σελφ σερβις - Σε ένταση οι προσφορές φέτος

Δευτέρα, 18 Δεκεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Σε ένταση οι προσφορές φέτος

22 Νοεμβρίου 2017 | 09:47 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά,Προώθηση

Μεγαλύτερη έμφαση στις προωθητικές ενέργειες δίνουν φέτος οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προκειμένου να κερδίσουν μερίδια αγοράς σε μια περίοδο έντονης κινητικότητας του τζίρου από δίκτυο σε δίκτυο, λόγω ενεργοποίησης της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη. Τα τελευταία στοιχεία της Nielsen, που αναφέρονται στην περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου φέτος, δείχνουν ότι υπό καθεστώς προωθητικών ενεργειών τέθηκε το 51,9% των επώνυμων ταχυκίνητων προϊόντων έναντι 50,5% την ίδια περίοδο του 2016 και το 44,2% του συνόλου των ταχυκίνητων κωδικών έναντι 42,6% ένα χρόνο πριν.

H διαφορά στην ένταση των προσφορών μεταξύ του συνόλου των FMCG και των επώνυμων προϊόντων της κατηγορίας αποδίδεται στην περιορισμένη δυναμική της διενέργειας προσφορών, που καταγράφεται φέτος στους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας. Ωστόσο, παρά την αύξηση της έντασης των προσφορών στα ταχυκίνητα αγαθά, οι προωθητικές ενέργειες δεν έφθασαν στο επίπεδο του 2015, χρονιάς που λόγω και των θερμών πολιτικών εξελίξεων –διπλές εθνικές εκλογές, δημοψήφισμα, επιβολή των capital controls– οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ άσκησαν επιθετική πολιτική τιμολόγησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι, στα επώνυμα ταχυκίνητα προϊόντα οι προωθητικές ενέργειες κάλυψαν το 51,9% των πωλούμενων όγκων στο οκτάμηνο, όταν φέτος, όπως προαναφέρθηκε, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 52,9% και στο σύνολο των FMCGs διαμορφώθηκε στο 44,5% από 44,2% φέτος την ίδια περίοδο.

Το 2017 άρχισε με μεγάλη ένταση στις πρόσφορες, με το 52,4% των προϊόντων σε όγκο να πωλούνται κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους υπό καθεστώς προώθησης στα επώνυμα αγαθά και αντίστοιχα στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών το 44,7% αυτών.

Πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι παρά την ένταση των προωθητικών ενεργειών η αγορά φέτος δεν κατάφερε να αυξήσει τους όγκους πωλήσεων. Είναι χαρακτηριστικό πως, βάσει των στοιχείων της Nielsen, οι πωλούμενοι όγκοι των επώνυμων ταχυκίνητων αγαθών στο οκτάμηνο παρέμειναν σταθεροί, ενώ την ίδια περίοδο του 2016 είχαν καταγράψει άνοδο 4,2%. Αντίστοιχα στο σύνολο των ταχυκίνητων κωδικών φέτος παρά τις προωθήσεις οι όγκοι κατέγραψαν οριακή άνοδο 0,1% στο οκτάμηνο, όταν το 2016 είχαν σημειώσει εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 6,3%.

ΣΕ ΠΤΩΣΗ ΤΑ PL
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κινούνται καθοδικά σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε όγκο, πιθανότατα εξαιτίας των έντονων προωθητικών ενεργειών που εφαρμόζουν οι παραγωγοί των επώνυμων αγαθών.

Ειδικότερα, βάσει των στοιχείων της Nielsen για το δεύτερο τρίμηνο του 2017 η συμμετοχή των πωλήσεων σε όγκο των private label αγαθών μειώθηκε περαιτέρω στο 22%, χωρίς τον υπολογισμό των στοιχείων της Lidl στο δείγμα, και στο 36% συνυπολογιζομένων των στοιχείων της Lidl, έναντι 22,7% και 36,7% αντίστοιχα κατά το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς. Τα ανάλογα ποσοστά που δίνουν την εικόνα του τέταρτου τριμήνου του 2016 ήταν 23,4% και 38,2%.

Αντίστοιχη πορεία ακολουθούν οι σχετικές μετρήσεις στο οκτάμηνο φέτος. Ειδικότερα, οι πωλούμενοι όγκοι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μειώθηκαν στο 22,2%, χωρίς τον υπολογισμό των στοιχείων της Lidl στο δείγμα, και στο 36,8% συνυπολογιζομένων των στοιχείων της Lidl, έναντι 23,8% και 38,6% αντίστοιχα το οκτάμηνο του 2016 και 27% και 39,7% το οκτάμηνο του 2015.

Σημειώνουμε ότι κατά την τελευταία τριετία η υψηλότερη επίδοση των private label προϊόντων σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή τους στο σύνολο των πωλήσεων του κλάδου, καταγράφηκε στο τρίτο τρίμηνο του 2015, οπότε οι σχετικοί δείκτες είχαν εκτιναχθεί στο 27,2% χωρίς τον υπολογισμό των στοιχείων της Lidl στο δείγμα, και στο 40,8% συνυπολογιζομένων των στοιχείων της γερμανικής εταιρείας.

Ενδιαφέρον για τον τζίρο του παραδοσιακού καταστήματος

Σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης των εργασιών του έχει το οργανωμένο λιανεμπόριο, δεδομένου ότι το παραδοσιακό κατάστημα, αν και έχει χάσει την αίγλη του, αντιστέκεται ακόμα, έχοντας αξιοσημείωτη παρουσία στην αγορά. Ερήμην των δυνατοτήτων απόσπασης τζίρου που παρέχουν στις αλυσίδες τα παραδοσιακά καταστήματα, στο μεταξύ τους ανταγωνισμό οι αλυσίδες συνεχίζουν να «μοιράζονται» τον ίδιο καταναλωτή, ο οποίος απλώς μετακινείται από δίκτυο σε δίκτυο, πράγμα που υποχρεώνει τους λιανέμπορους να επενδύουν στην τόνωση της πιστότητας της πελατείας τους.

Επισκέπτες σε 6,1 διαφορετικά κανάλια διανομής ετησίως
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από έρευνα της IRI που πραγματοποιήθηκε σε επτά χώρες της Ευρώπης –σε Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ολλανδία– και σε δείγμα 2.600 ατόμων, εκ των οποίων τα 300 στην Ελλάδα, οι Έλληνες καταναλωτές επισκέπτονται περί τα 6,1 διαφορετικά κανάλια διανομής ετησίως για τις αγορές των βασικών ειδών ανάγκης των νοικοκυριών, επίδοση που κατατάσσει την χώρα μας στη δεύτερη θέση μετά την Ιταλία (6,6 διαφορετικά κανάλια διανομής).

Κατά την έρευνα για τις αγορές τυποποιημένων προϊόντων οι Έλληνες αλλάξουν κάθε χρόνο 3,2 κανάλια διανομής, για τις αγορές φρέσκων προϊόντων 2,7 κανάλια, ποτών 1,8 κανάλια, κατεψυγμένων τροφίμων 1,8 κανάλια, προϊόντων προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς 2,5 κανάλια και προϊόντων καθαριότητας 1,7 κανάλια.

Στην πρώτη θέση των επιλογών μας βρίσκονται τα σούπερ μάρκετ, καθότι κατά το 99% οι καταναλωτές στην Ελλάδα έναντι 91% στην υπόλοιπη Ευρώπη επισκέφτηκαν το τελευταίο δωδεκάμηνο οργανωμένες σάλες πωλήσεων κλασικού τύπου για την αγορά των βασικών ειδών διατροφής, κατά το 47% επισκέφθηκαν κάποιο convenience store έναντι 34% αντίστοιχα, κατά το 34% κάποιο υπέρ μάρκετ έναντι 42%, κατά το 30% ένα κατάστημα discount έναντι 36%, κατά το 49% ένα «κατάστημα του δρόμου» έναντι 36% και κατά το 31% μια on line πλατφόρμα με ευρεία γκάμα αγαθών έναντι 26% στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Ωστόσο, τα παραδοσιακά καταστήματα, όπως και τα μεμονωμένα σούπερ μάρκετ, διατηρούν μέρος της δυναμικής τους, καθότι τα επισκέπτονται κατά το 56% οι Έλληνες καταναλωτές, όταν στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό περιορίζεται στο 46%. Το τρίτο σημαντικότερο κανάλι για την προμήθεια των βασικών προϊόντων για τον Έλληνα καταναλωτή είναι το φαρμακείο με ποσοστό 53% έναντι 35% στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Όσο για τα e-shope με εξειδικευμένα προϊόντα, τα επισκέπτονται για αγορές κατά το 28% οι Έλληνες καταναλωτές, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη κατά το 20%.

Γιατί ο Έλληνας προτιμά το φυσικό σούπερ μάρκετ
Γιατί, όμως, οι Έλληνες προτιμούμε να επισκεπτόμαστε τα σούπερ μάρκετ αντί του να επιλέγουμε τις online αγορές; Κατά το 52%, σύμφωνα με την έρευνα, προτιμούν το φυσικό κατάστημα γιατί τους παρέχει τη δυνατότητα να αγγίξουν τα προϊόντα, κατά το 44% διότι αυτό είναι σύμφωνο με τη διάθεσή τους, κατά το 36% διότι η καινοτομία είναι καλύτερα ορατή στο φυσικό κατάστημα, κατά το 34% διότι έχουν τον απαιτούμενο χρόνο για βόλτα στο κατάστημα, κατά το 34% διότι το σούπερ μάρκετ είναι κοντά στο σπίτι ή στη δουλειά και κατά ένα 29% επειδή πιστεύουν πως στο φυσικό κατάστημα η σύγκριση τιμών μπορεί να γίνεται ευκολότερα.

Για τις online πλατφόρμες το 25% των καταναλωτών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι είναι πιθανό να τις επισκεφθούν μέσα στο επόμενο εξάμηνο, για ν’ αγοράσουν αγαθά καθημερινής ανάγκης.

σελφ σερβις (T. 476)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION