σελφ σερβις - Κωνσταντίνος Δοντάς, SEPTONA: Το ελληνικό μοντέλο του πολυεθνικού επιχειρείν

Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Κωνσταντίνος Δοντάς, SEPTONA: Το ελληνικό μοντέλο του πολυεθνικού επιχειρείν

25 Μαΐου 2020 | 10:45 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Κωνσταντίνος Δοντάς

Η Septona διακρίνεται για το σύγχρονο επιχειρηματικό της μοντέλο, που συνδυάζει την επιχειρηματική τόλμη και τη συστηματικά οργανωμένη προσπάθεια να διεισδύει περαιτέρω, τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και σε αγορές του εξωτερικού. «Με γνώμονα το τρίπτυχο «προϊόντα, καταστήματα, άνθρωποι» η εμπορική μας στρατηγική αυξάνει συνεχώς τις επιδόσεις μας», τονίζει ο κ. Κωνσταντίνος Δοντάς, εμπορικός διευθυντής της Septona.

H Septona, μια ελληνική οικογενειακή επιχείρηση, κινείται με σταθερά και προσεκτικά σχεδιασμένα βήματα στην κατεύθυνση μιας αμιγώς ελληνικής πολυεθνικής εταιρείας, που πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια αγορά των προϊόντων προσωπικής υγιεινής. Με σαφή πελατοκεντρικό προσανατολισμό, άκρως εξωστρεφή χαρακτήρα και υψηλό δείκτη ευελιξίας η επιχείρηση ανταποκρίθηκε πλήρως στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες των τελευταίων ετών, εμφανίζοντας αξιοσημείωτη αύξηση πωλήσεων και κερδοφορία σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται.

    σελφ σέρβις: Περιγράψτε μας το εμπορικό μοντέλο της εταιρείας στην Ελλάδα και τις χώρες που δραστηριοποιείται.

Κωνσταντίνος Δοντάς: Ένας σημαντικός πυλώνας ανάπτυξης για την Septona είναι η δημιουργία προϊόντων που προσφέρουν προστιθέμενη αξία στον καταναλωτή, σε συνάρτηση με τους στόχους της επιχείρησης στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Πρόκειται για μια σύνθετη και συνεχή διαδικασία, που συνδυάζει έρευνα, παραγωγή, εμπορική πολιτική και επικοινωνία της μάρκας, με τρόπο ώστε να επιτυγχάνονται οι βραχυπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι της εταιρείας. Στο πλαίσιο αυτό, επενδύσαμε στρατηγικά στην σχέση βρέφους-μητέρας, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη της μητέρας και ανοίγοντας έτσι διόδους για επέκταση της μάρκας Septona και στον χώρο της γυναικείας περιποίησης. Σημειώνω ότι η σειρά calm n’ care είναι η μόνη που φέρει την σύσταση από το εξειδικευμένο Ιατρείο Δερματολογίας Παίδων του νοσοκομείου Α. Συγγρός.

Τα ποιοτικά στοιχεία της μάρκας δείχνουν σαφή βελτίωση, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για μια δυναμική πορεία στην κατηγορία της γυναικείας περιποίησης με το λανσάρισμα μιας πρωτοποριακής σειράς μαντηλιών, για αποτελεσματικό ντεμακιγιάζ, με επιπλέον όφελος την καλλυντική περιποίηση, μέσω καινοτόμων συστατικών. Το νέο μαντήλι ντεμακιγιάζ DETOX, το μόνο μαύρο μαντήλι της αγοράς με ενεργό άνθρακα, ανακηρύχθηκε «Προϊόν της Χρονιάς 2020» στον κορυφαίο θεσμό που οι Έλληνες καταναλωτές βραβεύουν την καινοτομία! Το επόμενο διάστημα σχεδιάζουμε ένα σημαντικό επαναλανσάρισμα σε ακόμη μια από τις κατηγορίες που δραστηριοποιούμαστε, καθώς και μια σειρά προϊόντων με το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Το 2019 επενδύσαμε σημαντικά στο digital περιβάλλον, ώστε να ενισχύσουμε περαιτέρω την εικόνα και το κύρος μας στις ομάδες κοινού που μας ενδιαφέρουν.

Πλέον διαθέτουμε την πρώτη διαδραστική πλατφόρμα επικοινωνίας στο διαδίκτυο, με την επωνυμία «Φροντίζουμε Ήρωες», για μαμάδες και γενικά για γυναίκες, οι οποίες συζητούν live με ειδικούς για θέματα βρεφικής περιποίησης και γυναικείας ομορφιάς.

Τα προαναφερόμενα συνθέτουν ένα συνεχόμενο κύκλο ανάπτυξης, που σε πρώτη φάση έχει στόχο τη δημιουργία best practices στην εγχώρια αγορά, με απώτερο σκοπό την εφαρμογή τους παντού όπου δραστηριοποιούμαστε με τη μάρκα Septona. Η οργανωμένη προσπάθεια να διεισδύουμε σε μεγάλες διεθνείς αγορές, αξιοποιώντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά μας και τις δυνατότητες απορρόφησης του βέλτιστου όγκου παραγωγής για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, είναι βασικός παράγοντας ισχυροποίησης της θέσης της εταιρείας μας διεθνώς. Πέντε κέντρα διανομής στην Ευρώπη μάς εξασφαλίζουν την ορθή σχέση αξίας πωλήσεων/ μεταφορικού κόστους και τη συνέπεια της παράδοσης των παραγγελιών.

Σημαντικό ρόλο στην διεθνή ανάπτυξή μας διαδραματίζει το όραμα του top management σχετικά με την εξάπλωση της ελληνικής φροντίδας σε όλο τον κόσμο και γίνεται πράξη με ισχυρή θέληση και ανάληψη του επιχειρηματικού ρίσκου.

«Προϊόντα, καταστήματα, άνθρωποι»

    σ. σ.: Η καθημερινή δουλειά στο λιανεμπορικό ράφι είναι ύψιστης σημασίας. Πώς την αντιλαμβάνεστε;

Κ. Δ.: Στην Septona δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στο ράφι της λιανικής, αφού εκεί λαμβάνονται οι περισσότερες αγοραστικές αποφάσεις. Εάν η παρουσία της μάρκας δεν είναι η ενδεδειγμένη, τότε η επένδυση στην μάρκα, την έρευνα, την ποιότητα και την επικοινωνία αδικείται, δεν βρίσκει το στόχο της. Γι’ αυτό το λόγο ο τομέας της παρουσίας μας στα καταστήματα έχει στρατηγική σημασία στο εμπορικό μας μοντέλο, πράγμα που αποτυπώνεται στο τρίπτυχο «προϊόντα, καταστήματα, άνθρωποι», που το διέπει. Η φιλοσοφία μας είναι απλή: Ζητάμε από τους ανθρώπους μας που επισκέπτονται τα καταστήματα, να αντιμετωπίζουν κάθε επίσκεψη τους εκεί σαν να ήταν η πρώτη φορά! Με άλλα λόγια, ζητάμε να μην βάζουν όρια στην δημιουργικότητά τους, να μην βλέπουν καμία κατάσταση ως παγιωμένη και πάνω από όλα τους παροτρύνουμε καθημερινά να παίρνουν οι ίδιοι τις πρωτοβουλίες, ώστε να αναδεικνύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη μάρκα Septona. Φυσικά, τη λειτουργία μας τη διέπουν αυστηροί κανόνες, οι οποίοι προϋποθέτουν απόλυτο σεβασμό στους κανόνες λειτουργίας των συνεργατών μας-λιανεμπόρων κι ασφαλώς έναντι των καταναλωτών, που με τη δύναμη της τελικής απόφασης επιλογής προϊόντος μάς κρίνουν όλους.

Πρωταγωνιστής η ανθρώπινη πρωτοβουλία

    σ. σ.: Μιλήσατε για την ανάληψη πρωτοβουλιών των ανθρώπων σας. Γενικότερα ποιος είναι ο ρόλος του ανθρώπινου δυναμικού στην ανάπτυξη της εταιρείας σας;

Κ. Δ.: Η Septona αναγνωρίζει ότι το πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο της και ο βασικότερος παράγοντας της επιτυχίας της είναι η αφοσίωση του ανθρώπινου δυναμικού της. Είναι αξιοσημείωτο ότι παρά τις δυσκολίες των τελευταίων ετών η επιχείρηση όχι μόνο διατήρησε, αλλά αύξησε αριθμητικά το προσωπικό της, προσελκύοντας έμπειρα στελέχη πολυεθνικών εταιρειών για την υλοποίηση των στρατηγικών της πλάνων. Έχουμε κάνει μεγάλη πρόοδο στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, εφαρμόζοντας σύγχρονες μεθόδους, προσαρμοσμένες στην εταιρική μας κουλτούρα. Εστιαζόμαστε στην προσέλκυση ικανών στελεχών, μέσω σύγχρονων μεθόδων επιλογής προσωπικού, και στην ενσωμάτωσή τους στον εταιρικό οργανισμό, όπως και στην κινητοποίηση όλων, μέσω σχεδιασμού και υλοποίησης ενός άκρως ανταποδοτικού συστήματος απόδοσης και επιβράβευσης, βάσει μετρήσιμων ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων ανά επίπεδο στελέχους και αντικειμένου εργασίας. Δίνουμε μεγάλη σημασία στην ανάληψη πρωτοβουλιών από τους ανθρώπους μας όλων των βαθμίδων ιεραρχίας κι αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα ποιοτικά KPIs μας.

Η έκφραση της πρωτοβουλίας καθενός ενθαρρύνεται με τη χορήγηση των απαραίτητων μέσων, ώστε να επωμίζεται και να διαχειρίζεται επιτυχώς τα θέματα του τομέα ευθύνης του, πράγμα που αρκετές φορές οδηγεί στην ανάδειξη εμπορικών ευκαιριών, οι οποίες ως προτάσεις κατατίθενται άμεσα στην διοίκηση της εταιρείας και το ίδιο άμεσα προωθούνται στην πράξη, εφόσον εγκριθούν. Σας διαβεβαιώνω ότι πολλές από τις εμπορικές επιτυχίες μας, είτε αφορούν προϊόντα είτε εμπορικές πρακτικές, προέρχονται από προτάσεις στελεχών μας, οι οποίες υιοθετήθηκαν άμεσα και έγιναν πράξη συντομότατα. Αυτό είναι, πιστεύουμε, που μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό, αλλά και δίνει στους ανθρώπους μας την ικανοποίηση της συνδημιουργίας στο χτίσιμο της μάρκας Septona. Αν κάτι δεσμεύει την πρωτοβουλία δράσης στην εταιρεία μας είναι η υποχρέωση να είναι ασφαλώς συμβατή με το νόμο, με τις εμπορικές πρακτικές και με το πνεύμα επίδειξης απόλυτου σεβασμού σε συνεργάτες και καταναλωτές. Όσες ιδέες πληρούν αυτές τις σημαντικές προϋποθέσεις, είναι υποψήφιες για αξιολόγηση και άμεση εφαρμογή!

Διπλασιασμός των πωλήσεων της μάρκας ως το 2022

    σελφ σέρβις: Ποια είναι σήμερα η ποσοστιαία αναλογία στον ετήσιο τζίρο της εταιρείας των εξαγωγών της και των εγχώριων πωλήσεών της και ποιοι οι σχετικοί στόχοι σας;

Κ. Δ: Οι εξαγωγές αποφέρουν σχεδόν τα δύο τρίτα του ετήσιου τζίρου της εταιρείας. Δραστηριοποιούμαστε εξαγωγικά σε εβδομήντα χώρες σε όλο τον κόσμο –στις σαρανταπέντε από αυτές με την μάρκα Septona. Ήδη σε μια διετία από την αναδιάρθρωση της εμπορικής διεύθυνσης της εταιρείας, με την δημιουργία ξεχωριστού business unit για τα επώνυμα προϊόντα, καταφέραμε ν’ αυξήσουμε τον τζίρο μας στην εγχώρια αγορά κατά 50%. Ως τη συμπλήρωση της πενταετίας ως τα τέλη του 2022 θα έχει διπλασιαστεί –είμαστε δηλαδή στα μέσα της πορείας για την κάλυψη του σχετικού πλάνου. Ως το τέλος της φετινής χρονιάς θα έχουμε αναπτύξει κατά 50% και τις πωλήσεις στις εξαγωγές των προϊόντων της μάρκας.

σελφ σερβις (T. 503)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION