σελφ σερβις - Στο «και 5΄» το ραντεβού με τη Μαρινόπουλος

Δευτέρα, 3 Αυγούστου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Στο «και 5΄» το ραντεβού με τη Μαρινόπουλος

20 Δεκεμβρίου 2016 | 09:31 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Με την αγωνία να χτυπά «κόκκινο» σχετικά με το πότε θα εκδοθεί η απόφαση του Πρωτοδικείου για το σχέδιο διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος, η Σκλαβενίτης συνεχίζει να στηρίζει άτυπα το δίκτυο της πάλαι ποτέ ισχυρής αλυσίδας, προετοιμάζοντας το έδαφος, ώστε και με την έκδοση της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού να καλύψει κάπως τον χαμένο χρόνο. Υπό την προϋπόθεση, βέβαια, ότι η ετυμηγορία του Πρωτοδικείου θα είναι θετική...

Τα σενάρια που εξέταζε τις παραμονές έκδοσης του τεύχους η Σκλαβενίτης ήταν δύο, το πρώτο να εκδοθεί η απόφαση του Πρωτοδικείου εντός του Δεκεμβρίου και το δεύτερο, μέσα στον Ιανουάριο του 2017. Στην περίπτωση του πρώτου η εταιρεία προϋπολόγιζε ότι τα κόστη κεφαλαίου θα είναι σχετικά περιορισμένα γι’ αυτήν, ενώ η προσδοκία να προλάβει να εκμεταλλευθεί, έστω μερικώς, τις ευκαιρίες της χριστουγεννιάτικης αγοράς -αναλόγως, φυσικά, της ημερομηνίας έκδοσης της απόφασης- δημιουργούσε αισιοδοξία. Στην περίπτωση επιβεβαίωσης του δεύτερου σεναρίου, όμως, τα χρονικά περιθώρια γι’ αυτήν θ’ αρχίσουν να πιέζουν ασφυκτικά, δεδομένου ότι της απόφασης ακολουθεί ο μήνας των τριτανακοπών, καθώς το σχέδιο διάσωσης που εξετάζει το Πρωτοδικείο προβλέπει ότι η υπόθεση πρέπει να τελεσιδικήσει έως τις 14 Φεβρουαρίου. Συνεπώς, η απόφαση πρέπει να έχει εκδοθεί το αργότερο έως τη λήξη του πρώτου δεκαημέρου του Ιανουαρίου.

Σημειώνουμε ότι o εισηγητής του φακέλου ορίσθηκε από το Πρωτοδικείο μετά από περίπου 45 ημέρες από την εκδίκαση της υπόθεσης, πράγμα που πιθανώς «τραβά» προς τα πίσω την κρίσιμη απόφαση. Ωστόσο, όπως σχολιάζεται από νομικούς κύκλους, αυτό δεν σημαίνει πως ο σχετικός φάκελος δεν εξετάσθηκε όλο αυτό το διάστημα στο δικαστήριο...

Οι καθυστερήσεις αυξάνουν το κόστος
Ανεξάρτητα από τη συγκυρία των διαδικασιών η Σκλαβενίτης όχι μόνο διατηρεί ζωντανό το ενδιαφέρον της για την υπόθεση, αλλά έχει αυξήσει τον αριθμό των καταστημάτων της Μαρινόπουλος που τροφοδοτεί με προϊόντα, αναλαμβάνοντας το σχετικό κόστος και το ανάλογο ρίσκο, φυσικά. Πληροφορίες αναφέρουν, λοιπόν, ότι πέρα από τα πρώτα 69 σούπερ μάρκετ, των οποίων τα ράφια άρχισαν να γεμίζουν μετά από πολύ καιρό, ανάλογη πρωτοβουλία αναλήφθηκε στις περιπτώσεις ακόμη 31 καταστημάτων του δικτύου της Μαρινόπουλος, οπότε το σύνολο των εμπορικών της μονάδων που έχουν σήμερα σχετική επάρκεια αγαθών αυξήθηκαν στις 100.

Με τις κινήσεις της αυτές η Σκλαβενίτης στέλνει το μήνυμα στην αγορά ότι η πεποίθησή της είναι πως όλα τελικά θα εξελιχθούν ομαλά, ακόμη κι αν υπάρξουν καθυστέρησες. Πάντως, τα στελέχη της δεν παραλείπουν να επισημαίνουν ότι ναι μεν η εταιρεία τους αναλαμβάνει το κεφαλαιακό κόστος όσων πρωτοβουλιών αναλαμβάνει, αλλά επειδή όλα έχουν τα όριά τους, η σχετική αποφασιστικότητά της συναρτάται με τις αντοχές της στο σχετικό βάρος. Εξάλλου, όπως τονίζεται, το ζητούμενο δεν είναι μόνο ο χρόνος έκδοσης της απόφασης, αλλά και το περιεχόμενό της αναφορικά με το τι θα προβλεφθεί για τις αποπληρωμές των υποχρεώσεων της Μαρινόπουλος και σε τι βαθμό θα γίνουν εντέλει αποδεκτές οι παραδοχές του σχεδίου διάσωσης των υποδομών της, ώστε να είναι εφικτή η διαχείριση των υποχρεώσεών της έναντι προμηθευτών, τραπεζών, Δημοσίου και ασφαλιστικών ταμείων. «Ευχής έργον είναι να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος, καθώς η επιβάρυνση του κεφαλαιακού κόστους πρέπει να είναι λελογισμένη. Αν ξεφύγουμε από τις προθεσμίες που προβλέπει το σχέδιο διάσωσης, θα υπάρξουν ζητήματα. Μακάρι αυτό να αποφευχθεί», δηλώνεται χαρακτηριστικά στο σελφ σέρβις από παράγοντα της αγοράς, που έχει γνώση του θέματος και συμμετέχει στην όλη διαδικασία.

Αποφάσεις ουσίας για το ράφι
Ανεξάρτητα από την πορεία ολοκλήρωσης των νομικών-δικαστικών διαδικασιών κι εκκρεμοτήτων, τα στελέχη της Σκλαβενίτης εργάζονται πυρετωδώς, προκειμένου να κερδιστεί ο αναπόφευκτα χαμένος χρόνος. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ήδη οργανωθεί τα κωδικολόγια προϊοντικών συλλογών για τα καταστήματα της Μαρινόπουλος, τα οποία διαφοροποιούνται μερικώς από εκείνα των καταστημάτων της Σκλαβενίτης. Η εν λόγω «άσκηση» ή αλλιώς το στοίχημα της διοίκησης της Σκλαβενίτης είναι να εφαρμοστεί με αποδοτικότητα ένα ορθολογικά δομημένο κωδικολόγιο, διαφοροποιημένο από εκείνο που εφαρμόζει μέχρι σήμερα ο όμιλος, ώστε αφενός με πιο συμμαζεμένη γκάμα κωδικών να εξασφαλιστούν οικονομίες κλίμακος στη διαχείριση-διακίνηση των προϊόντων και αφετέρου η ποικιλία των αγαθών να βελτιωθεί σε επίπεδο καταστήματος. Πρακτικά η διοίκηση της εταιρείας επιχειρεί micromanagement, με την πρόνοια να είναι χαμηλού κόστους. Πρόκειται για μια ισορροπία που καλούνται να εντοπίσουν τα στελέχη της αλυσίδας, προκειμένου να προσεγγιστούν όσο το δυνατό καλύτερα οι ανάγκες των καταναλωτών ανά περιοχή, συγκρατώντας, παράλληλα, το κόστος διαχείρισης.

Σημειώνεται επίσης ότι από τα καταστήματα της Μαρινόπουλος ήδη διακινούνται και κωδικοί προϊόντων private label της Σκλαβενίτης. Ωστόσο, επειδή η εταιρεία προνοεί να μην προκληθούν προβλήματα στους παραγωγούς των PL προϊόντων-συνεργάτες της Μαρινόπουλος, τοποθετεί PL του δικού της σήματος στα καταστήματα της τελευταίας, μόνον εφόσον στα συγκεκριμένα είδη αγαθών έχουν εξαντληθεί τα αποθέματα, τόσο των αποθηκών της Μαρινόπουλος όσο και των παραγωγών τους. Στον βαθμό, βέβαια, που κλείνουν οι εκκρεμότητες με τους συνεργάτες της Μαρινόπουλος στον τομέα της παραγωγής των PL, η Σκλαβενίτης απευθύνεται στους δικούς της, παραγγέλνοντας μεγαλύτερες ποσότητες, προκειμένου να καλύπτονται οι νέες ανάγκες του διευρυμένου δικτύου πωλήσεων. Όπως λένε οι πληροφορίες μας, εφόσον το deal υπογραφεί, η Σκλαβενίτης θα επανεξετάσει τις συμφωνίες της με τους παραγωγούς προϊόντων που διακινεί με το σήμα της, στο πλαίσιο ενός επαναπροσδιορισμού των αναγκών για επέκταση των συνεργασιών της, οπότε πιθανώς θα συνεργαστεί και με παραγωγούς ως χθες της Μαρινόπουλος.

Γέφυρες επικοινωνίας στο μάνατζμεντ
Κατά τις ίδιες πληροφορίες έχει ήδη ολοκληρωθεί το πλάνο για τις εργασίες αντικατάστασης των πινακίδων στις προσόψεις όλων των καταστημάτων της Μαρινόπουλος, ώστε να εκτελεστεί το αργότερο έως το τέλος του Μαρτίου. Μάλιστα, ορισμένες ταμπέλες έχουν ήδη κατασκευαστεί, ώστε αμέσως μόλις ανάψει το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού να αναρτηθούν άμεσα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα μεγαλύτερα και πιο εμπορικά καταστήματα της Μαρινόπουλος. Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχει η ετοιμότητα να αντικατασταθούν οι πινακίδες, έστω σε λίγα καταστήματα, πριν τις εορτές των Χριστουγέννων...

Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση του προσωπικού, όλα εξελίσσονται ομαλά, δηλαδή χωρίς καθυστερήσεις στη μισθοδοσία ή άλλα απρόοπτα, που θα μπορούσαν να χαλάσουν το κλίμα στη ζωή των καταστημάτων.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ατύπως άνοιξε ένα κανάλι συνεργασίας μεταξύ της διοίκησης της Σκλαβενίτης και της έδρας της Μαρινόπουλος, προκειμένου να είναι λειτουργικές οι «γέφυρες» επικοινωνίας των δύο διοικητικών συστημάτων και να τρέξει χωρίς εμπόδια η προσπάθεια στήριξης και τροφοδοσίας του δικτύου της Μαρινόπουλος στο κρίσιμο διάστημα ως την τελική υπογραφή του deal. Στην περίπτωση που η κινητοποίηση της Σκλαβενίτης γινόταν εξ ολοκλήρου μετά την υπογραφή το deal, θα χανόταν πολύτιμος χρόνος, όπως μας επισημάνθηκε, με σημαντικό ρίσκο για τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος.

σελφ σερβις (T. 467)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION