σελφ σερβις - Μάχη χαρακωμάτων φέτος τα Χριστούγεννα

Δευτέρα, 18 Δεκεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Μάχη χαρακωμάτων φέτος τα Χριστούγεννα

22 Νοεμβρίου 2017 | 11:48 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Για ένα νέο σκληρό «πόλεμο τιμών» προετοιμάζονται οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ εν όψει των Χριστουγέννων. Η αναβίωση των καταστημάτων που ανήκαν στη Μαρινόπουλος υπό τη Σκλαβενίτης αλλάζει πλήρως το πεδίο μάχης. Όλοι γνωρίζουν ότι ο τζίρος που τους αναλογεί θα είναι φέτος σαφώς μικρότερος του περσινού, καθώς ένα σημαντικό μέρος του θα «επιστρέψει» στα καταστήματα της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, ενώ κατά τι θα τον απομειώσει ακόμα μια χρονιά η μνημονιακή λιτότητα.

Oι αλυσίδες έχουν ήδη απευθύνει τα σχετικά μηνύματά τους στους προμηθευτές, με τους οποίους διαπραγματεύονται αυτές τις εβδομάδες τις ειδικές παροχές για την περίοδο των εορτών, διεκδικώντας η κάθε μια έξτρα παροχές και εκπτώσεις, με την προοπτική να τις «ρίξουν» στις τιμές τους.

Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι οι αλυσίδες στην προσπάθειά τους να καταστούν ανταγωνιστικότερες, έχουν προβλέψει στις γιορτές φέτος μια μεσοσταθμική μείωση των τιμών τους στα επίπεδα του 5%, μέσω είτε των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών είτε των απευθείας μειώσεων τιμών στα τυποποιημένα προϊόντα, τρόφιμα και μη. Επίσης προσθέτουν ότι κάτι ανάλογο θα ισχύσει για τα εποχιακά προϊόντα, όπως και για τα νωπά τρόφιμα –ειδικότερα για το κρέας που αναμένεται να έχει αυξημένη ζήτηση–, με τη διαφορά, όμως, ότι οι διαπραγματεύσεις με τους παραγωγούς θα ξεκινήσουν από τις αρχές του Νοεμβρίου. Ο «πόλεμος των τιμών» θα περάσει φυσικά στην τηλεόραση.

Οι αλυσίδες τις γιορτές θα διεκδικήσουν μερίδια από ένα συνολικό τζίρο της τάξης των 1,35 δισ. ευρώ. Τόσο υπολογίζεται ότι είναι η συμμετοχή του Δεκεμβρίου στις συνολικές ετήσιες πωλήσεις του κλάδου, δηλαδή αντιστοιχεί περίπου στο 15% των περίπου 9 δισ. ευρώ που είναι οι ετήσιες πωλήσεις της αγοράς των σούπερ μάρκετ.

Το γεγονός και μόνο ότι, λόγω της δραστηριοποίησης του δικτύου της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, όλοι φέτος χάνουν κομμάτια τζίρου από 3%-4% έως 12% σε ορισμένες περιπτώσεις, καθιστά για τους περισσότερους κρίσιμο το 15ήμερο των γιορτών περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, γι’ αυτό και οι πιέσεις που ασκούν προς τους προμηθευτές τους, όπως ακούγεται πανταχόθεν, είναι κάτι περισσότερο από αφόρητες…

Μεγάλοι χαμένοι οι μικροί κι οι μικρομεσαίοι
Από την ένταση των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών εκτιμάται ότι οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι οι πολύ μικρές, οι μικρές και οι μικρομεσαίες δυνάμεις του κλάδου, όπως και όσα καταστήματα των ισχυρών γειτνιάζουν με καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος και της Lidl, δηλαδή των δύο αλυσίδων που εξασφάλισαν τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος και τώρα, όπως αναμένεται, θα γίνουν ιδιαίτερα επιθετικοί έναντι του ανταγωνισμού τους, προκειμένου να διατηρήσουν όσα περισσότερα μπορέσουν από τα κερδισμένα τους.

Εντέλει τα Χριστούγεννα φέτος θα είναι η τελευταία ευκαιρία για ορισμένους να «ρεφάρουν» τα χαμένα της χρονιάς ή μέρος τους. Πρόκειται για μια ευκαιρία που κανείς τους δεν θα αφήσει εύκολα να χαθεί.

σελφ σερβις (T. 476)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION