σελφ σερβις - Sustainable Retail '10: Το Συνέδριο για τις πράσινες πρακτικές των σούπερ μάρκετ

Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Sustainable Retail '10: Το Συνέδριο για τις πράσινες πρακτικές των σούπερ μάρκετ

1 Σεπτεμβρίου 2010 | 11:32 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Εκδηλώσεις

Sustainable Retail '10: Το Συνέδριο για τις πράσινες πρακτικές των σούπερ μάρκετ

Σε εποχές κρίσης, ξεχωρίζουν οι σοφά σκεπτόμενοι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις που αντιλαμβάνονται πως κάθε μας ενέργεια, αν δεν τις διατρέχει το πνεύμα της αειφορίας, είναι καταδικασμένη μακροπρόθεσμα να αποτύχει. Το σελφ σέρβις διοργανώνει στις 12 Οκτωβρίου 2010 το συνέδριο Sustainable Retail '10 - «H "πράσινη" πορεία των σούπερ μάρκετ & των FMCG», με στόχο να αναδείξει τη σημασία των πρωτοβουλιών που αναπτύσσουν επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ και προμηθευτές όχι ως μόδα, αλλά ως συμφέρουσα επιχειρηματική πρακτική.

Ένα πράσινο κατάστημα ή μια εφοδιαστική αλυσίδα δεν μπορεί να λειτουργεί με εξοπλισμό που δεν έχει οικολογικές προδιαγραφές, δεν μπορεί μια «πράσινη» αλυσίδα να έχει προϊόντα που επιβαρύνουν το περιβάλλον με οποιονδήποτε τρόπο, ούτε να χρησιμοποιεί συμβατικές πηγές ενέργειας κοκ.

Επίσης, δεν μπορεί μια «πράσινη» επένδυση να αποσβεστεί αν δεν διασφαλιστεί η εμπορική της επιτυχία, που έρχεται, φυσικά, μέσα από την αποδοχή της εκ μέρους του καταναλωτικού κοινού. Με αυτό το σκεπτικό, στο Sustainable Retail '10, θα παρουσιάσουμε τα καλύτερα παραδείγματα των «πράσινων» πρωτοβουλιών που έχουν υλοποιηθεί από λιανεμπόρους και προμηθευτές προϊόντων και υπηρεσιών του κλάδου της ευρείας κατανάλωσης.

Εκπρόσωποι των μεγαλύτερων λιανεμπορικών επιχειρήσεων και των προμηθευτών τους που δραστηριοποιούνται στην απαιτητική ελληνική αγορά θα τοποθετηθούν για τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις, οι οποίες ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν αειφόρες πρωτοβουλίες, για τη σημασία και τις μεθόδους συνεργασίας με τους προμηθευτές τους, τις διαθέσιμες στην ελληνική αγορά λύσεις, τους τρόπους χρηματοδότησης κλπ.

Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι των αλυσίδων και οι προμηθευτές προϊόντων και υπηρεσιών θα παρουσιάσουν τις πρωτοβουλίες που θα υλοποιήσει και αφορούν στη δημιουργία «πράσινων» καταστημάτων, την προώθηση οικολογικής συνείδησης στους καταναλωτές, την παραγωγή προϊόντων με οικολογικά χαρακτηριστικά σε όλη τη διαδικασία παραγωγής, την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που συμβάλλουν στην «πράσινη» οργάνωση και λειτουργία της επιχείρησης, τις συμβουλευτικές και ερευνητικές υπηρεσίες για τον σχεδιασμό και υλοποίηση «πράσινων» στρατηγικών και πρακτικών της επιχείρησης, τις υπηρεσίες μάρκετινγκ και επικοινωνίας των αειφόρων πρωτοβουλιών στους καταναλωτές κλπ.

Στόχος του συνεδρίου είναι να δώσει σαφείς απαντήσεις σε όλα τα κρίσιμα ερωτήματα, αποδεικνύοντας μέσω του προβληματισμού που θα αναπτυχθεί μεταξύ των συνέδρων πως η αειφόρος στρατηγική δεν είναι μία ακόμη μόδα, αλλά μια απαίτηση των καιρών για τη διασφάλιση του μέλλοντος των επιχειρήσεων.

Ένα πράσινο κατάστημα ή μια εφοδιαστική αλυσίδα δεν μπορεί να λειτουργεί με εξοπλισμό που δεν έχει οικολογικές προδιαγραφές, δεν μπορεί μια «πράσινη» αλυσίδα να έχει προϊόντα που επιβαρύνουν το περιβάλλον με οποιονδήποτε τρόπο, ούτε να χρησιμοποιεί συμβατικές πηγές ενέργειας κοκ.

Επίσης, δεν μπορεί μια «πράσινη» επένδυση να αποσβεστεί αν δεν διασφαλιστεί η εμπορική της επιτυχία, που έρχεται, φυσικά, μέσα από την αποδοχή της εκ μέρους του καταναλωτικού κοινού. Με αυτό το σκεπτικό, στο Sustainable Retail '10, θα παρουσιάσουμε τα καλύτερα παραδείγματα των «πράσινων» πρωτοβουλιών που έχουν υλοποιηθεί από λιανεμπόρους και προμηθευτές προϊόντων και υπηρεσιών του κλάδου της ευρείας κατανάλωσης.

Εκπρόσωποι των μεγαλύτερων λιανεμπορικών επιχειρήσεων και των προμηθευτών τους που δραστηριοποιούνται στην απαιτητική ελληνική αγορά θα τοποθετηθούν για τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις, οι οποίες ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν αειφόρες πρωτοβουλίες, για τη σημασία και τις μεθόδους συνεργασίας με τους προμηθευτές τους, τις διαθέσιμες στην ελληνική αγορά λύσεις, τους τρόπους χρηματοδότησης κλπ.

Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι των αλυσίδων και οι προμηθευτές προϊόντων και υπηρεσιών θα παρουσιάσουν τις πρωτοβουλίες που θα υλοποιήσει και αφορούν στη δημιουργία «πράσινων» καταστημάτων, την προώθηση οικολογικής συνείδησης στους καταναλωτές, την παραγωγή προϊόντων με οικολογικά χαρακτηριστικά σε όλη τη διαδικασία παραγωγής, την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που συμβάλλουν στην «πράσινη» οργάνωση και λειτουργία της επιχείρησης, τις συμβουλευτικές και ερευνητικές υπηρεσίες για τον σχεδιασμό και υλοποίηση «πράσινων» στρατηγικών και πρακτικών της επιχείρησης, τις υπηρεσίες μάρκετινγκ και επικοινωνίας των αειφόρων πρωτοβουλιών στους καταναλωτές κλπ.

Στόχος του συνεδρίου είναι να δώσει σαφείς απαντήσεις σε όλα τα κρίσιμα ερωτήματα, αποδεικνύοντας μέσω του προβληματισμού που θα αναπτυχθεί μεταξύ των συνέδρων πως η αειφόρος στρατηγική δεν είναι μία ακόμη μόδα, αλλά μια απαίτηση των καιρών για τη διασφάλιση του μέλλοντος των επιχειρήσεων.


Η ελληνική εμπειρία
Οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ έχουν αναπτύξει τα τελευταία χρόνια αξιόλογες πρωτοβουλίες στον τομέα αειφορίας. Η Α-Β Βασιλόπουλος, απέσπασε πρόσφατα το βραβείο Green Building για το κατάστημά της στον Άγιο Δημήτριο Αττικής (το πρώτο σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, στο οποίο απονεμήθηκε το
συγκεκριμένο βραβείο).

Το Green Building αποτελεί ευρωπαϊκό πρόγραμμα πιστοποίησης για τα ενεργειακά αποδοτικά κτίρια που εξοικονομούν ενέργεια και εκπομπές αερίων CO2. Τώρα, η αλυσίδα ετοιμάζει το νέο Α-Β Green Store στη Σταμάτα Αττικής, το οποίο αναμένεται να εγκαινιαστεί τον Σεπτέμβριο. Η Μετρό ήταν μεταξύ των πρώτων επιχειρήσεων που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα επιδότησης της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων. Η σημαντικότερη, όμως, προσπάθεια της εταιρείας αφορά στην κατασκευή ενός νέου καταστήματος, στο οποίο θα εφαρμοσθούν εξελιγμένες μέθοδοι εξοικονόμησης ενέργειας.

Τέτοιες είναι το ενεργειακό κέλυφος, κατασκευασμένο από υλικά που μειώνουν περίπου κατά 50% τις ανάγκες σε θέρμανση και κλιματισμό, η χρήση φωτοσωλήνων, που αποδίδουν εντός του καταστήματος υψηλή στάθμη ηλιακού φωτός, μειώνοντας την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για φωτισμό κατά 30%, οι σύγχρονες τεχνικές μείωσης του ενεργειακού φορτίου, με ενσωμάτωση ειδικών υαλοστασίων, πετασμάτων σκίασης κλπ.

Ο leader της ελληνικής αγοράς σούπερ μάρκετ, η Καρφούρ Μαρινόπουλος, εγκαινίασε τον Νοέμβριο του 2009 στο Χαλάνδρι το πρώτο της «πράσινο» κατάστημα, στο οποίο λειτουργεί Κέντρο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης για χαρτί, γυαλί και αλουμίνιο, υπάρχει «πράσινη ταράτσα» 700 τμ, πλατεία με παιδική χαρά, πεζόδρομο με δέντρα, ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις υψηλής ενεργειακής κλάσης κλπ. Η εταιρεία δήλωσε πως έχει θέσει ως στόχο τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος του νέου της καταστήματος κατά 30% μέσα σε τρία χρόνια.

Ο όμιλος συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Ένωση για την Εβδομάδα Ανανεώσιμης Ενέργειας, που έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση των πολιτών για τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και την ανάγκη στροφής προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Για την Καρφούρ Μαρινόπουλος, άλλωστε, τα αποτελέσματα του 2009 σε αυτόν τον τομέα ήταν πολύ ενθαρρυντικά: Μέσα από σημαντικές επενδύσεις, η εταιρεία πέτυχε μείωση κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας για φωτισμό κατά 30%.

Ο όμιλος Βερόπουλος, ανακοίνωσε πρόσφατα την εφαρμογή του προγράμματος «Ενέργεια για το Περιβάλλον». Το πρόγραμμα αφορά στη συνεργασία του με τον εναλλακτικό πάροχο ενέργειας Verbund, για την παροχή υδροηλεκτρικής ενέργειας.

Ειδικότερα, από τον Απρίλιο φέτος το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει το δίκτυο της Αφοί Βερόπουλοι υποκαθίσταται από την παραγωγή ισόποσου φορτίου, από υδροηλεκτρικές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Στη βόρεια Ελλάδα, η Μασούτης δημιούργησε το πρώτο «πράσινο» κατάστημά της στην Καστοριά, με προδιαγραφές βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής και με εφαρμογές ειδικών μονώσεων, με εφαρμογές γεωθερμικού και φωτοβολταϊκού συστήματος και χρήση φωτοσωλήνων για την ενίσχυση του φωτισμού του με φυσικό φως, ενώ υπήρξε η μέριμνα για τη χρήση εξοπλισμού από ανακυκλώσιμα υλικά κλπ. Και αυτά είναι μερικά μόνο παραδείγματα.

Διεθνής εμπειρία
Τα σούπερ μάρκετ διεθνώς, αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες που δεν αφορούν αποκλειστικά στη δική τους εταιρεία αλλά στηρίζονται στη συνεργασία με τους προμηθευτές τους, για την προώθηση ουσιαστικών πρακτικών αειφορίας.

Για παράδειγμα, η Wal-Mart συνεργάζεται με τους προμηθευτές της για να προωθήσει το ζήτημα της αειφορίας, κυρίως στον τομέα της παραγωγής προϊόντων αλλά και των logistics, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα προσιτές τιμές για τους πελάτες της.

Σε πολλές κατηγορίες προϊόντων ενισχύει την τοπική παραγωγή, ώστε να μειώνει τα χιλιόμετρα που πρέπει να διανύσουν τα φορτηγά της για τη μεταφορά τους στα επιμέρους καταστήματα, ενώ θέτει στόχους, μέσω της δημιουργίας δικτύων εργασίας, στα οποία συμμετέχουν μη κερδοσκοπικές οργανώσεις και προμηθευτές (Sustainable Value Networks) για τη χρήση 100% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τον μηδενισμό των απορριμμάτων και την πώληση προϊόντων σύμφωνων με τις προσταγές της οικολογίας.

Οι στόχοι αυτοί ισχύουν για όλες τις θυγατρικές της, σε κάθε γωνιά του κόσμου. Ήδη από το 2001 η Carrefour έχει δημιουργήσει ειδικό τμήμα που ασχολείται με τα θέματα της αειφορίας, το Group’s Sustainable Development Department.

Ο ρόλος του είναι να προωθεί τα σχετικά ζητήματα στο διοικητικό συμβούλιο, να εξασφαλίζει τη σωστή εφαρμογή των αποφάσεων, να συντονίζει τα επί μέρους τμήματα του οργανισμού και να προβάλει τις σωστές πρακτικές που εφαρμόζονται τοπικά, αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Τον περασμένο Νοέμβριο η Carrefour παρουσίασε τα πρώτα βραβεία Sustainable Development Awards. Από το 2006 η Carrefour έχει σχεδιάσει για τους προμηθευτές της ένα εργαλείο με το οποίο μπορούν να αξιολογούν τις εταιρείες τους βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων για την ανάπτυξή τους με κριτήρια αειφορίας.

Σήμερα, 1.500 προμηθευτές της χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο εργαλείο και μοιράζονται τις εμπειρίες τους. Ο βελγικός όμιλος Delhaize από την πλευρά του έχει θέσει μεταξύ των βασικών θεμάτων εταιρικής ευθύνης την επιλογή προϊόντων με κριτήρια αειφορίας, καθώς και το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής.

Σύμφωνα με τον CEO του ομίλου, κ. Pierre Olivier Beckers, ο οποίος έχει και σε προσωπικό επίπεδο –με τη συμμετοχή του σε διεθνείς επιτροπές και forum- εκδηλώσει την αφοσίωσή του στο θέμα της υπεύθυνης επιχειρηματικής δράσης, δηλώνει σε κάθε περίπτωση πόσο σημαντικά είναι, για παράδειγμα, τα ζητήματα της υπεύθυνης αλιείας, της μείωσης των εκπομπών του CO2 και της κλιματικής αλλαγής. Τον περασμένο Ιούνιο η Delhaize πραγματοποίησε το πρώτο της forum για τη δέσμευση του ομίλου σε στρατηγικές αειφορίας, με τη συμμετοχή σημαντικών opinion leaders, του οργανισμού Carbon Trust, της WWF, της Rainforest Alliance και του World Food Programme των Ηνωμένων Εθνών.

σελφ σερβις (T. 397)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION