σελφ σερβις - Το discount χάνει την αίγλη του

Τρίτη, 2 Ιουνίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Το discount χάνει την αίγλη του

15 Απριλίου 2010 | 15:55 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά,Τάσεις

Το discount χάνει την αίγλη του

Σοβαρές αδυναμίες στην ανάπτυξη του discount στην Ελλάδα διαπιστώνει το κλασικό λιανεμπόριο, κάνοντας λόγο για ανάσχεση της δυναμικής που παρουσίαζαν πριν από λίγα χρόνια οι εκπτωτικές αλυσίδες. Τα μηνύματα που εκπέμπουν οι discounter είναι αρνητικά για την εξέλιξη της σχετικής αγοράς, με αποτέλεσμα οι όποιες εκτιμήσεις γίνονται σήμερα για το μέλλον των εκπτωτικών δικτύων να είναι δυσοίωνες.

Βέβαια, στα ανωτέρω θα πρέπει να συνεκτιμηθούν δύο σημαντικά δεδομένα: α) ότι η αγορά δεν διαθέτει μετρήσιμα στοιχεία για την εξέλιξη των συνολικών μεγεθών του discount στην Ελλάδα και β) ότι οι αρνητικές εκτιμήσεις εκφράζονται από τον ανταγωνισμό του discount, τον οποίο θα εξυπηρετούσε η διαμόρφωση αρνητικής ψυχολογίας στην αγορά για την πορεία των εκπτωτικών εταιρειών.

Ωστόσο, σημασία πάντα έχει το ποιος εκφράζει κάθε προβληματισμό, καθώς και η επιχειρηματολογία στην οποία βασίζεται. Το σελφ σέρβις συνεκτιμώντας τις δύο αυτές παραμέτρους, έκρινε σκόπιμο να μεταφέρει μια σειρά παρατηρήσεων, όπως ακριβώς διατυπώθηκαν από γνωστό παράγοντα του κλάδου, που χαρακτηρίζεται για τους χαμηλούς του τόνους και ο οποίος ζήτησε να παραμείνει ανώνυμος.

Σύμφωνα με αυτόν, λοιπόν, τα αρνητικά μηνύματα που λαμβάνει το οργανωμένο λιανεμπόριο από τον χώρο του discount δεν είναι μηνύματα των τελευταίων ημερών: έχει ήδη προϋπάρξει η αποτυχία της Plus να εδραιωθεί στην Ελλάδα, όπως και η φημολογούμενη απόφαση -πρόθεση κατά ορισμένους- του ομίλου Carrefour που προβλέπει την απορρόφηση της Dia Hellas από την Καρφούρ Μαρινόπουλος.

Αρνητικά μηνύματα λαμβάνονται και από την Aldi Hellas, που, όπως έχουμε ήδη γράψει στο περιοδικό μας, προσφάτως αποφάσισε ανασχεδιασμό της στρατηγικής της, περιορίζοντας την ανάπτυξη του δικτύου της με νέα καταστήματα μόνο στις πληθυσμιακά ισχυρές πόλεις της χώρας και μόνο με μεγάλες σάλες που εξασφαλίζουν χαμηλό λειτουργικό κόστος.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, σύμφωνα πάντα με τον ίδιο παράγοντα της αγοράς, η Aldi Hellas ανέβαλε -άγνωστο για πόσο- την ίδρυση 7 νέων καταστημάτων στη Νότια Ελλάδα. Ο σχετικός σχεδιασμός προβλέπει, επίσης, το ενδεχόμενο πώλησης του κέντρου logistics στην Πάτρα, κυρίως εφόσον η εταιρεία αναβάλει για μεγάλο διάστημα την επέκτασή της με ολοκληρωμένο δίκτυο πωλήσεων στην Πελοπόννησο.

«Πρόκειται για αποφάσεις οι οποίες προδιαγράφουν έξοδο της εταιρείας από την Ελλάδα, κάτι που, βέβαια, δεν πρόκειται να δούμε να υλοποιείται άμεσα, αλλά σε βάθος χρόνου και υπό προϋποθέσεις», αναφέρει ο ίδιος παράγοντας και προσθέτει ότι «οι discounter για να εξασφαλίσουν κέρδη πουλώντας σε χαμηλές τιμές υποχρεούνται να λειτουργήσουν με περιορισμένα κόστη και, άρα, να αναπτύξουν στον ταχύτερο δυνατό χρόνο ένα εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων. Όταν, λοιπόν, η Aldi αποφασίζει ανάσχεση των ρυθμών επέκτασης του δικτύου της, εκδηλώνει μια πολύ συγκεκριμένη αδυναμία, πολλώ δε μάλλον όταν επιλέγει να τροφοδοτήσει το δίκτυό της από ένα μόνο κέντρο logistics, αυτό της Θεσσαλονίκης».

Η κρίση δεν ωφέλησε το discount
Κατά τον ίδιο, το discount στην Ελλάδα αρχίζει να χάνει την αίγλη του, γεγονός το οποίο συνάγεται και από τα στοιχεία του 2009, που, όπως εκτιμά, δεν ήταν η καλύτερη χρονιά για τις εκπτωτικές αλυσίδες. Οι discounter ανέμεναν, λόγω της κρίσης, στροφή των καταναλωτών προς τα προϊόντα χαμηλού κόστους, κάτι που όμως δεν καταγράφηκε στα στοιχεία τους.

Δεν θα πρέπει, εξάλλου, να ξεχνάμε ότι και η Α-Β Βασιλόπουλος αποφάσισε να εγκαταλείψει το project των εκπτωτικών Lion Food Stores, προκειμένου να επενδύσει στα Red Market, που προσομοιάζουν περισσότερο, έναντι των Lion, στα κλασικά σούπερ μάρκετ.

Όσο για τη Lidl, επίσημα στοιχεία δεν υπάρχουν, όμως ο ανταγωνισμός της υποστηρίζει ότι από τη στιγμή που η εταιρεία επιμένει να ενισχύει το κωδικολογία της με επώνυμα brand, σίγουρα εμφανίζει αδυναμία να αναπτυχθεί βασιζόμενη, όπως κατά το παρελθόν, στα δικά της προϊόντα.

σελφ σερβις (T. 393)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION