μεταφορών κά.

Ο κ. Έξαρχος υπογράμμισε ότι ένας από τους οκτώ κλάδους, οι οποίοι μπορούν να προσφέρουν την προσεχή δεκαετία ευκαιρίες ανάπτυξης και απασχόλησης στη χώρα μας είναι το ελληνικό λιανεμπόριο, το οποίο στην οργανωμένη μορφή του είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό. Συνεπώς, οι όποιες αδυναμίες του λιανικού εμπορίου είναι θεσμικής φύσεως και όχι λειτουργικής ή οργανωτικής. Στην εσπερίδα συμμετείχαν πάνω από 200 σημαντικά στελέχη επιχειρήσεων της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου.

σελφ σερβις (T. 412)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION