σελφ σερβις - Νηστίσιμα προϊόντα: Μικρή άνοδος, ανησυχία για το 2010

Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Νηστίσιμα προϊόντα: Μικρή άνοδος, ανησυχία για το 2010

26 Φεβρουαρίου 2010 | 00:00 Γράφει η Ελενα  Καραντζίκου Topics: Προϊόντα,Τρόφιμα/Ποτά

Νηστίσιμα προϊόντα: Μικρή άνοδος, ανησυχία για το 2010

Ο απολογισμός της πορείας των πωλήσεων νηστίσιμων προϊόντων την απελθούσα χρονιά δεν έδειξε σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το 2008. Όμως, αυτή τη στιγμή, η αγωνία προμηθευτών και λιανεμπόρων είναι στραμμένη στην τρέχουσα χρονιά, δεδομένου του σκεπτικισμού που εκφράζεται από παράγοντες της αγοράς σχετικά με το πώς θα επηρεάσει τις πωλήσεις των νηστίσιμων προϊόντων το γεγονός ότι το Πάσχα φέτος είναι ιδιαίτερα νωρίς. Ο τζίρος της Καθαράς Δευτέρας, όπως κάθε χρόνο, θα είναι αυξημένος, ενδέχεται όμως στη συνέχεια οι πωλήσεις των σαρακοστιανών να κινηθούν πτωτικά, δεδομένης της χρονικής γειτνίασης Σαρακοστής και Χριστουγέννων.

Μικρή ενίσχυση των πωλήσεων σε αξία παρουσίασε το 2009 η κατηγορία των κονσερβοποιημένων ψαρικών και θαλασσινών. Η κατηγορία, που περιλαμβάνει καλαμάρια, μοσχοχτάποδα, χταπόδια, σουπιές και σαλάτα θαλασσινών, ενισχύθηκε σε επίπεδο τζίρου κατά 1,5%.

Η άνοδος αυτή αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του όγκου πωλήσεων των χταποδιών και εκτιμάται στο 8% το 2009, έναντι της προηγούμενης χρονιάς, τα οποία, παράλληλα, παρουσίασαν και σημαντική βελτίωση τζίρου. Από την άλλη, σχετικά σταθερές σε αξία ήταν οι πωλήσεις των καλαμαριών.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι αύξηση πωλήσεων και, κατά συνέπεια, αισθητή βελτίωση του μεριδίου αγοράς τους παρουσίασαν και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Κονσερβοποιημένα θαλασσινά: πρώτη η ποιότητα
Ανέκαθεν σημαντικό κριτήριο επιλογής των ψαρικών και θαλασσινών σε κονσέρβα υπήρξε η ποιότητα τόσο της πρώτης ύλης όσο και οι συνθήκες ασφαλείας κατά την επεξεργασία τους, γεγονός που ο καταναλωτής των προϊόντων γνωρίζει πλέον και εμπειρικά, αλλά και μέσω της σχέσης εμπιστοσύνης που έχει δημιουργήσει με ορισμένα εμπορικά σήματα με μακρόχρονη παρουσία στην αγορά.

Η τιμή είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας επιλογής που, όμως, σίγουρα έπεται της ποιότητας. Αναπόφευκτα, όπως είναι φυσικό, αν συγκριθούν τα τυποποιημένα ψαρικά και θαλασσινά με τα νωπά αλιεύματα ως προς την τιμή, είναι λογικό τα τυποποιημένα να πλεονεκτούν.

 Πίνακας 1: Πωλήσεις ψαριών & θαλασσινών σε κονσέρβα σε όγκο (σε τόνους)

 Είδος  2007  2008  Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/08  Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/09  Μεταβολή
 PL

 1.389

 1.232

 1.036

 1.018

 -1,8%

 Σύνολο κατηγορίας

 6.822

 6.063

 5.035

 4.885

 -3%

 Πηγή: IRI Hellas



 Πίνακας 2: Πωλήσεις ψαριών & θαλασσινών σε κονσέρβα σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Είδος

 2007

 2008

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/08

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/09

 Μεταβολή

 PL

 8.236

 8.102

 6.749

 7.429

 10,1%

 Σύνολο κατηγορίας

 64.146

 61.821

 51.023

 53.158

 4,2%

 Πηγή: IRI Hellas


Όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, η οικονομική στενότητα δεν θα επηρεάσει την κατηγορία, διότι η αξία των προϊόντων είναι απόλυτα προσιτή, σε συνάρτηση πάντα με την ποιότητα του περιεχομένου, ενώ, παράλληλα, τα κονσερβοποιημένα ψαρικά και θαλασσινά σε περιόδους νηστείας προσφέρουν τις απαραίτητες πρωτεΐνες στον ανθρώπινο οργανισμό και δεν γίνεται να παραληφθούν από το διαιτολόγιο.

Αναφορικά με τις προωθητικές ενέργειες, το ενδιαφέρον των εταιρειών επικεντρώνεται στην προσφορά στους καταναλωτές προϊόντων που θα είναι οικονομικά προσιτά και θα επωφελούνται από την αγορά τους.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αναμένεται ότι θα διατηρήσουν τα μερίδιά τους στην κατηγορία χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές.

Μικρή ενίσχυση των πωλήσεων σε αξία παρουσίασε το 2009 η κατηγορία των κονσερβοποιημένων ψαρικών και θαλασσινών. Η κατηγορία, που περιλαμβάνει καλαμάρια, μοσχοχτάποδα, χταπόδια, σουπιές και σαλάτα θαλασσινών, ενισχύθηκε σε επίπεδο τζίρου κατά 1,5%.

Η άνοδος αυτή αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του όγκου πωλήσεων των χταποδιών και εκτιμάται στο 8% το 2009, έναντι της προηγούμενης χρονιάς, τα οποία, παράλληλα, παρουσίασαν και σημαντική βελτίωση τζίρου. Από την άλλη, σχετικά σταθερές σε αξία ήταν οι πωλήσεις των καλαμαριών.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι αύξηση πωλήσεων και, κατά συνέπεια, αισθητή βελτίωση του μεριδίου αγοράς τους παρουσίασαν και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Κονσερβοποιημένα θαλασσινά: πρώτη η ποιότητα
Ανέκαθεν σημαντικό κριτήριο επιλογής των ψαρικών και θαλασσινών σε κονσέρβα υπήρξε η ποιότητα τόσο της πρώτης ύλης όσο και οι συνθήκες ασφαλείας κατά την επεξεργασία τους, γεγονός που ο καταναλωτής των προϊόντων γνωρίζει πλέον και εμπειρικά, αλλά και μέσω της σχέσης εμπιστοσύνης που έχει δημιουργήσει με ορισμένα εμπορικά σήματα με μακρόχρονη παρουσία στην αγορά.

Η τιμή είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας επιλογής που, όμως, σίγουρα έπεται της ποιότητας. Αναπόφευκτα, όπως είναι φυσικό, αν συγκριθούν τα τυποποιημένα ψαρικά και θαλασσινά με τα νωπά αλιεύματα ως προς την τιμή, είναι λογικό τα τυποποιημένα να πλεονεκτούν.

 Πίνακας 1: Πωλήσεις ψαριών & θαλασσινών σε κονσέρβα σε όγκο (σε τόνους)

 Είδος  2007  2008  Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/08  Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/09  Μεταβολή
 PL

 1.389

 1.232

 1.036

 1.018

 -1,8%

 Σύνολο κατηγορίας

 6.822

 6.063

 5.035

 4.885

 -3%

 Πηγή: IRI Hellas



 Πίνακας 2: Πωλήσεις ψαριών & θαλασσινών σε κονσέρβα σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Είδος

 2007

 2008

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/08

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/09

 Μεταβολή

 PL

 8.236

 8.102

 6.749

 7.429

 10,1%

 Σύνολο κατηγορίας

 64.146

 61.821

 51.023

 53.158

 4,2%

 Πηγή: IRI Hellas


Όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, η οικονομική στενότητα δεν θα επηρεάσει την κατηγορία, διότι η αξία των προϊόντων είναι απόλυτα προσιτή, σε συνάρτηση πάντα με την ποιότητα του περιεχομένου, ενώ, παράλληλα, τα κονσερβοποιημένα ψαρικά και θαλασσινά σε περιόδους νηστείας προσφέρουν τις απαραίτητες πρωτεΐνες στον ανθρώπινο οργανισμό και δεν γίνεται να παραληφθούν από το διαιτολόγιο.

Αναφορικά με τις προωθητικές ενέργειες, το ενδιαφέρον των εταιρειών επικεντρώνεται στην προσφορά στους καταναλωτές προϊόντων που θα είναι οικονομικά προσιτά και θα επωφελούνται από την αγορά τους.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αναμένεται ότι θα διατηρήσουν τα μερίδιά τους στην κατηγορία χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές.

Έτοιμα γεύματα: απαιτείται υποδομή
Αξιοσημείωτο έδαφος στην αγορά κερδίζουν τα τελευταία χρόνια τα έτοιμα γεύματα. Τα έτοιμα γεύματα διακρίνονται σε δύο είδη: α) τα νωπά και β) τα μαγειρεμένα, αλλά κατεψυγμένα. Το βασικό τους πλεονέκτημα έγκειται στο ότι για την κατανάλωσή τους δεν απαιτείται ιδιαίτερη προεργασία, αφού αρκεί να ζεσταθούν -στον φούρνο μικροκυμάτων συνήθως- για μερικά λεπτά.

Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι δεν έχουν όλες οι αλυσίδες την απαιτούμενη υποδομή για να διαχειριστούν τη συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία, όπως επισημαίνουν, πρέπει να αντιμετωπίζεται ξεχωριστά από τα ημιέτοιμα γεύματα, ενώ πρέπει να γίνεται και διαχωρισμός μεταξύ νωπών και κατεψυγμένων έτοιμων γευμάτων. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, απαιτούνται ξεχωριστοί χώροι ψυγείων και εκπαίδευση του προσωπικού.

Στην κατηγορία, η μάρκα ΤΡΑΤΑ λανσάρισε φέτος φρεσκομαγειρεμένα φαγητά με θαλασσινά, σε τέσσερις διαφορετικές συνταγές νηστίσιμες και μη. Τα έτοιμα γεύματα TRATA ζεσταίνονται σε φούρνο μικροκυμάτων και είναι έτοιμα σε μόλις ένα λεπτό.

Όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, οι καταναλωτές που προτιμούν τα έτοιμα γεύματα συνήθως είναι άνθρωποι με πολύ περιορισμένο χρόνο, οι οποίοι δεν γνωρίζουν πώς να μαγειρέψουν τα θαλασσινά, επομένως προτιμούν κάτι ήδη μαγειρεμένο που θα τους διευκολύνει και θα τους εξοικονομήσει χρόνο.

Ανάπτυξη PL & χύμα χαλβά λόγω τιμής
Μικρή πτώση παρατηρείται στις πωλήσεις της κατηγορίας του χαλβά. Η κύρια υποχώρηση των πωλήσεων καταγράφεται στον συσκευασμένο χαλβά, ενώ, αντίθετα, οι πωλήσεις του χύμα παραμένουν σταθερές. Η πτώση των πωλήσεων του συσκευασμένου αποδίδεται στην υψηλότερη τιμή του έναντι του χύμα.

 Πίνακας 3: Πωλήσεις χαλβά σε όγκο (σε τόνους)

 Είδος

 2007

 2008

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/08

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/09

 Μεταβολή

 PL

 204

 225

 209

 205

 -2,0%

 Σύνολο κατηγορίας

 1.005

 927

 875

 784

 -10,4%

 Πηγή: IRI Hellas



 Πίνακας 4: Πωλήσεις χαλβά σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Είδος

 2007

 2008

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/08

 Κυλιόμενο 12μηνο-27/12/09

 Μεταβολή

 PL

 784

 1.010

 938

 996

 6,3%

 Σύνολο κατηγορίας

 6.922

 7.071

 6.667

 6.135

 -8,0%

 Πηγή: IRI Hellas


 Η τιμή, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, αποτελεί ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής του προϊόντος. Στη διαφορά τιμής σε σχέση με το επώνυμο αποδίδεται και η ανάπτυξη του χαλβά ιδιωτικής ετικέτας, που εκτιμάται ότι κατέχει μερίδιο ύψους περίπου 30% επί των συνολικών πωλήσεων.

Αναφορικά με τις γεύσεις χαλβά που προτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές, πρώτη σε πωλήσεις είναι η κλασική γεύση βανίλια. Ακολουθεί, με μικρή διαφορά, η γεύση κακάο, ενώ χαμηλότερες πωλήσεις πραγματοποιούν οι υπόλοιπες γεύσεις, όπως αμύγδαλο και φιστίκι.

σελφ σερβις (T. 392)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION