σελφ σερβις - Αναψυκτικά & Χυμοί: Αβεβαιότητα λόγω πανδημίας και οικονομικής κρίσης

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Αναψυκτικά & Χυμοί: Αβεβαιότητα λόγω πανδημίας και οικονομικής κρίσης

8 Σεπτεμβρίου 2020 | 09:39 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Τη χαρά για την άνοδο των πωλήσεων των χυμών και των αναψυκτικών στα σούπερ μάρκετ το πρώτο πεντάμηνο του έτους τη σκιάζει το μούδιασμα και η γενικευμένη ανησυχία για τις καταστροφικές επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομία σε προοπτική χρόνου. Αισιοδοξία δημιουργεί η συνεχής αύξηση του μεριδίου των μη συμπυκνωμένων χυμών ψυγείου, αλλά αφορά μόλις ένα μικρό κομμάτι της ευρύτερης αγοράς της κατηγορίας. Κοινός παρονομαστής ενδιαφερόντων όλων των βιομηχανικών παραγωγών, πάντως, είναι η διαρκώς εντονότερη τάση της ζήτησης υπέρ των πιο υγιεινών και ποιοτικών προϊοντικών προτάσεων.

Σημαντική ήταν η άνοδος των πωλήσεων χυμών και αναψυκτικών μέσω των σούπερ μάρκετ το πρώτο πεντάμηνο του έτους, κυρίως την περίοδο του lockdown, οπότε πολλά καταστήματα της μικρής λιανικής παρέμειναν κλειστά. Ωστόσο, η θετική τάση στους πρώτους μήνες δεν προδικάζει τίποτα ως το τέλος της χρονιάς, καθώς η καταστροφική πτώση της τουριστικής αγοράς φέτος θα επιδράσει αναπόφευκτα δυσμενώς στις πωλήσεις της κατηγορίας, ειδικά μέσω της μικρής λιανικής.

«Η πανδημία οδήγησε το σύνολο των επιχειρήσεων σε αχαρτογράφητα νερά, αναδεικνύοντας τη σημασία της ευελιξίας, της προσαρμοστικότητας αλλά και της διορατικότητας για την «επόμενη ημέρα». Αντίστοιχα, οι επιπτώσεις της πανδημίας αποτυπώθηκαν και στις αγοραστικές συμπεριφορές του κοινού, το οποίο εστίασε το ενδιαφέρον του στις αγορές αμιγώς ειδών πρώτης ανάγκης», τονίζει ο κ. Πλάτωνας Μαρλαφέκας, αντιπρόεδρος της Λουξ, προσθέτοντας ότι η πρωτόγνωρη κατάσταση που ζει η χώρα «επηρεάζει τη διαμόρφωση του κλίματος της αγοράς σημαντικά, ωθώντας τόσο τον παραγωγικό τομέα όσο και το σύνολο των καταναλωτών στο να θέτουν διαφορετικές προτεραιότητες, καθώς η κατάσταση αβεβαιότητας που επικρατεί, δημιουργεί ανασφάλεια και απαιτεί προσεκτικούς χειρισμούς».

«Το μόνο σίγουρο, είναι πως η αγορά μετά την πανδημία δεν θα είναι η ίδια», διαπιστώνει ο κ. Αλέξανδρος Χριστοδούλου, διευθυντής Πωλήσεων της εταιρείας Οικογένεια Χριστοδούλου, εξηγώντας: «Την περίοδο αυτή αναπτύχθηκαν νέα κανάλια διανομής (e-commerce), άλλα κανάλια εμφανίζουν σημαντικές απώλειες (μικρή λιανική), ενώ αναδύθηκαν νέες καταναλωτικές συνήθειες. Στο νέο περιβάλλον πρέπει να ακούσουμε τους καταναλωτές και να προσαρμόσουμε αντίστοιχα τη στρατηγική μας, με έμφαση στην υγιεινή, την ασφάλεια και τη σωστή σχέση ποιότητας/τιμής, καθώς στρέφονται συνεχώς όλο και περισσότερο προς υγιεινές προϊοντικές προτάσεις, όπως οι φυσικοί χυμοί, και στις μεγαλύτερες οικογενειακές συσκευασίες». Επίσης, σημειώνει ότι «στο πλαίσιο της αβεβαιότητας που δημιουργεί η πανδημία, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πώς θα κυμανθούν οι τιμές. Το μόνο βέβαιο είναι πως και η βιομηχανία και το λιανεμπόριο πρέπει να μπορούν να καλύπτουν τις βασικές κοστολογικές τους ανάγκες, χωρίς αυτό να επηρεάζει τον καταναλωτή».

Γεγονός είναι ότι η πανδημία ενισχύει την υφιστάμενη τάση της αναζήτησης εκ μέρους των καταναλωτών πιο υγιεινών προϊόντων. Είναι χαρακτηριστική η αξιοσημείωτα μεγάλη άνοδος των πωλήσεων χυμών ψυγείου, που κατά τεκμήριο περιέχουν πολύ λιγότερα ή καθόλου συντηρητικά. Η εγχώρια αγορά σιγά-σιγά, όπως θα δούμε, προσαρμόζεται στις διεθνείς τάσεις και οι επιχειρήσεις που ανταποκρίνονται σε αυτές φαίνεται πως ευνοούνται.

Οι μη συμπυκνωμένοι χυμοί αναπτύσσονται εντυπωσιακά
Το πρώτο πεντάμηνο του έτους οι πωλήσεις της κατηγορίας των χυμών αυξήθηκαν κατά 8,8% σε όγκο και 4,1% σε αξία, σύμφωνα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI. Κατά 1,9% σε όγκο αυξήθηκαν και οι πωλήσεις των χυμών ιδιωτικής ετικέτας, αλλά σε αξία έπεσαν κατά 5,5%. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή, όμως, ήταν η άνοδος των πωλήσεων των χυμών ψυγείου την εν λόγω περίοδο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή κατά 32,3% σε όγκο και 21% σε αξία. Τα τελευταία χρόνια είναι σαφής πλέον η άνοδος της προτίμησής τους. Ενώ το 2017 το μερίδιο των πωλήσεών τους από τα σούπερ μάρκετ στην κατηγορία ήταν 23%, σήμερα πλέον είναι 32%. Οι πωλήσεις των χυμών εκτός ψυγείου στο πεντάμηνο εμφάνισαν οριακή άνοδο σε όγκο (0,3%), αλλά σημαντική πτώση σε αξία, της τάξης του 5,1%.

Τα αναψυκτικά ανέκαμψαν μετά από ένα δύσκολο 2019
Θετική ήταν η εξέλιξη των πωλήσεων και των αναψυκτικών στο πεντάμηνο, αφού αναπτύχθηκαν κατά 5,3% σε όγκο κι ακόμη περισσότερο σε αξία, κατά 10,2%, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI. Σημειώνεται, πάντως, αφενός ότι η σχετική άνοδος ακολούθησε τη γενική πτωτική τάση της κατηγορίας το 2019 σε σχέση με το 2018 και αφετέρου ότι η εικόνα των πωλήσεων από υποκατηγορία σε υποκατηγορία παρουσιάζει έντονη διαφοροποίηση. Τη σημαντικότερη άνοδο πωλήσεων στο πεντάμηνο εμφάνισαν τα λεγόμενα mixers –ήταν της τάξης του 9,9% σε όγκο και 18% σε αξία. Πολύ καλά πήγαν οι πωλήσεις και των αναψυκτικών τύπου cola, με άνοδο 7,1% σε όγκο και 11,2% σε αξία, ενώ πτωτικά εξελίχθηκε η κατηγορία των lemon lime –όσοι προτιμούν γεύση λεμόνι μάλλον στράφηκαν στους αντίστοιχους χυμούς ψυγείου, που εμφάνισαν πολύ μεγάλη άνοδο το 2019.

Αξιοσημείωτο είναι ότι στα αναψυκτικά ιδιωτικής ετικέτας, ενώ εμφάνισαν πτώση όγκου πωλήσεων κατά 2,8%, αυξήθηκε η αξία τους κατά 3%.

Σημαντική ήταν η άνοδος των πωλήσεων χυμών και αναψυκτικών μέσω των σούπερ μάρκετ το πρώτο πεντάμηνο του έτους, κυρίως την περίοδο του lockdown, οπότε πολλά καταστήματα της μικρής λιανικής παρέμειναν κλειστά. Ωστόσο, η θετική τάση στους πρώτους μήνες δεν προδικάζει τίποτα ως το τέλος της χρονιάς, καθώς η καταστροφική πτώση της τουριστικής αγοράς φέτος θα επιδράσει αναπόφευκτα δυσμενώς στις πωλήσεις της κατηγορίας, ειδικά μέσω της μικρής λιανικής.

«Η πανδημία οδήγησε το σύνολο των επιχειρήσεων σε αχαρτογράφητα νερά, αναδεικνύοντας τη σημασία της ευελιξίας, της προσαρμοστικότητας αλλά και της διορατικότητας για την «επόμενη ημέρα». Αντίστοιχα, οι επιπτώσεις της πανδημίας αποτυπώθηκαν και στις αγοραστικές συμπεριφορές του κοινού, το οποίο εστίασε το ενδιαφέρον του στις αγορές αμιγώς ειδών πρώτης ανάγκης», τονίζει ο κ. Πλάτωνας Μαρλαφέκας, αντιπρόεδρος της Λουξ, προσθέτοντας ότι η πρωτόγνωρη κατάσταση που ζει η χώρα «επηρεάζει τη διαμόρφωση του κλίματος της αγοράς σημαντικά, ωθώντας τόσο τον παραγωγικό τομέα όσο και το σύνολο των καταναλωτών στο να θέτουν διαφορετικές προτεραιότητες, καθώς η κατάσταση αβεβαιότητας που επικρατεί, δημιουργεί ανασφάλεια και απαιτεί προσεκτικούς χειρισμούς».

«Το μόνο σίγουρο, είναι πως η αγορά μετά την πανδημία δεν θα είναι η ίδια», διαπιστώνει ο κ. Αλέξανδρος Χριστοδούλου, διευθυντής Πωλήσεων της εταιρείας Οικογένεια Χριστοδούλου, εξηγώντας: «Την περίοδο αυτή αναπτύχθηκαν νέα κανάλια διανομής (e-commerce), άλλα κανάλια εμφανίζουν σημαντικές απώλειες (μικρή λιανική), ενώ αναδύθηκαν νέες καταναλωτικές συνήθειες. Στο νέο περιβάλλον πρέπει να ακούσουμε τους καταναλωτές και να προσαρμόσουμε αντίστοιχα τη στρατηγική μας, με έμφαση στην υγιεινή, την ασφάλεια και τη σωστή σχέση ποιότητας/τιμής, καθώς στρέφονται συνεχώς όλο και περισσότερο προς υγιεινές προϊοντικές προτάσεις, όπως οι φυσικοί χυμοί, και στις μεγαλύτερες οικογενειακές συσκευασίες». Επίσης, σημειώνει ότι «στο πλαίσιο της αβεβαιότητας που δημιουργεί η πανδημία, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πώς θα κυμανθούν οι τιμές. Το μόνο βέβαιο είναι πως και η βιομηχανία και το λιανεμπόριο πρέπει να μπορούν να καλύπτουν τις βασικές κοστολογικές τους ανάγκες, χωρίς αυτό να επηρεάζει τον καταναλωτή».

Γεγονός είναι ότι η πανδημία ενισχύει την υφιστάμενη τάση της αναζήτησης εκ μέρους των καταναλωτών πιο υγιεινών προϊόντων. Είναι χαρακτηριστική η αξιοσημείωτα μεγάλη άνοδος των πωλήσεων χυμών ψυγείου, που κατά τεκμήριο περιέχουν πολύ λιγότερα ή καθόλου συντηρητικά. Η εγχώρια αγορά σιγά-σιγά, όπως θα δούμε, προσαρμόζεται στις διεθνείς τάσεις και οι επιχειρήσεις που ανταποκρίνονται σε αυτές φαίνεται πως ευνοούνται.

Οι μη συμπυκνωμένοι χυμοί αναπτύσσονται εντυπωσιακά
Το πρώτο πεντάμηνο του έτους οι πωλήσεις της κατηγορίας των χυμών αυξήθηκαν κατά 8,8% σε όγκο και 4,1% σε αξία, σύμφωνα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI. Κατά 1,9% σε όγκο αυξήθηκαν και οι πωλήσεις των χυμών ιδιωτικής ετικέτας, αλλά σε αξία έπεσαν κατά 5,5%. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή, όμως, ήταν η άνοδος των πωλήσεων των χυμών ψυγείου την εν λόγω περίοδο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή κατά 32,3% σε όγκο και 21% σε αξία. Τα τελευταία χρόνια είναι σαφής πλέον η άνοδος της προτίμησής τους. Ενώ το 2017 το μερίδιο των πωλήσεών τους από τα σούπερ μάρκετ στην κατηγορία ήταν 23%, σήμερα πλέον είναι 32%. Οι πωλήσεις των χυμών εκτός ψυγείου στο πεντάμηνο εμφάνισαν οριακή άνοδο σε όγκο (0,3%), αλλά σημαντική πτώση σε αξία, της τάξης του 5,1%.

Τα αναψυκτικά ανέκαμψαν μετά από ένα δύσκολο 2019
Θετική ήταν η εξέλιξη των πωλήσεων και των αναψυκτικών στο πεντάμηνο, αφού αναπτύχθηκαν κατά 5,3% σε όγκο κι ακόμη περισσότερο σε αξία, κατά 10,2%, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI. Σημειώνεται, πάντως, αφενός ότι η σχετική άνοδος ακολούθησε τη γενική πτωτική τάση της κατηγορίας το 2019 σε σχέση με το 2018 και αφετέρου ότι η εικόνα των πωλήσεων από υποκατηγορία σε υποκατηγορία παρουσιάζει έντονη διαφοροποίηση. Τη σημαντικότερη άνοδο πωλήσεων στο πεντάμηνο εμφάνισαν τα λεγόμενα mixers –ήταν της τάξης του 9,9% σε όγκο και 18% σε αξία. Πολύ καλά πήγαν οι πωλήσεις και των αναψυκτικών τύπου cola, με άνοδο 7,1% σε όγκο και 11,2% σε αξία, ενώ πτωτικά εξελίχθηκε η κατηγορία των lemon lime –όσοι προτιμούν γεύση λεμόνι μάλλον στράφηκαν στους αντίστοιχους χυμούς ψυγείου, που εμφάνισαν πολύ μεγάλη άνοδο το 2019.

Αξιοσημείωτο είναι ότι στα αναψυκτικά ιδιωτικής ετικέτας, ενώ εμφάνισαν πτώση όγκου πωλήσεων κατά 2,8%, αυξήθηκε η αξία τους κατά 3%.


Οι τάσεις της κατανάλωσης στην Ελλάδα και τον κόσμο
Η κατανάλωση των χυμών φαίνεται πως διαχρονικά παραμένει σταθερή με μικρή διακύμανση. Ωστόσο, όπως το 2009 υπό την επίδραση της χρηματοπιστωτικής κρίσης έτσι και φέτος η παγκόσμια κατανάλωση των χυμών αναμένεται ότι θα επηρεαστεί αρνητικά, λόγω της έντονης κάμψης των πωλήσεων των συμπυκνωμένων χυμών (From Concentrate ή FC). Σύμφωνα με στοιχεία του Euromonitor (Ιανουάριος 2020), η κατηγορία των μη συμπυκνωμένων χυμών (Not From Concentrate ή NFC) εμφανίζει μια αργή, αλλά σταθερά ανοδική εξέλιξη. Η σαφής μετατόπιση των πωλήσεων υπέρ της εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί. Παγκοσμίως η αναλογία των πωλήσεων μη συμπυκνωμένων προς συμπυκνωμένους χυμούς εξελίχθηκε από 25% προς 75% το 2006 σε 36% προς 64% φέτος, με προοπτική να διαμορφωθεί σε 40% προς 60% το 2024. Ωστόσο, η απόσταση της εγχώριας αγοράς από την παγκόσμια τάση, όπως αποτυπώνεται στην εξέλιξη της σχετικής αναλογίας, εξακολουθεί να είναι μεγάλη, καθώς το μερίδιο πωλήσεων των NFC στην Ελλάδα είναι 17%. Όπως σημειώνει ο κ. Γιάννης Τράνταλης, Chief Commercial Officer της Κάμπος Χίου, η παγκόσμια τάση δείχνει ξεκάθαρα την ευκαιρία για την ανάπτυξη των πωλήσεων NFC και στην Ελλάδα. Κατά την πεποίθησή του «όπως στον υπόλοιπο κόσμο, η τάση για καλύτερα, γευστικότερα και ποιοτικότερα προϊόντα θα επικρατήσει ολοκληρωτικά». Στο πλαίσιο αυτό, εξηγεί ότι η Κάμπος Χίου, που το 2013 λάνσαρε μια ολοκληρωμένη πρόταση χυμών NFC, στα τέλη του 2019 κατάργησε ολοκληρωτικά τους κλασσικούς χυμούς FC.

Τη σχετική τάση, άλλωστε, την ευνοεί η επιβολή «φόρου ζάχαρης», που επιβάλλουν όλο και περισσότερες χώρες στους χυμούς και τα αναψυκτικά, με σκοπό να στραφούν βιομηχανία και κατανάλωση σε πιο υγιεινές επιλογές. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως εκτιμάται, το 47% της αξίας των παγκόσμιων πωλήσεων φρουτοποτών θα επηρεαστεί αρνητικά από τη ραγδαία αύξηση των τιμών συνεπεία της επιβολής του «φόρου ζάχαρης», που προωθείται άμεσα παντού στον κόσμο. Στο μεταξύ, σε ποσοστό 78% οι καταναλωτές, σύμφωνα με παγκόσμιες έρευνες, είναι διατεθειμένοι είτε να αντικαταστήσουν τα προϊόντα που περιέχουν ζάχαρη με αντίστοιχα, που δεν περιέχουν, είτε να διακόψουν εντελώς την κατανάλωση τέτοιων προϊόντων.

Σύμφωνα με στοιχεία της KANTAR: α) το 47% των μεγάλων μαρκών FMCG ανεξαρτήτως κατηγορίας, έχουν ήδη εισάγει στις συλλογές τους κωδικούς υγιεινότερων επιλογών, β) για όγδοη συνεχόμενη χρονιά οι πωλήσεις των χυμών και ποτών χωρίς ζάχαρη αναπτύσσονται ραγδαία με διψήφια ποσοστά έναντι των ζαχαρούχων, γ) η τάση των καταναλωτών να επιλέγουν προϊόντα «zero» ή «no» ή «low sugar» και χωρίς θερμίδες μεγαλώνει θεαματικά, δ) κατά το 97% οι καταναλωτές αποφεύγουν την υπερκατανάλωση ζάχαρης και κατά το 46% την αποφεύγουν εντελώς, κατά το 71% εκτιμούν ότι τα προϊόντα με υποκατάστατα ζάχαρης έχουν ακριβώς ή σχεδόν όμοια γεύση με αυτά που περιέχουν ζάχαρη και κατά το 68% αναμένουν και δικαιολογούν μια πιο αυξημένη τιμή στα προϊόντα που έχουν λιγότερες θερμίδες και δεν περιέχουν καθόλου ζάχαρη.

Εξάλλου, παγκόσμιες έρευνες εξειδικευμένα στην κατηγορία των χυμών δείχνουν ότι τα brands που επιτυγχάνουν μια σταθερή προτίμηση στο «καλάθι» του καταναλωτή, συγκεντρώνουν κατά το δυνατόν περισσότερα από τα εξής χαρακτηριστικά: Έχουν συσκευασία πιστοποιημένη με FSC, μηδέν πρόσθετα ή συντηρητικά και καμία προσθήκη ζάχαρης, είναι βιολογικά, με παντελή απουσία αλλεργιογόνων και γλουτένης, είναι 100% φυσικά, έχουν πιστοποιήσεις ISO, HACCP, BRC, IFS, KOSHER, HALAL και είναι vegan (πηγή: Fona International-www.fona.com).

«Οι καταναλωτές αναζητούν υγιεινά ελληνικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, σε σωστή συσκευασία και τιμή. Προσέχουν την φυσική κατάσταση και την εμφάνισή τους και αναζητούν προστιθέμενη διατροφική αξία», σημειώνει ο κ. Χριστοδούλου.

Επιβεβαιώνοντας σχετικά στοιχεία της παγκόσμιας έρευνας, συμπληρώνει ότι οι καταναλωτές «διατίθενται να ξοδέψουν λίγο παραπάνω για την αγορά υψηλής ποιότητας προϊόντος, με ξεκάθαρο πλεονέκτημα υγείας. Στη βάση αυτή εμείς ανταποκρινόμαστε με μια ευρεία γκάμα προϊόντων, όπως οι πιστοποιημένοι βιολογικοί χυμοί, οι βιταμινούχοι χυμοί μας που είναι εμπλουτισμένοι με βιταμίνες και οι χυμοί ψυγείου».

Φόβοι κι ανησυχίες για την εξέλιξη του έτους
«Οι επιπτώσεις στις πωλήσεις στα διαφορετικά κανάλια διανομής, η αβεβαιότητα, οι προσπάθειες επιστροφής στην κανονικότητα και η οικονομική δυσπραγία των νοικοκυριών αναμένεται να επηρεάσουν περαιτέρω τις εταιρείες του κλάδου το επόμενο διάστημα, δημιουργώντας νέες συνθήκες στο σύνολο της αγοράς», σημειώνει ο κ. Μαρλαφέκας, προσθέτοντας: «Η πανδημία και το lockdown επέφερε στο σύνολο των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων αλλαγές και προσαρμογή στα νέα δεδομένα, που είχαν αποτέλεσμα τον χρονικό αναπρογραμματισμό διαφόρων ενεργειών, λ.χ. στις επικοινωνιακές ενέργειες και την παραγωγή. Η Λουξ στη διάρκεια της πανδημίας έστρεψε την προσοχή της σε περισσότερες Trade και BTL ενέργειες, δίνοντας παράλληλα βαρύτητα στην προώθηση των πωλήσεων και στην ενίσχυση των δεσμών της με το λιανεμπόριο, μια στρατηγική που θα εξακολουθήσει μέχρι την πλήρη επαναφορά στην κανονικότητα».

Ο κ. Τράνταλης επισημαίνει ότι «είναι αδύνατον σε μια κοινωνία και οικονομία πάλι σε ύφεση να μείνουμε ανεπηρέαστοι. Πάντως, το γεγονός ότι τα προϊόντα μας δεν έχουν έκθεση στην αγορά του ho.re.ca. και το κανάλι της αυθόρμητης ζήτησης, τους εξασφαλίζει μια ισχυρή τάση ανάπτυξης με διψήφιο ποσοστό φέτος. Πολλά θα κριθούν εντέλει απο το αν θα εκδηλωθεί ή όχι νέο μεγάλο κύμα της πανδημίας το δεύτερο εξάμηνο του έτους».


Ο κ. Χριστοδούλου θεωρεί ότι «ο κλάδος δεν θα επηρεαστεί σημαντικά, εφόσον οι χυμοί προσφέρουν μια υγιεινή πρόταση, που δεν είναι «πολυτέλεια». Αναμένουμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις στις τουριστικές περιοχές, αλλά έχουμε πίστη στους χυμούς μας και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την ανάπτυξή τους». Όπως τονίζει, για την Οικογένεια Χριστοδούλου τόσο τα σούπερ μάρκετ όσο και η «κρύα αγορά» αντιμετωπίζονται με το ίδιο ενδιαφέρον. «Άλλωστε, στοχεύουμε ιδιαίτερα στην περαιτέρω ανάπτυξή μας στη μικρή λιανική, μέσω του ανανεωμένου κωδικολογίου μας, ενώ δεν παραβλέπουμε το e-commerce, συνεργαζόμενοι και με τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου», προσθέτει.

Σύμφωνα με τον κ. Μαρλαφέκα, ο συνδυασμός της επιστροφής στην κανονικότητα και της εποχικότητας αναμένεται να δώσει και πάλι ώθηση στον κλάδο, ο οποίος παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια σημαντικές προοπτικές. Αν και πιστεύει ότι η αγορά βρίσκεται σε διαδικασία επιστροφής στην ομαλότητα, θεωρεί ότι «απαιτείται χρόνος και καίριες λύσεις, ώστε να αντισταθμιστούν οι συνέπειες και οι απώλειες. Ωστόσο, η ιδιάζουσα συγκυρία δεν επιτρέπει σε κανένα συγκεκριμένες προβλέψεις για το μέλλον των πωλήσεων και την πορεία της αγοράς, καθώς τα μέχρι τώρα δεδομένα δεν αφήνουν περιθώρια για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων». Σημειώνει, πάντως, ότι «η προσέλευση τουριστών δεν μεταβάλλει σημαντικά τη ζήτηση των ελληνικών αναψυκτικών κι αυτό γιατί σε μεγάλο βαθμό τα ξενοδοχεία δεν προμηθεύονται ελληνικά προϊόντα, αν και υπάρχουν εξαιρέσεις. Η τιμή των ελληνικών προϊόντων, τα οποία υπερέχουν σε ποιότητα, είναι αποτρεπτικός παράγων για την είσοδό τους στα ξενοδοχεία. Η Ελλάδα δεν είναι μεγάλη αγορά, άρα δεν είναι το ίδιο ανταγωνιστική με άλλες μεγάλες αγορές του εξωτερικού. Ταυτόχρονα, όμως, ο ξενοδοχειακός κλάδος μπορεί να βελτιώσει τις προοπτικές παρουσίας των εγχώριων προϊόντων στα καταλύματα, εφόσον επανεξετάσει τις δυνατότητες σχετικών συνεργασιών και επενδύσει στη συνεργασία με τοπικές επιχειρήσεις και προϊόντα».

Προωθήσεις και επικοινωνία κάθε μορφής
Κατά τον κ. Αλ. Χριστοδούλου οι ενέργειες με μείωση τιμής είναι ο βασικός μηχανισμός προώθησης και δεν πιστεύει πως θ’ αλλάξει δραστικά τα επόμενα χρόνια. Η εταιρεία Οικογένεια Χριστοδούλου περιλαμβάνει στις προωθητικές της ενέργειες χορηγίες και δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα.

«Οι χυμοί και τα φρουτοποτά μπαίνουν καθημερινά στο καλάθι της νοικοκυράς. Υπ’ αυτή την έννοια νόημα έχει η «σωστή τιμή κάθε μέρα» κι όχι τόσο οι προωθητικές ενέργειες», σημειώνει ο κ. Γ. Τράνταλης. Μέσω της διαφημιστικής προώθησης των προϊόντων της, η Κάμπος Χίου επικεντρώνεται στην εκπαίδευση των καταναλωτών σχετικά με τον ορισμό των χυμών NFC και τα οφέλη από την κατανάλωσή τους. Η νέα διαφημιστική της καμπάνια, με παρουσία και στα social media, έκανε ήδη την εμφάνισή της. Πρόκειται για την πρώτη αυτού του είδους καμπάνια της εταιρείας από το 2013.

Η Λουξ, που φέτος γιορτάζει τα 70 της χρόνια, προβάλλεται με μια ενδιαφέρουσα διαφημιστική καμπάνια (και στις κινηματογραφικές οθόνες), το θέμα της οποίας συνδυάζει την παράδοση με την καινοτομία. Στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΚΕ της εταιρείας, η Λουξ λανσάρει πρώτη φορά δική της εφαρμογή για κινητά, το Loux plai-plai, με στόχο την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Ειδικότερα, παροτρύνει το κοινό να κατεβάζει δωρεάν την εφαρμογή, προσφέροντας η ίδια στο Ε.Σ.Υ. από ένα ευρώ για κάθε download.

Η Schweppes φέτος το καλοκαίρι λανσάρει μια νέα online πλατφόρμα, το www.schweppes.gr, με πολλές προσφορές και προτάσεις για κοκτέιλ, ενώ προτείνει στους επισκέπτες της την εγγραφή τους στην κοινότητά της, το The Club, προκειμένου να αποκτούν διάφορα προνόμια ως μέλη της.

Νέα λανσαρίσματα
Η ΕΨΑ από φέτος προγραμματίζει να λανσάρει κατ’ έτος μια νέα γεύση μόνο για τους καλοκαιρινούς μήνες. Summer Mix Limited Edition ονομάζει το σχετικό πρόγραμμα και το πρώτο αναψυκτικό που λανσάρεται είναι το Summer Mix Φράουλα-Βασιλικός.

Ο Κάμπος Χίου λάνσαρε τα «7 Mήλα» με μη συμπυκνωμένο χυμό από κόκκινα-πράσινα-κίτρινα ελληνικά μήλα. Το προϊόν έχει ήδη τοποθετηθεί στα περισσότερα σούπερ μάρκετ. Επίσης, σημειώνουμε ότι στο φρουτοποτό λεμόνι λοw! τους τελευταίους μήνες του 2019 προστέθηκαν οι δύο νέοι κωδικοί Pink και Mint. Η Οικογένεια Χριστοδούλου λανσάρει τον νέο φυσικό χυμό Μήλο, Πορτοκάλι, Καρότο δύο λίτρων, που συμπληρώνει το χυμό 100% Πορτοκάλι δύο λίτρων από επιλεγμένα ελληνικά φρούτα, χωρίς ζάχαρη.

σελφ σερβις (T. 506)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION