σελφ σερβις - Ζυμαρικά: Νέες προτάσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Ζυμαρικά: Νέες προτάσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ

23 Σεπτεμβρίου 2010 | 14:06 Γράφει η Ελενα  Καραντζίκου Topics: Προϊόντα

Ζυμαρικά: Νέες προτάσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Έντονος είναι ο ανταγωνισμός στα ράφια ζυμαρικών των σούπερ μάρκετ, με έπαθλο μια θέση στο τραπέζι των… μακαρονάδων Ελλήνων. Οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου λανσάρουν στη χώρα μας συνεχώς νέα προϊόντα και δημιουργούν νέες υποκατηγορίες, κάτι που τονώνει το αγοραστικό ενδιαφέρον. Παράλληλα, με το λανσάρισμα νέων προϊόντων απαντούν στον πόλεμο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ο οποίος τα τελευταία χρόνια υπήρξε πολύ έντονος, με αποτέλεσμα τα private label να αποσπάσουν σημαντικά μερίδια.

Οι επιλογές για τους Έλληνες, που έχουν μία από τις υψηλότερες κατά κεφαλήν καταναλώσεις ζυμαρικών στην Ευρώπη (8,5 κιλά τον χρόνο) είναι πλέον δεκάδες. Παρ’ όλα αυτά, όπως δείχνουν και τα στοιχεία του σχετικού πίνακα, υπάρχει μια συνολική μικρή υποχώρηση των πωλήσεων ζυμαρικών το 2009 έναντι του προηγούμενου έτους. Η τάση αυτή αποδίδεται από παράγοντες της αγοράς στις ανακατατάξεις μεριδίων στο εσωτερικό της κατηγορίας.

Σύμφωνα με στοιχεία μεγάλης εταιρείας του κλάδου, η εξέλιξη των τύπων ζυμαρικών τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζεται από αύξηση της κατανάλωσης στα κοντά ζυμαρικά, πάστες (πέννες, στριφτό) της τάξεως του 4% και μια υποχώρηση στα μακριά ζυμαρικά (σπαγγέτι, σπαγγετίνι κλπ) περίπου κατά 3%. Αύξηση επίσης παρουσιάζει και η κατηγορία των γεμιστών ζυμαρικών (τορτελλίνι, ραβιόλι κλπ). Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η συμμετοχή των μακριών ζυμαρικών στο σύνολο της αγοράς είναι ύψους 54% σε όγκο και 47% σε αξία, ενώ των κοντών ζυμαρικών 36% και 32% αντίστοιχα. Τα γεμιστά ζυμαρικά, που κατέχουν 2% μερίδιο σε όγκο παρουσιάζουν αύξηση 2%.

Αλματώδης είναι η αύξηση πωλήσεων των ζυμαρικών ολικής άλεσης, που κατέχουν σήμερα μερίδιο 2% σε όγκο και 3% σε αξία, και παρουσιάζουν άνοδο ύψους 25% σε όγκο και 20% σε αξία, ενώ το 2009 σε σχέση με το 2008 ενισχύθηκαν κατά 76%. Η ανάπτυξη των ζυμαρικών ολικής άλεσης είναι τέτοια που τα προϊόντα προτιμώνται πλέον και από καταναλωτές που ήταν πιστοί αποκλειστικά στα κλασικά ζυμαρικά.

Η ανάπτυξη των ζυμαρικών ολικής άλεσης στην ελληνική αγορά ακολούθησε την αντίστοιχη τάση που εμφανίστηκε τα προηγούμενα χρόνια εκτός συνόρων με τεράστια ανταπόκριση στους καταναλωτές (η ανάπτυξη αυτή υποστηρίχθηκε και από τις καμπάνιες για τα οφέλη των προϊόντων ολικής άλεσης στην υγεία).

Τα ζυμαρικά με γεύσεις ενισχύονται κατά 13% σε όγκο και κατά 12% σε αξία, ενώ το μερίδιό τους διαμορφώνεται σε 1% σε όγκο και σε 2% σε αξία. Πολύ μικρό, της τάξης του 1% σε όγκο και αξία, είναι και το μερίδιο των ζυμαρικών για παιδιά, η υποκατηγορία όμως παρουσιάζει τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης: ενισχύεται κατά 127% σε όγκο και κατά 134% σε αξία. Αντίθετα, πτωτικά κινείται η υποκατηγορία των βιολογικών ζυμαρικών που κατέχει 2% μερίδιο και υποχωρεί κατά 3% τόσο σε όγκο, όσο και σε αξία.

Προϊόντα–εταιρείες
Η υποκατηγορία των παιδικών περιλαμβάνει ζυμαρικά που έχουν σχέδια από αγαπημένους παιδικούς ήρωες, ενώ το μέγεθός τους είναι πιο μικρό σε σχέση με τα κανονικά ζυμαρικά, για να καταναλώνονται ευκολότερα από τα παιδιά. Ωστόσο, μπορούν να καταναλωθούν από όλη την οικογένεια. Στην κατηγορία η Barilla Hellas διαθέτει τα Barilla Piccolini, με προϊόντα όπως mini farfalle, mini fusilli κτλ, ζυμαρικά δηλαδή αντίστοιχα των κλασικών αλλά σε μικρότερο μέγεθος. Τα Barilla Piccolini διατίθενται σε συσκευασίες σε γαλάζιο χρώμα, στο πλαίσιο του πρόσφατου επαναλανσαρίσματος του συνόλου των συσκευασιών της εταιρείας, ώστε να διαφοροποιούνται από τις άλλες σειρές των ζυμαρικών Barilla, προσθέτοντας μια πιο παιχνιδιάρικη νότα στο γεύμα.

Από την πλευρά της, η Melissa διαθέτει τα Pasta Kids. Οι πολύχρωμες συσκευασίες Melissa Pasta Kids στολισμένες με αγαπημένους ήρωες και φιγούρες, περιέχουν ζυμαρικά από 100% σιμιγδάλι σκληρού σίτου στα σχήματα αγαπημένων ηρώων (Μπομπ Σφουγγαράκης, Ντόρα η μικρή εξερευνήτρια, Disney Cars κά) αλλά και αριθμών, σπορ, ζώων και γραμμάτων.

Οι επιλογές για τους Έλληνες, που έχουν μία από τις υψηλότερες κατά κεφαλήν καταναλώσεις ζυμαρικών στην Ευρώπη (8,5 κιλά τον χρόνο) είναι πλέον δεκάδες. Παρ’ όλα αυτά, όπως δείχνουν και τα στοιχεία του σχετικού πίνακα, υπάρχει μια συνολική μικρή υποχώρηση των πωλήσεων ζυμαρικών το 2009 έναντι του προηγούμενου έτους. Η τάση αυτή αποδίδεται από παράγοντες της αγοράς στις ανακατατάξεις μεριδίων στο εσωτερικό της κατηγορίας.

Σύμφωνα με στοιχεία μεγάλης εταιρείας του κλάδου, η εξέλιξη των τύπων ζυμαρικών τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζεται από αύξηση της κατανάλωσης στα κοντά ζυμαρικά, πάστες (πέννες, στριφτό) της τάξεως του 4% και μια υποχώρηση στα μακριά ζυμαρικά (σπαγγέτι, σπαγγετίνι κλπ) περίπου κατά 3%. Αύξηση επίσης παρουσιάζει και η κατηγορία των γεμιστών ζυμαρικών (τορτελλίνι, ραβιόλι κλπ). Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η συμμετοχή των μακριών ζυμαρικών στο σύνολο της αγοράς είναι ύψους 54% σε όγκο και 47% σε αξία, ενώ των κοντών ζυμαρικών 36% και 32% αντίστοιχα. Τα γεμιστά ζυμαρικά, που κατέχουν 2% μερίδιο σε όγκο παρουσιάζουν αύξηση 2%.

Αλματώδης είναι η αύξηση πωλήσεων των ζυμαρικών ολικής άλεσης, που κατέχουν σήμερα μερίδιο 2% σε όγκο και 3% σε αξία, και παρουσιάζουν άνοδο ύψους 25% σε όγκο και 20% σε αξία, ενώ το 2009 σε σχέση με το 2008 ενισχύθηκαν κατά 76%. Η ανάπτυξη των ζυμαρικών ολικής άλεσης είναι τέτοια που τα προϊόντα προτιμώνται πλέον και από καταναλωτές που ήταν πιστοί αποκλειστικά στα κλασικά ζυμαρικά.

Η ανάπτυξη των ζυμαρικών ολικής άλεσης στην ελληνική αγορά ακολούθησε την αντίστοιχη τάση που εμφανίστηκε τα προηγούμενα χρόνια εκτός συνόρων με τεράστια ανταπόκριση στους καταναλωτές (η ανάπτυξη αυτή υποστηρίχθηκε και από τις καμπάνιες για τα οφέλη των προϊόντων ολικής άλεσης στην υγεία).

Τα ζυμαρικά με γεύσεις ενισχύονται κατά 13% σε όγκο και κατά 12% σε αξία, ενώ το μερίδιό τους διαμορφώνεται σε 1% σε όγκο και σε 2% σε αξία. Πολύ μικρό, της τάξης του 1% σε όγκο και αξία, είναι και το μερίδιο των ζυμαρικών για παιδιά, η υποκατηγορία όμως παρουσιάζει τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης: ενισχύεται κατά 127% σε όγκο και κατά 134% σε αξία. Αντίθετα, πτωτικά κινείται η υποκατηγορία των βιολογικών ζυμαρικών που κατέχει 2% μερίδιο και υποχωρεί κατά 3% τόσο σε όγκο, όσο και σε αξία.

Προϊόντα–εταιρείες
Η υποκατηγορία των παιδικών περιλαμβάνει ζυμαρικά που έχουν σχέδια από αγαπημένους παιδικούς ήρωες, ενώ το μέγεθός τους είναι πιο μικρό σε σχέση με τα κανονικά ζυμαρικά, για να καταναλώνονται ευκολότερα από τα παιδιά. Ωστόσο, μπορούν να καταναλωθούν από όλη την οικογένεια. Στην κατηγορία η Barilla Hellas διαθέτει τα Barilla Piccolini, με προϊόντα όπως mini farfalle, mini fusilli κτλ, ζυμαρικά δηλαδή αντίστοιχα των κλασικών αλλά σε μικρότερο μέγεθος. Τα Barilla Piccolini διατίθενται σε συσκευασίες σε γαλάζιο χρώμα, στο πλαίσιο του πρόσφατου επαναλανσαρίσματος του συνόλου των συσκευασιών της εταιρείας, ώστε να διαφοροποιούνται από τις άλλες σειρές των ζυμαρικών Barilla, προσθέτοντας μια πιο παιχνιδιάρικη νότα στο γεύμα.

Από την πλευρά της, η Melissa διαθέτει τα Pasta Kids. Οι πολύχρωμες συσκευασίες Melissa Pasta Kids στολισμένες με αγαπημένους ήρωες και φιγούρες, περιέχουν ζυμαρικά από 100% σιμιγδάλι σκληρού σίτου στα σχήματα αγαπημένων ηρώων (Μπομπ Σφουγγαράκης, Ντόρα η μικρή εξερευνήτρια, Disney Cars κά) αλλά και αριθμών, σπορ, ζώων και γραμμάτων.


Καταναλωτικές συνήθειες
Όπως τονίζει χαρακτηριστικά στέλεχος μεγάλης εταιρείας, σήμερα στο «καλάθι της νοικοκυράς» θα παρατηρήσει κανείς σημαντικές μειώσεις τόσο στο διαθέσιμο για αγορές ποσό, όσο και στα είδη που περιέχονται. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που βρίσκει κάνεις στις επώνυμες αλυσίδες αλλά και στα καταστήματα hard discount, έχουν πάρει και αυτά με τη σειρά τους σημαντικό μερίδιο.

Στα καταστήματα σούπερ μάρκετ, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατέκτησαν διψήφια ποσοστά, λόγω της σημαντικής διαφοράς τους στην τιμή σε σχέση με τους μεγάλους παίκτες του κλάδου. Ειδικότερα, εκτιμάται ότι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει διαμορφωθεί σε περίπου 18% σε όγκο και σε 10% σε αξία.

 Πίνακας 1: Πωλήσεις ζυμαρικών στα καταστήματα τροφίμων* σε όγκο (σε τόνους)

 Κατανομή  12μηνο έως Μάιο του 2009  12μηνο έως Μάιο του 2010  Ποσοστιαία μεταβολή (%)
 Σύνολο κατηγορίας  63.068  61.876  -1,9%
 Ιδιωτικής ετικέτας  11.821  11.737  -0,7%
 *Ηπειρωτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Κρήτη.

 Πηγή: Nielsen MarketTrack



 Πίνακας 2: Πωλήσεις ζυμαρικών στα καταστήματα τροφίμων* σε αξία (σε χιλ. ευρώ)

 Κατανομή  12μηνο έως Μάιο του 2009  12μηνο έως Μάιο του 2010  Ποσοστιαία μεταβολή (%)
 Σύνολο κατηγορίας  125.768  120.346  -4,3%
 Ιδιωτικής ετικέτας  14.180  12.928  -8,8%
 * Ηπειρωτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Κρήτη.

 Πηγή: Nielsen MarketTrack


Η ενίσχυση των μεριδίων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ξεκίνησε περίπου δύο χρόνια πριν, όταν η σημαντική άνοδος των χρηματιστηριακών τιμών των δημητριακών, οδήγησε σε σημαντικές ανατιμήσεις τα επώνυμα ζυμαρικά. Μερίδα των καταναλωτών άρχισε να στρέφεται τότε στα ζυμαρικά ιδιωτικής ετικέτας, λόγω της μειωμένης τιμής τους.

Οι μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά ζυμαρικών, αν και κατέχουν μερίδιο ύψους 80% των πωλήσεων, αναζητούν τρόπους για να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος. Στο πλαίσιο αυτό προχωρούν σε νέα λανσαρίσματα στο εσωτερικό, ενώ στρέφουν το ενδιαφέρον τους και στις διεθνείς αγορές. Ο μεγαλύτερος όγκος των ελληνικών εξαγωγών ζυμαρικών στρέφεται σε χώρες της ανατολικής αλλά και της δυτικής Ευρώπης, την Πολωνία, τη Βουλγαρία, την Αλβανία και την Κύπρο.

Τιμολογιακή πολιτική–προωθητικές ενέργειες
Οι τιμές των ζυμαρικών την τρέχουσα σεζόν, επισημαίνει εκπρόσωπος μεγάλης εταιρείας, αναμένεται να διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα, ενώ παράλληλα εκτιμάται ότι η αγορά θα ενισχυθεί με περισσότερες προσφορές. Οι προωθητικές ενέργειες εκ μέρους των εταιρειών έχουν ως στόχο «να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας».

Αυτό «μεταφράζεται» στο ότι οι προσφορές είναι είτε εκπτωτικές, είτε αφορούν στην προσφορά επιπλέον ποσότητας με την αγορά μιας ή δύο συσκευασιών. Δεν λείπουν μάλιστα και οι προσφορές 1+1 (προσφορά με την αγορά μιας συσκευασίας ακόμα μιας συσκευασίας δώρο), κάτι που μειώνει την τιμή της μονάδας έως και κατά 50%.

Εκτός σούπερ μάρκετ, οι εταιρείες πραγματοποιούν διαγωνισμούς με δώρα, ή στοχεύουν στη στήριξη πρωτοβουλιών με κοινωνικό ή περιβαλλοντικό χαρακτήρα.

Προβλέψεις
Κοινή πεποίθηση είναι ότι στο πλαίσιο της κάλυψης των διατροφικών του αναγκών, ο έλληνας καταναλωτής αναμένεται να αναζητήσει οικονομικότερες λύσεις. Στις οικονομικές προτάσεις εντάσσεται και η κατηγορία των ζυμαρικών. Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις τους αναμένεται να αντισταθούν στις πτωτικές τάσεις που επηρεάζουν το λιανεμπόριο και να εμφανίσουν σταθερότητα την τρέχουσα χρονιά.

σελφ σερβις (T. 397)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION