σελφ σερβις - Μπίρα: Κάθε πέρσι και καλύτερα

Τρίτη, 24 Οκτωβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Μπίρα: Κάθε πέρσι και καλύτερα

7 Ιουνίου 2016 | 00:00 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Προϊόντα

Με σπουδαιότερη εξέλιξη τη δημιουργία της νέας Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, η οποία προέκυψε από τη συγχώνευση της Μύθος Ζυθοποιίας με την πρώτη Ολυμπιακή Ζυθοποιία, που αναβίωσε τη Fix, η αγορά της μπίρας κινήθηκε στο ταραγμένο 2015, χωρίς να καταφέρει να συγκρατήσει τη συνεχιζόμενη πτώση πωλήσεων. Η εικόνα του ανταγωνισμού της, πάντως, εξελίσσεται δυναμικά. Αντί της παντοδυναμίας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η ανερχόμενη Ολυμπιακή Ζυθοποιία διεκδικεί καθεστώς «διαρχίας» στον ανταγωνισμό, ενόσω οι μικρότεροι ζυθοποιοί και τα μικρά τοπικά ζυθοποιεία αμφισβητούν τις «σφαίρες επιρροής» των μεγάλων, υποχρεώνοντάς τους σε τακτικούς ελιγμούς.

Oρισμένοι μεσαίοι ζυθοποιοί τα καταφέρνουν καλά παρά τον σκληρό ανταγωνισμό. Για παράδειγμα η Ζυθοποιία Μακεδονίας-Θράκης ΑΕ, που παράγει τη μπίρα Βεργίνα, κατάφερε στα χρόνια της κρίσης να υπερδιπλασιάσει τον τζίρο της. Επιτυχής είναι η πορεία και της ΕΖΑ Πρότυπος Ελληνική Ζυθοποιία. Με τη Berlin Premium Lager και την Pils Hellas έφερε κι αυτή σημαντικά αποτελέσματα. Όμως, το κακό νέο για όλους -μεγάλους, μεσαίους και μικρούς παραγωγούς- είναι πως η «πίτα» της αγοράς δεν φαίνεται να μεγαλώνει, παρότι η κατά κεφαλή κατανάλωση μπίρας στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι από τις χαμηλότερες στην ΕΕ. Η κατανάλωση έχει «κολλήσει» περίπου στα 35 λίτρα κατ’ άτομο ετησίως, όταν στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης υπερβαίνει τα 75 λίτρα αντίστοιχα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ζυθοποιών, η συνολική κατανάλωση μπίρας στη χώρα μας (εγxωρίως παραγόμενων και εισαγόμενων brands) φθάνει 3,8 εκατ. εκατόλιτρα, ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου στο 1% της συνολικής κατανάλωσης του προϊόντος στην ΕΕ των 28. Σημειώνουμε ότι τη διετία 2014-15 μειώθηκαν αισθητά οι εισαγωγές μπίρας, οι οποίες ωστόσο είναι υπερδιπλάσιες των εξαγωγών.

Οι πωλήσεις πέφτουν, η «πίτα» της αγοράς δεν αυξάνει
Οι ήπια αισιόδοξες προβλέψεις για το 2015, που αναφέρονταν σε μια οριακή άνοδο των πωλήσεων, διαψεύστηκαν. Πάντως, η πτωτική πορεία των πωλήσεων της μπίρας παραμένει σαφώς πιο ήπια από ό,τι σε άλλες κατηγορίες αλκοολούχων πότων, όπως επισημαίνει ο κ. Χρήστος Κοτρίδης, Insights & Innovation Manager της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, σχολιάζοντας ότι «η πτώση προήλθε τόσο από την επιτόπια κατανάλωση (on-trade) όσο και από τις αγορές για μελλοντική κατανάλωση (off-trade)».

Επίσης, τη συρρίκνωση της άξιας πωλήσεων του προϊόντος την αποδίδει στον συνδυασμό της μείωσης του συνολικού όγκου πωλήσεων και της έντασης των προωθήσεων. Από μια άλλη σκοπιά, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με την αύξηση του ΕΦΚΟΠ στα οινοπνευματώδη προϊόντα (ουίσκι, τζίν, βότκα κτλ), έφερε νέους καταναλωτές στις φθηνότερες κατηγορίες αλκοολούχων, όπως η μπίρα και το κρασί.

Μια διαφορετική πλευρά της μείωσης των πωλήσεων συζητά ο κ. Νίκος Ζώης, διευθυντής Πωλήσεων Ελλάδας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας: «Σταδιακά αναπτύσσεται μια νέα κουλτούρα μπίρας, στη βάση των διαφορετικών επιλογών που προσφέρονται σήμερα. Παρότι παλαιότερα κυριαρχούσε η μπίρα lager, οι προτάσεις του προϊόντος σήμερα περιλαμβάνουν μια ευρεία γκάμα επιλογών, όπως οι μπίρες weiss και pils». Σε αυτή τη νέα κουλτούρα, λοιπόν, στη διαμόρφωση της οποίας έχουν παίξει σημαντικό ρόλο οι μικροζυθοποιίες, ίσως βρίσκεται το κλειδί για την αύξηση της κατά κεφαλή κατανάλωση μπίρας στη χώρα. Διότι όσο η «πίτα» της αγοράς δεν αυξάνει, ο ανταγωνισμός για την ανακατανομή των μεριδίων θα οξύνεται, με οφέλη ασφαλώς για τους καταναλωτές αλλά με προβλήματα για τις επιχειρήσεις.

Κατρακύλα πωλήσεων το α΄ δίμηνο φέτος
Τα στοιχεία για την αγορά του προϊόντος δημιουργούν κατήφεια. Οι απώλειές του σε αξία πωλήσεων το 2015 έφτασαν το 2,8%, όπως σημειώνει ο κ. Ευάγγελος Δανομάρας, Client Service Supervisor της IRI. Το ποσοστό αυτό μεταφράζεται σε συρρίκνωση τζίρου κατά 3,2 εκατ. ευρώ, η οποία μάλιστα συνεχίστηκε απότομα στο πρώτο δίμηνο της φετινής χρονιάς: Ως αξία οι πωλήσεις κατρακύλησαν κατά 13,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2015, ενώ σε όγκο οι απώλειες έφθασαν το 18,8%.

Η μεγαλύτερη πτώση διαπιστώθηκε στα υπέρ μάρκετ, πράγμα που σχετίζεται ασφαλώς με τα προβλήματα ακόμα τότε των υπέρ μάρκετ της Μαρινόπουλος και της Αφοί Βερόπουλοι. Τεράστια ήταν, επίσης για τον ίδιο λόγο, η πτώση της μπίρας PL (-61,7%), δεδομένου ότι η Μαρινόπουλος κατείχε το 2014 το μείζον μερίδιο συνεισφοράς στην «οικογένεια» των PL μπιρών, που παρέμεινε μεν ισχυρό και το 2015, αλλά σαφώς εξασθενημένο. Η ΑΒ Βασιλόπουλος φαίνεται πως συμπληρώνει ένα κενό στα ράφια της με τις PL μπίρες, που είχε προκύψει το 2015.

Μπίρα: Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. λίτρα)
2014 2015 Πρώτο δίμηνο 2015 Πρώτο δίμηνο 2016 Διαφορά
Μπύρα συνολικά 62.689,4 60.095,4 4.308,8 3.497,6 -18,8%
Ιδιωτική ετικέτα 5.011,4 2.538 385 127,7 -66,8%
Πηγή: Πηγή IRI


Μπίρα: Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
2014 2015 Πρώτο δίμηνο 2015 Πρώτο δίμηνο 2016 Διαφορά
Μπύρα συνολικά 114.692,3 111.465,8 8.122,1 7.045,1 -13,3%
Ιδιωτική ετικέτα 6.386,2 3.312,4 480,2 183,9 -61,7%
Πηγή: Πηγή IRI

Oρισμένοι μεσαίοι ζυθοποιοί τα καταφέρνουν καλά παρά τον σκληρό ανταγωνισμό. Για παράδειγμα η Ζυθοποιία Μακεδονίας-Θράκης ΑΕ, που παράγει τη μπίρα Βεργίνα, κατάφερε στα χρόνια της κρίσης να υπερδιπλασιάσει τον τζίρο της. Επιτυχής είναι η πορεία και της ΕΖΑ Πρότυπος Ελληνική Ζυθοποιία. Με τη Berlin Premium Lager και την Pils Hellas έφερε κι αυτή σημαντικά αποτελέσματα. Όμως, το κακό νέο για όλους -μεγάλους, μεσαίους και μικρούς παραγωγούς- είναι πως η «πίτα» της αγοράς δεν φαίνεται να μεγαλώνει, παρότι η κατά κεφαλή κατανάλωση μπίρας στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι από τις χαμηλότερες στην ΕΕ. Η κατανάλωση έχει «κολλήσει» περίπου στα 35 λίτρα κατ’ άτομο ετησίως, όταν στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης υπερβαίνει τα 75 λίτρα αντίστοιχα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ζυθοποιών, η συνολική κατανάλωση μπίρας στη χώρα μας (εγxωρίως παραγόμενων και εισαγόμενων brands) φθάνει 3,8 εκατ. εκατόλιτρα, ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου στο 1% της συνολικής κατανάλωσης του προϊόντος στην ΕΕ των 28. Σημειώνουμε ότι τη διετία 2014-15 μειώθηκαν αισθητά οι εισαγωγές μπίρας, οι οποίες ωστόσο είναι υπερδιπλάσιες των εξαγωγών.

Οι πωλήσεις πέφτουν, η «πίτα» της αγοράς δεν αυξάνει
Οι ήπια αισιόδοξες προβλέψεις για το 2015, που αναφέρονταν σε μια οριακή άνοδο των πωλήσεων, διαψεύστηκαν. Πάντως, η πτωτική πορεία των πωλήσεων της μπίρας παραμένει σαφώς πιο ήπια από ό,τι σε άλλες κατηγορίες αλκοολούχων πότων, όπως επισημαίνει ο κ. Χρήστος Κοτρίδης, Insights & Innovation Manager της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, σχολιάζοντας ότι «η πτώση προήλθε τόσο από την επιτόπια κατανάλωση (on-trade) όσο και από τις αγορές για μελλοντική κατανάλωση (off-trade)».

Επίσης, τη συρρίκνωση της άξιας πωλήσεων του προϊόντος την αποδίδει στον συνδυασμό της μείωσης του συνολικού όγκου πωλήσεων και της έντασης των προωθήσεων. Από μια άλλη σκοπιά, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με την αύξηση του ΕΦΚΟΠ στα οινοπνευματώδη προϊόντα (ουίσκι, τζίν, βότκα κτλ), έφερε νέους καταναλωτές στις φθηνότερες κατηγορίες αλκοολούχων, όπως η μπίρα και το κρασί.

Μια διαφορετική πλευρά της μείωσης των πωλήσεων συζητά ο κ. Νίκος Ζώης, διευθυντής Πωλήσεων Ελλάδας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας: «Σταδιακά αναπτύσσεται μια νέα κουλτούρα μπίρας, στη βάση των διαφορετικών επιλογών που προσφέρονται σήμερα. Παρότι παλαιότερα κυριαρχούσε η μπίρα lager, οι προτάσεις του προϊόντος σήμερα περιλαμβάνουν μια ευρεία γκάμα επιλογών, όπως οι μπίρες weiss και pils». Σε αυτή τη νέα κουλτούρα, λοιπόν, στη διαμόρφωση της οποίας έχουν παίξει σημαντικό ρόλο οι μικροζυθοποιίες, ίσως βρίσκεται το κλειδί για την αύξηση της κατά κεφαλή κατανάλωση μπίρας στη χώρα. Διότι όσο η «πίτα» της αγοράς δεν αυξάνει, ο ανταγωνισμός για την ανακατανομή των μεριδίων θα οξύνεται, με οφέλη ασφαλώς για τους καταναλωτές αλλά με προβλήματα για τις επιχειρήσεις.

Κατρακύλα πωλήσεων το α΄ δίμηνο φέτος
Τα στοιχεία για την αγορά του προϊόντος δημιουργούν κατήφεια. Οι απώλειές του σε αξία πωλήσεων το 2015 έφτασαν το 2,8%, όπως σημειώνει ο κ. Ευάγγελος Δανομάρας, Client Service Supervisor της IRI. Το ποσοστό αυτό μεταφράζεται σε συρρίκνωση τζίρου κατά 3,2 εκατ. ευρώ, η οποία μάλιστα συνεχίστηκε απότομα στο πρώτο δίμηνο της φετινής χρονιάς: Ως αξία οι πωλήσεις κατρακύλησαν κατά 13,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2015, ενώ σε όγκο οι απώλειες έφθασαν το 18,8%.

Η μεγαλύτερη πτώση διαπιστώθηκε στα υπέρ μάρκετ, πράγμα που σχετίζεται ασφαλώς με τα προβλήματα ακόμα τότε των υπέρ μάρκετ της Μαρινόπουλος και της Αφοί Βερόπουλοι. Τεράστια ήταν, επίσης για τον ίδιο λόγο, η πτώση της μπίρας PL (-61,7%), δεδομένου ότι η Μαρινόπουλος κατείχε το 2014 το μείζον μερίδιο συνεισφοράς στην «οικογένεια» των PL μπιρών, που παρέμεινε μεν ισχυρό και το 2015, αλλά σαφώς εξασθενημένο. Η ΑΒ Βασιλόπουλος φαίνεται πως συμπληρώνει ένα κενό στα ράφια της με τις PL μπίρες, που είχε προκύψει το 2015.

Μπίρα: Όγκος πωλήσεων (σε χιλ. λίτρα)
2014 2015 Πρώτο δίμηνο 2015 Πρώτο δίμηνο 2016 Διαφορά
Μπύρα συνολικά 62.689,4 60.095,4 4.308,8 3.497,6 -18,8%
Ιδιωτική ετικέτα 5.011,4 2.538 385 127,7 -66,8%
Πηγή: Πηγή IRI


Μπίρα: Αξία πωλήσεων (σε χιλ. ευρώ)
2014 2015 Πρώτο δίμηνο 2015 Πρώτο δίμηνο 2016 Διαφορά
Μπύρα συνολικά 114.692,3 111.465,8 8.122,1 7.045,1 -13,3%
Ιδιωτική ετικέτα 6.386,2 3.312,4 480,2 183,9 -61,7%
Πηγή: Πηγή IRI

Οι αλυσίδες μπορούν!
Από αλυσίδα σε αλυσίδα υπάρχουν σημαντικές διαφορές στον τρόπο με τον οποίο κινείται η αγορά της μπίρας. Ο κ. Παντελής Τσαχουρίδης, Head of Beverages Section Purchasing Department της Δ. Μασούτης, σημειώνει πως στην εταιρεία του οι πωλήσεις μπίρας την τελευταία πενταετία σημειώνουν συνεχή άνοδο! Αν μη τι άλλο, έχει ενδιαφέρον η συγκεκριμένη στρατηγική ανάπτυξης της αλυσίδας...

Σύμφωνα, λοιπόν, με τον κ. Τσαχουρίδη, σήμερα σε σχέση με το 2010 οι πωλήσεις μπίρας στη Δ. Μασούτης εμφανίζεται αυξημένη σε όγκο κατά 60% και σε αξία κατά 58%. Όπως εξηγεί, «λόγω κρίσης, θα περίμενε κανείς να μη συμβαδίζει η αύξηση όγκου και αξίας πωλήσεων, καθώς οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν τα φθηνότερα προϊόντα (private label). Όμως, στη Δ. Μασούτης αυτό δεν συμβαίνει, διότι αφενός λανσαρίστηκαν επιτυχημένα πολλές ετικέτες μπίρας από ελληνικές μικροζυθοποιίες, με μεγαλύτερες από τις ήδη υπάρχουσες τιμές, και αφετέρου αυξήθηκαν τα προωθητικά πλάνα των brands υψηλότερης αξίας».

Παρά την εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων, λέει ο συνομιλητής μας, η κατηγορία στα ράφια της αλυσίδας φαίνεται ότι διατηρεί δυναμική για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη, τόσο μέσω της αύξησής της σε όγκο (με τη δημιουργία μεγαλύτερων SKU & promo plan σε αγορές μεγαλύτερου όγκου) όσο και μέσω νέων λανσαρισμάτων, όπως των φρέσκων ελληνικών μπιρών, μπιρών χωρίς αλκοόλ, με αρώματα φρούτων (Radler) κ.ά. Δεδομένης και της δυναμικής παρουσίας της Δ. Μασούτης σε τουριστικές περιοχές, η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει στην ανάπτυξη της κατηγορίας.

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, σημειώνει ο κ. Κοτρίδης, αναγνωρίζοντας τη σημασία της οργανωμένης λιανικής, ήδη συνεργάζεται αρμονικά και αποτελεσματικά με τους περισσότερους λιανέμπορους, προσφέροντας προγράμματα category management, καθώς και μια μεγάλη ποικιλία προωθητικών προγραμμάτων κι ενεργειών, με στόχο τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας. Εξάλλου, συμπληρώνει ότι η εταιρεία εφαρμόζει ολική επικοινωνία για τα προϊόντα της, «επικοινωνία 360 μοιρών», με την έννοια ότι αξιοποιεί συνδυαστικά τις παραδοσιακές και τις digital μορφές και κανάλια διαφήμισης, τις προωθητικές ενέργειες στα σημεία πώλησης με τις προσφορές προς καταναλωτές και εμπορικούς συνεργάτες κλπ.

Νέες τάσεις και συσχετισμοί
Παρά το γεγονός ότι η οικονομική κρίση ενίσχυσε πολύ την οικιακή κατανάλωση σε πλήθος τροφίμων και ποτών, η «κρύα» αγορά στη μπίρα διατηρεί το προβάδισμά της έναντι της «ζεστής» αγοράς. Βέβαια, αν η διαφορά προ της κρίσης μεταξύ των δύο αγορών ξεπερνούσε τις 15 ποσοστιαίες μονάδες, σήμερα η «κρύα» αγορά υπερέχει μόλις κατά 5 μονάδες (55% / 45%), αλλά με αυξητική τάση υπέρ του καναλιού διανομής των σούπερ μάρκετ. Άλλωστε, είναι φανερό ότι η υψηλή προτίμηση για το σούπερ μάρκετ έναντι των παραδοσιακών καταστημάτων (ψιλικατζίδικων, περιπτέρων, μικρών μαγαζιών της γειτονιάς) σχετίζεται με το εύρος της ποικιλίας μαρκών και τύπων μπίρας στα σούπερ μάρκετ και των προσφορών.

«Οι καταναλωτές συνεχίζουν να εκφράζουν μια προτίμηση στην βαρελίσια μπίρα, καθώς και στις ελληνικές μάρκες. Επίσης, αρέσκονται να δοκιμάζουν νέες γεύσεις (πχ μοναστηριακές μπίρες, Weiss, μπίρες μικροζυθοποιών)», σημειώνει ο κ. Κοτρίδης, προσθέτοντας ότι «η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ανταποκρίνεται άμεσα στις σχετικές νέες τάσεις, διαθέτοντας μια μεγάλη, ποιοτική και ανταγωνιστική γκάμα προϊόντων, μεταξύ των οποίων και τη βαρελίσια μπίρα Draught Master. Εξάλλου, η ανάπτυξη συνοικιακών café-bars σε βάρος των μεγάλων bars και clubs, όπως και «μοντέρνων» σουβλατζίδικων- μεζεδοπωλείων εις βάρος της παραδοσιακής ταβέρνας, είναι οι βαρύνουσες τάσεις στην αγορά της εστίασης και της διασκέδασης, στις οποίες προσαρμόζονται οι μεγάλοι και οι μικρότεροι ζυθοποιοί, διαμορφώνοντας ανάλογα την παραγωγή τους και σχεδιάζοντας τα νέα τους προϊόντα.


Η καινοτομία στηρίζει τις προϊοντικές προτάσεις
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, έχει διευρύνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο της με νέα προϊόντα, όπως η Άλφα Strong με 7% αλκοόλ και δυνατή γεύση και η ελληνική σταρένια αφιλτράριστη μπίρα από βύνη κριθαριού και σιταριού, Άλφα Weiss, αλλά και πλήθος επιπλέον προϊόντων, ώστε να καλύπτεται η διαφορετικότητα προτιμήσεων των καταναλωτών. Τέτοια παραδείγματα είναι η Amstel Radler, ένας συνδυασμός Amstel με χυμό λεμονιού, η Amstel free χωρίς αλκοόλ και η Amstel Radler Guarana, με βάση τη βύνη και 0% αλκοόλ.

Πέραν της μπίρας γίνεται έντονη προώθηση και του Strongbow, ενός cider, που έχει σημαντική επιτυχία στο εξωτερικό, χωρίς όμως να είναι ακόμα σαφές το μέλλον του σε βάθος χρόνου στην εγχώρια αγορά. Το επιτυχημένο πείραμα της μικροζυθοποίιας, οδήγησε την Αθηναϊκή Ζυθοποιία στη δημιουργία του ΑΘΗΝΕΟ, έναν χώρο δημιουργικής ζυθοποιίας, όπου παράγονται μη παστεριωμένες, αφιλτράριστες μπίρες περιορισμένης παραγωγής και διάρκειας ζωής.

«Οι μπίρες του ΑΘΗΝΕΟ παράγονται με έμπνευση κατά βάση τις τέσσερις εποχές του χρόνου, τις γεύσεις και τα αρώματά τους», σημειώνει ο κ. Ζώης, προσθέτοντας ότι στόχος είναι ο εν λόγω χώρος «να αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της ευθύνης μας ως του μεγαλύτερου «παίκτη» της ελληνικής αγοράς, που υποστηρίζει την ανάπτυξη της κατηγορίας και της κουλτούρας της μπίρας, που επιθυμεί να εξελίσσεται και να πειραματίζεται διαρκώς. Ταυτόχρονα, το ΑΘΗΝΕΟ είναι ένα εξαιρετικό σημείο επαφής με τους ανθρώπους που αγαπούν την μπίρα και θέλουν να μυηθούν περαιτέρω στα μυστικά και την ιστορία της».

«Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αφουγκράζεται τις ανάγκες των καταναλωτών και επενδύει έμπρακτα στην καινοτομία», σημειώνει ο κ. Κοτρίδης, αναφερόμενος τόσο σε νέα προϊόντα και γεύσεις όσο και στη νέα τεχνολογία Draught Master, «την απόλυτη εμπειρία απόλαυσης της βαρελίσιας μπίρας, που ο καταναλωτής αναγνωρίζει και προτιμά», όπως λέει. Φέτος η Ολυμπιακή Ζυθοποιία λάνσαρε σε όλες τις φιάλες της μπίρας Μύθος, το νέο πρωτοποριακό καπάκι easy open για εύκολο άνοιγμα.

Από την πλευρά της η Ζυθοποιία Μακεδονίας-Θράκης, πέραν του κλασικού της προϊόντος, της μπίρας Βεργίνα, παράγει την αφιλτράριστη Lager Βεργίνα Πορφύρα, που εμφανίζει καλά αποτελέσματα κυρίως στην «κρύα» αγορά. H ΕΖΑ Πρότυπος Ελληνική Ζυθοποιία επιτυγχάνει θετικά αποτελέσματα με την Berlin Premium Lager και την Pils Hellas.

Αξιοσημείωτη είναι η επιτυχία της Blue Island, μιας καλοκαιρινής προϊοντικής πρότασης, με ιδιαίτερη διείσδυση στην τουριστική αγορά, που ώθησε την εταιρεία να παρουσιάσει το 2015 μια σειρά ποτών/αναψυκτικών με βάση τη μπίρα: τη Blue Island Pear Delight (αναψυκτικό βύνης με 0% αλκοόλ και γεύση αχλάδι, χωρίς γλουτένη), την Blue Island Fizzy Lemon (Radler με χυμό λεμονιού και 2% αλκοόλ) και την Blue Island Pink Grapefruit (Radler με 2% αλκοόλ και χυμό γκρέιπφρουτ).

Το θαύμα των Μικροζυθοποιών
Στον κλάδο, όπως είπαμε, δραστηριοποιείται μια αξιόλογη ομάδα μικροζυθοποιών που, παράλληλα προς τις Αθηναϊκή και Ολυμπιακή Ζυθοποιία, οι οποίες συναποτελούν την Ελληνική Ένωση Ζυθοποιών-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ζυθοποιών, έχουν δημιουργήσει τον Σύνδεσμο Μικρών Ανεξάρτητων Ζυθοποιών Ελλάδος (ΣΜΑΖΕ), ο οποίος μάλιστα πέτυχε να αποτρέψει την αύξηση του φόρου κατανάλωσης στα προϊόντα της μικροζυθοποιίας. Έτσι, το καθεστώς παραμένει ευνοϊκό για εταιρείες που παράγουν μέχρι 200 χιλιάδες εκατόλιτρα μπίρας ετησίως. Είναι χαρακτηριστικό ότι τόσο η ΕΖΑ όσο και η Ζυθοποιία Μακεδονίας-Θράκης διατηρούν την παραγωγή τους εντός του εν λόγω ποσοτικού ορίου.

Ο όρος μικροζυθοποιία, τουλάχιστον σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι μάλλον παραπλανητικός, καθώς αναφέρεται και σε επιχειρήσεις που εμφανίζουν αξιοσημείωτες παραγωγικές δυνατότητες και σημαντική κερδοφορία, όπως οι ροδίτικες ζυθοποιίες Παντελής Κουγιός ΑΒΕ (Ζύθος VAP), με σημαντικό τζίρο και κέρδη, η Ελληνική Ζυθοποιία Ρόδου ΑΕ (Magnus Magister, Knights Beer of Rodos κ.α.), που δίνει έμφαση στη καινοτομία και διαθέτει σημαντικό δίκτυο πωλήσεων εντός και εκτός Ελλάδος, η Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία, η Septem, η Μικροζυθοποιία Κυκλάδων με τη μπίρα Νήσος κ.ά.


Η μπίρα Νήσος προτεινόταν, μέσω προσφατου άρθρου σε περιοδικό που διανέμεται στα αεροδρόμια του Παρισιού, ως επιλογή προς τους τουρίαστες που σκοπεύουν να επισκεφθούν για διακοπές τις Κυκλάδες. Φαίνεται πως γίνεται από την εταιρεία σημαντική προσπάθεια προώθησης της Νήσος από τα ΜΜΕ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Διόλου τυχαίο, άλλωστε, εκ των βασικών μετόχων της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων είναι η κα Μάγια Τσόκλη. Τέλος, η ονομαστή αργολική μπίρα Ζέος διανέμεται πλέον σε όλη την Ελλάδα, έχοντας αποκτήσει αναγνωρισιμότητα.

Ελπίδες για ανάκαμψη
Η διοίκηση της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ευελπιστεί ότι η αγορά της μπίρας θα ανακάμψει, οπότε θα αντιστραφεί η πτωτική πορεία των τελευταίων ετών. Όμως, αυτό μένει να αποδειχθεί. Ο δρόμος που άνοιξαν οι μικροζυθοποιοί και η νέα κουλτούρα κατανάλωσης του προϊόντος είναι, ίσως, ο μοχλός για τη διεύρυνση της αγοράς του, σε συνδυασμό, βέβαια, με την καινοτομία, που αφορά κυρίως στην παραγωγή αναψυκτικών με βάση τη μπίρα.

Οι μέχρι τώρα προσπάθειες προς αυτή τη κατεύθυνση απέδωσαν, δεδομένης της στροφής του κοινού στις οικονομικές λύσεις κοκτέιλ στην αγορά της διασκέδασης. Πράγματι, ως εναλλακτική λύση το αναψυκτικό βύνης φαίνεται ιδιαίτερα ελκυστική κυρίως για το νεανικό κοινό. Για επιχειρήσεις όπως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία (κι όχι μόνο αυτή) ο εξαγωγικός προσανατολισμός δίνει βασιμότητα στις ελπίδες ανάκαμψης.

Πολύ περισσότερο, στην αναμενόμενη αύξηση του διεθνούς τουριστικού ρεύματος στην Ελλάδα έχουν επενδυθεί ελπίδες όχι μόνο για την τόνωση των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά, αλλά και για την αύξηση της ζήτησης των εγχώριων σημάτων διεθνώς, εφόσον τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους κερδίσουν τους διεθνείς επισκέπτες της χώρας. Το βασικό στοίχημα, πάντως, παραμένει η αύξηση της κατά κεφαλή κατανάλωσης μπίρας στην Ελλάδα. Μόνο αυτή μπορεί να αντιστρέψει ουσιωδώς την πτωτική πορεία της αγοράς του προϊόντος τα τελευταία χρόνια.

σελφ σερβις (T. 461)
« 1 2 3 4 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION