σελφ σερβις - Παγωτά: Προοπτικές ανάπτυξης στα σούπερ μάρκετ

Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Παγωτά: Προοπτικές ανάπτυξης στα σούπερ μάρκετ

7 Απριλίου 2010 | 11:03 Γράφει ο Βασίλης  Γεωργακάκος Topics: Αγορά,Προϊόντα,Τάσεις

Παγωτά: Προοπτικές ανάπτυξης στα σούπερ μάρκετ

Παρότι ανέκαθεν η ελληνική αγορά παγωτού διακρινόταν για την εποχικότητά της, τα τελευταία χρόνια -και με την επίδραση των κλιματικών αλλαγών, της πορείας της οικονομίας, αλλά των μεταβολών του σύγχρονου τρόπου ζωής και διατροφής- σημειώνεται μία μικρή ανοδική τάση στην κατανάλωση παγωτού τους χειμερινούς μήνες. Η τάση αυτή ίσως αποτελεί τη μεγάλη ευκαιρία των σούπερ μάρκετ να αυξήσουν τα μερίδιά τους.

Οι επιταχυνόμενοι ρυθμοί της καθημερινότητας, έχουν ως αποτέλεσμα αύξηση της κατανάλωσης super premium προϊόντων. «Πρόκειται για προϊόντα υψηλής ποιότητας με πλούσια γεύση και εμπλουτισμένα με υλικά, όπως οι ξηροί καρποί, διάφορα σιρόπια, κομμάτια σοκολάτας κά», υποστηρίζουν από τμήμα marketing της Algida.

«Άλλη μια τάση που γίνεται εντονότερη τα τελευταία χρόνια είναι η αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι σε αντιδιαστολή προς την παραδοσιακή μορφή της on the go κατανάλωσης παγωτού, που πριμοδοτεί τις οικογενειακές συσκευασίες και τα multipack. Το νεανικό κοινό, που αποτελεί και τους heavy users παγωτού, περνάει περισσότερο χρόνο στο σπίτι, όπως άλλωστε και ο μέσος καταναλωτής, ενώ και ο ελεύθερος χρόνος στα αστικά κέντρα περιορίζεται», προσθέτει ο κ. Δημήτρης Χατζηγιάννης, marketing director της Κρι-Κρι ΑΕ.

«Σε αυτή την τάση συμβάλλει κι ένας νέος τρόπος διασκέδασης που αποκτά συνεχώς περισσότερους οπαδούς, το zapping & cocooning», συμπληρώνουν από την Algida.

Όλες οι εταιρείες παγωτών συμφωνούν ότι τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα υγιεινής διατροφής και, κατά συνέπεια, σε αύξηση της ζήτησης προϊόντων με χαμηλά λιπαρά. «Η καινοτομία πηγάζει από τις πραγματικές ανάγκες της ζήτησης και ως τέτοια δοκιμάζεται στον στίβο της αγοράς, όπου τελικός κριτής είναι ο καταναλωτής. Για χρόνια στο μυαλό του καταναλωτή ένα παγωτό με χαμηλά λιπαρά δεν μπορούσε να ταυτιστεί με ένα εύγευστο αποτέλεσμα», υποστηρίζει το τμήμα marketing της Nestle Ελλάς.

Βιολογικά και PL σε άνοδο
«Τα φυσικά παγωτά τείνουν να κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Η κατανάλωση βιολογικών παγωτών, επίσης, εμφανίζει αυξητικές τάσεις», αναφέρει η κα Σαλώμη Σταυρίδου, marketing manager στην Kayak AEBE.

Η οικονομική ύφεση έχει οδηγήσει στην εμφάνιση προϊόντων PL και στην αγορά του παγωτού. «Τα προϊόντα αυτά, λόγω της σημαντικά χαμηλότερης τιμής τους, απευθύνονται στους καταναλωτές που προτάσσουν το κριτήριο της τιμής έναντι της πλούσιας γεύσης και της μεγάλης ποικιλίας των επωνύμων. Η απάντηση στο φαινόμενο των PL προϊόντων είναι η «καινοτομία», υποστηρίζουν στην Algida.

Οι επιταχυνόμενοι ρυθμοί της καθημερινότητας, έχουν ως αποτέλεσμα αύξηση της κατανάλωσης super premium προϊόντων. «Πρόκειται για προϊόντα υψηλής ποιότητας με πλούσια γεύση και εμπλουτισμένα με υλικά, όπως οι ξηροί καρποί, διάφορα σιρόπια, κομμάτια σοκολάτας κά», υποστηρίζουν από τμήμα marketing της Algida.

«Άλλη μια τάση που γίνεται εντονότερη τα τελευταία χρόνια είναι η αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι σε αντιδιαστολή προς την παραδοσιακή μορφή της on the go κατανάλωσης παγωτού, που πριμοδοτεί τις οικογενειακές συσκευασίες και τα multipack. Το νεανικό κοινό, που αποτελεί και τους heavy users παγωτού, περνάει περισσότερο χρόνο στο σπίτι, όπως άλλωστε και ο μέσος καταναλωτής, ενώ και ο ελεύθερος χρόνος στα αστικά κέντρα περιορίζεται», προσθέτει ο κ. Δημήτρης Χατζηγιάννης, marketing director της Κρι-Κρι ΑΕ.

«Σε αυτή την τάση συμβάλλει κι ένας νέος τρόπος διασκέδασης που αποκτά συνεχώς περισσότερους οπαδούς, το zapping & cocooning», συμπληρώνουν από την Algida.

Όλες οι εταιρείες παγωτών συμφωνούν ότι τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα υγιεινής διατροφής και, κατά συνέπεια, σε αύξηση της ζήτησης προϊόντων με χαμηλά λιπαρά. «Η καινοτομία πηγάζει από τις πραγματικές ανάγκες της ζήτησης και ως τέτοια δοκιμάζεται στον στίβο της αγοράς, όπου τελικός κριτής είναι ο καταναλωτής. Για χρόνια στο μυαλό του καταναλωτή ένα παγωτό με χαμηλά λιπαρά δεν μπορούσε να ταυτιστεί με ένα εύγευστο αποτέλεσμα», υποστηρίζει το τμήμα marketing της Nestle Ελλάς.

Βιολογικά και PL σε άνοδο
«Τα φυσικά παγωτά τείνουν να κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Η κατανάλωση βιολογικών παγωτών, επίσης, εμφανίζει αυξητικές τάσεις», αναφέρει η κα Σαλώμη Σταυρίδου, marketing manager στην Kayak AEBE.

Η οικονομική ύφεση έχει οδηγήσει στην εμφάνιση προϊόντων PL και στην αγορά του παγωτού. «Τα προϊόντα αυτά, λόγω της σημαντικά χαμηλότερης τιμής τους, απευθύνονται στους καταναλωτές που προτάσσουν το κριτήριο της τιμής έναντι της πλούσιας γεύσης και της μεγάλης ποικιλίας των επωνύμων. Η απάντηση στο φαινόμενο των PL προϊόντων είναι η «καινοτομία», υποστηρίζουν στην Algida.


Η αγορά και τα μερίδιά της
Η αγορά του παγωτού είναι εξαιρετικά κατακερματισμένη, με τις πωλήσεις να πραγματοποιούνται από πληθώρα καταστημάτων. «Στην τμηματοποίηση κατά κανάλι διανομής, εκτός από την παραδοσιακή (κρύα αγορά), όπου διατίθενται κυρίως ατομικό και οικογενειακό παγωτό, υπάρχει και το κανάλι των σούπερ μάρκετ (ζεστή αγορά), μέσω του οποίου διατίθενται κυρίως οικογενειακό παγωτό και πολυσυσκευασίες. Ταυτόχρονα, στο κανάλι του επαγγελματικού κλάδου, που περιλαμβάνει ξενοδοχεία και καταστήματα μαζικής εστίασης, διατίθεται κατά κανόνα σερβιριζόμενο-χύμα παγωτό», αναφέρουν από την Algida.

Τα σημεία πώλησης του παγωτού παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, αφού το μερίδιο αγοράς μιας εταιρείας παγωτού και όλων των brand της βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με το μερίδιο διανομής της. Η εμπορική δυναμική του σημείου, η υπάρχουσα διανομή στην ευρύτερη περιοχή και, τέλος, η εταιρική στρατηγική πωλήσεων είναι τα βασικά κριτήρια για την επιλογή ενός σημείου πώλησης.

Κατά κανόνα, τα μικρά σημεία πώλησης (περίπτερα, ψιλικατζίδικα, φούρνοι, γαλακτοπωλεία, πρατήρια βενζίνης κλπ) αποσπούν το μεγαλύτερο μέρος των συνολικών πωλήσεων παγωτού και αποτελούν το κυριότερο κανάλι πώλησης των ατομικών παγωτών, καθώς καλύπτουν σε μεγάλο βαθμό την «αυθόρμητη» επιθυμία του καταναλωτή για παγωτό.

 Πωλήσεις παγωτών ανά είδος σε όγκο (σε χιλ. λίτρα)

 Είδος συσκευασίας  2008  2009  01-10/
01/09
 01-10/
01/10
 Διαφορά
 Οικογενειακές  7.647,0  8.027,9  27,0  37,0  37,1%
 Ατομικές  539,3  573,1  0,8  0,9  11,2%
 Πολυσυσκευασίες  1.648,3  1.563,4  2,8  3,6  27,7%
 Σύνολο  9.834,6  10.164,4  30,6  41,5  35,5%

 Πηγή: IRI Hellas

 

 Πωλήσεις παγωτών ανά είδος σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Είδος συσκευασίας  2008  2009  01-10/
01/09
 01-10/
01/10
 Μεταβ.
 Οικογενειακές  33.014,0  34.404,6  172,9  227,3  31,5%
 Ατομικές  6.257,1  6.494,5  15,7   18,1  15,5%
 Πολυσυσκευασίες  13.029,1  12.468,0  28,2  34,8  23,2%
 Σύνολο  52.300,2  53.367,1  216,8  280,2  29,3%

 Πηγή: IRI Hellas


«Το τυποποιημένο παγωτό διατίθεται μέσω μεγάλου αριθμού σημείων πώλησης, τα οποία περιλαμβάνουν μικρά σημεία, καθώς και σούπερ μάρκετ και λοιπά καταστήματα τροφίμων. Το μη τυποποιημένο, δηλαδή το χύμα παγωτό, διατίθεται κυρίως μέσω εξειδικευμένων καταστημάτων πώλησης παγωτού, εταιρειών catering και χώρων μαζικής εστίασης», συμπληρώνουν από το τμήμα marketing της Nestle.

«Το κανάλι των σούπερ μάρκετ είναι πολύ σημαντικό και αναπτυσσόμενο, αφού μέσω αυτού πραγματοποιείται περίπου το 20% των συνολικών πωλήσεων παγωτού. Κοινό-στόχο των σούπερ μάρκετ αποτελούν οι μεγαλύτερες ηλικίες, άνω των 35 ετών, που συνήθως έχουν οικογένεια, επομένως η αγορά παγωτού είναι προγραμματισμένη και όχι αυθόρμητη, ενώ οι επιλογές αφορούν, κατά κύριο λόγο, σε οικογενειακό παγωτό και πολυσυσκευασίες. Μια σημαντική εξέλιξη στο εν λόγω κανάλι αποτελεί η συνεχώς αυξανόμενη παροχή PL προϊόντων, καθώς επίσης και η ανάπτυξη των hard/soft discounter», μας εξηγούν από την Algida.

Η προώθηση και το μέλλον
Δεδομένου ότι τα μικρά σημεία αποτελούν το βασικό κανάλι διανομής της κατηγορίας, καθώς και ότι τα παγωτά συνιστούν προϊόντα αυθόρμητης αγοράς, η βελτίωση της εικόνας του σημείου είναι εξαιρετικά σημαντική.

«Μέλημά μας είναι να διατηρούμε όσο πιο ελκυστική γίνεται τη γωνιά του παγωτού διαθέτοντας καθαρά και τακτοποιημένα ψυγεία με νέο και πρωτότυπο προωθητικό υλικό. H εταιρεία μας έχει ανανεώσει την εικόνα της με νέα εικαστικά στα ψυγεία, νέα υλικά και νέα καινοτόμα προϊόντα πάντα με στόχο την διασφάλιση της ποιότητας και την ικανοποίηση του καταναλωτή. Στην αγορά του παγωτού τα νέα λανσαρίσματα έχουν ιδιαίτερη σημασία, εφόσον φέρνουν κάθε χρόνο την πνοή ανανέωσης και διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον του καταναλωτή και ενισχύουν το λιανεμπόριο. Η πρόκληση στη βιομηχανία του παγωτού στην Ελλάδα συνίσταται στο να καταστεί το παγωτό στην συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή ένα θαυμάσιο γλύκισμα που μπορεί να καταναλωθεί ευχάριστα ως επιδόρπιο όλους τους μήνες του χρόνου, κι ως ένα δροσιστικό προϊόν για τους καλοκαιρινούς μήνες», υποστηρίζουν στην Nestle.

«Τα μηνύματα απόλαυσης είναι κυρίαρχα σε όλες τις μορφές επικοινωνίας, από τις συσκευασίες έως την above the line επικοινωνία, αλλά και στον τρόπο που χτίζονται τα brand στο μυαλό του καταναλωτή», συμπληρώνει ο κ. Χατζηγιάννης από την Κρι-Κρι.

Τέλος η κα Ειρήνη Γαρίδη, marketing manager στα παγωτά Δωδώνη, δίνει την πρόβλεψή της για το μέλλον: «Τα στελέχη του λιανεμπορίου εκτιμούν ότι θα συνεχιστεί η αύξηση πωλήσεων της κατηγορίας στο οργανωμένο λιανεμπόριο, σε σχέση με την παραδοσιακή αγορά και, επίσης, θα αυξηθεί περαιτέρω το μερίδιο των PL προϊόντων, καθώς και των premium», καταλήγει.

σελφ σερβις (T. 393)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION