σελφ σερβις - Μαίρη Βαλσαμά, HENKEL: Πλάνο μακροπρόθεσμα βιώσιμης ανάπτυξης

Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Μαίρη Βαλσαμά, HENKEL: Πλάνο μακροπρόθεσμα βιώσιμης ανάπτυξης

26 Μαΐου 2020 | 11:48 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Μαίρη Βαλσαμά

Η ανάπτυξη των brands της Henkel, που ήδη διατίθενται στην εγχώρια αγορά, η είσοδος σε νέες προϊοντικές κατηγορίες και η περαιτέρω ενδυνάμωση των συνεργιών με τους πελάτες της είναι οι κύριες προτεραιότητες της Henkel Hellas, τονίζει στο σέλφ σέρβις η κ. Μαίρη Βαλσαμά, γενική διευθύντρια της εταιρείας για Ελλάδα και Κύπρο στα προϊόντα Laundry & Home Care. Επισημαίνει μάλιστα ότι η εταιρεία εμφανίζει επιτυχή πορεία με συνεχή ανάπτυξη και επιδόσεις σε δείκτες μεταξύ των καλύτερων του ομίλου Henkel στην κατηγορία της.

Σχετικά πρόσφατα επισκέφτηκε τη χώρα μας η Corporate Senior Vice President Europe L της Henkel KGaA. Ρωτήσαμε, λοιπόν, τη συνομιλήτριά μας, ανοίγοντας τη συζήτηση, τι μηνύματα έρχονται από τη μητρική εταιρεία στη θυγατρική της εδώ στην Ελλάδα. Όπως μας είπε, «είχαμε τη χαρά να ξεκινήσουμε τη χρονιά με την επίσημη επίσκεψη του Top Management του group μας, κατά την οποία παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της προηγούμενης χρονιάς και το πλάνο μας για το 2020. Στο πλαίσιο αυτό, εκφράστηκε η ιδιαίτερη ικανοποίηση των εκπροσώπων της μητρικής μας για την πορεία και την ανάπτυξη της εταιρείας στην Ελλάδα, όπως και η σύμπνοιά μας αναφορικά με το μεσο-μακροπρόθεσμο πλάνο που παρουσιάσαμε ως ελληνική ομάδα. Το πλάνο μας βασίζεται στην συνεπή αειφόρο ανάπτυξη. Κύριοι πυλώνες του είναι η αειφορία, η καινοτομία, η ψηφιοποίηση και υψηλή ανταποδοτικότητα και φυσικά η ανάπτυξη των ανθρώπων μας».

    σελφ σέρβις: Κατέχετε τη θέση της γενικής διεύθυνσης τα τελευταία τρία χρόνια ως η πρώτη Ελληνίδα και γυναίκα manager της εταιρείας σας σε Ελλάδα και Κύπρο. Θα θέλατε να μας κάνετε έναν πρώτο απολογισμό του έργου σας;

Μαίρη Βαλσαμά: Αναλαμβάνοντας το 2017 το ρόλο αυτό, πρωταρχικό μου μέλημα ήταν η δημιουργία των βάσεων ενός πλάνου μακροπρόθεσμης βιώσιμης ανάπτυξης, αλλά και μιας επιτυχημένης ομάδας με τη κουλτούρα του νικητή. Διανύοντας τον τρίτο χρόνο της πορείας αυτής, η εταιρεία στην Ελλάδα καταγράφει μια επιτυχημένη πορεία με συνεχή και σταθερή ανάπτυξη, με επιδόσεις σε δείκτες μεταξύ των καλύτερων στο group στην κατηγορία της, ενώ έχουμε ενσωματώσει πλήρως και με επιτυχία το portfolio των μαρκών K2R και Vapona, μετά την παγκόσμια εξαγορά από τη Spotless, πλαισιωμένη από μια δυνατή και δεμένη ομάδα. Παράλληλα στην Κύπρο, μετά από ένα μεγάλο πλάνο επαναπροσδιορισμού του business, έχουμε πλέον βάλει τις βάσεις για βιώσιμη λειτουργία και ανάπτυξη σε μια ακόμη πιο ανταγωνιστική αγορά.

Στρατηγική περαιτέρω ανάπτυξης

    σ. σ.: Τι προβλέπει η στρατηγική της Henkel για το 2020;

Μ. Β.: Στρατηγική μας προτεραιότητα παραμένει η περαιτέρω ανάπτυξη και μεγέθυνση του αποτυπώματός μας στη ελληνική αγορά, μέσω της ανάπτυξης των μαρκών μας, την είσοδο σε νέες κατηγορίες και την περαιτέρω ενδυνάμωση των συνεργιών με τους πελάτες και συνεργάτες μας, με σκοπό την από κοινού ανάπτυξη και το όφελος των καταναλωτών. Βασικός συνδετικός κρίκος των προαναφερόμενων είναι ένα συγκεκριμένο και τρισδιάστατο πλάνο αειφορίας, που βασίζεται στις μάρκες, στους πελάτες και τις ευρύτερες ανάγκες του καταναλωτικού κοινού.

    σ. σ.: Πώς επαναπροσδιορίζονται οι σχέσεις της εταιρείας με τα δίκτυα της οργανωμένης λιανικής μετά τη στροφή τους σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης;

Μ. Β.: Περάσαμε μια περίοδο αναταράξεων και αναδιατάξεων στην αγορά FMCG. Δε φαίνεται η αγορά να έχει συνέλθει πλήρως –το μαρτυρούν, άλλωστε, οι όχι και τόσο υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης. Αλλά ακόμα κι όταν η αγορά εξελισσόταν με ρυθμό -3%, -5% ή 2% η Henkel στάθηκε δίπλα στους συνεργάτες της. Το μόνο βέβαιο είναι ότι με τη δυναμική ομάδα πωλήσεων που έχουμε, δουλεύουμε συνεργατικά τη λιανική με στόχο πάντα την από κοινού υγιή ανάπτυξη των πωλήσεων, πράγμα που το πετυχαίνουμε στο επίπεδο της καινοτομίας, του category management, της ανάπτυξης του e-commerce και γενικά του κοινού σχεδιασμού ανταγωνιστικών προωθητικών ενεργειών, με γνώμονα την ανάπτυξη των κατηγοριών που δραστηριοποιούμαστε.

Επαναπροσδιορίζεται η καταναλωτική συμπεριφορά

    σ. σ.: Πώς επηρέασε η οικονομική κρίση τη συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή και τι σημαίνει γι’ αυτόν η αισθητή πλέον βελτίωση της κατάστασης;

Μ. Β.: Η κρίση επηρέασε έντονα την καταναλωτική συμπεριφορά, δεδομένου ότι ο Έλληνας αναγκάστηκε ν’ αλλάξει ριζικά τις προτεραιότητές του, εκλογικεύοντας τις δαπάνες του. Το αγοραστικό του ταξίδι έγινε κατά πολύ ελεγχόμενο, ενώ στην πλειονότητά τους οι καταναλωτές έπαψαν να στοκάρουν προϊόντα κι έμαθαν στη λίστα αγορών, στη σύγκριση των τιμών πριν την αγορά και στις προσφορές. Στο μεταξύ, είναι αξιοσημείωτο ότι η «ελληνικότητα» αναδείχθηκε σε σημαντικό κριτήριο επιλογής προϊόντος, ενώ τον καταναλωτή τον ευαισθητοποιεί πλέον η Κοινωνική Εταιρική Ευθύνη και τον ενδιαφέρει ο βαθμός συμβολής μιας μάρκας ή εταιρείας στο γενικό καλό. Όμως τώρα o δείκτης εμπιστοσύνης των καταναλωτών είναι στα υψηλότερα επίπεδα στη χώρα μας, ενώ υπάρχει μια αισιοδοξία σχετικά με τις βασικές ανησυχίες τους, π.χ. αναφορικά με την εργασία τους ή την προοπτική της οικονομίας. Ο καταναλωτής πλέον αναζητά την προστιθέμενη αξία στις αγορές του, είναι διατεθειμένος να δίνει κάτι παραπάνω για προϊόντα και μάρκες που έχουν καινοτομία και ενεργό δράση ευρύτερα στην περιβαλλοντική και κοινωνική αειφορία, ενώ είναι πιο ανοιχτός στις αυθόρμητες αγορές.

Προτεραιότητα η βιώσιμη ανάπτυξη

    σ. σ.: Πώς αντιλαμβάνεται η Henkel την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης και ποιες πρωτοβουλίες αναλαμβάνει, προκειμένου να παραμένει πιστή στις δεσμεύσεις της;
Μ. Β.: Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί βασική στρατηγική προτεραιότητα της Henkel σε παγκόσμιο και σε τοπικό επίπεδο. Είναι στο DNA της εταιρείας, στις αξίες μας. Η ισορροπία μεταξύ οικονομικής επιτυχίας, προστασίας του περιβάλλοντος και κοινωνικής ευθύνης είναι θεμελιώδης σταθερά της εταιρικής μας κουλτούρας εδώ και δεκαετίες. Για να διατηρήσουμε και στο μέλλον την ηγετική θέση μας στην αγορά, έχουμε αναπτύξει μία στρατηγική αειφορίας με συγκεκριμένους στόχους ως το 2030, οι οποίοι σχετίζονται με μία από τις βασικές προκλήσεις του μέλλοντος: Την αποσύνδεση της ανάπτυξης από την ανάλωση των πόρων. Θέλουμε να δημιουργήσουμε περισσότερη αξία –για τους πελάτες μας-λιανέμπορους και τους καταναλωτές, για τις κοινότητες όπου δραστηριοποιούμαστε και για την εταιρεία μας–, μειώνοντας, ταυτόχρονα, το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα. Το να επιτυγχάνουμε περισσότερα με λιγότερα μέσα είναι η κεντρική ιδέα της στρατηγικής μας. Ισχύει για κάθε επιχειρηματική μονάδα, για όλους τους τομείς των λειτουργιών μας και σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Για το λόγο αυτό έχουμε ενσωματώσει περιβαλλοντικά κριτήρια στη διαδικασία των καινοτομιών μας, ώστε κάθε προϊόν ή σύνθεση που αναπτύσσουμε, να συμβάλλει στην βιωσιμότητα. Περιβαλλοντικά κριτήρια για κάθε καινοτομία σ. σ.: Ποια είναι τα κριτήρια αυτά;

Μ. Β.: Για παράδειγμα, είναι η συνεχής επένδυση που κάνουμε στις συνθέσεις των απορρυπαντικών γενικής χρήσης Dixan, προκειμένου να είναι αποδοτικές και σε χαμηλές θερμοκρασίες, ή η μείωση των ξεχωριστών πλύσεων με προϊόντα όπως η Χρωμοπαγίδα K2R. Ένας άλλος τομέας στο οποίο εστιάζουμε είναι τα υλικά συσκευασίας. Ειδικότερα, λανσάρουμε σειρές πιο φιλικές στο περιβάλλον, όπως η σειρά μπλοκ τουαλέτας Bref Pronature ή επενδύουμε σε συσκευασίες από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως το Persil, το οποίο αποτελείται από 25% ανακυκλωμένο πλαστικό, με στόχο η μείωσή του τα επόμενα χρόνια να φτάσει το 100%. Ένας άλλος τομέας στο οποίο διαχρονικά επενδύουμε είναι αυτός της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, στο πλαίσιο της οποίας υποστηρίζουμε δράσεις και κοινωνικές ομάδες, προσφέροντας κατά αυτόν τον τρόπο στην κοινωνία.

Βασική παράμετρος του αναπτυξιακού μας πλάνου είναι η τοπική παραγωγή περίπου του 70% του όγκου των πωλήσεών μας και ειδικά των απορρυπαντικών γενικής χρήσης.

Η αειφορία αποτελεί στρατηγικό πυλώνα της ανάπτυξής μας και το 2020. Ειδικότερα, μέσω ενός τρισδιάστατου πλάνου, ο στόχος μας είναι να μειώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας μας, να προσφέρουμε στην κοινωνία και στο περιβάλλον, συνεργαζόμενοι με τους στρατηγικούς μας πελάτες, και να εκπαιδεύσουμε τη νέα γενιά σε ό,τι αφορά την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης για ένα καλύτερο μέλλον.

σελφ σερβις (T. 503)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION