σελφ σερβις - Γιάννα Τζίκα, ΚΟΝΒΑ ΑΕΒΕ: Θέλουμε σε πέντε χρόνια να έχουμε διπλασιάσει τις εξαγωγές μας

Τρίτη, 25 Ιουλίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Γιάννα Τζίκα, ΚΟΝΒΑ ΑΕΒΕ: Θέλουμε σε πέντε χρόνια να έχουμε διπλασιάσει τις εξαγωγές μας

30 Μαΐου 2017 | 09:46 Γράφει ο Νικόλας   Παπαδημητρίου Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Γιάννα Τζίκα

Ανησυχία για τα απόνερα του κύματος της συγκέντρωσης και την όξυνση του ανταγωνισμού στον κλάδο των σούπερ μάρκετ και αισιοδοξία για τα αποτελέσματα του εξωστρεφούς ανοίγματος της Κονσερβοποιίας Βορείου Αιγαίου ΑΕΒΕ εκφράζει η κ. Γιάννα Τζίκα, managing director της εταιρείας την τελευταία διετία. Η συζήτησή μας έγινε λίγο πριν «βγει στον αέρα» η καμπάνια για το νέο καινοτόμο προϊόν της εταιρείας, τον καπνιστό τόνο Trata, με το οποίο μπήκε φιλόδοξα και στη σχετική αγορά.

Στην έναρξη της συζήτησής μας, αναφερόμενη στις προκλήσεις του 2017 για την ΚΟΝΒΑ ΑΕΒΕ, η κ. Γιάννα Τζίκα «έδειξε» τις εξελίξεις στην οργανωμένη λιανική, κυρίως από τη σκοπιά των αντιδράσεων των ανταγωνιζομένων αλυσίδων στην επαναδραστηριοποίηση του δικτύου της Μαρινόπουλος υπό την Σκλαβενίτης, πράγμα που απασχολεί γενικότερα την κλαδική αγορά, όπως και την ανταπόκριση της διεθνούς αγοράς στις πρωτοβουλίες εξωστρεφούς δράσης της ΚΟΝΒΑ, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν αποκτήσει στρατηγικό χαρακτήρα.

σελφ σέρβις: Ανησυχείτε για την εκδήλωση υψηλότερων απαιτήσεων εκ μέρους των πελατών σας, στο πλαίσιο των ετήσιων διαπραγματεύσεων, απαιτήσεων που αποσκοπούν στο να ενισχύει ο καθένας τους τη θέση του σ’ έναν ανταγωνισμό, που θα γίνεται οξύτερος;

Γιάννα Τζίκα: Καταρχήν ξεκαθαρίζω ότι οι σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας της ΚΟΝΒΑ με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι οι καλύτερες, δεδομένου ότι έχουν δοκιμαστεί στο χρόνο πάντα με επιτυχία –από τη δεκαετία του ’70, όταν η εταιρεία μας ήταν εμπορική-εισαγωγική και από το 1989, οπότε έγινε βιομηχανική. Όμως, σε συνθήκες που η πίτα της οργανωμένης λιανικής ξαναμοιράζεται, είναι λογικό να υπάρχουν αντιδράσεις από τους υπόλοιπους παίκτες. Οι σημαντικές αλλαγές των τελευταίων ετών απαιτούν ψυχραιμία, ετοιμότητα και ευελιξία. Προσπαθούμε σε κάθε μας κίνηση να ζυγίζουμε τα δεδομένα και να προσαρμοζόμαστε. Πιστεύουμε στις ανταποδοτικές συνεργασίες και τις στηρίζουμε σε κάθε περίπτωση, όμως αντίστοιχα δεν μπορούμε να ξεπερνάμε τα όρια, που μας θέλουν βιώσιμους και ανταγωνιστικούς σε διεθνές επίπεδο. Η κονσέρβα θαλασσινών δεν έχει πολλά περιθώρια, δεδομένου ότι είναι φτηνό είδος.

Συνεπώς όταν πιέζει ο πελάτης για προνομιακή αντιμετώπιση, ζυγίζεις τα περιθώρια και προσπαθείς να βρεις μία μέση λύση. Όμως, οι ανησυχίες ενισχύονται, κυρίως εφόσον οι ανακατατάξεις στη λιανική και οι συνεπακόλουθες αναταράξεις συμβαίνουν σε μια οικονομία που δεν λέει να συνέλθει μετά από οκτώ χρόνια ύφεσης, ενόσω η βιομηχανία υποφέρει από την έλλειψη ρευστότητας, τα υψηλά κόστη ενέργειας, τη χαμηλή εσωτερική ζήτηση κ.λπ.

Διπλασιασμός των εξαγωγών σε πέντε χρόνια
σ. σ.: Όμως, όπως είπατε, υπάρχει και η διεθνής ζήτηση, από την οποία έχετε φέτος ισχυρές προσδοκίες. Οι διεθνείς πωλήσεις σας σήμερα τι ποσοστό του τζίρου σας καλύπτουν; Ποιοι είναι σχετικά οι στόχοι σας;

Γ. Τ.: Η αλήθεια είναι ότι η ύφεση μας έδωσε την ώθηση να συνειδητοποιήσουμε ότι τα προϊόντα μας μπορούν να διεκδικήσουν θέση στη διεθνή αγορά, σαφώς καλύτερη εκείνης που παραδοσιακά κατέχουν εδώ και πολλά χρόνια. Τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία οι εξαγωγές μας καλύπτουν σταθερά το 13%-15% του ετήσιου τζίρου μας και αφορούν στην τοποθέτηση των προϊόντων Trata σε περισσότερες από είκοσι εθνικές αγορές σε όλο τον κόσμο, κυρίως όπου υπάρχουν κοινότητες της ομογένειας, παντού μέσω μικρομεσαίων τοπικών εισαγωγέων. Ωστόσο, πρόκειται για έναν τομέα δραστηριοτήτων που μπορεί να μεγαλώσει πάρα πολύ κι είμαστε απόλυτα πεισμένοι γι’ αυτό. Έτσι, επενδύουμε συστηματικά πλέον στο εξωστρεφές μάρκετινγκ, σχεδιάζοντας την ανάπτυξη της παρουσίας μας ανά εθνική αγορά, ενώ προβάλλουμε τα προϊόντα μας στις διεθνείς εκθέσεις τροφίμων, αποκτώντας έτσι πιο ισχυρά διεθνή ερείσματα. Θέλουμε σε πέντε χρόνια να έχουμε διπλασιάσει τις εξαγωγές μας, θεωρώντας μάλιστα ότι ο σχετικός στόχος είναι καθ’ όλα ρεαλιστικός. Κυρίως μας ενδιαφέρει η ανάπτυξή μας στις ευρωπαϊκές αγορές και τις ΗΠΑ.

Στην έναρξη της συζήτησής μας, αναφερόμενη στις προκλήσεις του 2017 για την ΚΟΝΒΑ ΑΕΒΕ, η κ. Γιάννα Τζίκα «έδειξε» τις εξελίξεις στην οργανωμένη λιανική, κυρίως από τη σκοπιά των αντιδράσεων των ανταγωνιζομένων αλυσίδων στην επαναδραστηριοποίηση του δικτύου της Μαρινόπουλος υπό την Σκλαβενίτης, πράγμα που απασχολεί γενικότερα την κλαδική αγορά, όπως και την ανταπόκριση της διεθνούς αγοράς στις πρωτοβουλίες εξωστρεφούς δράσης της ΚΟΝΒΑ, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν αποκτήσει στρατηγικό χαρακτήρα.

σελφ σέρβις: Ανησυχείτε για την εκδήλωση υψηλότερων απαιτήσεων εκ μέρους των πελατών σας, στο πλαίσιο των ετήσιων διαπραγματεύσεων, απαιτήσεων που αποσκοπούν στο να ενισχύει ο καθένας τους τη θέση του σ’ έναν ανταγωνισμό, που θα γίνεται οξύτερος;

Γιάννα Τζίκα: Καταρχήν ξεκαθαρίζω ότι οι σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας της ΚΟΝΒΑ με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι οι καλύτερες, δεδομένου ότι έχουν δοκιμαστεί στο χρόνο πάντα με επιτυχία –από τη δεκαετία του ’70, όταν η εταιρεία μας ήταν εμπορική-εισαγωγική και από το 1989, οπότε έγινε βιομηχανική. Όμως, σε συνθήκες που η πίτα της οργανωμένης λιανικής ξαναμοιράζεται, είναι λογικό να υπάρχουν αντιδράσεις από τους υπόλοιπους παίκτες. Οι σημαντικές αλλαγές των τελευταίων ετών απαιτούν ψυχραιμία, ετοιμότητα και ευελιξία. Προσπαθούμε σε κάθε μας κίνηση να ζυγίζουμε τα δεδομένα και να προσαρμοζόμαστε. Πιστεύουμε στις ανταποδοτικές συνεργασίες και τις στηρίζουμε σε κάθε περίπτωση, όμως αντίστοιχα δεν μπορούμε να ξεπερνάμε τα όρια, που μας θέλουν βιώσιμους και ανταγωνιστικούς σε διεθνές επίπεδο. Η κονσέρβα θαλασσινών δεν έχει πολλά περιθώρια, δεδομένου ότι είναι φτηνό είδος.

Συνεπώς όταν πιέζει ο πελάτης για προνομιακή αντιμετώπιση, ζυγίζεις τα περιθώρια και προσπαθείς να βρεις μία μέση λύση. Όμως, οι ανησυχίες ενισχύονται, κυρίως εφόσον οι ανακατατάξεις στη λιανική και οι συνεπακόλουθες αναταράξεις συμβαίνουν σε μια οικονομία που δεν λέει να συνέλθει μετά από οκτώ χρόνια ύφεσης, ενόσω η βιομηχανία υποφέρει από την έλλειψη ρευστότητας, τα υψηλά κόστη ενέργειας, τη χαμηλή εσωτερική ζήτηση κ.λπ.

Διπλασιασμός των εξαγωγών σε πέντε χρόνια
σ. σ.: Όμως, όπως είπατε, υπάρχει και η διεθνής ζήτηση, από την οποία έχετε φέτος ισχυρές προσδοκίες. Οι διεθνείς πωλήσεις σας σήμερα τι ποσοστό του τζίρου σας καλύπτουν; Ποιοι είναι σχετικά οι στόχοι σας;

Γ. Τ.: Η αλήθεια είναι ότι η ύφεση μας έδωσε την ώθηση να συνειδητοποιήσουμε ότι τα προϊόντα μας μπορούν να διεκδικήσουν θέση στη διεθνή αγορά, σαφώς καλύτερη εκείνης που παραδοσιακά κατέχουν εδώ και πολλά χρόνια. Τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία οι εξαγωγές μας καλύπτουν σταθερά το 13%-15% του ετήσιου τζίρου μας και αφορούν στην τοποθέτηση των προϊόντων Trata σε περισσότερες από είκοσι εθνικές αγορές σε όλο τον κόσμο, κυρίως όπου υπάρχουν κοινότητες της ομογένειας, παντού μέσω μικρομεσαίων τοπικών εισαγωγέων. Ωστόσο, πρόκειται για έναν τομέα δραστηριοτήτων που μπορεί να μεγαλώσει πάρα πολύ κι είμαστε απόλυτα πεισμένοι γι’ αυτό. Έτσι, επενδύουμε συστηματικά πλέον στο εξωστρεφές μάρκετινγκ, σχεδιάζοντας την ανάπτυξη της παρουσίας μας ανά εθνική αγορά, ενώ προβάλλουμε τα προϊόντα μας στις διεθνείς εκθέσεις τροφίμων, αποκτώντας έτσι πιο ισχυρά διεθνή ερείσματα. Θέλουμε σε πέντε χρόνια να έχουμε διπλασιάσει τις εξαγωγές μας, θεωρώντας μάλιστα ότι ο σχετικός στόχος είναι καθ’ όλα ρεαλιστικός. Κυρίως μας ενδιαφέρει η ανάπτυξή μας στις ευρωπαϊκές αγορές και τις ΗΠΑ.


Τι επηρεάζει τις τιμές ραφιού φέτος
σ. σ.: Πώς αναμένεται να επιδράσουν φέτος στις τιμές λιανικής των προϊόντων σας οι τιμές των πρώτων υλών;

Γ. Τ.: Ο γαύρος και η σαρδέλα που χρησιμοποιούμε, αλιεύονται αποκλειστικά σε ελληνικές θάλασσες, πράγμα που εξασφαλίζει, άλλωστε, στη μάρκα Trata ένα μοναδικό φυσικό ποιοτικό πλεονέκτημα. Οι τιμές τους εμφανίζουν κάθε χρόνο μια μικρή διακύμανση, ενώ το γεγονός ότι η ΚΟΝΒΑ απορροφά ετησίως περίπου το 40% του προϊόντος της εγχώριας αλιείας, δίνει ένα επιπρόσθετο πλεονέκτημα στη συγκράτηση των τιμών. Όμως το τελικό βιομηχανικό κόστος επηρεάζεται δυσμενώς από τα υψηλά κόστη ενέργειας, επιτοκίων, το συνεχώς αυξανόμενο εργοδοτικό κόστος και τη δυσβάσταχτη φορολογία. Ένα τέτοιο περιβάλλον ασκεί συνεχόμενη πίεση για ανατιμήσεις. Όμως, τουλάχιστον μέχρι σήμερα έχουμε καταφέρει με πολύ μεγάλη προσπάθεια να διατηρήσουμε τις τιμές σταθερές, επιβαρύνοντας κατά το δυνατόν λιγότερο τον καταναλωτή. Σύμμαχός μας σε αυτή την κατεύθυνση είναι η γραμμή ρομποτικής παραγωγής της σαρδέλας στο εργοστάσιό μας, η πρώτη παγκοσμίως. Πρόκειται για μία σημαντική επένδυσή μας την τελευταία πενταετία, που έχει τη μοναδικότητα μέχρι σήμερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Βέβαια ο μεγαλύτερος «παίκτης» στις πρώτες ύλες της αγοράς των κονσερβοποιημένων θαλασσινών είναι, βέβαια, ο τόνος. Οι διεθνείς τιμές, λοιπόν, της πρώτης του ύλης έχουν σημαντική διακύμανση από χρόνο σε χρόνο έως 20% ή και 30%. Ωστόσο, φέτος κάναμε ήδη τις συμφωνίες μας (τα σχετικά συμβόλαια προμήθειας είναι ετήσια), έτσι ώστε τα κόστη μας είναι προϋπολογισμένα, καταφέρνοντας να κινούμαστε εντός του πλαισίου κόστους του διεθνούς ανταγωνισμού. Από άποψη κριτηρίων ποιότητας υπερέχουμε, καθώς τα στάνταρτ της παραγωγής μας, βάσει των σχετικών πιστοποιήσεων, ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις ποιότητας όλων των διεθνών αγορών.

Παραμένει, ωστόσο, το πρόβλημα των διεθνών τιμών στα μαλάκια, οι οποίες εκτοξεύτηκαν έως 150% λόγω των επιπτώσεων του Ελ Νίνιο, που δυσκολεύει ακόμα την εύρεση κι αλίευση της πρώτης ύλης ενάμιση χρόνο μετά. Ήταν αναπότρεπτο, λοιπόν, οι τιμές λιανικής σε αυτό το παραδοσιακό πλέον είδος, που η εταιρεία μας το διαθέτει στην ελληνική αγορά πάνω από 40 χρόνια, να είναι αισθητά ακριβότερες από προηγούμενες χρονιές.

Πωλήσεις όλο το χρόνο
σ. σ.: Από άποψη όγκου πωλήσεων ποια είναι η κατανομή των τριών αυτών βασικών κατηγοριών ειδών σε επίπεδο ετήσιας παραγωγής της ΚΟΝΒΑ; Αλήθεια, πόσο πετυχαίνετε την υπέρβαση της κατ’ αποκλειστικότητα σύνδεσης των προϊόντων σας με τις νηστείες, κυρίως της σαρακοστής;

Γ. Τ.: Ο γαύρος κι η σαρδέλα κατέχουν περίπου το 45% του όγκου των πωλήσεών μας, ο τόνος περίπου το 30% και το υπόλοιπο 25% το κατέχουν τα μαλάκια.

Αν εξαιρεθεί το καλαμάρι Flokos, που παραμένει κατεξοχήν σαρακοστιανό έδεσμα, όλα τα άλλα προϊόντα μας εμφανίζουν πλέον σημαντική διασπορά πωλήσεων στη διάρκεια του έτους, καθώς κι εμείς φροντίζουμε στρατηγικά για τη διαφημιστική τους προώθηση και εκτός των νηστειών. Βέβαια, στο πρώτο τετράμηνο του έτους, στο οποίο περιλαμβάνεται η σαρακοστή, γίνεται περίπου το 40% του ετήσιου τζίρου μας. Αν λάβετε υπόψη σας ότι το ένα τέταρτο του ετήσιου όγκου των πωλήσεών μας ανήκει, όπως εξήγησα, στα κατά παράδοση σαρακοστιανά μαλάκια, που είναι και ακριβότερα, είναι φανερό γιατί το ειδικό βάρος του πρώτου τετραμήνου από άποψη πωλήσεων είναι τόσο μεγάλο. Αλλά τα περισσότερα προϊόντα Trata –ένα brand, συνώνυμο με τα ελληνικά ψάρια, όπως η σαρδέλα και ο γαύρος, αλλά γνωστό και για την πλούσια γκάμα στην κατηγορία του τόνου– πωλούνται όλο το χρόνο.


Καπνιστός τόνος
σ. σ.: Κάτι ετοιμάζετε φέτος με το νέο σας προϊόν, τον καπνιστό τόνο. Τι ακριβώς; Γιατί, όμως, επιλέξατε να μπείτε σε αυτή τη νέα για εσάς κατηγορία, όπου ανταγωνίζεστε πολύ ισχυρά διεθνή brands;

Γ. Τ.: Το «γιατί» είναι απλό: Αν η κονσέρβα θαλασσινών έχει 60 εκατ. ευρώ συνολικό ετήσιο τζίρο στην εγχώρια αγορά, τα 40 εκατ. ευρώ τα αποφέρει ο τόνος. Συνεπώς η πρόκληση, κυρίως για όποιον έχει την τεχνογνωσία και τις αναγκαίες υποδομές, όπως η ΚΟΝΒΑ, ώστε να καινοτομήσει, είναι πάρα πολύ μεγάλη. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, επενδύσαμε στην αγορά του τόνου, δημιουργώντας ένα πρωτοποριακό προϊόν, τον καπνιστό τόνο, τον μόνο καπνιστό με φυσικό τρόπο κι όχι με πρόσθετα, αποφεύγοντας την άμεση αναμέτρηση με τα διεθνή brands στις κλασσικές υποκατηγορίες τόνου σε λάδι ή νερό.

Ο τόνος καπνιστός Trata είναι ήδη τοποθετημένος στο ράφι εδώ και περίπου ένα χρόνο, ενώ προορίζεται και για τη διεθνή αγορά. Ήδη από τις 20 Απριλίου και για σχεδόν ενάμιση μήνα θα προβάλλεται στην τηλεόραση και θα διαφημίζεται σε ένα σύνολο μέσων, όπως το μετρό, τα λεωφορεία, οι ειδικές εκδόσεις, το Internet, τα social media και τα ίδια τα σούπερ μάρκετ. Το μήνυμα της καμπάνιας «ανεβάζει τον τόνο στην γεύση» θεωρούμε ότι ανταποκρίνεται 100% σε ό,τι πρεσβεύει το προϊόν: πολλές χρήσεις τη μαγειρική, ποιότητα, μοναδική γεύση. Πιστεύουμε ότι ο Έλληνας καταναλωτής θα εκτιμήσει τα χαρακτηριστικά του και θα γίνει πιστός φίλος του προϊόντος από την πρώτη δοκιμή.

Την επόμενη χρονιά, το 2018, σημαντικό κομμάτι των δαπανών του μάρκετινγκ προορίζεται για τα ελληνικά ψάρια. Πιστεύουμε ότι η κατηγορία της σαρδέλας και του γαύρου έχει ανάγκη από μία ανανέωση και, το κυριότερο, να διεκδικήσει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο στα κονσερβοποιημένα ψάρια. Το Αιγαίο να μας χαρίζει τα πλέον γευστικά και θρεπτικά ψάρια κι εμείς ως ηγέτες της κατηγορίας πρέπει να εκπαιδεύσουμε τον καταναλωτή να τα βάζει στην καθημερινή του διατροφή. Μία κονσέρβα σαρδέλα, άλλωστε, είναι ένα γευστικό και προσιτό... super food!

Η αγορά των private label
σ. σ.: Τι ποσοστό της παραγωγής σας σε όγκο κατέχει το private label και πόσο αυξήθηκε αυτό στα χρόνια της ύφεσης; Κυρίως, όμως, πόσο «τρώει από τη σάρκα» των επώνυμων προϊόντων σας και πώς το αντιπαρέρχεστε;

Γ. Τ.: Ίσως το ένα τέταρτο της παραγωγής μας σήμερα αφορά παραγγελίες των αλυσίδων για είδη του μεγαλύτερου μέρους όλων των συλλογών μας, που τα διαθέτουν με τις επωνυμίες τους. Προϊόντα PL παράγουμε πολύ πριν την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης, αλλά το εύρος της παραγωγής τους ασφαλώς αυξήθηκε στα χρόνια της ύφεσης, οπότε στο σύνολό τους οι αλυσίδες υιοθέτησαν τέτοιες συλλογές για το ράφι της κατηγορίας.

Το σίγουρο είναι, πρώτον, ότι από την παραγωγή των PL δύσκολα εξαιρείται μία μεγάλη βιομηχανία, καθώς πάντα υπάρχει κάποιος άλλος που εξυπηρετεί τις ανάγκες των αλυσίδων και, δεύτερον, ότι τα PL πάντα «τρώνε» από τα μερίδια των επώνυμων προϊόντων. Όμως, για παράδειγμα, στη σαρδέλα και το γαύρο τα PL δεν φαίνεται να «τρώνε» από την Trata, αλλά από άλλες μάρκες, χαμηλότερης τιμής. Ειδικότερα, επειδή ο ανταγωνισμός μας στη σαρδέλα δεν προέρχεται από προϊόντα αλιευμένα σε ελληνικές θάλασσες, άρα είναι ποιοτικά υποδεέστερα και πιο φτηνά, στο ράφι ουσιαστικά αναμετριέται όχι με την Trata, αλλά με τα PL που φτιάχνουμε, που και πάλι είναι λίγο πιο ακριβά από του ξένου ανταγωνισμού μας.

σ. σ.: Πώς εκτιμάτε την εξέλιξη των PL; Είστε έτοιμοι να ανταποκριθείτε στην απαίτηση των αλυσίδων για διαφοροποίηση στον τομέα των PL;

Γ. Τ.: Μπορεί η κατηγορία μας να είναι ευρεία από άποψη ειδών και κωδικών, αλλά το «μεγάλο παιχνίδι» παίζεται στην υποκατηγορία του τόνου, δηλαδή σ’ ένα πεδίο όπου δεν μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί όπως στη σαρδέλα και στο γαύρο, έναντι των ξένων προμηθευτών, που δεν εστιάζουν στην ποιότητα αλλά στην τιμή. Φυσικά, προτείνουμε κάποια εκλεκτά προϊόντα, αλλά θεωρώ ότι το ελληνικό λιανεμπόριο, συγκριτικά με τα ισχύοντα διεθνώς, έχει δρόμο μπροστά του στον τομέα της στρατηγικής διαφοροποίησης των αλυσίδων με προϊόντα των επωνυμιών τους… Εμείς ως συνεργάτες των αλυσίδων στην παραγωγή PL προϊόντων τόνου σε κάθε περίπτωση πλεονεκτούμε σε σχέση με το διεθνή ανταγωνισμό ως προς το ότι μπορούμε να φτιάξουμε το προϊόν, που γευστικά προτιμά ο πελάτης. Αντίθετα, ο μεγάλος διεθνής οίκος δεν πρόκειται να ασχοληθεί με την παραγωγή μιας νέας συνταγής για μια παραγγελία όγκου ενός-δύο κοντέινερ.

σελφ σερβις (T. 472)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION