σελφ σερβις - ΓΑΛΑ : Η "ΜΑΧΗ" ΤΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ

Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

ΓΑΛΑ : Η "ΜΑΧΗ" ΤΟΥ ΓΑΛΑΚΤΟΣ

1 Νοεμβρίου 2001 | 00:00 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: Προϊόντα

Με το λανσάρισμα νέων εμπλουτισμένων προϊόντων -ειδικότερα της υποκατηγορίας του γάλακτος υψηλής παστερίωσης- εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των γαλακτοβιομηχανιών για την κατάκτηση μεγαλύτερων μεριδίων σε μία συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά.


Με το λανσάρισμα νέων εμπλουτισμένων προϊόντων -ειδικότερα της υποκατηγορίας του γάλακτος υψηλής παστερίωσης- εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των γαλακτοβιομηχανιών για την κατάκτηση μεγαλύτερων μεριδίων σε μία συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά.


Στο γάλα υψηλής παστερίωσης έχει μεταφερθεί πλέον η “μάχη” του γάλακτος. Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης υποκατηγορίας αυξήθηκαν το 2000 περίπου 18%, σε σχέση με το 1999, και ανήλθαν σε 7,9 δισ. δρχ. (στοιχεία IRI, βλέπε σχετικό πίνακα). Το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2001 η αύξηση σχεδόν διπλασιάστηκε: οι πωλήσεις της υποκατηγορίας ανήλθαν σε 7,6 δισ. δρχ., υψηλότερες περίπου κατά 35% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2000. Η αύξηση αυτή επήλθε (και) λόγω του λανσαρίσματος νέων εμπλουτισμένων προϊόντων, που προσέλκυσαν κυρίως τους ενήλικες καταναλωτές, οι οποίοι μέχρι πρότινος γενικώς δεν κατανάλωναν γάλα.


Η αγορά “άνοιξε” το 1997 από τη Friesland με το ΝΟΥΝΟΥ Family και ακολούθησε η ΦΑΓΕ, η ΜΕΒΓΑΛ και η ΔΕΛΤΑ (με το σοκολατούχο προϊόν της). Χάρη στη διαφορετική θερμική επεξεργασία του, που παρατείνει τη διάρκεια ζωής του προϊόντος στις 45 ημέρες (αντί των πέντε ημερών του παστεριωμένου), το γάλα υψηλής παστερίωσης προσφέρει στον καταναλωτή μεγαλύτερη ευκολία, απαλλάσσοντάς τον από την ανάγκη να αγοράζει γάλα κάθε δυο ή τρεις ημέρες και διατηρώντας ταυτόχρονα τα θρεπτικά συστατικά του φρέσκου γάλακτος. Το πλεονέκτημα αυτό, όπως εκτιμάται, είναι ο βασικότερος λόγος για τον οποίο το γάλα υψηλής παστερίωσης έχει μεγάλη αποδοχή από τους καταναλωτές, ιδιαίτερα των μεγάλων αστικών κέντρων.


Λειτουργικά προϊόντα


Η τάση εμπλουτισμού του γάλακτος έκανε αρχικά την εμφάνισή της στο εβαπορέ γάλα για παιδιά, καθώς οι γαλακτοβιομηχανίες προσάρμοσαν τα προϊόντα τους στα μηνύματα του παιδιατρικού κόσμου. Ωστόσο επεκτάθηκε σταδιακά και στα προϊόντα για ενήλικες, αυτή τη φορά στο γάλα υψηλής παστερίωσης. Σήμερα διατίθενται στην αγορά τρία τέτοια προϊόντα, το NOYNOY Calciplus και δύο προϊόντα ΦΑΡΜΑ PLUS της ΦΑΓΕ, ενώ στην κατηγορία του παστεριωμένου διατίθεται το προϊόν “ΔΕΛΤΑ Plus”. Η ΔΕΛΤΑ διαθέτει στην κατηγορία του εμπλουτισμένου γάλακτος για παιδιά το προϊόν “ΔΕΛΤΑ Advance”.


Το εμπλουτισμένο γάλα για παιδιά και για ενήλικες, όπως εκτιμάται, αντιπροσωπεύει το 5% των πωλήσεων του λευκού γάλακτος. Στην κατηγορία των εβαπορέ τα εμπλουτισμένα παιδικά προϊόντα κατέχουν μεγαλύτερο μερίδιο, της τάξης του 22%, με ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης 3%-4%.


Κατανομή μεριδίων των κατηγοριών του γάλακτος


Το 2000 το παστεριωμένο γάλα παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 5%. Ωστόσο, το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2001 οι πωλήσεις του παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με εκείνα του αντίστοιχου περσινού διαστήματος -περίπου 53 δισ. δρχ.


Το παστεριωμένο γάλα εξακολουθεί να έχει τις μεγαλύτερες πωλήσεις στο σύνολο της κατηγορίας, το μερίδιό του όμως υπέστη μικρή μείωση το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2001 οπότε διαμορφώθηκε στο 57,6%, έναντι 59% που κατείχε το 2000. Αντίθετα, το μερίδιο του γάλακτος υψηλής παστερίωσης έφτασε το 8,2% το συγκεκριμένο οκτάμηνο του 2001, έναντι 5,5% την αντίστοιχη περίοδο του 2000.


Η κατανάλωση του εβαπορέ γάλακτος παρουσιάζει σταθερή μείωση. Το 2000 το μερίδιό του στο σύνολο των πωλήσεων γάλακτος (σε αξία) μειώθηκε, σε σχέση με το 1999, κατά 13%.


Το γάλα μακράς διαρκείας κατέχει πολύ μικρό μερίδιο αγοράς. Οι πωλήσεις του μειώθηκαν το 2000 περίπου κατά 20%.


Η κυριαρχία των σούπερ μάρκετ


Η συνολική αγορά του γάλακτος, λευκού και σοκολατούχου, ανέρχεται σε 190 δισ. δρχ., σύμφωνα με εκτιμήσεις των γαλακτοβιομηχανιών. Τα σούπερ μάρκετ και τα άλλα καταστήματα τροφίμων εκτιμάται ότι πραγματοποιούν το 70% των συνολικών πωλήσεων, ενώ το υπόλοιπο πραγματοποιείται από τα καταστήματα ψιλικών, τα περίπτερα κ.ά. Οι πωλήσεις του γάλακτος εβαπορέ εκτιμάται ότι σχεδόν στο σύνολό τους πραγματοποιούνται από τα σούπερ μάρκετ και τα άλλα καταστήματα τροφίμων.


Η αύξηση της τιμής του προϊόντος ακολουθεί την πορεία του πληθωρισμού, πρακτική που ακολουθείται σταθερά τα τελευταία χρόνια.


ΦΑΓΕ


Δύο νέοι κωδικοί γάλακτος της εταιρείας πρόκειται να κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά πριν το τέλος του χρόνου. Το πιο πρόσφατο λανσάρισμα της ΦΑΓΕ φέτος ήταν του γάλακτος ΦΑΡΜΑ PLUS, σε δύο τύπους εμπλουτισμένου γάλακτος υψηλής παστερίωσης (1% λιπαρά), με 40% επιπλέον ασβέστιο (σε ροζ συσκευασία) και με σίδηρο (σε κίτρινη συσκευασία).


FRIESLAND


Τα πιο πρόσφατα προϊόντα που λανσάρισε στην αγορά η εταιρεία ανήκουν στην κατηγορία του γάλακτος υψηλής παστερίωσης. Πρόκειται για το Calci Plus (εμπλουτισμένο με 33% περισσότερο ασβέστιο, μαγνήσιο και βιταμίνη D3, ειδικά για γυναίκες) και το Nounou Kid, ένα προϊόν ειδικά εμπλουτισμένο για τα παιδιά. Η εταιρεία δραστηριοποιείται επίσης στην κατηγορία του συμπυκνωμένου γάλακτος και της κρέμας γάλακτος. Πρόσφατα λανσάρισε νέες συσκευασίες στην κατηγορία των προϊόντων του συμπυκνωμένου γάλακτος, με βάση που “κουμπώνει”, για την καλύτερη τοποθέτηση των προϊόντων και με νέο “άνοιγμα” με κρίκο, προκειμένου να διευκολύνεται η χρήση της ανεξίτηλης μελάνης με την οποία τυπώνεται η ημερομηνία λήξης του προϊόντος στη βάση της συσκευασίας. Την περίοδο των Χριστουγέννων το συμπυκνωμένο γάλα Nounou θα προσφέρεται σε συσκευασίες multipack (7 + 1 δώρο).


ΜΕΒΓΑΛ


Η γαλακτοβιομηχανία διαθέτει στην αγορά λευκό φρέσκο γάλα (πλήρες, ελαφρύ και άπαχο), σοκολατούχο φρέσκο γάλα (με ζάχαρη και χωρίς ζάχαρη), λευκό γάλα μακράς διαρκείας και υψηλής παστερίωσης, σοκολατούχο γάλα μακράς διαρκείας, λευκό γάλα εβαπορέ και ξυνόγαλα. Υποστηρίζει τα προϊόντα της στα σούπερ μάρκετ με κουπονοδιανομές, προωθήσεις με τη συνοδεία κάποιου δώρου σχετικού με το προϊόν, ειδικές ενέργειες tailor made και on pack διαγωνισμούς.


ΔΕΛΤΑ


Η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση στην αγορά του φρέσκου γάλακτος. Διαθέτει φρέσκο γάλα (πλήρες, ελαφρύ και άπαχο), το ΔΕΛΤΑ Plus (φρέσκο και εμπλουτισμένο με ασβέστιο και βιταμίνες A και D) και το “ΔΕΛΤΑ Advance” (το πρώτο φρέσκο ειδικά εμπλουτισμένο γάλα για παιδιά 1-3 ετών). Η εταιρεία σχεδιάζει τους επόμενους μήνες το λανσάρισμα νέων προϊόντων.


Οι Κατηγορίες του γάλακτος



  • Παστεριωμένο γάλα: παράγεται με ήπια θερμική επεξεργασία σε θερμοκρασία 72-79 βαθμών C. Διατηρείται μόνο στο ψυγείο για 5 ημέρες.
  • Γάλα υψηλής παστερίωσης: επεξεργάζεται θερμικά σε θερμοκρασίες 120- 130 βαθμών C σε λιγότερο χρόνο από το παστεριωμένο. Διατηρείται μόνο στο ψυγείο για 45 ημέρες.
  • Εβαπορέ: είναι γάλα βαρέως θερμικά επεξεργασμένο, συμπυκνωμένο, με διάρκεια ζωής πολλών μηνών.
  • U.Η.Τ. (μακράς διαρκείας): επεξεργάζεται σε θερμοκρασίες 135-145 βαθμών C. Διατηρείται εκτός ψυγείου.

Κατηγορίες, ανάλογα με το βαθμό λιαπαρότητας του γάλακτος



  • Πλήρες: με 3,5% λιπαρά.
  • Ελαφρύ: με 1,5% λιπαρά.
  • Άπαχο: με 0% λιπαρά.


Για αναλυτικούς πίνακες βλέπε τεύχος Νο. 299 σελ.80-82

σελφ σερβις Online( 1 Νοεμβρίου 2001)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION