σελφ σερβις - Γιάννης Αναστασίου, Cavino: Αναδιαρθρώνεται η εγχώρια αγορά του οίνου

Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Γιάννης Αναστασίου, Cavino: Αναδιαρθρώνεται η εγχώρια αγορά του οίνου

23 Σεπτεμβρίου 2010 | 11:56 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Γιάννης Αναστασίου, Cavino

Η κρίση οδηγεί στο κλείσιμο εκατοντάδων οινοποιείων και στη γενικότερη αναδιοργάνωση του κλάδου κατά την εκτίμηση του κ. Γιάννη Αναστασίου, διευθύνοντος συμβούλου της Cavino Οινοποιητική. Σήμερα, όπως επισημαίνει, οι διορθωτικές κινήσεις σε θέματα τιμολόγησης αφορούν και στη μαζική εστίαση. Όσον αφορά στην Cavino τονίζει ότι φέτος υλοποιεί επενδύσεις 2 εκατ. ευρώ στις υλικοτεχνικές υποδομές της κι ότι εντείνει τις εξαγωγικές της δραστηριότητες, προσδοκώντας αύξηση του κύκλου εργασιών της.

Oι πωλήσεις της Cavino δεν έχουν επηρεαστεί από την κρίση, τόνισε ο κ. Γιάννης Αναστασίου στην έναρξη της συζήτησής μας, διευκρινίζοντας, πάντως, ότι το χρηματοοικονομικό ζήτημα, που αφορά κυρίως στην εξεύρεση κεφαλαίων ανάπτυξης, προσδιορίζει την επίδραση της κρίσης. Και πρόσθεσε: «Συνεχίζουμε απρόσκοπτα το πλάνο ανάπτυξης νέων κωδικών κρασιών, επικεντρωμένοι σε καινούργιες αγορές του εξωτερικού, ενώ παράλληλα περιορίζουμε τα έξοδά μας, ώστε να βελτιώσουμε το καθαρό μας αποτέλεσμα, άλλα και για να καταστούμε περισσότερο ανταγωνιστικοί».

σελφ σέρβις: Πώς έκλεισε το 2009 σε τζίρο και κέρδη για την εταιρεία και πώς εξελίσσεται το 2010;

Γιάννης Αναστασίου:
Ο τζίρος μας το 2009 ανήλθε στα 14,715 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μας στα 0,760 εκατ. ευρώ. Όσο για το 2010 τα έσοδά μας εξελίσσονται αυξητικά κατά περίπου 5% σε σχέση με το 2009. Στα κέρδη μας αναμένουμε μια αντίστοιχη αύξηση. Θέλω εδώ να σημειώσω ότι η οινοποιία μας την τελευταία τετραετία έχει επιτύχει διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, βασιζόμενη στα ποιοτικά της προϊόντα.

Επενδύσεις-πλάνο ανάπτυξης
σελφ σέρβις: Έχετε προβλέψει για την τρέχουσα χρήση επενδύσεις ή λόγω του αρνητικού οικονομικού περιβάλλοντος θα επιδείξετε αυτοσυγκράτηση;

Γιάννης Αναστασίου:
Το επενδυτικό πλάνο μας για την τρέχουσα χρήση ανέρχεται στα 2 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ποσό το οποίο θα διατεθεί για τη δημιουργία του νέου κέντρου logistics της εταιρείας, το οποίο θα οργανωθεί βάσει υψηλών ποιοτικά, λειτουργικά και τεχνολογικά προτύπων.

Επίσης, εντός του Ιουλίου παραλαμβάνουμε τη νέα εμφιαλωτική γραμμή MFB κρασιού, που αποτελεί μια από τις πλέον σύγχρονες μηχανές του κλάδου και -τολμώ να πω- σημείο αναφοράς για την ελληνική εμφιάλωση. Σημειωτέον ότι είναι σχεδιασμένη να δουλεύει με ταχύτητα παραγωγής 7.000 φιαλών την ώρα, ενώ εγγυάται τη μέγιστη ενεργή αποτελεσματικότητα, ελαστικότητα, υγιεινή και ποιότητα εμφιάλωσης, με μειωμένη κατανάλωση ενέργειας.

σελφ σέρβις: Ποια είναι τα σχέδιά σας για την ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων σας στα ράφια της οργανωμένης λιανικής;

Γιάννης Αναστασίου:
Όσον αφορά στις πωλήσεις εσωτερικού συνεχίζουμε το τριετές πλάνο ανάπτυξης της σειράς Deus και Μέγα Σπηλαίου. Το προωθητικό μας πλάνο προέβλεψε φέτος καταχωρίσεις σε περιοδικά μόδας, life style, στα κλαδικά περιοδικά της εστίασης, του λιανικού εμπορίου και των φίλων του οίνου για την περίοδο Μαρτίου-Μαΐου και στη συνέχεια προβλέπει και για την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου.

Στο πλαίσιο αυτό, εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και προωθητικό υλικό in store θα υποστηρίξουν τις πωλήσεις μας στις κάβες και σε επιλεγμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δηλαδή στα κανάλια διανομής που δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση.

Πρόοδος στην οινοφιλία των Ελλήνων
σελφ σέρβις: Εκτιμάτε ότι ο Έλληνας σήμερα ξέρει να πίνει κρασί;

Γιάννης Αναστασίου:
Την τελευταία πενταετία ο Έλληνας έχει κάνει άλματα στον τομέα του κρασιού. Μαθαίνει καταρχήν να ξεχωρίζει τις ποικιλίες, τις χρονιές και τις παλαιώσεις. Παρακολουθεί και ενημερώνεται από τις σχετικές εκθέσεις, ενώ συμμετέχει πλέον σε προγράμματα οινοτουρισμού. Θεωρεί το κρασί «κτήμα του» και -ιδιαίτερα στις νέες ηλικίες- γίνεται trendy user, προερχόμενος από τα οινοπνευματώδη. Οι περισσότεροι Έλληνες, περίπου το 65%, προτιμούν το λευκό κρασί.

Κατά το 30% προτιμούν το ερυθρό, ενώ κατά το υπόλοιπο 5% το ροζέ, αν και η προτίμηση για το ροζέ είναι διαρκώς αυξανόμενη. Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες ή κατά το 53% δηλώνουν ότι προτιμούν το εμφιαλωμένο κρασί, ενώ περίπου ο ένας στους τέσσερις δηλώνει προτίμηση για το χύμα κρασί. Μεγάλο είναι το ποσοστό των καταναλωτών που, ανάλογα με την περίσταση, πίνουν και εμφιαλωμένο και χύμα.

σελφ σέρβις: Τους τελευταίους μήνες, που πιέζεται το εισόδημα των νοικοκυριών, έχει περιοριστεί η κατανάλωση κρασιού. Ή μήπως τώρα ο Έλληνας «πίνει για να ξεχάσει»;

Γιάννης Αναστασίου:
Οι οικονομικές εξελίξεις δεν έχουν αφήσει ανεπηρέαστους τους φίλους του οίνου. Όσοι αγαπούν το κρασί προσπαθούν να επιλέγουν ετικέτες value for money έναντι των premium. Ο κλάδος της οινοποιίας -στην παρούσα χρονική στιγμή- ευνοείται έναντι των «αλκοολούχων» βάσει φορολογίας, οπότε αναμένουμε οριακή αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης σε επίπεδα υψηλότερα των 28 λίτρων, που είναι σήμερα.

Oι πωλήσεις της Cavino δεν έχουν επηρεαστεί από την κρίση, τόνισε ο κ. Γιάννης Αναστασίου στην έναρξη της συζήτησής μας, διευκρινίζοντας, πάντως, ότι το χρηματοοικονομικό ζήτημα, που αφορά κυρίως στην εξεύρεση κεφαλαίων ανάπτυξης, προσδιορίζει την επίδραση της κρίσης. Και πρόσθεσε: «Συνεχίζουμε απρόσκοπτα το πλάνο ανάπτυξης νέων κωδικών κρασιών, επικεντρωμένοι σε καινούργιες αγορές του εξωτερικού, ενώ παράλληλα περιορίζουμε τα έξοδά μας, ώστε να βελτιώσουμε το καθαρό μας αποτέλεσμα, άλλα και για να καταστούμε περισσότερο ανταγωνιστικοί».

σελφ σέρβις: Πώς έκλεισε το 2009 σε τζίρο και κέρδη για την εταιρεία και πώς εξελίσσεται το 2010;

Γιάννης Αναστασίου:
Ο τζίρος μας το 2009 ανήλθε στα 14,715 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μας στα 0,760 εκατ. ευρώ. Όσο για το 2010 τα έσοδά μας εξελίσσονται αυξητικά κατά περίπου 5% σε σχέση με το 2009. Στα κέρδη μας αναμένουμε μια αντίστοιχη αύξηση. Θέλω εδώ να σημειώσω ότι η οινοποιία μας την τελευταία τετραετία έχει επιτύχει διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, βασιζόμενη στα ποιοτικά της προϊόντα.

Επενδύσεις-πλάνο ανάπτυξης
σελφ σέρβις: Έχετε προβλέψει για την τρέχουσα χρήση επενδύσεις ή λόγω του αρνητικού οικονομικού περιβάλλοντος θα επιδείξετε αυτοσυγκράτηση;

Γιάννης Αναστασίου:
Το επενδυτικό πλάνο μας για την τρέχουσα χρήση ανέρχεται στα 2 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ποσό το οποίο θα διατεθεί για τη δημιουργία του νέου κέντρου logistics της εταιρείας, το οποίο θα οργανωθεί βάσει υψηλών ποιοτικά, λειτουργικά και τεχνολογικά προτύπων.

Επίσης, εντός του Ιουλίου παραλαμβάνουμε τη νέα εμφιαλωτική γραμμή MFB κρασιού, που αποτελεί μια από τις πλέον σύγχρονες μηχανές του κλάδου και -τολμώ να πω- σημείο αναφοράς για την ελληνική εμφιάλωση. Σημειωτέον ότι είναι σχεδιασμένη να δουλεύει με ταχύτητα παραγωγής 7.000 φιαλών την ώρα, ενώ εγγυάται τη μέγιστη ενεργή αποτελεσματικότητα, ελαστικότητα, υγιεινή και ποιότητα εμφιάλωσης, με μειωμένη κατανάλωση ενέργειας.

σελφ σέρβις: Ποια είναι τα σχέδιά σας για την ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων σας στα ράφια της οργανωμένης λιανικής;

Γιάννης Αναστασίου:
Όσον αφορά στις πωλήσεις εσωτερικού συνεχίζουμε το τριετές πλάνο ανάπτυξης της σειράς Deus και Μέγα Σπηλαίου. Το προωθητικό μας πλάνο προέβλεψε φέτος καταχωρίσεις σε περιοδικά μόδας, life style, στα κλαδικά περιοδικά της εστίασης, του λιανικού εμπορίου και των φίλων του οίνου για την περίοδο Μαρτίου-Μαΐου και στη συνέχεια προβλέπει και για την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου.

Στο πλαίσιο αυτό, εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και προωθητικό υλικό in store θα υποστηρίξουν τις πωλήσεις μας στις κάβες και σε επιλεγμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δηλαδή στα κανάλια διανομής που δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση.

Πρόοδος στην οινοφιλία των Ελλήνων
σελφ σέρβις: Εκτιμάτε ότι ο Έλληνας σήμερα ξέρει να πίνει κρασί;

Γιάννης Αναστασίου:
Την τελευταία πενταετία ο Έλληνας έχει κάνει άλματα στον τομέα του κρασιού. Μαθαίνει καταρχήν να ξεχωρίζει τις ποικιλίες, τις χρονιές και τις παλαιώσεις. Παρακολουθεί και ενημερώνεται από τις σχετικές εκθέσεις, ενώ συμμετέχει πλέον σε προγράμματα οινοτουρισμού. Θεωρεί το κρασί «κτήμα του» και -ιδιαίτερα στις νέες ηλικίες- γίνεται trendy user, προερχόμενος από τα οινοπνευματώδη. Οι περισσότεροι Έλληνες, περίπου το 65%, προτιμούν το λευκό κρασί.

Κατά το 30% προτιμούν το ερυθρό, ενώ κατά το υπόλοιπο 5% το ροζέ, αν και η προτίμηση για το ροζέ είναι διαρκώς αυξανόμενη. Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες ή κατά το 53% δηλώνουν ότι προτιμούν το εμφιαλωμένο κρασί, ενώ περίπου ο ένας στους τέσσερις δηλώνει προτίμηση για το χύμα κρασί. Μεγάλο είναι το ποσοστό των καταναλωτών που, ανάλογα με την περίσταση, πίνουν και εμφιαλωμένο και χύμα.

σελφ σέρβις: Τους τελευταίους μήνες, που πιέζεται το εισόδημα των νοικοκυριών, έχει περιοριστεί η κατανάλωση κρασιού. Ή μήπως τώρα ο Έλληνας «πίνει για να ξεχάσει»;

Γιάννης Αναστασίου:
Οι οικονομικές εξελίξεις δεν έχουν αφήσει ανεπηρέαστους τους φίλους του οίνου. Όσοι αγαπούν το κρασί προσπαθούν να επιλέγουν ετικέτες value for money έναντι των premium. Ο κλάδος της οινοποιίας -στην παρούσα χρονική στιγμή- ευνοείται έναντι των «αλκοολούχων» βάσει φορολογίας, οπότε αναμένουμε οριακή αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης σε επίπεδα υψηλότερα των 28 λίτρων, που είναι σήμερα.


Εκλογίκευση τιμών και αναδιάρθρωση
σελφ σέρβις: Για ποιο λόγο το εμφιαλωμένο κρασί πωλείται ακριβά στα εστιατόρια;

Γιάννης Αναστασίου:
Τα πάγια έξοδα των ακριβών εστιατορίων επιμερίζονται δυσανάλογα στο κρασί. Η μόδα έως τώρα ήταν να πουλάς ακριβά, ώστε να είναι σεβαστή η επιχείρησή σου. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των οινοποιών για μεγαλύτερες παροχές στην εστίαση προς όφελος των καταναλωτών, οι τιμές διατηρήθηκαν τρεις, τέσσερις ή και πέντε φορές πάνω από την αξία της φιάλης.

Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα έχουν εξομαλυνθεί οι τιμές, με τις προσφορές των εστιατορίων, αλλά και με events, ώστε να επανέλθει η κατανάλωση στα επίπεδα προ της κρίσης, διότι σε κάθε περίπτωση «το καλό φαγητό θέλει καλό κρασί», όπως και το αντίστροφο.

σελφ σέρβις: Πώς σχολιάζετε την εικόνα του ανταγωνισμού στον τομέα σας στην εγχώρια αγορά;

Γιάννης Αναστασίου:
Ο ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων οινοποιητικών μονάδων είναι έντονος και αποβλέπει στη διατήρηση των μεριδίων στην «κρύα» και στη «ζεστή» αγορά, με διαρκείς προσφορές στα επώνυμα brands. Πιέσεις στις τιμές προκαλούν κυρίως τα private labels κρασιά, που ανταγωνίζονται τα εισαγόμενα, τα οποία εμφανίζουν αυξητική τάση.

Πέρα αυτών, τα νέα δεδομένα στην οικονομία μας και ειδικότερα οι μειωμένες χορηγήσεις δανείων επηρεάζουν άμεσα τον κλάδο, γι’ αυτό περιμένουμε συρρίκνωση και κατ’ επέκταση μείωση των οινοποιείων, που είναι υπεράριθμα για τα δεδομένα του κλάδου μας περίπου κατά 500. Οι εξελίξεις αυτές εκτιμώ ότι θα οδηγήσουν και σε μια γενικότερη αναδιάρθρωση της αγοράς οίνου.

Δεν αντέχονται και νέες θυσίες
σελφ σέρβις: Με τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας και με αυτά που σχεδιάζει για την ανάπτυξη και την τόνωση της επιχειρηματικότητας, θεωρείτε ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση;

Γιάννης Αναστασίου:
Τα μέτρα, εάν και παραμένουν στα «χαρτιά», βρίσκονται στο σωστό δρόμο. Το ζητούμενο είναι ο καταναλωτής, αλλά είναι κοινή διαπίστωση ότι το «καλάθι» του σήμερα μικραίνει. Οι επιχειρήσεις κι οι εργαζόμενοι δεν αντέχουν νέες θυσίες. Πρέπει να προχωρήσουμε ως κράτος στην προσέλκυση επενδύσεων, χωρίς πολυνομία και γραφειοκρατία, με επιχειρηματικό πνεύμα, ανοίγοντας ταυτόχρονα την αγορά εργασίας. Οι επιχειρήσεις θέλουν η χώρα να βγει επιτέλους από το φαύλο κύκλο των διπλών ελλειμμάτων και της υποβάθμισης της ανταγωνιστικότητάς της.

Οι εξαγωγές δίνουν το 75% του τζίρου της Cavino
σελφ σέρβις: Σε ποιες χώρες εξάγετε; Υπάρχουν περιθώρια να τονώσετε την εξωστρεφή σας δραστηριότητα;

Γιάννης Αναστασίου:
Ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του ‘80 το 75% του κύκλου εργασιών της εταιρείας μας προέρχεται από τις εξαγωγές. Η Cavino διαθέτει σήμερα όλες τις αναγκαίες υποδομές ώστε να εξαγάγει προϊόντα της σε περισσότερες από 27 χώρες, όπως πχ σε χώρες-μέλη της ΕΕ, στις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Ιαπωνία και τη Ρωσία.

Την τελευταία τετραετία η εταιρεία κατατάσσεται ως κορυφαία στον κλάδο από άποψη του ποσοστού των εξαγωγών της επί του κύκλου εργασιών της, πρώτη σε μερίδια αγοράς της λιανικής σε Γερμανία, Πολωνία, Ρωσία και Ουγγαρία, με συνολική εμφιάλωση 8,5 εκατ. φιαλών οίνου και 7 εκατ. φιαλών ούζου.

Σημειώνω ότι την εταιρεία μας ανέδειξε ως τον καλύτερο έλληνα παραγωγό κρασιού το 2009 ο «International Wine & Spirit Competition», ένας από τους σημαντικότερους διεθνείς διαγωνισμούς οίνων και αλκοολούχων ποτών, απονέμοντάς μας το «Best Greek Wine Producer Trophy».

σελφ σερβις (T. 397)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION