σελφ σερβις - Νερό με έξτρα γεύση & ενέργεια: Μια πολλά υποσχόμενη ομάδα προϊόντων σε «ανάποδους» καιρούς

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βιομηχανία

Νερό με έξτρα γεύση & ενέργεια: Μια πολλά υποσχόμενη ομάδα προϊόντων σε «ανάποδους» καιρούς

29 Σεπτεμβρίου 2020 | 09:42 Γράφει ο Κώστας  Στοφόρος Topics: Βιομηχανία

Τους τελευταίους μήνες η μικρή αγορά των βιταμινούχων και των ανθρακούχων εμφιαλωμένων νερών γνωρίζει ραγδαία άνοδο. Η πανδημία και η επιθυμία για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής φαίνεται πως ευνοούν την τάση, στο πλαίσιο της οποίας αναπτύσσεται και στη χώρα μας η ζήτηση των βιταμινούχων νερών ή των νερών με φυσικά αρώματα, έξτρα γεύση και ενέργεια. Εάν δεν υπήρχε η δυσμενέστατη συγκυρία για τον τουρισμό και το ho.re.ca., οι προοπτικές της θα ήταν θριαμβικές…

Oι καταναλωτές αναζητούν πλέον προϊόντα χωρίς ζάχαρη, υγιεινά, με φυσικά αρώματα από χυμούς φρούτων, που ενισχύουν και το ανοσοποιητικό σύστημα, «πράγμα κρίσιμο στην περίοδο που διανύουμε», σημειώνει η κ. Χριστίνα Δούμα, PR & Marketing Director της Χήτος ΑΒΕΕ (Ζαγόρι). Η εταιρεία, μελετώντας τη σχετική τάση, αποφάσισε να προχωρήσει στην παραγωγή της σειράς προϊόντων Ζαγόρι Sparkling με 100% φυσικά αρώματα λεμόνι και πράσινο μήλο, χωρίς ζάχαρη, τεχνητά γλυκαντικά, συντηρητικά, τεχνητά αρώματα ή βελτιωτικά γεύσης και με παντελή απουσία θερμίδων. Το λανσάρισμα αποδείχτηκε πολύ πετυχημένο, αφού χωρίς καν διαφήμιση βρήκε τη θέση του στην αγορά και τιμήθηκε με το βραβείο του καλύτερου λανσαρίσματος στη διάρκεια του 2019.

Η συνέχεια αποδεικνύεται εξίσου επιτυχημένη, με την παραγωγή της σειράς Superfruits Water, βιταμινούχων νερών, χωρίς ζάχαρη, εμπλουτισμένων με επιλεγμένους συνδυασμούς βιταμινών και μετάλλων, χυμών φρούτων και φυσικών αρωμάτων.

Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου ακολουθούν αυτή την τάση της αγορά με θετικά αποτελέσματα. Όπως σημειώνει ο κ. Σίμος Ζέρβας, Business Development Manager της Coral Innovations, «η κατηγορία των βιταμινούχων νερών είναι σχετικά νέα στο ελληνικό κοινό. Το Coolvit κυκλοφόρησε το 2017, όταν τα βιταμινούχα νερά ήταν σχετικά άγνωστα στο κοινό. Τους τελευταίους μήνες η αγορά τους εμφανίζει ραγδαία άνοδο.

Η κατηγορία δείχνει ότι έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, ενώ περισσότερες εταιρείες επενδύουν σε αυτήν. Αυτό εντείνει τον ανταγωνισμό και αυξάνει τις διαθέσιμες επιλογές του καταναλωτή», προσθέτοντας πως τα τελευταία χρόνια οι έρευνες πιστοποιούν ότι η σχετική τάση είναι παγκόσμια, καθώς βασίζεται στην αυξανόμενη ανάγκη των καταναλωτών για υγιεινά τρόφιμα, με λίγες θερμίδες και προστιθέμενη αξία για τον οργανισμό.

Πρόκειται για την ήδη γνωστή παγκοσμίως τάση των «λειτουργικών ποτών» (functional drinks). Στη χώρα μας η παραγωγή του βιταμινούχου νερού ξεκίνησε από μικρότερες καινοτόμες επιχειρήσεις του κλάδου. Η επιτυχία των λανσαρισμάτων τους έπεισε και τους μεγάλους «παίκτες» να αναλάβουν πρωτοβουλία.

Άνοδος πωλήσεων του εμφιαλωμένου νερού στο πεντάμηνο
Γενικότερα οι πωλήσεις του εμφιαλωμένου νερού παρουσιάζουν άνοδο. Σύμφωνα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, η σχετική κατηγορία στο πρώτο πεντάμηνο του έτους εμφάνισε ανάπτυξη 9,8% σε όγκο και 11,5% σε αξία. Εντυπωσιακή τα τελευταία χρόνια –και σύμφωνη με τις νέες τάσεις της ζήτησης– είναι η άνοδος των πωλήσεων ανθρακούχου εμφιαλωμένου νερού, κατηγορία στην οποία τα νέα καινοτόμα προϊόντα προσελκύουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Η άνοδός της το πρώτο πεντάμηνο φέτος έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019 έφτασε το 22,7% σε όγκο και το 28% σε αξία και είναι συνεχής την τελευταία τριετία, αν και το μερίδιό της παραμένει μικρό στην ευρεία αγορά του εμφιαλωμένου νερού. Ωστόσο έχει αυξηθεί σημαντικά. Το μερίδιο πωλήσεων του ανθρακούχου νερού ως προς το σύνολο της κατηγορίας το 2017 έφθασε το 3,1%. Στο τέλος του πρώτου πενταμήνου φέτος είχε φτάσει στο 4,3%. Σε αξία οι πωλήσεις του το πρώτο πεντάμηνο του 2020 έφθασε τα 4,7 εκατ. ευρώ, με τους μεγάλους «παίκτες» της αγοράς να οδηγούν και τους μικρότερους να επωφελούνται. Τα εμφιαλωμένα νερά ιδιωτικής ετικέτας στο πεντάμηνο εμφάνισαν πτώση πωλήσεων και σε όγκο (6%) και σε αξία (4,6%). Προφανώς η κρίση στη δημόσια υγεία ευνόησε περισσότερο τα επώνυμα προϊόντα.

Καινοτομία υπέρ της υγείας
«Οι καινοτομίες στην εν λόγω κατηγορία συνήθως αφορούν αλλαγές στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων (βελτίωση γεύσης, αποκλεισμός ζάχαρης, συντηρητικών και γλουτένης), αλλά και το design της συσκευασίας. Οι αλλαγές αντικατοπτρίζονται στην ανάπτυξη γενικότερα της κατηγορίας, αλλά και στις πωλήσεις του brand Coolvit», λέει ο κ. Ζερβας.

Τα βασικά χαρακτηριστικά που προσελκύουν το καταναλωτικό ενδιαφέρον είναι οι χαμηλές θερμίδες, η απουσία ζάχαρης, τα φυσικά γλυκαντικά από εκχύλισμα φρούτων και η απουσία συντηρητικών, γενετικά τροποποιημένων συστατικών και γλουτένης. Και οι διατροφολόγοι τοποθετούνται υπέρ των βιταμινούχων νερών. Σε πρόσφατο άρθρο της ομάδας «Λόγω διατροφής» (το υπογράφει η διαιτολόγος-διατροφολόγος κ. Αμάντα Κοέχλερ) υποστηρίζεται ότι «τα βιταμινούχα νερά καλύπτουν το 100% της συνιστάμενης πρόσληψης βιταμινών και προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό», συμβάλλοντας στην τόνωση του νευρικού συστήματος, την ενίσχυση της μνήμης και της συγκέντρωσης, ενώ έχουν αντιοξειδωτική δράση, ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού, συμβάλλουν στην αύξηση της απορρόφησης και αξιοποίησης του σιδήρου και ενισχύουν την υγεία του δέρματος, των μαλλιών, των οστών και των δοντιών».

Ωστόσο, στη χώρα μας υπολείπονται πολλά βήματα, καθώς οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν ακόμα τα συγκεκριμένα ποτά ως «χωνευτικά», όπως η σόδα. «Τα περιθώρια για να τα εντάξουν ακόμη περισσότερο στην καθημερινότητά τους είναι πολύ μεγάλα», διαπιστώνει η κ. Δούμα.

Oι καταναλωτές αναζητούν πλέον προϊόντα χωρίς ζάχαρη, υγιεινά, με φυσικά αρώματα από χυμούς φρούτων, που ενισχύουν και το ανοσοποιητικό σύστημα, «πράγμα κρίσιμο στην περίοδο που διανύουμε», σημειώνει η κ. Χριστίνα Δούμα, PR & Marketing Director της Χήτος ΑΒΕΕ (Ζαγόρι). Η εταιρεία, μελετώντας τη σχετική τάση, αποφάσισε να προχωρήσει στην παραγωγή της σειράς προϊόντων Ζαγόρι Sparkling με 100% φυσικά αρώματα λεμόνι και πράσινο μήλο, χωρίς ζάχαρη, τεχνητά γλυκαντικά, συντηρητικά, τεχνητά αρώματα ή βελτιωτικά γεύσης και με παντελή απουσία θερμίδων. Το λανσάρισμα αποδείχτηκε πολύ πετυχημένο, αφού χωρίς καν διαφήμιση βρήκε τη θέση του στην αγορά και τιμήθηκε με το βραβείο του καλύτερου λανσαρίσματος στη διάρκεια του 2019.

Η συνέχεια αποδεικνύεται εξίσου επιτυχημένη, με την παραγωγή της σειράς Superfruits Water, βιταμινούχων νερών, χωρίς ζάχαρη, εμπλουτισμένων με επιλεγμένους συνδυασμούς βιταμινών και μετάλλων, χυμών φρούτων και φυσικών αρωμάτων.

Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου ακολουθούν αυτή την τάση της αγορά με θετικά αποτελέσματα. Όπως σημειώνει ο κ. Σίμος Ζέρβας, Business Development Manager της Coral Innovations, «η κατηγορία των βιταμινούχων νερών είναι σχετικά νέα στο ελληνικό κοινό. Το Coolvit κυκλοφόρησε το 2017, όταν τα βιταμινούχα νερά ήταν σχετικά άγνωστα στο κοινό. Τους τελευταίους μήνες η αγορά τους εμφανίζει ραγδαία άνοδο.

Η κατηγορία δείχνει ότι έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, ενώ περισσότερες εταιρείες επενδύουν σε αυτήν. Αυτό εντείνει τον ανταγωνισμό και αυξάνει τις διαθέσιμες επιλογές του καταναλωτή», προσθέτοντας πως τα τελευταία χρόνια οι έρευνες πιστοποιούν ότι η σχετική τάση είναι παγκόσμια, καθώς βασίζεται στην αυξανόμενη ανάγκη των καταναλωτών για υγιεινά τρόφιμα, με λίγες θερμίδες και προστιθέμενη αξία για τον οργανισμό.

Πρόκειται για την ήδη γνωστή παγκοσμίως τάση των «λειτουργικών ποτών» (functional drinks). Στη χώρα μας η παραγωγή του βιταμινούχου νερού ξεκίνησε από μικρότερες καινοτόμες επιχειρήσεις του κλάδου. Η επιτυχία των λανσαρισμάτων τους έπεισε και τους μεγάλους «παίκτες» να αναλάβουν πρωτοβουλία.

Άνοδος πωλήσεων του εμφιαλωμένου νερού στο πεντάμηνο
Γενικότερα οι πωλήσεις του εμφιαλωμένου νερού παρουσιάζουν άνοδο. Σύμφωνα με την κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, η σχετική κατηγορία στο πρώτο πεντάμηνο του έτους εμφάνισε ανάπτυξη 9,8% σε όγκο και 11,5% σε αξία. Εντυπωσιακή τα τελευταία χρόνια –και σύμφωνη με τις νέες τάσεις της ζήτησης– είναι η άνοδος των πωλήσεων ανθρακούχου εμφιαλωμένου νερού, κατηγορία στην οποία τα νέα καινοτόμα προϊόντα προσελκύουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Η άνοδός της το πρώτο πεντάμηνο φέτος έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019 έφτασε το 22,7% σε όγκο και το 28% σε αξία και είναι συνεχής την τελευταία τριετία, αν και το μερίδιό της παραμένει μικρό στην ευρεία αγορά του εμφιαλωμένου νερού. Ωστόσο έχει αυξηθεί σημαντικά. Το μερίδιο πωλήσεων του ανθρακούχου νερού ως προς το σύνολο της κατηγορίας το 2017 έφθασε το 3,1%. Στο τέλος του πρώτου πενταμήνου φέτος είχε φτάσει στο 4,3%. Σε αξία οι πωλήσεις του το πρώτο πεντάμηνο του 2020 έφθασε τα 4,7 εκατ. ευρώ, με τους μεγάλους «παίκτες» της αγοράς να οδηγούν και τους μικρότερους να επωφελούνται. Τα εμφιαλωμένα νερά ιδιωτικής ετικέτας στο πεντάμηνο εμφάνισαν πτώση πωλήσεων και σε όγκο (6%) και σε αξία (4,6%). Προφανώς η κρίση στη δημόσια υγεία ευνόησε περισσότερο τα επώνυμα προϊόντα.

Καινοτομία υπέρ της υγείας
«Οι καινοτομίες στην εν λόγω κατηγορία συνήθως αφορούν αλλαγές στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων (βελτίωση γεύσης, αποκλεισμός ζάχαρης, συντηρητικών και γλουτένης), αλλά και το design της συσκευασίας. Οι αλλαγές αντικατοπτρίζονται στην ανάπτυξη γενικότερα της κατηγορίας, αλλά και στις πωλήσεις του brand Coolvit», λέει ο κ. Ζερβας.

Τα βασικά χαρακτηριστικά που προσελκύουν το καταναλωτικό ενδιαφέρον είναι οι χαμηλές θερμίδες, η απουσία ζάχαρης, τα φυσικά γλυκαντικά από εκχύλισμα φρούτων και η απουσία συντηρητικών, γενετικά τροποποιημένων συστατικών και γλουτένης. Και οι διατροφολόγοι τοποθετούνται υπέρ των βιταμινούχων νερών. Σε πρόσφατο άρθρο της ομάδας «Λόγω διατροφής» (το υπογράφει η διαιτολόγος-διατροφολόγος κ. Αμάντα Κοέχλερ) υποστηρίζεται ότι «τα βιταμινούχα νερά καλύπτουν το 100% της συνιστάμενης πρόσληψης βιταμινών και προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό», συμβάλλοντας στην τόνωση του νευρικού συστήματος, την ενίσχυση της μνήμης και της συγκέντρωσης, ενώ έχουν αντιοξειδωτική δράση, ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού, συμβάλλουν στην αύξηση της απορρόφησης και αξιοποίησης του σιδήρου και ενισχύουν την υγεία του δέρματος, των μαλλιών, των οστών και των δοντιών».

Ωστόσο, στη χώρα μας υπολείπονται πολλά βήματα, καθώς οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν ακόμα τα συγκεκριμένα ποτά ως «χωνευτικά», όπως η σόδα. «Τα περιθώρια για να τα εντάξουν ακόμη περισσότερο στην καθημερινότητά τους είναι πολύ μεγάλα», διαπιστώνει η κ. Δούμα.


Παραγωγοί και προϊόντα
Πέραν της Χήτος και της Coral Innovations μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις έχουν μπει στη διαδικασία παραγωγής βιταμινούχων νερών. Τα προϊόντα της Coral Innovations είναι το Coolvit Sport με γεύση ανανά, blueberry και passion fruit, το οποίο περιέχει νιασίνη, θυαμίνη, παντοθενικό οξύ, βιταμίνη Β6 και κάλιο, το Coolvit Balance που έχει γεύση μάνγκο, γουάβα και ακτινίδιο και περιέχει νιασίνη, βιταμίνη Β6, βιοτίνη, παντοθενικό οξύ, μαγνήσιο και το Coolvit Active με γεύση πορτοκάλι, κίτρο και άρωμα κουφοξυλιάς, που περιέχει βιταμίνη C, βιταμίνες Ε, Β12 και Β6 και φολικό οξύ.

Μια ακόμη από τις πρωτοπόρες επιχειρήσεις, που δραστηριοποιείται με επιτυχία στον χώρο των βιταμινούχων νερών είναι η Seven CHC, με τη σειρά Aqua Power σε τρεις γεύσεις (Boost με γεύση πράσινο μήλο, Vitality με γεύση πορτοκάλι, Prevent με γεύση elderberry & λεμόνι). Και τα τρία προϊόντα παράγονται σε μονάδες εμφιάλωσης στην Κρήτη και την Αττική.

Η Concepts ΕΠΕ είναι, επίσης, μια από τις πρώτες επιχειρήσεις στην Ελλάδα που εισήγαγαν το εμπλουτισμένο νερό με το Mastiqua, το πρώτο ανθρακούχο νερό με βάση το μαστιχόνερο, το οποίο έχει ευεργετική επίδραση στον οργανισμό. Το συγκεκριμένο προϊόν έχει βρει τη θέση του και στις διεθνείς αγορές.

Η Ergon (brand Θεώνη) πέρα από το γνωστό Ξυνό Νερό της Φλώρινας και τη Σουρωτή, παράγει το Μαστίχα, ανθρακούχο νερό με λεμόνι. Η συγκεκριμένη επιχείρηση δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο e-shoping, τις απευθείας πωλήσεις προϊόντων της στους καταναλωτές.

Επίσης στην εγχώρια αγορά διατίθενται και βιταμινούχα εισαγόμενα νερά, όπως τα Topshape, που διακινούνται από την Waterfresh ΑΕ, τα σουηδικά Vitamin Well από την Prodrinks ΕΠΕ κ.ά.

Οι προοπτικές εξαιρετικές, αλλά τα πλήγματα αναπότρεπτα
«Την τελευταία δεκαετία, λόγω της οικονομικής κρίσης, βιομηχανία και λιανεμπόριο επιδεικνύουν μεγαλύτερη ευελιξία στις σχέσεις τους. Η διάθεση για ειλικρινή και ουσιαστική συνεργασία είναι μονόδρομος. Φαίνεται ότι πλέον έχουν δημιουργηθεί οι προϋποθέσεις και οι δύο πλευρές να ποντάρουν στην αύξηση των πωλήσεων», σημειώνει ο κ. Ζέρβας, προσθέτοντας: «Οι προοπτικές του κλάδου δείχνουν εξαιρετικές, με υψηλό potential. Η πανδημία επηρέασε σημαντικά και την κατηγορία των βιταμινούχων νερών. Τουλάχιστον είχαμε τη χαρά να παρακολουθούμε τις πωλήσεις μας ν’ ανεβαίνουν και εν μέσω πανδημίας».

Σύμφωνα με την κ. Δούμα, στη διάρκεια της καραντίνας η ειδική κατηγορία των βιταμινούχων νερών εμφάνισε σημαντική άνοδο. Ωστόσο, σημειώνει, το μεγάλο πλήγμα στην τουριστική αγορά θα έχει επιπτώσεις στη ζήτηση του εμφιαλωμένου νερού όλων των κατηγοριών, θυμίζοντας ότι πολλοί από τους 18 κωδικούς του νερού Ζαγόρι απευθύνονται στο ho.re.ca., που δοκιμάζεται φέτος. «Υπάρχουν συσκευασίες που απευθύνονται βασικά στην εστίαση κι εκεί δεν μπορεί κανείς ακόμη να υπολογίσει τις επιπτώσεις», σημειώνει.

«Είναι δύσκολο να μιλήσουμε με αριθμούς, αφού αυτό που ζούμε είναι πρωτόγνωρο. Πάρ’ όλα αυτά, το ελληνικό κοινό δείχνει να έχει αγαπήσει το Coolvit, πράγμα το οποίο δρα σαν αποτελεσματικό «μαξιλαράκι» στις επιπτώσεις από την πτώση της τουριστικής αγοράς», λέει ο κ. Ζέρβας.

Έντονη και ποικίλη η προωθητική δραστηριότητα
Η προώθηση των βιταμινούχων νερών βασίζεται κατά το σύνηθες σε μεγάλο βαθμό στις εκπτωτικές ενέργειες και τις προσφορές. Ωστόσο, επειδή πρόκειται για καινοτόμα προϊόντα, η προώθησή τους βασίζεται σημαντικά στις διαφημιστικές καμπάνιες, ενώ έντονη είναι σχετικά η δραστηριότητά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με στόχευση το νεανικό κοινό.

Χαρακτηριστικά ο κ. Σίμος Ζέρβας (Coral Innovations) τονίζει ότι «το Coolvit επενδύει σημαντικά κάθε χρόνο, προκειμένου ν’ αυξάνει συνεχώς την αναγνωρισιμότητα του. Η επένδυση αυτή αφορά κυρίως τηλεοπτικές καμπάνιες και online επικοινωνία, ενώ συμμετέχουμε με τοποθέτηση προϊόντος σε ορισμένες από τις πιο επιτυχημένες τηλεοπτικές εκπομπές (GNTM, Master Chef κ.ά.). Παράλληλα, σε συνεργασία με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, έχουμε αυξήσει τις in-store ενέργειές μας, με στόχο να βρίσκει τα προϊόντα μας ο καταναλωτής σε πιο ανταγωνιστικές τιμές».

Πέραν των προωθητικών ενεργειών και της διαφήμισης των νέων προϊόντων οι επιχειρήσεις επενδύουν έντονα και στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Η Χήτος, ανταποκρινόμενη στο αίτημα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, στο πλαίσιο των προσπαθειών επανεκκίνησης του τουρισμού, προχώρησε στη διάθεση προϊόντων Ζαγόρι δωρεάν σε όλους τους επισκέπτες των αρχαιολογικών χώρων, που δεν διαθέτουν αναψυκτήρια. Η υλοποίηση της πρωτοβουλίας, που ξεκίνησε με το άνοιγμα των αρχαιολογικών χώρων τον Ιούνιο, θα ολοκληρωθεί στο τέλος της θερινής περιόδου.

σελφ σερβις (T. 506)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION