σελφ σερβις - Με τη μέση ανάπτυξη του έτους κι ο γιορτινός τζίρος

Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Με τη μέση ανάπτυξη του έτους κι ο γιορτινός τζίρος

24 Φεβρουαρίου 2020 | 16:04 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Με το μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς του κλάδου εξελίχθηκε ο γιορτινός τζίρος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, δηλαδή με 2,7%. Έτσι, το 2019 έκλεισε δίχως εκπλήξεις. Βέβαια, οι αποκλίσεις από τη μέση επίδοση της αγοράς ήταν σημαντικές για τις περισσότερες αλυσίδες. Στα υψηλά βρέθηκαν οι ΕΥΣ και Metro, λόγω ωρίμανσης των δικτύων τους μετά τις εξαγορές, άλλες εταιρείες ισορρόπησαν στον κλαδικό μέσο ρυθμό ανάπτυξης, ενώ δεν ήταν λίγες όσες είχαν χαμηλότερες επιδόσεις ή πτώση.

Πρόκειται, ωστόσο, για αναμενόμενες τάσεις του ανταγωνισμού, οι οποίες εκτιμάται ότι θα χαρακτηρίσουν και το 2020, αλλά με μικρότερη ένταση, σχολιάζουν στελέχη του κλάδου. Μόνη, ίσως, παραφωνία της γιορταστικής αγοράς ήταν οι απούλητες ποσότητες κόκκινου κρέατος, συνεπεία των αυξημένων τιμών έως και 8%-9% σε σχέση με τις γιορτές του 2018. Σημαντική μερίδα των καταναλωτών, προκειμένου να κρατήσουν χαμηλά το κόστος του εορταστικού τραπεζιού, στράφηκαν προς το κοτόπουλο, με αποτέλεσμα η αγορά να βρεθεί στα τέλη του έτους με πολλά αδιάθετα αρνιά και κατσίκια, δηλαδή με ζημιές, καθώς οι περισσότερες από αυτές τις ποσότητες καταστράφηκαν.

Ήπιος ο ανταγωνισμός τιμών
Ένα ακόμη στοιχείο που χαρακτήρισε την περίοδο των γιορτών ήταν το ότι οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ δεν άνοιξαν «πολέμους τιμών» σε καμία από τις κατηγορίες προϊόντων υψηλής ζήτησης. «Η αγορά φέτος εξάντλησε πολύ πριν τα Χριστούγεννα τα περιθώρια για επιθετικές πολιτικές τιμών», σχολιάζουν στελέχη του κλάδου, προσθέτοντας ότι «τα δίκτυα αρκέστηκαν στο να δώσουν έμφαση στα μερίδια αγοράς, διευρύνοντας ελαφρώς τη «βεντάλια» των προσφορών τους…». Βάσει εκτιμήσεων περισσότερο από το 50% των αγαθών διατέθηκαν υπό καθεστώς κάποιας μορφής προσφοράς, καθότι τις ημέρες των γιορτών έγιναν και οριζόντιες προωθητικές ενέργειες σε κατηγορίες εποχικών προϊόντων, όπως για παράδειγμα στα κρασιά, ενώ τα φυλλάδια προσφορών των αλυσίδων φέτος ήταν σαφώς περισσότερα απ’ ό,τι το 2018, όπως άλλωστε και οι τηλεοπτικές διαφημίσεις. Οι κατηγορίες προϊόντων μεγαλύτερης ζήτησης λόγω των ημερών, όπως τα γλυκά, οι ξηροί καρποί, τα κρασιά κ.ά., δεν άφησαν κέρδος, διότι στα σχετικά ράφια οι αλυσίδες εστίασαν τις περισσότερες από τις προσφορές τους. Η κερδοφορία προήλθε κυρίως από τα υπόλοιπα αγαθά, τα οποία, όπως ήταν φυσικό, σημείωσαν αυξημένη ζήτηση. Σημειώνουμε πως το γεγονός φέτος ότι οι γιορτινές αργίες έπεσαν μεσοβδόμαδα βοήθησε τις αλυσίδες να «μοιράσουν» το τζίρο τους μεταξύ των εργάσιμων ημέρων. Φυσικά, τις παραμονές και των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς στις σάλες των σούπερ μάρκετ επικράτησε το αδιαχώρητο, όπως και το Σάββατο πριν από τα Φώτα, καθότι ακολουθούσε τριήμερο.

Η αναποδιά του χιονιά
Η αναποδιά των φετινών γιορτών ήταν ο χιονιάς, ευτυχώς μικρής διάρκειας, μεταξύ των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, που προκάλεσε κάποια –ευτυχώς λίγα– προβλήματα τροφοδοσίας των δικτύων, κυρίως στις αλυσίδες που οι εγκαταστάσεις των αποθηκών τους βρίσκονται στα Οινόφυτα. Έναν υψηλότερο βαθμό δυσκολίας αντιμετώπισε η Metro, της οποίας η κεντρική αποθήκη εδρεύει στην περιοχή, και δευτερευόντως η ΕΥΣ και η ΑΒ Βασιλόπουλος, που λειτουργούν στην περιοχή μικρότερης έκτασης αποθήκες.

σελφ σερβις (T. 501)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION