σελφ σερβις - Αντίο πλαστικό loyalty. Καλώς ήλθες mobile loyalty

Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Αντίο πλαστικό loyalty. Καλώς ήλθες mobile loyalty

20 Ιουνίου 2017 | 11:40 Γράφει ο Γιάννης  Μουρατίδης Topics: Retail Technology,Τεχνολογία

Στο μέσο ελληνικό πορτοφόλι υπάρχουν 2-3 χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες. Οι κάρτες loyalty θα ήταν οι διπλάσιες, αν όχι τριπλάσιες, αν δεν αφήναμε στο συρτάρι τις λιγότερο χρήσιμες. Μετά την εμφάνιση των πρώτων σε αρκετές συναλλαγές ο αγοραστής δίνει στο ταμείο δύο κάρτες, για να πάρει, πληρώνοντας, με την πρώτη το όφελος που του δίνει η τράπεζα και με την άλλη το όφελος που του δίνει ο καταστηματάρχης. Η τάση, λοιπόν, είναι να καταργηθούν κι οι δύο και στη θέση τους να χρησιμοποιούμε το smartphone ή, ίσως, κάποια wearble συσκευή.

Η κατάργηση του πλαστικού χρήματος είναι ένα αρκετά δύσκολο εγχείρημα, καθώς ακόμα ο αγοραστής στην Ελλάδα εκπαιδεύεται να το χρησιμοποιεί. Ωστόσο, για τις κάρτες loyalty το εγχείρημα είναι πιο απλό και τα οφέλη για τον αγοραστή και την επιχείρηση αρκετά. Το σίγουρο είναι ότι οι πλαστικές κάρτες βρίσκονται στη δύση της ζωής τους –το πιθανότερο όχι μόνο για την υποστήριξη των προγραμμάτων loylaty, αλλά και για τις χρηματικές συναλλαγές.

Ο αγοραστής είναι... πληροφοριοδότης
Τα πιο άμεσα οφέλη από την κατάργηση της πλαστικής κάρτας loyalty είναι το κόστος που εξοικονομεί ο επιχειρηματίας κι η ευκολία του αγοραστή, που την έχει ως πρόγραμμα στο smart phone του. Η διάθεση κάποιων αγοραστών να έχουν αυτήν την ευκολία γίνεται φανερή, όταν επιλέγουν να φωτογραφίζουν την κάρτα τους με το κινητό, προκειμένου να δείχνουν τη φωτογραφία της στο σκάνερ του καταστήματος. Το κόλπο σε αρκετές περιπτώσεις δεν λειτουργεί, συνήθως λόγω του σκάνερ, μη προσφέροντας τα μέγιστα οφέλη που είναι δυνατό να απολάβουν αγοραστής και επιχείρηση.

Ένα πρόγραμμα loyalty έχει δύο στόχους. Ο ένας είναι να ωθήσει τον αγοραστή σε συχνές επισκέψεις στην ίδια επιχείρηση κι o δεύτερος να βοηθήσει την επιχείρηση στη συλλογή πληροφορίας σχετικά με την αγοραστική συμπεριφορά του πελάτη. Η αντικατάσταση της πλαστικής κάρτας από μια mobile εφαρμογή δημιουργεί οφέλη υπέρ και των δύο. Σε αντίθεση με την πλαστική κάρτα που έχει τυπωμένο το brand της επιχείρησης κι ένα αναγνωριστικό barcode, μια εφαρμογή έχει τη δυνατότητα να προσφέρει περισσότερες δυνατότητες στον αγοραστή. Μπορεί, για παράδειγμα, να ενσωματώνει τον κατάλογο προσφορών του καταστήματος ή ακόμα και να στέλνει ειδοποίηση όταν ο αγοραστής είναι κοντά σε μια προσφορά, μπορεί να ενσωματώνει κουπόνια προσφορών των προμηθευτών, να έχει αποθηκευμένη τη λίστα αγορών του πελάτη κι άλλες λειτουργίες, που συχνά είναι διάσπαρτες στα διαφορετικά κανάλια εξυπηρέτησης.

Οι προαναφερόμενες λειτουργίες μεταφράζονται σε πληροφορία για την επιχείρηση, την οποία έχει τη δυνατότητα να αξιοποιεί για τη δημιουργία στοχευμένων προσφορών, την βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και την βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, είτε στο φυσικό κατάστημα είτε στο e-shop.

Συχνότερη αλληλεπίδραση
Όσο καλά και να παρατηρήσει ο κάτοχος την υλική loyalty κάρτα του, δεν πρόκειται ν’ αλλάξει κάτι. Δεν συμβαίνει, όμως, το ίδιο με την loyalty εφαρμογή του κινητού του. Με την ίδια ευκολία που ανοίγει το facebook για να δει τα πρόσφατα posts των φίλων του, μπορεί ν’ ανοίξει τη loyalty εφαρμογή για να θυμηθεί το σύνολο των πόντων του, να δει προσφορές που τον ενδιαφέρουν και να προσθέσει κάποιο προϊόν στη λίστα αγορών του. Επομένως, βρίσκεται σε μια διαρκή αλληλεπίδραση με την επιχείρηση, ανταλλάσσοντας συχνά πληροφορίες με τα συστήματά της, δίνοντας έτσι το στίγμα της συμπεριφοράς του.

Η μετάβαση από τη «μερική» στην «πολύ» αλληλεπίδραση είναι μια νέα πρόκληση για την επιχείρηση. Στο πρόσφατο συνέδριο της IDC για τους ΙΤ Directors, η φράση «data has no value» προκάλεσε έκπληξη στους συμμετέχοντες. Ίσως αρκετοί αναρωτήθηκαν, «κι αν τα δεδομένα δεν έχουν αξία, γιατί συλλέγουμε τεράστιες ποσότητες από αυτά, κάνοντας επενδύσεις σε εξοπλισμό και δημιουργώντας λειτουργικά έξοδα για τη συντήρηση και την ασφάλεια τους;». Η απάντηση ήρθε επίσης δια στόματος IDC: «Για να τροφοδοτούμε τους αλγορίθμους».

Η κατάργηση του πλαστικού χρήματος είναι ένα αρκετά δύσκολο εγχείρημα, καθώς ακόμα ο αγοραστής στην Ελλάδα εκπαιδεύεται να το χρησιμοποιεί. Ωστόσο, για τις κάρτες loyalty το εγχείρημα είναι πιο απλό και τα οφέλη για τον αγοραστή και την επιχείρηση αρκετά. Το σίγουρο είναι ότι οι πλαστικές κάρτες βρίσκονται στη δύση της ζωής τους –το πιθανότερο όχι μόνο για την υποστήριξη των προγραμμάτων loylaty, αλλά και για τις χρηματικές συναλλαγές.

Ο αγοραστής είναι... πληροφοριοδότης
Τα πιο άμεσα οφέλη από την κατάργηση της πλαστικής κάρτας loyalty είναι το κόστος που εξοικονομεί ο επιχειρηματίας κι η ευκολία του αγοραστή, που την έχει ως πρόγραμμα στο smart phone του. Η διάθεση κάποιων αγοραστών να έχουν αυτήν την ευκολία γίνεται φανερή, όταν επιλέγουν να φωτογραφίζουν την κάρτα τους με το κινητό, προκειμένου να δείχνουν τη φωτογραφία της στο σκάνερ του καταστήματος. Το κόλπο σε αρκετές περιπτώσεις δεν λειτουργεί, συνήθως λόγω του σκάνερ, μη προσφέροντας τα μέγιστα οφέλη που είναι δυνατό να απολάβουν αγοραστής και επιχείρηση.

Ένα πρόγραμμα loyalty έχει δύο στόχους. Ο ένας είναι να ωθήσει τον αγοραστή σε συχνές επισκέψεις στην ίδια επιχείρηση κι o δεύτερος να βοηθήσει την επιχείρηση στη συλλογή πληροφορίας σχετικά με την αγοραστική συμπεριφορά του πελάτη. Η αντικατάσταση της πλαστικής κάρτας από μια mobile εφαρμογή δημιουργεί οφέλη υπέρ και των δύο. Σε αντίθεση με την πλαστική κάρτα που έχει τυπωμένο το brand της επιχείρησης κι ένα αναγνωριστικό barcode, μια εφαρμογή έχει τη δυνατότητα να προσφέρει περισσότερες δυνατότητες στον αγοραστή. Μπορεί, για παράδειγμα, να ενσωματώνει τον κατάλογο προσφορών του καταστήματος ή ακόμα και να στέλνει ειδοποίηση όταν ο αγοραστής είναι κοντά σε μια προσφορά, μπορεί να ενσωματώνει κουπόνια προσφορών των προμηθευτών, να έχει αποθηκευμένη τη λίστα αγορών του πελάτη κι άλλες λειτουργίες, που συχνά είναι διάσπαρτες στα διαφορετικά κανάλια εξυπηρέτησης.

Οι προαναφερόμενες λειτουργίες μεταφράζονται σε πληροφορία για την επιχείρηση, την οποία έχει τη δυνατότητα να αξιοποιεί για τη δημιουργία στοχευμένων προσφορών, την βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και την βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, είτε στο φυσικό κατάστημα είτε στο e-shop.

Συχνότερη αλληλεπίδραση
Όσο καλά και να παρατηρήσει ο κάτοχος την υλική loyalty κάρτα του, δεν πρόκειται ν’ αλλάξει κάτι. Δεν συμβαίνει, όμως, το ίδιο με την loyalty εφαρμογή του κινητού του. Με την ίδια ευκολία που ανοίγει το facebook για να δει τα πρόσφατα posts των φίλων του, μπορεί ν’ ανοίξει τη loyalty εφαρμογή για να θυμηθεί το σύνολο των πόντων του, να δει προσφορές που τον ενδιαφέρουν και να προσθέσει κάποιο προϊόν στη λίστα αγορών του. Επομένως, βρίσκεται σε μια διαρκή αλληλεπίδραση με την επιχείρηση, ανταλλάσσοντας συχνά πληροφορίες με τα συστήματά της, δίνοντας έτσι το στίγμα της συμπεριφοράς του.

Η μετάβαση από τη «μερική» στην «πολύ» αλληλεπίδραση είναι μια νέα πρόκληση για την επιχείρηση. Στο πρόσφατο συνέδριο της IDC για τους ΙΤ Directors, η φράση «data has no value» προκάλεσε έκπληξη στους συμμετέχοντες. Ίσως αρκετοί αναρωτήθηκαν, «κι αν τα δεδομένα δεν έχουν αξία, γιατί συλλέγουμε τεράστιες ποσότητες από αυτά, κάνοντας επενδύσεις σε εξοπλισμό και δημιουργώντας λειτουργικά έξοδα για τη συντήρηση και την ασφάλεια τους;». Η απάντηση ήρθε επίσης δια στόματος IDC: «Για να τροφοδοτούμε τους αλγορίθμους».


Η ανάλυση των δεδομένων με εξειδικευμένους αλγόριθμους έχει ήδη αρκετά χρόνια ζωής και εξέλιξης. Αυτήν την περίοδο η προσοχή είναι στραμμένη στην τεχνητή νοημοσύνη και συγκεκριμένα στους αλγόριθμους deep learning, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να διαχειρίζονται τεράστιες ποσότητες δεδομένων, που δεν προέρχονται από μια μόνο πηγή, και να δημιουργούν συσχετισμούς που σχεδόν χαρτογραφούν τη νοοτροπία του αγοραστή.

Η χρήση του smartphone, το οποίο ενσωματώνει πλέον μια μεγάλη ποικιλία αισθητήρων, δίνει τη δυνατότητα της ψηφιοποίησης κινήσεων και συναισθημάτων του κατόχου του. Η επιχείρηση μπορεί να γνωρίζει πώς ο κάτοχος της συσκευής κινήθηκε στους χώρους του καταστήματος, σε ποια ράφια στάθηκε περισσότερη ώρα και, αξιοποιώντας τα social media, τι επικοινώνησε στον κοινωνικό του κύκλο.

Η ανάλυση των δεδομένων γίνεται πολυσύνθετη σε σχέση με το παρελθόν, όπου η επιχείρηση γνώριζε μόνο τα δημογραφικά στοιχεία, τα οποία συσχέτιζε με τα προϊόντα που αγοράστηκαν.

  • Loyalty app θα δοκιμάσει η Spar

Η Spar ξεκίνησε τη δοκιμαστική λειτουργία της εφαρμογής Spar Go, η οποία δίνει πρόσβαση στους πελάτες σε προωθητικές ενέργειες και άμεσες επιβραβεύσεις ανάλογα με τις αγορές τους. Αρχικά η εφαρμογή θα λειτουργήσει σε ένα μόνο κατάστημα στη Βρετανία κι έχει σχεδιαστεί ώστε να στοχεύει τους πελάτες ανά γεωγραφική περιοχή που βρίσκονται τα καταστήματα. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες θα έχουν ειδικές προσφορές σε είδη καθημερινής χρήσης, όπως αυγά και γάλα και η επιχείρηση θα έχει τη δυνατότητα να ορίσει κατά περίπτωση ένα δώρο, όπως δωρεάν καφέ ή δωρεάν εφημερίδα.

Επιπλέον, η εφαρμογή έχει τη δυνατότητα να προσφέρει λειτουργίες click & collect και home delivery, τις οποίες ο έμπορος έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιεί, ανάλογα με την περιοχή του καταστήματος.

  • Η εξέλιξη του shelf-labelling

Σ’ ένα από τα καταστήματα της Waitrose στην περιοχή του Cambridge επρόκειτο να ξεκινήσει ένα πείραμα ως τα τέλη Απριλίου. Θα βασιστεί σ’ ένα εξελιγμένο shelf-labelling σύστημα, το οποίο εκτός από αλλαγές τιμών θα έχει τη δυνατότητα προβολής video.

Το video θα δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία και τους προμηθευτές της να αλληλεπιδρούν καλύτερα με τους πελάτες. Σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων (π.χ. στα κρασιά) το video θα προβάλει στον πελάτη γευσιγνωστικές πληροφορίες και προτάσεις για συνδυασμούς με τρόφιμα, ανάλογα με το είδος του κρασιού και την εποχή του έτους.

Επιπλέον η εταιρεία ευελπιστεί ότι με τη βοήθεια του video θα αυξήσει τις πιθανότητες προώθησης προϊόντων λιγότερο γνωστών στους αγοραστές, οι οποίοι έχουν συνηθίσει σε συγκεκριμένες αγορές προϊόντων, με γνώμονα την τιμή ή τα χαρακτηριστικά.

Η ποικιλία των επιλογών όμοιων προϊόντων στο ράφι έχει κάνει δυσκολότερη την επιλογή των αγοραστών, οι οποίοι τελικά ή επιλέγουν το προϊόν που έχουν συνηθίσει ή αυτό που έχει τη χαμηλότερη τιμή. Οι πληροφορίες μέσω του video αναμένεται να αλλάξουν αυτήν την κατάσταση.

  • Πες το και πλήρωσες!

Μετά από αρκετές πετυχημένες δοκιμές, η Google είναι έτοιμη να διαθέσει εφαρμογή πληρωμών, που ενεργοποιείται με τη φωνή του χρήστη. Η εφαρμογή δοκιμάστηκε σε 100 εμπόρους. Ο χρήστης χρειάζεται να λέει απλώς «θα πληρώσω με Google», ολοκληρώνοντας τη συναλλαγή, χωρίς να χρειάζεται να βγάλει το τηλέφωνο από την τσέπη του. Σε διαδικασία παρόμοιων δοκιμών βρίσκεται κι η Amazon, που θεωρεί ότι σε μια ψηφιακή αγορά, η πληρωμή πρέπει να είναι ενοποιημένη στο όλον της ψηφιακής εμπειρίας που απολαμβάνει ο αγοραστής.

σελφ σερβις (T. 472)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION