σελφ σερβις - Εντομοκτόνα-εντομοαπωθητικά: Κερδίζουν έδαφος τα «πράσινα» προϊόντα

Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Εντομοκτόνα-εντομοαπωθητικά: Κερδίζουν έδαφος τα «πράσινα» προϊόντα

19 Μαΐου 2010 | 13:18 Γράφει η Ελενα  Καραντζίκου Topics: Προϊόντα,Τάσεις

Εντομοκτόνα-εντομοαπωθητικά: Κερδίζουν έδαφος τα «πράσινα» προϊόντα

Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις της κατηγορίας εντομοκτόνων-εντομοαπωθητικών το περασμένο έτος, ενώ κυρίαρχη τάση της αγοράς αποτελεί η στροφή προς πιο «πράσινα» προϊόντα, που περιέχουν και συστατικά πιο φιλικά προς τον άνθρωπο αλλά και τη φύση. Παράγοντας ανάπτυξης ήταν και οι δυναμικές προωθητικές ενέργειες των εταιρειών.

Σημαντική εξέλιξη για την κατηγορία αποτελεί η αλλαγή στη διαδικασία αδειοδότησης των νέων προϊόντων. Ειδικότερα, οι διαδικασίες που ακολουθούνταν μέχρι πρότινος ήταν δύο: μια συνοπτική, που απαιτούσε 1-2 χρόνια για την κυκλοφορία του νέου προϊόντος μετά την κατάθεση των σχετικών εγγράφων στο αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, ή, σε περίπτωση χρήσης ουσιών που δεν είχαν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν, η πιο χρονοβόρα διαδικασία, που απαιτεί 3-4 χρόνια για την κυκλοφορία του νέου προϊόντος.

Ύστερα από προσφυγή εταιρείας στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματική την πιο συνοπτική διαδικασία, με αποτέλεσμα να «μπλοκαριστούν» όλες οι άδειες που εκδίδονταν με αυτόν τον τρόπο. Όπως σημείωσε μιλώντας στο «σελφ σέρβις» ο κ. Δημήτρης Νίχλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Αεροζόλ Ελλάδος, η ενέργεια αυτή είχε ως αποτέλεσμα να μην έχει αδειοδοτηθεί νέο προϊόν τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι ο Σύνδεσμος βρίσκεται σε επαφή με το αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το συγκεκριμένο εμπόδιο και να ισχύσει η προηγούμενη διαδικασία. Ωστόσο, λόγω των εξελίξεων, δεν αναμένεται η αδειοδότηση, άρα και η κυκλοφορία νέων εντομοκτόνων στην αγορά, την τρέχουσα σεζόν.

«Πράσινα» εντομοκτόνα
Η στροφή προς πιο «πράσινα» εντομοκτόνα προϊόντα αποτελεί μια από τις κυρίαρχες τάσεις στην κατηγορία. Οι καταναλωτές επιζητούν προϊόντα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, που δεν αφήνουν κατάλοιπα, ιδιαίτερα αν στους χώρους που χρησιμοποιούνται υπάρχουν κατοικίδια ή μικρά παιδιά.

Η αρχή έγινε τα προηγούμενα χρόνια από την κατηγορία των εντομοαπωθητικών προϊόντων. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, λανσαρίστηκαν προϊόντα με φυσικές πυρεθρίνες, συστατικό που προέρχεται από ένα είδος χρυσάνθεμου γνωστού για τις εντομοαπωθητικές του ιδιότητες. Οι φυσικές πυρεθρίνες, εκτός του ότι βιοαποικοδομούνται εύκολα χωρίς να αφήνουν υπολείμματα στο περιβάλλον, είναι ιδιαίτερα δραστικές στην αντιμετώπιση των εντόμων.

Πλέον, προϊόντα με φυσικές πυρεθρίνες διατίθενται και στην κατηγορία των κατσαριδοκτόνων. Ειδικότερα, η μάρκα Aroxol της Εύρηκα λάνσαρε τη σειρά Aroxol Earth Choice με φυσικές πυρεθρίνες, εκτός από τις κατηγορίες των εντομοαπωθητικών και στις κατηγορίες των κατσαριδικτόνων και εντομοκτόνων προϊόντων.

Σημαντική εξέλιξη για την κατηγορία αποτελεί η αλλαγή στη διαδικασία αδειοδότησης των νέων προϊόντων. Ειδικότερα, οι διαδικασίες που ακολουθούνταν μέχρι πρότινος ήταν δύο: μια συνοπτική, που απαιτούσε 1-2 χρόνια για την κυκλοφορία του νέου προϊόντος μετά την κατάθεση των σχετικών εγγράφων στο αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, ή, σε περίπτωση χρήσης ουσιών που δεν είχαν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν, η πιο χρονοβόρα διαδικασία, που απαιτεί 3-4 χρόνια για την κυκλοφορία του νέου προϊόντος.

Ύστερα από προσφυγή εταιρείας στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματική την πιο συνοπτική διαδικασία, με αποτέλεσμα να «μπλοκαριστούν» όλες οι άδειες που εκδίδονταν με αυτόν τον τρόπο. Όπως σημείωσε μιλώντας στο «σελφ σέρβις» ο κ. Δημήτρης Νίχλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Αεροζόλ Ελλάδος, η ενέργεια αυτή είχε ως αποτέλεσμα να μην έχει αδειοδοτηθεί νέο προϊόν τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι ο Σύνδεσμος βρίσκεται σε επαφή με το αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το συγκεκριμένο εμπόδιο και να ισχύσει η προηγούμενη διαδικασία. Ωστόσο, λόγω των εξελίξεων, δεν αναμένεται η αδειοδότηση, άρα και η κυκλοφορία νέων εντομοκτόνων στην αγορά, την τρέχουσα σεζόν.

«Πράσινα» εντομοκτόνα
Η στροφή προς πιο «πράσινα» εντομοκτόνα προϊόντα αποτελεί μια από τις κυρίαρχες τάσεις στην κατηγορία. Οι καταναλωτές επιζητούν προϊόντα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, που δεν αφήνουν κατάλοιπα, ιδιαίτερα αν στους χώρους που χρησιμοποιούνται υπάρχουν κατοικίδια ή μικρά παιδιά.

Η αρχή έγινε τα προηγούμενα χρόνια από την κατηγορία των εντομοαπωθητικών προϊόντων. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο, λανσαρίστηκαν προϊόντα με φυσικές πυρεθρίνες, συστατικό που προέρχεται από ένα είδος χρυσάνθεμου γνωστού για τις εντομοαπωθητικές του ιδιότητες. Οι φυσικές πυρεθρίνες, εκτός του ότι βιοαποικοδομούνται εύκολα χωρίς να αφήνουν υπολείμματα στο περιβάλλον, είναι ιδιαίτερα δραστικές στην αντιμετώπιση των εντόμων.

Πλέον, προϊόντα με φυσικές πυρεθρίνες διατίθενται και στην κατηγορία των κατσαριδοκτόνων. Ειδικότερα, η μάρκα Aroxol της Εύρηκα λάνσαρε τη σειρά Aroxol Earth Choice με φυσικές πυρεθρίνες, εκτός από τις κατηγορίες των εντομοαπωθητικών και στις κατηγορίες των κατσαριδικτόνων και εντομοκτόνων προϊόντων.


Άνοδος 2,1%
Άνοδο της τάξης του 2,1% σε αξία παρουσίασε η συνολική αγορά εντομοκτόνων εντομοαπωθητικών και των σκοροκτόνων το 2009 έναντι του 2008, σύμφωνα με στοιχεία εταιρειών βασισμένα σε δεδομένα της IRI Hellas, και διαμορφώθηκε σε 33,5 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το 35,5% της συνολικής αγοράς, δηλαδή περίπου 11,9 εκατ. ευρώ, αφορά στις πωλήσεις εντομοαπωθητικών. Τα εντομοκτόνα (για ιπτάμενα και έρποντα έντομα) αποτελούν το 29,8% της συνολικής αγοράς, δηλαδή περίπου 10 εκατ. ευρώ, ενώ το μερίδιο σε αξία της αγοράς των σκοροκτόνων είναι 31,6%, στα 10,6 εκατ. ευρώ. Την αγορά συμπληρώνουν και άλλες μικρότερες κατηγορίες που κατέχουν μερίδιο 3,1% στη συνολική αγορά.

Βασική υποκατηγορία στα εντομοκτόνα προϊόντα, σύμφωνα πάντα με τα ίδια στοιχεία, παραμένουν τα κατσαριδοκτόνα, με τζίρο 7,2 εκατ. ευρώ το 2009, ενώ ο τζίρος των προϊόντων κατά των ιπταμένων εντόμων διαμορφώθηκε σε 2,8 εκατ. ευρώ. Η υποκατηγορία των ιπτάμενων κινήθηκε ανοδικά +10,4% πέρυσι σε σχέση με το 2008, ενώ και τα κατσαριδοκτόνα σημείωσαν άνοδο 9,4% σε σχέση με το 2008.

Στην κατηγορία των εντομοαπωθητικών, μεγαλύτερη υποκατηγορία είναι αυτή των υγρών εντομοαπωθητικών, με τζίρο το 2009 ύψους 5,4 εκατ. ευρώ, ακολουθούμενη από τις ταμπλέτες, ο τζίρος των οποίων πέρυσι έφτασε τα 4,4 εκατ. ευρώ. Η υποκατηγορία των εντομοαπωθητικών εξωτερικού χώρου, μια μικρή σε μέγεθος κατηγορία, κινείται ανοδικά.

Η κατηγορία των σκοροκτόνων παρουσίασε ελαφρά κάμψη -1,2%. Η βασική υποκατηγορία προϊόντων είναι τα gel, που κατέχουν το 37% της αγοράς και παρουσίασαν μείωση 13% σε αξία. Άνοδο 1,3% σε αξία εμφανίζουν τα σκοροκτόνα χαρτάκια, με μερίδιο ύψους 17,6%, ενώ οι κρεμάστρες, με μερίδιο 21% εμφανίζουν πτώση πωλήσεων κατά 7,6%. Την κατηγορία των προϊόντων κατά του σκόρου συμπληρώνουν άλλες μικρότερες υποκατηγορίες που κατέχουν μερίδιο 24,4%.

Οι υποκατηγορίες και τα μερίδιά τους εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο που επιλέγει να «βλέπει» την κατηγορία η κάθε εταιρεία, ανάλογα με τα προϊόντα που διαθέτει στην αγορά. Έτσι, σύμφωνα με στοιχεία άλλης μεγάλης εταιρείας της κατηγορίας, η μεγαλύτερη υποκατηγορία σε αξία είναι τα αντικουνουπικά προϊόντα, που κατέχουν μερίδιο 42%, ακολουθούν τα σκοροκτόνα με 33%, ενώ τα κατσαριδοκτόνα κατέχουν 25% της αγοράς.

Σύμφωνα με τις ίδιες μετρήσεις, το 2009 οι πωλήσεις αντικουνουπικών αυξήθηκαν κατά 2,5% σε όγκο και κατά 2% σε αξία. Τα σκοροκτόνα ενισχύθηκαν κατά 6,3% σε όγκο, ενώ υποχώρησαν κατά 1% σε αξία και, τέλος, οι πωλήσεις κατσαριδοκτόνων αυξήθηκαν κατά 6% σε όγκο και κατά 9% σε αξία. Οι όποιες διαφορές που προκύπτουν στα στοιχεία των εταιρειών με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στον πίνακα αποδίδονται από την IRI Hellas στο ότι η κάθε εταιρεία επιλέγει να ομαδοποιεί τα προϊόντα της βάσει συγκεκριμένων κωδικών.

Σημαντική μείωση, μεγαλύτερη της μείωσης του συνόλου της κατηγορίας, καταγράφεται στις πωλήσεις των PL προϊόντων για το 9μηνο 2009, έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου (-75,9%) σε όγκο. Αντίστοιχα μεγάλη ήταν η μείωση των πωλήσεων PL σε αξία (-78,9%) για το ίδιο διάστημα, ενώ το σύνολο της κατηγορίας σημείωσε μικρή άνοδο 1,1%.

Κριτήρια επιλογής αγοράς
Βασικό κριτήριο στην επιλογή των προϊόντων της κατηγορίας είναι κατά πόσο εγγυώνται σίγουρο αποτέλεσμα. Για τον λόγο αυτόν, ο καταναλωτής εμπιστεύεται τα προϊόντα μεγάλων εταιρειών, ενώ για τον ίδιο λόγο η πιστότητα στις μάρκες είναι υψηλή. Η αγορά των εντομοκτόνων-εντομοαπωθητικών επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις καιρικές συνθήκες, ενώ ειδικά η κατηγορία των κατσαριδοκτόνων επηρεάζεται από παράγοντες, όπως η ύπαρξη παλιών κτηρίων, αλλά και η ανοικοδόμηση.

Στην υποκατηγορία των σκοροκτόνων, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, οι νέοι σε ηλικία καταναλωτές δεν είναι τόσο συχνοί αγοραστές όσο οι μεγαλύτεροι, διότι πιστεύουν ότι δεν χρειάζονται το προϊόν από τη στιγμή που δεν μπορούν να δούνε το σκόρο.

 Πίνακας: Πωλήσεις εντομοκτόνων-εντομοαπωθητικών σε όγκο (σε χιλ. τεμάχια)

 Είδος  2007  2008  01/01-27/09/2008  01/01-27/09/2009  Μεταβολή
 Σπρέι  2.509  2.257  1.947  2.058  5,7%
 Παγίδες  1.088  1.151  985  1.244  26,3%
 Υγρά  1.378  1.389  1.328  1.321  -0,6%
 Κατά του σκόρου  22.461  21.758  20.136  16.470  -18,2%
 Ναφθαλίνη, καμφορά  5.915  5.638  5.258  5.082  -3,4%
 Ταμπλέτες  41.674  42.926  40.955  34.724  -15,2%
 Σπιράλ  4.680  5.182  4.899  5.536  13,0%
 Κεριά  221  202  199  112  -43,7%
 Σκόνες  22,5  3,4  3,1  0,841  -73,7%
 Σύνολο  79.949  80.506  75.710  66.548  -12,1%
 Πηγή: IRI Hellas


Οι πωλήσεις της κατηγορίας κινήθηκαν ανοδικά το 2009 παρά την οικονομική κρίση και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης της πλειονότητας των ελληνικών νοικοκυριών. Θετικές είναι οι προσδοκίες για την πορεία των πωλήσεων και την τρέχουσα σεζόν, με ρυθμούς αντίστοιχους του 2009. Σε αυτό αναμένεται να συμβάλουν και οι έντονα υποστηρικτικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ που ετοιμάζουν οι εταιρείες για τα προϊόντα τους.

σελφ σερβις (T. 394)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION