σελφ σερβις - 6o Συνέδριο ΙΕΛΚΑ: Υψηλή προτεραιότητα τα έργα business & web analytics για τον κλάδο

Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

6o Συνέδριο ΙΕΛΚΑ: Υψηλή προτεραιότητα τα έργα business & web analytics για τον κλάδο

31 Οκτωβρίου 2017 | 09:41 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: Συνέδρια

Τη στροφή στα θεματικά συνέδρια σηματοδότησε η διοργάνωση του 6ου Συνέδριου ΙΕΛΚΑ με τον τίτλο «Business & Web Analytics στο σύγχρονο λιανεμπόριο FMCG». Την Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017 στο Αμφιθέατρο του OteAcdemy, αναπτύχθηκε ουσιαστικός διάλογος για την πολυπλοκότητα που προσθέτει η ψηφιακή εποχή στο ήδη απαιτητικό έργο της συλλογής δεδομένων και αξιοποίησής τους από τις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και FMCG. Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με την παρουσίαση των ιδιαίτερα κατατοπιστικών αποτελεσμάτων της σχετικής έρευνας, που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των εργασιών.

Σημαντικοί ομιλητές με εξειδίκευση στα Business & Web Analytics, αλλά και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων του κλάδου, απευθύνθηκαν με επιτυχημένα case studies, στοιχεία έρευνας και αναλυτική προσέγγιση των νέων τάσεων, σε πάνω από 250 συνέδρους, κάνοντας πιο σαφείς τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία σήμερα για τη μελλοντική λειτουργία της αγοράς. Συγκεκριμένα στο συνέδριο παρουσιάστηκαν:

  • 8 ελληνικές βέλτιστες πρακτικές σε σούπερ μάρκετ και προμηθευτές
  • 6 καινοτόμες υπηρεσίες που προσφέρουν δυνατότητα στις εταιρείες του κλάδου για βέλτιστη αξιοποίηση των business analytics
  • 2 ολοκληρωμένες επισκοπήσεις του state of the art στο εξωτερικό
  • 4 ποσοτικές αναλύσεις Ελλήνων καταναλωτών ή / και αγοραστών στον κλάδο των FMCG

Στο πλαίσιο του συνεδρίου πραγματοποιήθηκε και έρευνα στελεχών, με στόχο την καταγραφή της σημερινής κατάστασης στην υιοθέτηση τεχνικών business και web analytics από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Δεδομένου ότι ανώτερα στελέχη της πλειοψηφίας των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ και των μεγαλύτερων προμηθευτικών εταιρειών FMCG συμμετείχαν στις εργασίες του συνεδρίου, το δείγμα της έρευνας κρίνεται αντιπροσωπευτικό.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι οργανισμοί της πλειοψηφίας των ερωτηθέντων σε ποσοστό 85% είτε υλοποιούν ήδη κάποιο έργο web ή business analytics (74%), είτε θα ξεκινήσουν την υλοποίησή του μέσα στον επόμενο χρόνο (11%) (σχήμα 1). Μόλις το 6% δεν σχεδιάζει να υλοποιήσει κάποιο σχετικό έργο. Άλλωστε η πλειοψηφία των ερωτηθέντων σημειώνει ότι η επένδυση των εταιρειών στην ανάλυση δεδομένων αποτελεί σημαντική προτεραιότητα (σχήμα 2). Μάλιστα για το 29% αποτελεί πρώτη προτεραιότητα, για το 55% πολύ σημαντική προτεραιότητα, ενώ μόλις το 2% θεωρεί ότι δεν θεωρεί απαραίτητη την άμεση επένδυση.

Οι τρεις βασικοί στόχοι που κατεγράφησαν στα έργα των επιχειρήσεων που ήδη υλοποιούν παρόμοιες πρωτοβουλίες είναι:

  1. Η εναρμόνιση και βελτίωση της πελατοκεντρικής στρατηγικής marketing (41%) με βάση την έξυπνη ανάλυση των καλαθιών αγορών και τη συσχέτιση με τις κάρτες πιστότητας
  2. Η πληροφόρηση για σημαντικούς δείκτες απόδοσης της εταιρείας KPIs (19%), που αφορούν στην αξιοποίηση δεδομένων για τις βασικές λειτουργίες των επιχειρήσεων
  3. Η ανακάλυψη νέας γνώσης και συσχετισμών στα δεδομένα που μέχρι σήμερα δεν υπάρχει (16%) και αφορά κυρίως στις αγοραστικές συμπεριφορές και τις συνδυαστικές αγορές προϊόντων που δεν είναι προφανείς.

Αυτοί οι στόχοι φαίνεται ότι εναρμονίζονται με τα οφέλη που ήδη αποκομίζουν οι επιχειρήσεις (σχήμα 3). Το μεγαλύτερο όφελος φαίνεται ότι βρίσκεται στην καλύτερη κατανόηση και εξυπηρέτηση του πελάτη (54%), στη βελτιωμένη λήψη αποφάσεων (38%) που αφορά στις διαφορές λειτουργίες της επιχείρησης και στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (31%), τα οποία βέβαια σχετίζονται με την αύξηση των πωλήσεων (21%).

Προκειμένου όμως να αξιοποιηθούν καλύτερα τα εργαλεία αυτά, οι ερωτώμενοι θεωρούν ότι χρειάζεται ενημέρωση τόσο της ανώτερης διοίκησης (54%) όσο και εν γένει της επιχείρησης, η οποία μπορεί να επιτευχθεί είτε μέσω εξειδικευμένης εκπαίδευσης (31%), είτε μέσω της προσθήκης νέων στελεχών στην επιχείρηση (36%). Τέλος, αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ υπάρχουν αρκετές επιτυχημένες και πρωτοπόρες ελληνικές επιχειρήσεις που αξιοποιούν δεδομένα, 1 στους 3 συμμετέχοντες τονίζει ότι θα πρέπει να γίνει ευρέως γνωστή η ύπαρξη τους.

σελφ σερβις (T. 476)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION