σελφ σερβις - Cadbury: Το απόλυτο ρόφημα σοκολάτας!

Πέμπτη, 21 Μαρτίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Cadbury: Το απόλυτο ρόφημα σοκολάτας!

22 Σεπτεμβρίου 2010 | 14:27 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: Προϊόντα,Τρόφιμα/Ποτά

Cadbury: Το απόλυτο ρόφημα σοκολάτας!

Η ιστορία του ροφήματος σοκολάτας Cadbury ξεκινά το 1824 στην Αγγλία, όταν οι αδερφοί Cadbury δημιουργούν το πρώτο ρόφημα σοκολάτας χρησιμοποιώντας ένα ειδικό μίγμα κόκκων κακάο που παράγεται στην Γκάνα. Έκτοτε, το ρόφημα σοκολάτας Cadbury έχει γίνει το αγαπημένο πολλών γενεών δημιουργώντας πιστούς καταναλωτές στο πέρασμα των χρόνων. Οι Έλληνες, το γνωρίσαμε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και μέχρι σήμερα, έχει κυρίαρχη θέση στην προτίμηση των καταναλωτών.

Στην Ελλάδα, το ρόφημα σοκολάτας Cadbury εμφανίζεται στις αρχές της δεκαετίας του 1990 αποτελώντας το πρώτο ρόφημα σοκολάτας για ενήλικες. Από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του απέκτησε πιστούς καταναλωτές, οι οποίοι ανακάλυψαν στη συνταγή της ζεστής σοκολάτας Cadbury ένα χαλαρωτικό ρόφημα με πλούσιο άρωμα και αυθεντική σοκολατένια γεύση. Το ζεστό ρόφημα σοκολάτας Cadbury διατίθεται σε δύο συσκευασίες των 250gr και 500gr, οι οποίες αποτελούν και τη βάση του κωδικολογίου της μάρκας.

Τον Μάιο του 2008, η Cadbury έφερε πραγματική καινοτομία στην κατηγορία λανσάροντας το Κρύο Ρόφημα Σοκολάτας Cadbury 450gr. Η μοναδική συνταγή του είναι φτιαγμένη αποκλειστικά για την παρασκευή κρύου ροφήματος, αφού διαλύεται εύκολα στο κρύο γάλα διατηρώντας την έντονη γεύση σοκολάτας.

Το κωδικολόγιο του ροφήματος σοκολάτας Cadbury ολοκληρώνεται με τις επαγγελματικές συσκευασίες των 2kg και 5kg, οι οποίες διατίθενται σε χώρους μαζικής εστίασης και αποτελούν την καταλληλότερη πρόταση για τον επαγγελματία που θέλει να προσφέρει το καλύτερο στους πελάτες του. Έτσι, το ρόφημα σοκολάτας Cadbury αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση που καλύπτει πλήρως όλες τις καταναλωτικές ανάγκες.

Κοινό-στόχος όσοι αναζητούν την απόλαυση!
Σύμφωνα με έρευνα της Symphony IRI Group  (Tracking Study 2008), το ρόφημα σοκολάτας απευθύνεται κυρίως σε ενήλικες, με μια βαρύτητα στο γυναικείο κοινό, ηλικίας 18-45 ετών, οι οποίοι αναζητούν κάτι απολαυστικό. Παράλληλα, αποτελεί μία γευστική επιλογή για όσους θέλουν να αποφύγουν την κατανάλωση γλυκού ή καφέ και το προτιμούν ως το καθημερινό τους ρόφημα. Η πλειοψηφία του καταναλωτικού κοινού αγοράζει ρόφημα σοκολάτας περίπου μία φορά το μήνα, ενώ το καταναλώνει περίπου 1-2 φορές την εβδομάδα.

Η αγορά του ροφήματος σοκολάτας για ενήλικες στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από μικρή καινοτομία, τόσο σε νέα προϊόντα όσο και σε συσκευασίες. Σημαντική χρονιά για την κατηγορία είναι το 2008 όταν η Cadbury παρουσίασε το Κρύο Ρόφημα Σοκολάτας, κατορθώνοντας να φέρει ανανέωση αλλά και ανάπτυξη στην αγορά.

Αυτήν τη στιγμή η αγορά του ροφήματος σοκολάτας παρουσιάζει μία μικρή πτώση της τάξης του 3% (AC Nielsen: Ιαν.- Μάιος 2010 vs Ιαν.- Μάιος 2009) διατηρώντας τον όγκο κατανάλωσης στα ίδια επίπεδα με την περυσινή χρονιά. Σε αυτό, έχει συμβάλει σαφέστατα και η κρίση, η οποία πιέζει συνεχώς για χαμηλότερες τιμές αλλά και προωθητικές ενέργειες με οικονομικό όφελος για τον καταναλωτή. Μικρή συμμετοχή στην αγορά του ροφήματος σοκολάτας κατέχουν και τα προϊόντα private label, καθώς το κωδικολόγιο είναι μικρό και η παρουσία τους στους λογαριασμούς είναι αρκετά περιορισμένη.

Ωστόσο, παρά την πτωτική τάση της κατηγορίας, το ρόφημα Cadbury συνεχίζει να έχει την κυρίαρχη θέση με μερίδιο 53,5% (Πηγή: AC Nielsen, Ιαν.- Μάιος 2010, KAD, στοιχεία σε αξία) και να παραμένει το αγαπημένο ρόφημα σοκολάτας των καταναλωτών.

Στην Ελλάδα, το ρόφημα σοκολάτας Cadbury εμφανίζεται στις αρχές της δεκαετίας του 1990 αποτελώντας το πρώτο ρόφημα σοκολάτας για ενήλικες. Από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του απέκτησε πιστούς καταναλωτές, οι οποίοι ανακάλυψαν στη συνταγή της ζεστής σοκολάτας Cadbury ένα χαλαρωτικό ρόφημα με πλούσιο άρωμα και αυθεντική σοκολατένια γεύση. Το ζεστό ρόφημα σοκολάτας Cadbury διατίθεται σε δύο συσκευασίες των 250gr και 500gr, οι οποίες αποτελούν και τη βάση του κωδικολογίου της μάρκας.

Τον Μάιο του 2008, η Cadbury έφερε πραγματική καινοτομία στην κατηγορία λανσάροντας το Κρύο Ρόφημα Σοκολάτας Cadbury 450gr. Η μοναδική συνταγή του είναι φτιαγμένη αποκλειστικά για την παρασκευή κρύου ροφήματος, αφού διαλύεται εύκολα στο κρύο γάλα διατηρώντας την έντονη γεύση σοκολάτας.

Το κωδικολόγιο του ροφήματος σοκολάτας Cadbury ολοκληρώνεται με τις επαγγελματικές συσκευασίες των 2kg και 5kg, οι οποίες διατίθενται σε χώρους μαζικής εστίασης και αποτελούν την καταλληλότερη πρόταση για τον επαγγελματία που θέλει να προσφέρει το καλύτερο στους πελάτες του. Έτσι, το ρόφημα σοκολάτας Cadbury αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση που καλύπτει πλήρως όλες τις καταναλωτικές ανάγκες.

Κοινό-στόχος όσοι αναζητούν την απόλαυση!
Σύμφωνα με έρευνα της Symphony IRI Group  (Tracking Study 2008), το ρόφημα σοκολάτας απευθύνεται κυρίως σε ενήλικες, με μια βαρύτητα στο γυναικείο κοινό, ηλικίας 18-45 ετών, οι οποίοι αναζητούν κάτι απολαυστικό. Παράλληλα, αποτελεί μία γευστική επιλογή για όσους θέλουν να αποφύγουν την κατανάλωση γλυκού ή καφέ και το προτιμούν ως το καθημερινό τους ρόφημα. Η πλειοψηφία του καταναλωτικού κοινού αγοράζει ρόφημα σοκολάτας περίπου μία φορά το μήνα, ενώ το καταναλώνει περίπου 1-2 φορές την εβδομάδα.

Η αγορά του ροφήματος σοκολάτας για ενήλικες στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από μικρή καινοτομία, τόσο σε νέα προϊόντα όσο και σε συσκευασίες. Σημαντική χρονιά για την κατηγορία είναι το 2008 όταν η Cadbury παρουσίασε το Κρύο Ρόφημα Σοκολάτας, κατορθώνοντας να φέρει ανανέωση αλλά και ανάπτυξη στην αγορά.

Αυτήν τη στιγμή η αγορά του ροφήματος σοκολάτας παρουσιάζει μία μικρή πτώση της τάξης του 3% (AC Nielsen: Ιαν.- Μάιος 2010 vs Ιαν.- Μάιος 2009) διατηρώντας τον όγκο κατανάλωσης στα ίδια επίπεδα με την περυσινή χρονιά. Σε αυτό, έχει συμβάλει σαφέστατα και η κρίση, η οποία πιέζει συνεχώς για χαμηλότερες τιμές αλλά και προωθητικές ενέργειες με οικονομικό όφελος για τον καταναλωτή. Μικρή συμμετοχή στην αγορά του ροφήματος σοκολάτας κατέχουν και τα προϊόντα private label, καθώς το κωδικολόγιο είναι μικρό και η παρουσία τους στους λογαριασμούς είναι αρκετά περιορισμένη.

Ωστόσο, παρά την πτωτική τάση της κατηγορίας, το ρόφημα Cadbury συνεχίζει να έχει την κυρίαρχη θέση με μερίδιο 53,5% (Πηγή: AC Nielsen, Ιαν.- Μάιος 2010, KAD, στοιχεία σε αξία) και να παραμένει το αγαπημένο ρόφημα σοκολάτας των καταναλωτών.


Υποστήριξη καταναλωτή
Το ρόφημα σοκολάτας Cadbury οφείλει την επιτυχία του όχι μόνο στα δυνατά ποιοτικά χαρακτηριστικά του, αλλά και σε ένα οργανωμένο πρόγραμμα υποστήριξης σε επίπεδο καταναλωτή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η διαφημιστική καμπάνια με τους μοναχούς που απευθυνόταν στους «πιστούς της σοκολάτας» και είχε κάνει ιδιαίτερη αίσθηση την περίοδο που προβαλλόταν στη μικρή οθόνη.

Αλλά και μέσα στα καταστήματα η παρουσία του ροφήματος Cadbury είναι έντονη. Το χαρακτηριστικό μωβ χρώμα αποτελεί σήμα κατατεθέν της μάρκας και οριοθετεί το χώρο της στο ράφι, κάνοντας το προϊόν εύκολα αντιληπτό και αναγνωρίσιμο από τον καταναλωτή. Επιπλέον, τα διάφορα προωθητικά υλικά που χρησιμοποιούνται (προβολές, δείκτες ραφιού και stand), τραβούν ακόμη περισσότερο την προσοχή του καταναλωτή και μεγιστοποιούν την παρουσία του ροφήματος στα καταστήματα.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το πρόγραμμα γευστικών δοκιμών που πραγματοποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα εντός των καταστημάτων, δίνοντας την ευκαιρία στους καταναλωτές να απολαύσουν το αγαπημένο τους ρόφημα. Αυτό, τονώνει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας αυξάνοντας τις πωλήσεις και δημιουργώντας νέους καταναλωτές.

Τέλος, τα χρήσιμα και πρακτικά δώρα που συχνά συνοδεύουν το προϊόν μέσω των προωθητικών συσκευασιών, αποτελούν ένα επιπλέον ανταγωνιστικό πλεονέκτημα προς τον καταναλωτή που συνεχώς αναζητά ένα επιπλέον όφελος από τις αγορές του.

Προωθητικές ενέργειες: πώς επηρεάζουν την αγορά;
Μέχρι σήμερα, η ώριμη αγορά του ενήλικου ροφήματος σοκολάτας χαρακτηριζόταν σε πολύ μεγάλο βαθμό από προωθητικές ενέργειες. Λόγω της φύσης του προϊόντος οι προωθητικές ενέργειες συνδέονταν άμεσα με την εποχικότητά του, διακρίνοντας δύο περιόδους προωθήσεων, τη χειμερινή και την καλοκαιρινή, για το ζεστό και το κρύο ρόφημα αντίστοιχα.

Από τις πιο συνήθεις προωθητικές ενέργειες είναι τα on-pack δώρα, ενώ συχνή πρακτική των εταιρειών είναι και οι εκπτώσεις επί της τιμής. Παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές της κατηγορίας παρουσιάζουν αρκετά μεγάλη πιστότητα στις μάρκες που επιλέγουν, οι προωθητικές ενέργειες επηρεάζουν άμεσα τις αγοραστικές τους αποφάσεις. Παρατηρούνται, λοιπόν, μικρές μετακινήσεις καταναλωτών μεταξύ των προϊόντων, ανάλογα πάντα με το είδος της προωθητικής ενέργειας αλλά και τη διάρκειά της.

Παρ’ όλα αυτά, το σκηνικό στην κατηγορία του ροφήματος σοκολάτας αλλά και γενικότερα στην αγορά, ενδέχεται να αλλάξει βάσει της νέας αγορανομικής διάταξης περί προωθητικών ενεργειών. Οι επιπτώσεις και οι αλλαγές στη στρατηγική των εταιρειών θα γίνουν εμφανείς στους επόμενους μήνες καθώς αυτήν τη στιγμή, το τοπίο δεν είναι απολύτως ξεκάθαρο.

Cadbury Hellas
Στην Ελλάδα, η Cadbury Hellas διακινεί ζαχαρώδη προϊόντα που κατέχουν ξεχωριστή θέση το καθένα στην κατηγορία του, όπως Τrident, V6, Dentyne, Bubbaloo, Halls και το ρόφημα σοκολάτας Cadbury.

Η ιστορία της εταιρείας στην Ελλάδα ξεκινά το 1965 όταν η αμερικάνικη πολυεθνική «Warner Lambert Inc» ιδρύει την «Adams ΑΕ» για τη διάθεση ζαχαρωδών προϊόντων. Το 1989 μετονομάζεται σε «Warner Lambert AE», η οποία τον Ιούνιο του 2000 εξαγοράζεται σε παγκόσμιο επίπεδο από τη φαρμακευτική εταιρία Pfizer.
Τον Απρίλιο του 2003 η Cadbury Schweppes PLC εξαγοράζει παγκοσμίως τον κλάδο ζαχαρωδών προϊόντων της Pfizer κι έτσι στην Ελλάδα, την ίδια χρονιά, η εταιρεία μετονομάζεται σε Cadbury Hellas ΑΕ με αντικείμενο Ζαχαρώδη και Σοκολάτες. Το 2004 αναλαμβάνει και την Κύπρο και από το 2005 η Cadbury Hellas AE συμπεριλαμβάνει στα προϊόντα της και διανέμει το ρόφημα σοκολάτας Cadbury καθώς και τις τσίκλες V6.

Τον Φεβρουάριο του 2010 η Cadbury PLC εξαγοράζεται από την Kraft Foods PLC και έτσι εισέρχεται στην οικογένεια μίας πολυεθνικής εταιρείας, με ισχυρή παρουσία στον κλάδο των τροφίμων σε ολόκληρο τον κόσμο.

Με στόχο να προσφέρει προϊόντα υψηλής ποιότητας που ικανοποιούν κάθε καταναλωτική ανάγκη, η Cadbury συνεχίζει την παράδοσή της με γνώση, δημιουργικότητα, ομαδική δουλειά και κοινωνική ευθύνη. Έτσι, προσφέρει μικρές στιγμές απόλαυσης δημιουργώντας επώνυμα προϊόντα, που οι άνθρωποι αγαπούν.

σελφ σερβις (T. 397)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION