σελφ σερβις - Τουρισμός και airbnb έδωσαν ανάσα στον κλάδο

Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Τουρισμός και airbnb έδωσαν ανάσα στον κλάδο

19 Οκτωβρίου 2018 | 11:07 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Ανέβηκε θεαματικά φέτος το καλοκαίρι το θερμόμετρο των πωλήσεων στην οργανωμένη λιανική. Η ραγδαία ανάπτυξη του Αirbnb και η τόνωση της τουριστικής κίνησης ήταν δύο από τους βασικότερους λόγους, για τους οποίους οι τζίροι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ παρέμειναν ανοδικοί καθ΄ όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου.

Θετική επίδραση καταγράφηκε και από τη βελτιωμένη ψυχολογική διάθεση των καταναλωτών, που ήδη από τις αρχές του έτους επηρεάζει ανάλογα τις πωλήσεις του κλάδου, ενώ το κλίμα ηρεμίας, που χαρακτηρίζει εδώ και μεγάλο διάστημα την κεντρική πολιτική σκηνή της χώρας, βοήθησε ώστε η αγορά μήνα με το μήνα να ανακάμπτει αργά μεν, αλλά σταθερά.

Παράγοντες του λιανεμπορίου υποστηρίζουν ότι φέτος το καλοκαίρι σε περιοχές έντονης τουριστικής κίνησης ο τζίρος των σούπερ μάρκετ ήταν ανοδικός περίπου κατά περίπου 5% σε συγκρίσιμη βάση έναντι της περυσινής θερινής περιόδου, αναφέροντας χαρακτηριστικά τη Ρόδο, την Κρήτη και τη Χαλκιδική, που «βούλιαξαν» πράγματι από τον τουρισμό.

Ανάλογη ήταν η εικόνα σε τουριστικά θέρετρα, τα οποία συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό εξοχικών κατοικιών, αφού οι ιδιοκτήτες τους στην προσπάθειά τους να περιορίσουν τις δαπάνες τους κατά την περίοδο των διακοπών περιόρισαν τις επισκέψεις τους σε εστιατόρια και μπαρ, αυξάνοντας τα γεύματα και τις φιλικές συγκεντρώσεις στα σπίτια.

Οι ίδιοι παράγοντες σχολιάζουν ότι στη διάρκεια του τριμήνου Ιουνίου-Αυγούστου η αγορά του Λεκανοπεδίου διατήρησε σταθερά τα μεγέθη της σε συγκρίσιμη βάση, ενώ η Θεσσαλονίκη κατέγραψε μικρή πτώση, την οποία απέδωσαν, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό, στο ότι το πάλαι ποτέ δίκτυο της Μαρινόπουλος υπό την ΕΥΣ δεν αποδίδει ακόμα τα μέγιστα, δηλαδή δεν έλκει τις αναμενόμενες πωλήσεις από τη μικρή λιανική με την απαιτούμενη σταθερότητα.

Συνολικά, πάντως, από την αρχή του έτους ο κλάδος εμφανίζει άνοδο οριακά υψηλότερη του 2%, σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς, εκτιμώντας ότι στο βαθμό που η Σκλαβενίτης κατοχυρώνει τα μερίδιά της στην περιφέρεια, πετυχαίνοντας υψηλό ρυθμό ανάπτυξης, τόσο οι συνολικές επιδόσεις του κλάδου της οργανωμένης λιανικής θα βελτιώνονται. Η σχετική αγορά έχει μπει σε φάση «διόρθωσης» των μεγεθών της, λένε, συμπληρώνοντας ότι ο κύκλος της εν λόγω «διόρθωσης» θα ολοκληρωθεί όταν «διπλώσουν» χρονικά οι πωλήσεις των επαρχιακών καταστημάτων της ΕΥΣ, δηλαδή του άλλοτε δικτύου της Μαρινόπουλος στην περιφέρεια.

Η επίδραση του airbnb
Αναφερόμενοι στην καθιέρωση και στην Ελλάδα πλέον του Αirbnb, στελέχη του κλάδου πιστεύουν ότι η ανάπτυξή του προσφέρει στήριξη στα έσοδα των σούπερ μάρκετ, δεδομένου ότι οι ένοικοι των προσφερόμενων καταλυμάτων, που οργανώνουν τις τουριστικές εξορμήσεις τους κάνοντας χρήση του airbnb, μαγειρεύουν και τρώνε συνήθως κατ’ οίκον, δηλαδή είναι συστηματικοί πελάτες των σούπερ μάρκετ.

Όσο για τις προϊοντικές κατηγορίες που παρουσίασαν την υψηλότερη αύξηση πωλήσεων, αναφέρονται τα αναψυκτικά και τα εμφιαλωμένα νερά, η μπίρα, τα αλλαντικά και τα τυριά, οι σάλτσες, τα παγωτά, τα σνακ και τα γλυκίσματα (μπισκότα και σοκολάτες). Στελέχη της αγοράς λένε ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις του θερινού τζίρου καταγράφηκαν σε κωδικούς, που ανήκουν στη μεγάλη οικογένεια των προϊόντων αυθόρμητης ζήτησης και άμεσης κατανάλωσης. Οι εν λόγω εκτιμήσεις μένει ασφαλώς να επιβεβαιωθούν από τις μετρήσεις των εταιρειών έρευνας, που συνθέτουν την τελική εικόνα των επιδόσεων της οργανωμένης λιανικής ανά εποχή και γεωγραφικό τόπο.

σελφ σερβις (T. 486)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION