σελφ σερβις - Τι προσδοκούν, τι σχεδιάζουν φέτος οι μεγάλες αλυσίδες

Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Τι προσδοκούν, τι σχεδιάζουν φέτος οι μεγάλες αλυσίδες

26 Μαρτίου 2020 | 14:53 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Η αυλαία του 2020 για την αγορά του κλάδου ήδη σηκώθηκε. Τα πρώτα μηνύματα που εκπέμπει η αγορά είναι μάλλον θετικά, όπως και οι εκτιμήσεις στελεχών της και αναλυτών σχετικά με την πορεία της φέτος. Αν και άπαντες σπεύδουν εξ αρχής να ξεκαθαρίσουν ότι ασφαλή συμπεράσματα θα συναχθούν μετά τον Μάιο, οπότε τα μεγέθη της αγοράς θα είναι απολύτως συγκρίσιμα, αξιολογούν το 2020 ως ένα ακόμη έτος, που οι συνολικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ θα κινηθούν ανοδικά σε συνολικό επίπεδο, υπολογίζοντας το ρυθμό ανάπτυξής τους στο 2,5%-3% έναντι του 2019.

Tο πρώτο αποτύπωμα του έτους, του Ιανουαρίου, ήταν θετικό, καθώς ο τζίρος της αγοράς κινήθηκε αυξητικά κατά 2,5% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019. «Η αγορά εδώ και δυόμιση χρόνια κρατά το θετικό της πρόσημο και ο ορίζοντάς της θα παραμείνει καθαρός, εφόσον δεν υπάρξουν αρνητικές εξελίξεις στο πεδίο κυρίως της διεθνούς πολιτικής ή της οικονομίας», σημειώνουν γνωστοί αναλυτές, προσθέτοντας ότι στον κλάδο υπάρχει διάχυτη αισιοδοξία πως η εικόνα δεν θα αλλάξει. Σημειώσουν, ωστόσο, ότι φέτος πρέπει να αξιολογηθούν με μεγάλη προσοχή δύο βασικές παράμετροι. Αφενός ο τουρισμός ως προς το κατά πόσο θα κινηθεί εκ νέου θετικά, καθώς κάθε χρόνο προσθέτει νέο τζίρο στον κλάδο, και αφετέρου η εξέλιξη της παγκόσμιας απειλής του κορωνοϊού, που ξεκίνησε στις αρχές του έτους ως επιδημία στην Κίνα και ήδη έχει λάβει παγκόσμιες διαστάσεις, ενόσω κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι μπορεί να σημάνει στην εξέλιξή της για την οικονομία και τον τουρισμό. Πάντως, η πρώτη εντύπωση είναι ότι το 2020 η αγορά θα κυμανθεί στο επίπεδο της ανάπτυξής της το 2019, το οποίο η Nielsen το προσδιορίζει στο 3,4% και η IRI στο 2,9%. Εξάλλου, οι προβλέψεις για το 2020 δεν μπορεί παρά να είναι θετικές, εφόσον κανείς συνυπολογίσει τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2019, βάσει των οποίων το ανοδικό «σερί» στον δείκτη κύκλου εργασιών του λιανικού εμπορίου συνεχίσθηκε το Νοέμβριο, οπότε καταγράφηκε αύξηση 4,1% σε αξία πωλήσεων και 3,1% σε όγκο, ενώ στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων η αύξηση ήταν της τάξης του 2,3% σε όγκο πωλήσεων και 4,1% σε αξία.

Στα θετικά για το 2020 οι αναλυτές προσμετρούν το γεγονός ότι, ειδικότερα σε ό,τι αφορά την οργανωμένη λιανική, η άνοδος των πωλήσεων «υποκινείται» από την αύξηση των όγκων που απορροφά η ζήτηση, πράγμα που δείχνει την πραγματική ανάπτυξη σε περίοδο, μάλιστα, αποπληθωρισμού στον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Η τάση ανάπτυξης του όγκου πωλήσεων εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί φέτος, όπως επίσης εκτιμάται ότι η αγορά θα κερδίζει πόντους και από τις επενδύσεις της στην επέκταση των δικτύων καταστημάτων με νέες εμπορικές μονάδες σε όλη τη διάρκεια του έτους. Στο μεταξύ, οι ισχυροί θα έχουν πάντα ανοικτές τις αντένες τους για τυχόν νέες εξαγορές κυρίως τοπικών δικτύων και μεμονωμένων καταστημάτων.

Ρυθμιστής των εξελίξεων η ΕΥΣ;
Αν κάτι επίσης αναμένεται πως θα χαρακτηρίσει την αγορά φέτος, είναι οι διαφορετικές ταχύτητες με τις οποίες θα εξελιχθούν οι πωλήσεις των αλυσίδων. Ρυθμιστής των εξελίξεων θα είναι και πάλι η ΕΥΣ, δημιουργώντας άγχος στους ανταγωνιστές της, εφόσον βέβαια επαληθευτούν οι προβλέψεις της διοίκησης της εταιρείας, σύμφωνα με τις οποίες την τρέχουσα χρήση οι πωλήσεις της θα εξελιχθούν με ρυθμό ανάπτυξης άνω του 10%. Σε μια τέτοια περίπτωση ο συνολικός ετήσιος τζίρος της ΕΥΣ θα φθάσει στα 3,5 δισ. ευρώ έναντι 3,135 δισ. ευρώ το 2019 (συνολικά έσοδα των δικτύων Σκλαβενίτης, The Mart και Χαλκιαδάκης, χωρίς τον υπολογισμό των εσόδων από τη δράση του ομίλου στην κυπριακή αγορά). Το φετινό πλάνο της εταιρείας είναι εστιασμένο σε νέες ανακαινίσεις καταστημάτων, αυτή τη φορά στα παλαιότερα καταστήματα της εταιρείας, όπως και στην ενεργοποίηση του e-shop (βλέπε αναλυτικό ρεπορτάζ στη σελίδα ΧΧ).

Με επενδύσεις 50 εκατ. η ΑΒ Βασιλόπουλος
Με ένα νέο επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους ανάλογου του 2019, δηλαδή περίπου 50 εκατ. ευρώ, σχεδιάζει να προχωρήσει και φέτος η ΑΒ Βασιλόπουλος, δίνοντας έμφαση στην επέκταση του δικτύου της μέσω της δημιουργίας νέων εμπορικών μονάδων. Το φετινό πλάνο της εταιρείας προβλέπει την ίδρυση περίπου 35-40 νέων καταστημάτων, εταιρικών και franchise, την άμεση ολοκλήρωση του πρώτου της dark store, το οποίο με τη λειτουργία του θα υποστηρίξει το e-shop της εταιρείας, όπως και αναβαθμίσεις των μηχανογραφικών της συστημάτων. Γενικότερα η ΑΒ Βασιλόπουλος θα επενδύσει και φέτος στις νέες τεχνολογίες, προκειμένου να μετατραπεί σε ένα omni channel ικανό να καλύπτει κάθε ανάγκη των πελατών της. Σχετικά με το φετινό στόχο πωλήσεων της εταιρείας, αν και τα στελέχη της κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους, το πρόσημο στη μεταβολή του τζίρου της δεν θα μπορεί παρά να είναι θετικό κατά τη γενική εκτίμηση.

Στο επίκεντρο της Metro δίκτυο και αποθήκες
Η Metro από την πλευρά της έχει μπροστά της ένα επενδυτικό πλάνο αξίας περίπου 45 εκατ. ευρώ, καθώς πέραν της επέκτασης του δικτύου των καταστημάτων της πρόκειται να λειτουργήσει ένα τέταρτο κέντρο logistics ειδικά για τα προϊόντα ψυγείου, με έδρα τη Μαγούλα και έκταση 5.000τμ, ενώ θα επεκτείνει τις αποθήκες της στη Θεσσαλονίκη (υφιστάμενα 21.000τμ) κατά 20.000τμ, όπως άλλωστε και στα Οινόφυτα (υφιστάμενα 40.000τμ) επίσης κατά 20.000τμ. Φέτος η εταιρεία ήδη οργανώνει και σχεδιάζει να εγκαινιάσει 6 έως 8 νέες εμπορικές μονάδες. Παράλληλα, θα λανσάρει ένα νέο τύπο καταστήματος λιανικής κατά το πρότυπο του My Market, που λειτούργησε πρόσφατα στη Γαστούνη. Επίσης, θα επιχειρήσει την είσοδό της στο franchise (βλέπε το σχετικό ρεπορτάζ των επόμενων σελίδων) και θα επεκτείνει περαιτέρω τη δράση της στην εμπορία καυσίμων, όπου ήδη έχει παρουσία με 13 πρατήρια σε καταστήματά της, συνεργαζόμενη με την Avin. Στη χονδρική θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην εξυπηρέτηση επιχειρήσεων του Ho.Re.Ca., θεωρώντας ότι προσφέρεται για νέες πωλήσεις, αυξάνοντας τον αριθμό των door to door πωλητών της, όπως και το στόλο των οχημάτων διανομής.

Tο πρώτο αποτύπωμα του έτους, του Ιανουαρίου, ήταν θετικό, καθώς ο τζίρος της αγοράς κινήθηκε αυξητικά κατά 2,5% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019. «Η αγορά εδώ και δυόμιση χρόνια κρατά το θετικό της πρόσημο και ο ορίζοντάς της θα παραμείνει καθαρός, εφόσον δεν υπάρξουν αρνητικές εξελίξεις στο πεδίο κυρίως της διεθνούς πολιτικής ή της οικονομίας», σημειώνουν γνωστοί αναλυτές, προσθέτοντας ότι στον κλάδο υπάρχει διάχυτη αισιοδοξία πως η εικόνα δεν θα αλλάξει. Σημειώσουν, ωστόσο, ότι φέτος πρέπει να αξιολογηθούν με μεγάλη προσοχή δύο βασικές παράμετροι. Αφενός ο τουρισμός ως προς το κατά πόσο θα κινηθεί εκ νέου θετικά, καθώς κάθε χρόνο προσθέτει νέο τζίρο στον κλάδο, και αφετέρου η εξέλιξη της παγκόσμιας απειλής του κορωνοϊού, που ξεκίνησε στις αρχές του έτους ως επιδημία στην Κίνα και ήδη έχει λάβει παγκόσμιες διαστάσεις, ενόσω κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι μπορεί να σημάνει στην εξέλιξή της για την οικονομία και τον τουρισμό. Πάντως, η πρώτη εντύπωση είναι ότι το 2020 η αγορά θα κυμανθεί στο επίπεδο της ανάπτυξής της το 2019, το οποίο η Nielsen το προσδιορίζει στο 3,4% και η IRI στο 2,9%. Εξάλλου, οι προβλέψεις για το 2020 δεν μπορεί παρά να είναι θετικές, εφόσον κανείς συνυπολογίσει τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2019, βάσει των οποίων το ανοδικό «σερί» στον δείκτη κύκλου εργασιών του λιανικού εμπορίου συνεχίσθηκε το Νοέμβριο, οπότε καταγράφηκε αύξηση 4,1% σε αξία πωλήσεων και 3,1% σε όγκο, ενώ στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων η αύξηση ήταν της τάξης του 2,3% σε όγκο πωλήσεων και 4,1% σε αξία.

Στα θετικά για το 2020 οι αναλυτές προσμετρούν το γεγονός ότι, ειδικότερα σε ό,τι αφορά την οργανωμένη λιανική, η άνοδος των πωλήσεων «υποκινείται» από την αύξηση των όγκων που απορροφά η ζήτηση, πράγμα που δείχνει την πραγματική ανάπτυξη σε περίοδο, μάλιστα, αποπληθωρισμού στον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Η τάση ανάπτυξης του όγκου πωλήσεων εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί φέτος, όπως επίσης εκτιμάται ότι η αγορά θα κερδίζει πόντους και από τις επενδύσεις της στην επέκταση των δικτύων καταστημάτων με νέες εμπορικές μονάδες σε όλη τη διάρκεια του έτους. Στο μεταξύ, οι ισχυροί θα έχουν πάντα ανοικτές τις αντένες τους για τυχόν νέες εξαγορές κυρίως τοπικών δικτύων και μεμονωμένων καταστημάτων.

Ρυθμιστής των εξελίξεων η ΕΥΣ;
Αν κάτι επίσης αναμένεται πως θα χαρακτηρίσει την αγορά φέτος, είναι οι διαφορετικές ταχύτητες με τις οποίες θα εξελιχθούν οι πωλήσεις των αλυσίδων. Ρυθμιστής των εξελίξεων θα είναι και πάλι η ΕΥΣ, δημιουργώντας άγχος στους ανταγωνιστές της, εφόσον βέβαια επαληθευτούν οι προβλέψεις της διοίκησης της εταιρείας, σύμφωνα με τις οποίες την τρέχουσα χρήση οι πωλήσεις της θα εξελιχθούν με ρυθμό ανάπτυξης άνω του 10%. Σε μια τέτοια περίπτωση ο συνολικός ετήσιος τζίρος της ΕΥΣ θα φθάσει στα 3,5 δισ. ευρώ έναντι 3,135 δισ. ευρώ το 2019 (συνολικά έσοδα των δικτύων Σκλαβενίτης, The Mart και Χαλκιαδάκης, χωρίς τον υπολογισμό των εσόδων από τη δράση του ομίλου στην κυπριακή αγορά). Το φετινό πλάνο της εταιρείας είναι εστιασμένο σε νέες ανακαινίσεις καταστημάτων, αυτή τη φορά στα παλαιότερα καταστήματα της εταιρείας, όπως και στην ενεργοποίηση του e-shop (βλέπε αναλυτικό ρεπορτάζ στη σελίδα ΧΧ).

Με επενδύσεις 50 εκατ. η ΑΒ Βασιλόπουλος
Με ένα νέο επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους ανάλογου του 2019, δηλαδή περίπου 50 εκατ. ευρώ, σχεδιάζει να προχωρήσει και φέτος η ΑΒ Βασιλόπουλος, δίνοντας έμφαση στην επέκταση του δικτύου της μέσω της δημιουργίας νέων εμπορικών μονάδων. Το φετινό πλάνο της εταιρείας προβλέπει την ίδρυση περίπου 35-40 νέων καταστημάτων, εταιρικών και franchise, την άμεση ολοκλήρωση του πρώτου της dark store, το οποίο με τη λειτουργία του θα υποστηρίξει το e-shop της εταιρείας, όπως και αναβαθμίσεις των μηχανογραφικών της συστημάτων. Γενικότερα η ΑΒ Βασιλόπουλος θα επενδύσει και φέτος στις νέες τεχνολογίες, προκειμένου να μετατραπεί σε ένα omni channel ικανό να καλύπτει κάθε ανάγκη των πελατών της. Σχετικά με το φετινό στόχο πωλήσεων της εταιρείας, αν και τα στελέχη της κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους, το πρόσημο στη μεταβολή του τζίρου της δεν θα μπορεί παρά να είναι θετικό κατά τη γενική εκτίμηση.

Στο επίκεντρο της Metro δίκτυο και αποθήκες
Η Metro από την πλευρά της έχει μπροστά της ένα επενδυτικό πλάνο αξίας περίπου 45 εκατ. ευρώ, καθώς πέραν της επέκτασης του δικτύου των καταστημάτων της πρόκειται να λειτουργήσει ένα τέταρτο κέντρο logistics ειδικά για τα προϊόντα ψυγείου, με έδρα τη Μαγούλα και έκταση 5.000τμ, ενώ θα επεκτείνει τις αποθήκες της στη Θεσσαλονίκη (υφιστάμενα 21.000τμ) κατά 20.000τμ, όπως άλλωστε και στα Οινόφυτα (υφιστάμενα 40.000τμ) επίσης κατά 20.000τμ. Φέτος η εταιρεία ήδη οργανώνει και σχεδιάζει να εγκαινιάσει 6 έως 8 νέες εμπορικές μονάδες. Παράλληλα, θα λανσάρει ένα νέο τύπο καταστήματος λιανικής κατά το πρότυπο του My Market, που λειτούργησε πρόσφατα στη Γαστούνη. Επίσης, θα επιχειρήσει την είσοδό της στο franchise (βλέπε το σχετικό ρεπορτάζ των επόμενων σελίδων) και θα επεκτείνει περαιτέρω τη δράση της στην εμπορία καυσίμων, όπου ήδη έχει παρουσία με 13 πρατήρια σε καταστήματά της, συνεργαζόμενη με την Avin. Στη χονδρική θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην εξυπηρέτηση επιχειρήσεων του Ho.Re.Ca., θεωρώντας ότι προσφέρεται για νέες πωλήσεις, αυξάνοντας τον αριθμό των door to door πωλητών της, όπως και το στόλο των οχημάτων διανομής.


Με έμφαση στα νέα σημεία η Lidl
Η Lidl υλοποιεί φέτος ένα πρόγραμμα επενδύσεων υψηλής αξίας, περίπου 120 εκατ. ευρώ. Τα περισσότερα κεφάλαια θα κατευθυνθούν στη δημιουργία νέων καταστημάτων, σε ανακαινίσεις και εκσυγχρονισμούς παλαιότερων, αλλά και στην υποδομή πληροφοριακών συστημάτων σε όλα τα καταστήματα και τις αποθήκες της. Προτεραιότητα της εταιρείας αναφορικά με την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων της είναι η ενίσχυση της παρουσίας της στον αστικό ιστό της Αττικής, όπως και της Θεσσαλονίκης, ώστε να διεισδύσει σε περισσότερες κατά το δυνατόν περιοχές. Ήδη η εταιρεία ετοιμάζει ένα νέο μεγάλο κατάστημά της 4.200τμ απέναντι από το Athens Heart, σε συνεργασία με την AVAX, το οποίο θα είναι έτοιμο τον Αύγουστο. Εξάλλου, φέτος θα εμείνει στην υπεύθυνη επιχειρηματική δραστηριότητα, αναδεικνύοντας, όπως αναφέρουν τα στελέχη της, τις αξίες της κυκλικής οικονομίας και της μείωσης του πλαστικού, της βιώσιμης παραγωγής και κατανάλωσης, αλλά και της ισορροπημένης διατροφής και της μείωσης στη σπατάλη τροφίμων.

Ρυθμό υψηλότερο της αγοράς διεκδικεί η Μασούτης
Η Μασούτης αναμένει αύξηση των πωλήσεών της από την ωρίμανση των νέων καταστημάτων που δημιούργησε το 2019, όπως και από την επέκταση του δικτύου της με νέα καταστήματα στην Αθήνα, όπως και σε άλλες περιοχές της χώρας. Συνολικά στο δυναμικό της εταιρείας αναμένεται να ενταχθούν φέτος δέκα νέα σούπερ μάρκετ, ενώ σε ό,τι αφορά την παρουσία της στο Cash & Carry, η εταιρεία θα επανεξετάσει την πολιτική της, προκειμένου με βελτιώσεις να καταστεί αποδοτικότερη. Σε κάθε περίπτωση ο στόχος της για το 2020 είναι να επιτύχει ρυθμό ανάπτυξης υψηλότερο του μέσου της κλαδικής αγοράς, ώστε να κερδίσει νέα μερίδια τζίρου.

Επιστροφή στην ανάπτυξη θέλει η Πέντε
Σε μια θετική χρονιά προσβλέπει φέτος και η διοίκηση της Πέντε, εκτιμώντας ότι τα υπό εγκαινίαση νέα καταστήματα το 2020, πέντε ή έξι, σε συνδυασμό με την καθιέρωση της Artificial Intelligence Loyalty Cart που λάνσαρε ήδη από τα τέλη του 2019, θα της εξασφαλίσουν την επιστροφή της στην ανάπτυξη. Η διοίκηση της εταιρείας προβλέπει ότι εφόσον όλα φέτος εξελιχθούν ομαλά, θα μπορέσει να επιτύχει υψηλό μονοψήφιο ρυθμό αύξησης του τζίρου της, ο οποίος πέρυσι παρέμεινε σταθερός. Στο μεταξύ, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο στη διάρκεια του 2020 να επιδιώξει συμφωνίες για την εξαγορά μεμονωμένων καταστημάτων. Όσο για το μεγάλο εγχείρημα της εταιρείας, τη λειτουργία του εμπορικού κέντρου στη Σαλαμίνα, φαίνεται πως όλα εξελίσσονται ομαλά.

Σε προτεραιότητα οι επενδύσεις στο δίκτυο για την ΑΕΔΗΚ Κρητικός
Τα έξι νέα σούπερ μάρκετ, όπως και οι πολλές σε αριθμό ανακαινίσεις παλαιότερων καταστημάτων, αλλά και το remodeling ορισμένων εξ αυτών, αναμένεται ότι θα δώσουν φέτος το ρυθμό στις πωλήσεις της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Η διοίκηση της εταιρείας προσβλέπει φέτος σε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, ενώ δεν αποκλείει νέες συμφωνίες εξαγορών ή μετοχικών συνεργασιών, στις οποίες βασίζει γενικότερα την αύξηση του μεριδίου της στην αγορά του κλάδου.

Σε διψήφιο ρυθμό στοχεύει η OK! Anytime Market
Ένα πλήρες πλάνο ανάπτυξης των εργασιών της ακολουθεί και φέτος η OK! Anytime Market, έχοντας στόχο να επιτύχει διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεών της. Ο σχεδιασμός της προβλέπει τη δημιουργία πέντε νέων καταστημάτων, πάντα στο πλαίσιο των συνεργασιών με το σύστημα του franchise, όπως και αρκετές ανακαινίσεις παλιών καταστημάτων (οκτώ ή δέκα), οι οποίες είναι προγραμματισμένες κυρίως στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Η διοίκηση της αλυσίδας σχεδιάζει επίσης την οργάνωση νέων αποθηκών, την αναβάθμιση των μηχανογραφικών της συστημάτων, ενώ εξετάζει την είσοδό της σε περιοχές εκτός Αττικής, έχοντας κεντρικό της στόχο τη νησιωτική Ελλάδα, όπου σήμερα έχει παρουσία μόνο στη Μύκονο και τη Τζια.

Με στόχο πωλήσεων τα 185 εκατ. ευρώ η SPAR Hellas
Η ορθή εκτέλεση της συμφωνίας, που σύναψε με τη Bazaar για τη κεντρική τροφοδοσία των καταστημάτων Spar με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας του ολλανδικού ομίλου, βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της Spar Hellas για το 2020. Το πλάνο της εταιρείας προβλέπει επίσης την αύξηση των καταστημάτων Spar, μέσω νέων μεμονωμένων ή κεντρικών συμφωνιών, όπως και κατόπιν μετατροπής καταστημάτων που ανήκουν στο δυναμικό του ομίλου αγορών Αστέρας. Στα τέλη του 2019 το δίκτυο της εταιρείας αριθμούσε 34 πλήρως ανακαινισμένα καταστήματα Spar και 70 μερικώς ανακαινισμένα, τα οποία υπολογίζεται ότι έκαναν πωλήσεις περίπου 125 εκατ. ευρώ. Βάσει των εκτιμήσεων της διοίκησης της Spar Hellas, φέτος το δίκτυό της –συνυπολογιζόμενης της αύξησης του δυναμικού του με νέα καταστήματα– θα αυξήσει το τζίρο του στο επίπεδο των 185 εκατ. ευρώ.

σελφ σερβις (T. 502)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION