σελφ σερβις - Κενό επικοινωνίας

Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Κενό επικοινωνίας

1 Οκτωβρίου 2010 | 11:34 Γράφει ο Νίκος  Βερόπουλος Topics: Editorial,Guest Editor

Νίκος Βερόπουλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ομίλου Βερόπουλος

Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ είναι από τους κλάδους που τα τελευταία 30 τουλάχιστον χρόνια έχει επιδείξει μία δυναμική και σταθερότητα, την οποία λίγοι κλάδοι της ελληνικής οικονομίας μπορούν να ανταγωνιστούν. Δεν είναι μόνο η ανάπτυξη των καταστημάτων σαν απόλυτος αριθμός, αλλά όλη η εξέλιξη στη μορφή τους, τη σχεδίαση, τα υλικά κατασκευής, τον μηχανολογικό εξοπλισμό, που συνθέτει ένα ολοένα και πιο ευχάριστο, λειτουργικό και ασφαλές περιβάλλον για τους χρήστες-καταναλωτές.

Η δυναμική του κλάδου και, κυρίως των οργανωμένων αλυσίδων, επεκτείνεται και στις υπηρεσίες υποδομής και εξυπηρέτησης των καταστημάτων, και έχει να κάνει με τη διανομή και αποθήκευση των προϊόντων, αλλά και στη μηχανογράφηση των επιχειρήσεων, που δίνει, εκτός των άλλων, πρόσβαση σε εξειδικευμένη και αναλυτική πληροφόρηση σε όλες τις υπηρεσίες του οργανισμού, έτσι ώστε να γίνονται παραγωγικότερες. Τα εμπορικά τμήματα γνωρίζουν πλέον τη «συμπεριφορά» των προϊόντων με όση λεπτομέρεια επιθυμεί ο χρήστης. Τα βήματα εξέλιξης είναι τόσο μεγάλα, που αν μπορούσαμε να μπούμε στη μηχανή του χρόνου και βλέπαμε τις διαφορές ανά δεκαετία, θα απορούσαμε.

Στη χώρα μας όμως υπάρχει ένα κενό επικοινωνίας. Το κενό αφορά στην προβολή από την πλευρά των οργανωμένων αλυσίδων -εμπεριστατωμένα, με στοιχεία ερευνών- αυτών των αλλαγών και των βελτιώσεων που έχουν επέλθει στον κλάδο. Η εικόνα που προβάλλεται από τα ΜΜΕ για τον κλάδο είναι μία άθλια –υποτιθέμενη- πραγματικότητα, στην οποία κυριαρχούν οι διατροφικές βόμβες σε κάθε βήμα και σε κάθε επιλογή προϊόντων, η αισχροκέρδεια από σατανικούς και παμπόνηρους επιχειρηματίες, που έχουν στήσει ένα διαβολικό μηχανισμό εξαπάτησης και παραπλάνησης του συνόλου των αφελών πελατών τους. Για κάποιους, οι εκπρόσωποι αυτών των επιχειρήσεων θα έπρεπε να εκτελεστούν, να αποτεφρωθούν και η τέφρα να πεταχτεί έξω από το ηλιακό μας σύστημα, μπας και γλιτώσουμε απ’ αυτούς και τους όμοιούς τους.

Δυστυχώς, δεν υπερβάλλω. Και το κενό επικοινωνίας δεν επιτρέπει να μετριαστεί κάπως η λάσπη και η παραπλάνηση που εισπράττει ο καθημερινός πολίτης με αποτέλεσμα να αποπροσανατολίζεται για το τι τελικά τον συμφέρει.

Πιστεύω ότι είμαστε η μοναδική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου ο πολίτης έχει ακούσει τόσα πολλά αρνητικά για τα σούπερ μάρκετ, ανεξαρτήτως εταιρείας, εθνικότητας και τύπου καταστημάτων.

Κατά την ταπεινή μου άποψη, όλο αυτό το λασπολόγιο ωφελεί μόνο αυτούς που το υποστηρίζουν με γραπτό ή προφορικό λόγο, κερδίζοντας, ενδεχομένως, την προσοχή μας για ένα επιπλέον δευτερόλεπτο και, συνεπακόλουθα, πόντους ακροαματικότητας ή αύξηση κυκλοφορίας.

Όλοι οι υπόλοιποι είναι χαμένοι διότι:
•  Οι καταναλωτές πανικοβάλλονται και καταλήγουν σε εν θερμώ επιλογές, που πάντα είναι λανθασμένες.
• Οι παραγωγοί αποκτούν λάθος εικόνα για τα δίκτυα που πουλάνε τα προϊόντα τους.
• Οι επιχειρήσεις, βλέπουν τις ενέργειες τους να απαξιώνονται με αποτέλεσμα να χάνονται χρήματα χωρίς να ωφελείται ο καταναλωτής.
• Οι μερικές εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι στις αλυσίδες βλέπουν το επάγγελμά τους να απαξιώνεται και την καριέρα τους να είναι στάσιμη.
• Οι αρμόδιοι υπουργοί για τα πάντα είναι υπόλογοι άρα και οι κατ’ αρχήν κατηγορούμενοι.

Δε λέω ότι η κριτική δεν χρειάζεται. Αντιθέτως, σε κανονικές δοσολογίες είναι παράγοντας προόδου. Άλλωστε, με τον ανταγωνισμό και την καλόπιστη κριτική τα επιτυχημένα καταστήματα έχουν φτάσει στο σημερινό επίπεδο.

Θα μπορούσα να κάνω μία εκτενή αναφορά στους λόγους για τους οποίους η ανάπτυξη των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, αλλά και επιτυχημένων μεμονωμένων καταστημάτων του κλάδου, έχουν ανεβάσει το επίπεδο ικανοποίησης, εξυπηρέτησης, ευκολίας, υγιεινής τροφίμων, επιλογών διατροφής, φρεσκάδας προϊόντων και χαμηλών τιμών -σε συνάρτηση με το εισόδημα των πολιτών για κάθε δεκαετία- τα τελευταία 30 με 40 χρόνια. Όμως, ο διαθέσιμος χώρος δεν το επιτρέπει. Η επιβεβαίωση των όσων λέω και πιστεύω θα έρθει σύντομα από επόμενα άρθρα και έρευνες, που καλό είναι να αρχίσουν να επικοινωνούνται σε ευρύτερη κλίμακα.

σελφ σερβις (T. 398)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION