σελφ σερβις - Τα σχέδια επτά μεγάλων του κλάδου για το 2017

Κυριακή, 27 Μαΐου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Τα σχέδια επτά μεγάλων του κλάδου για το 2017

28 Φεβρουαρίου 2017 | 09:32 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Το εγχείρημα της Metro και της Σκλαβενίτης να βάλουν στα ταμεία τους τον τζίρο των 2 δισ. ευρώ, ο οποίος αντιστοιχούσε μέχρι προ διετίας στις πωλήσεις της Μαρινόπουλος και της Αφοί Βερόπουλοι, αλλά διεσπάρη υπέρ των ανταγωνιστών τους όταν τα δύο ιστορικά δίκτυα κατέρρευσαν, η συνέχιση των μνημονιακών πιέσεων στη ζήτηση, όπως και τα σενάρια εκκίνησης ενός νέου κύκλου συγκέντρωσης στον κλάδο, αναμένεται ότι θα απασχολήσουν τον κλάδο φέτος.

Βέβαιο θεωρείται ότι το 2017 θα σημαδευθεί από έναν έντονο «πόλεμο» τιμών για την αναδιανομή των μεριδίων, σε μια αγορά η οποία εξακολουθεί να δοκιμάζεται από την ύφεση. Ήδη τις πρώτες τρεις εβδομάδες του έτους καταγράφηκε πτώση στις συνολικές πωλήσεις του λιανεμπορίου άνω του 10% –ο συνδυασμός της δυσμένειας οικονομικών και κλιματολογικών συνθηκών «πάγωσε» την αγορά.

Τον ρυθμό έχει ήδη δώσει από τα τέλη του 2016 η ΑΒ Βασιλόπουλος, εγκαινιάζοντας μια επιθετική καμπάνια εκπτώσεων σε βασικά προϊόντα της, την οποία βέβαια ακολούθησε σε μεγάλο βαθμό ο ανταγωνισμός. Τώρα όλοι αναμένουν πότε η Σκλαβενίτης θα «σηκώσει το γάντι» ως ο ισχυρότερος του κλάδου, εφόσον κλείσουν βέβαια όλες οι νομικές εκκρεμότητες σχετικά με το σχέδιο διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος.

«Ο τζίρος που «μοιράστηκε» γενικά στα δίκτυα του κλάδου εξαιτίας της κρίσης στη Μαρινόπουλος και την Αφοί Βερόπουλοι ήταν ένα δώρο προς όλους. Αλλά κατά ένα μέρος του, πιθανώς το μεγαλύτερο, μάλλον θα υποχρεωθούμε φέτος να το «επιστρέψουμε»…», αναφέρει γνωστός παράγοντας του κλάδου, καταλήγοντας: «Πιστεύω ότι το 2017 όλες οι αλυσίδες θα δώσουν πραγματικά σκληρό αγώνα, για να διατηρήσουν στο επίπεδο της τελευταίας διετίας την αύξηση των εσόδων τους».

Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για ψαλίδισμα της μεικτής τους κερδοφορίας. Άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος του κλάδου σχολιάζει: «Όταν τα λειτουργικά έξοδα μιας αλυσίδας είναι της τάξης του 25% και το περιθώριο μικτού κέρδος 27%, το καθαρό της κέρδος διαμορφώνεται στο 2%. Με τον «πόλεμο» τιμών, που είναι βέβαιο ότι θα ξεσπάσει, θα μηδενιστούν τα κέρδη μας. Βέβαια, όσοι πλέον συνθέτουν τις μεγάλες δυνάμεις της αγοράς αντέχουν να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Άλλωστε, οι μεγάλοι ζημιογόνοι «παίκτες» της αγοράς βγήκαν από τη μέση…». Και καταλήγει: «Κανένας από τους ισχυρούς δεν θα αντιμετωπίσει κίνδυνο επιβίωσης. Το ζητούμενο είναι τι θα συμβεί με τα μικρομεσαία δίκτυα και πολύ περισσότερο με τους μικρούς του κλάδου, που έχουν φθάσει πια στα όρια της αντοχής τους».

Αναφορικά με τις συγχωνεύσεις, όλων τα βλέμματα είναι στραμμένα πλέον σε δύο αλυσίδες, τη Δ. Μασούτης και την Πέντε, που έμειναν πίσω από άποψη όγκων πωλήσεων συγκριτικά με τα μεγέθη τζίρου της Σκλαβενίτης, της ΑΒ Βασιλόπουλος, της Metro και της Lidl. Πάντως, αυτές οι δύο αλυσίδες έχουν μεγάλα αποθέματα δυνάμενων σε κεφάλαια και κερδοφορία, άρα έχουν τη δυνατότητα να πορευθούν επί μακρόν, δίχως να αλλάξουν τη στρατηγική τους.

Ας δούμε, όμως, τι σχεδιάζουν οι μεγάλες δυνάμεις της αγοράς για τη νέα χρονιά.

ΑΒ Βασιλόπουλος
Συνεχίζει και το 2017 η ΑΒ Βασιλόπουλος με ένα ακόμη γενναίο επενδυτικό πλάνο ύψους 105 εκατ. ευρώ, το οποίο σε μεγάλο βαθμό θα στηρίξει τη γενικότερη προσπάθεια της αλυσίδας να μη χάσει μερίδια αγοράς από την ενεργοποίηση της συμφωνίας ένταξης των δομών της Μαρινόπουλος στη Σκλαβενίτης.

Η αλυσίδα ήδη από τα τέλη του περασμένου έτους έδειξε τις ανταγωνιστικές διαθέσεις της, κάνοντας την πρώτη της επίθεση στις τιμές κι όλα δείχνουν ότι δεν θα παραμείνει «ήσυχη» ούτε το 2017.

Το επενδυτικό της πλάνο επικεντρώνεται στην επέκταση του δικτύου της και φέτος, αυτή τη φορά με είκοσι νέα εταιρικά καταστήματα –στα οποία θα προστεθούν και επτά franchise–, και στις αναβαθμίσεις παλαιότερων καταστημάτων.

Η αλυσίδα θα δώσει έμφαση, μεταξύ άλλων, στον νέο τύπο καταστημάτων της μικρής έκτασης χώρου πωλήσεων, με τα οποία διεισδύει σε πυκνοκατοικημένες γειτονιές. Ήδη έχει λειτουργήσει έξι και, όπως σημειώνουν στελέχη της, τα πρώτα δείγματα της αποδοτικότητάς τους είναι θετικά.

Φέτος μεγάλο μέρος των επενδύσεων της εταιρείας θα διατεθεί και για τη δημιουργία μιας νέας κεντρικής αποθήκης στη Μάνδρα Αττικής για τα προϊόντα ξηρού φορτίου. Πρόκειται για στεγασμένες εγκαταστάσεις συνολικής έκτασης 30.000τμ, για τις οποίες θα προβλεφθεί δυνατότητα επέκτασης κατά 10.000τμ.

Σκλαβενίτης
Η τρέχουσα χρήση χαρακτηρίζεται ως η κρισιμότερη στην ιστορία της Σκλαβενίτης. Είναι η χρονιά που θα κρίνει το κατά πόσο η αλυσίδα θα μπορέσει να βάλει τις βάσεις για την εκτίναξη του τζίρου της στο επίπεδο των 3 δισ. ευρώ ή θα παραμένει στην περιοχή των 1,7-2 δισ. ευρώ. Όλα θα κριθούν από την εξέλιξη του deal για τη διάσωση των δομών της Μαρινόπουλος, δηλαδή από την ταχύτητα με την οποία η Σκλαβενίτης θα ξεπεράσει τα νομικά προβλήματα ανέκυψαν, λόγω των καθυστερήσεων στην έγκριση από το Πρωτοδικείο του σχεδίου διάσωσης, όπως και από την αμεσότητα και κυρίως την αποτελεσματικότητα των αντιδράσεών της στο πεδίο του ανταγωνισμού, όταν οι συνθήκες επιτρέψουν να κινήσει τη διαδικασία ενοποίησης των δύο δικτύων (βλέπε σχετικό ρεπορτάζ σελ. 24).

Ανεξάρτητα από τα σχετικά με το deal, η διοίκηση της αλυσίδας προσβλέπει σε αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης των μεγεθών της και φέτος. Την προσδοκία της αυτή τη στηρίζει και στον ισχυρό «σύμμαχό» της, το δίκτυο χονδρικής The Mart. Αυτό, βάσει στοιχείων του 2015 (τα τελευταία επίσημα), φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» τη θέση του στον κλάδο, διατηρώντας τον τζίρο που κληρονόμησε από τη εξαγορασθείσα Makro στα 392 εκατ. ευρώ. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι η Σκλαβενίτης έχει καταστήσει το εν λόγω δίκτυο κερδοφόρο.

Όσο για τις επενδύσεις της εταιρείας σε νέα καταστήματα, χονδρικής και λιανικής, εκτιμάται πως τα πάντα θα κριθούν από την εξέλιξη της υπόθεσης Μαρινόπουλος. Αν όλα εξελιχθούν ομαλά, οι επενδύσεις θα επικεντρωθούν στην ενσωμάτωση του δικτύου. Αν όχι, ο όμιλος θα επιστρέψει στην πολιτική επέκτασης του δικτύου του.

Βέβαιο θεωρείται ότι το 2017 θα σημαδευθεί από έναν έντονο «πόλεμο» τιμών για την αναδιανομή των μεριδίων, σε μια αγορά η οποία εξακολουθεί να δοκιμάζεται από την ύφεση. Ήδη τις πρώτες τρεις εβδομάδες του έτους καταγράφηκε πτώση στις συνολικές πωλήσεις του λιανεμπορίου άνω του 10% –ο συνδυασμός της δυσμένειας οικονομικών και κλιματολογικών συνθηκών «πάγωσε» την αγορά.

Τον ρυθμό έχει ήδη δώσει από τα τέλη του 2016 η ΑΒ Βασιλόπουλος, εγκαινιάζοντας μια επιθετική καμπάνια εκπτώσεων σε βασικά προϊόντα της, την οποία βέβαια ακολούθησε σε μεγάλο βαθμό ο ανταγωνισμός. Τώρα όλοι αναμένουν πότε η Σκλαβενίτης θα «σηκώσει το γάντι» ως ο ισχυρότερος του κλάδου, εφόσον κλείσουν βέβαια όλες οι νομικές εκκρεμότητες σχετικά με το σχέδιο διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος.

«Ο τζίρος που «μοιράστηκε» γενικά στα δίκτυα του κλάδου εξαιτίας της κρίσης στη Μαρινόπουλος και την Αφοί Βερόπουλοι ήταν ένα δώρο προς όλους. Αλλά κατά ένα μέρος του, πιθανώς το μεγαλύτερο, μάλλον θα υποχρεωθούμε φέτος να το «επιστρέψουμε»…», αναφέρει γνωστός παράγοντας του κλάδου, καταλήγοντας: «Πιστεύω ότι το 2017 όλες οι αλυσίδες θα δώσουν πραγματικά σκληρό αγώνα, για να διατηρήσουν στο επίπεδο της τελευταίας διετίας την αύξηση των εσόδων τους».

Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για ψαλίδισμα της μεικτής τους κερδοφορίας. Άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος του κλάδου σχολιάζει: «Όταν τα λειτουργικά έξοδα μιας αλυσίδας είναι της τάξης του 25% και το περιθώριο μικτού κέρδος 27%, το καθαρό της κέρδος διαμορφώνεται στο 2%. Με τον «πόλεμο» τιμών, που είναι βέβαιο ότι θα ξεσπάσει, θα μηδενιστούν τα κέρδη μας. Βέβαια, όσοι πλέον συνθέτουν τις μεγάλες δυνάμεις της αγοράς αντέχουν να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Άλλωστε, οι μεγάλοι ζημιογόνοι «παίκτες» της αγοράς βγήκαν από τη μέση…». Και καταλήγει: «Κανένας από τους ισχυρούς δεν θα αντιμετωπίσει κίνδυνο επιβίωσης. Το ζητούμενο είναι τι θα συμβεί με τα μικρομεσαία δίκτυα και πολύ περισσότερο με τους μικρούς του κλάδου, που έχουν φθάσει πια στα όρια της αντοχής τους».

Αναφορικά με τις συγχωνεύσεις, όλων τα βλέμματα είναι στραμμένα πλέον σε δύο αλυσίδες, τη Δ. Μασούτης και την Πέντε, που έμειναν πίσω από άποψη όγκων πωλήσεων συγκριτικά με τα μεγέθη τζίρου της Σκλαβενίτης, της ΑΒ Βασιλόπουλος, της Metro και της Lidl. Πάντως, αυτές οι δύο αλυσίδες έχουν μεγάλα αποθέματα δυνάμενων σε κεφάλαια και κερδοφορία, άρα έχουν τη δυνατότητα να πορευθούν επί μακρόν, δίχως να αλλάξουν τη στρατηγική τους.

Ας δούμε, όμως, τι σχεδιάζουν οι μεγάλες δυνάμεις της αγοράς για τη νέα χρονιά.

ΑΒ Βασιλόπουλος
Συνεχίζει και το 2017 η ΑΒ Βασιλόπουλος με ένα ακόμη γενναίο επενδυτικό πλάνο ύψους 105 εκατ. ευρώ, το οποίο σε μεγάλο βαθμό θα στηρίξει τη γενικότερη προσπάθεια της αλυσίδας να μη χάσει μερίδια αγοράς από την ενεργοποίηση της συμφωνίας ένταξης των δομών της Μαρινόπουλος στη Σκλαβενίτης.

Η αλυσίδα ήδη από τα τέλη του περασμένου έτους έδειξε τις ανταγωνιστικές διαθέσεις της, κάνοντας την πρώτη της επίθεση στις τιμές κι όλα δείχνουν ότι δεν θα παραμείνει «ήσυχη» ούτε το 2017.

Το επενδυτικό της πλάνο επικεντρώνεται στην επέκταση του δικτύου της και φέτος, αυτή τη φορά με είκοσι νέα εταιρικά καταστήματα –στα οποία θα προστεθούν και επτά franchise–, και στις αναβαθμίσεις παλαιότερων καταστημάτων.

Η αλυσίδα θα δώσει έμφαση, μεταξύ άλλων, στον νέο τύπο καταστημάτων της μικρής έκτασης χώρου πωλήσεων, με τα οποία διεισδύει σε πυκνοκατοικημένες γειτονιές. Ήδη έχει λειτουργήσει έξι και, όπως σημειώνουν στελέχη της, τα πρώτα δείγματα της αποδοτικότητάς τους είναι θετικά.

Φέτος μεγάλο μέρος των επενδύσεων της εταιρείας θα διατεθεί και για τη δημιουργία μιας νέας κεντρικής αποθήκης στη Μάνδρα Αττικής για τα προϊόντα ξηρού φορτίου. Πρόκειται για στεγασμένες εγκαταστάσεις συνολικής έκτασης 30.000τμ, για τις οποίες θα προβλεφθεί δυνατότητα επέκτασης κατά 10.000τμ.

Σκλαβενίτης
Η τρέχουσα χρήση χαρακτηρίζεται ως η κρισιμότερη στην ιστορία της Σκλαβενίτης. Είναι η χρονιά που θα κρίνει το κατά πόσο η αλυσίδα θα μπορέσει να βάλει τις βάσεις για την εκτίναξη του τζίρου της στο επίπεδο των 3 δισ. ευρώ ή θα παραμένει στην περιοχή των 1,7-2 δισ. ευρώ. Όλα θα κριθούν από την εξέλιξη του deal για τη διάσωση των δομών της Μαρινόπουλος, δηλαδή από την ταχύτητα με την οποία η Σκλαβενίτης θα ξεπεράσει τα νομικά προβλήματα ανέκυψαν, λόγω των καθυστερήσεων στην έγκριση από το Πρωτοδικείο του σχεδίου διάσωσης, όπως και από την αμεσότητα και κυρίως την αποτελεσματικότητα των αντιδράσεών της στο πεδίο του ανταγωνισμού, όταν οι συνθήκες επιτρέψουν να κινήσει τη διαδικασία ενοποίησης των δύο δικτύων (βλέπε σχετικό ρεπορτάζ σελ. 24).

Ανεξάρτητα από τα σχετικά με το deal, η διοίκηση της αλυσίδας προσβλέπει σε αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης των μεγεθών της και φέτος. Την προσδοκία της αυτή τη στηρίζει και στον ισχυρό «σύμμαχό» της, το δίκτυο χονδρικής The Mart. Αυτό, βάσει στοιχείων του 2015 (τα τελευταία επίσημα), φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» τη θέση του στον κλάδο, διατηρώντας τον τζίρο που κληρονόμησε από τη εξαγορασθείσα Makro στα 392 εκατ. ευρώ. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι η Σκλαβενίτης έχει καταστήσει το εν λόγω δίκτυο κερδοφόρο.

Όσο για τις επενδύσεις της εταιρείας σε νέα καταστήματα, χονδρικής και λιανικής, εκτιμάται πως τα πάντα θα κριθούν από την εξέλιξη της υπόθεσης Μαρινόπουλος. Αν όλα εξελιχθούν ομαλά, οι επενδύσεις θα επικεντρωθούν στην ενσωμάτωση του δικτύου. Αν όχι, ο όμιλος θα επιστρέψει στην πολιτική επέκτασης του δικτύου του.


Lidl
Αποφασισμένη να διασφαλίσει τα κεκτημένα της και να ενδυναμώσει το μερίδιό της στην κλαδική αγορά είναι και φέτος η Lidl. Η διοίκησή της παραμένει σταθερή στην πολιτική της αυτόνομης ανάπτυξης, μέσω της υλοποίησης επενδύσεων υψηλού κόστους, οι οποίες κατ’ έτος υπολογίζονται σε 100 εκατ. ευρώ. Διαθέτοντας ήδη ένα δίκτυο περίπου 220 σημείων πώλησης και έναν τζίρο, ο οποίος υπερβαίνει πλέον το 1,5 δισ. ευρώ, η Lidl θα διαθέσει το μεγαλύτερο μέρος των προς επένδυση κεφαλαίων της σε ανακαινίσεις παλαιών σούπερ μάρκετ, καθιερώνοντας ένα νέο μοντέρνο τύπο καταστήματος. Ήδη κατά το πρότυπό του λειτουργούν τα πρώτα δύο καταστήματα, ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στην Κρήτη. Κάθε ανακαίνιση στο εξής θα ακολουθεί το εν λόγω πρότυπο.

Η Lidl θα επιμείνει και φέτος στην πολιτική των χαμηλών τιμών. Όπως αναμένεται, μαζί με την ΑΒ Βασιλόπουλος, θα είναι οι δύο ισχυροί του κλάδου που θα πλειοδοτήσουν στον ανταγωνισμό των χαμηλότερων τιμών, ώστε να μην αφήσουν περιθώρια ανάκαμψης του δικτύου της Μαρινόπουλος υπό το σήμα της Σκλαβενίτης.

Metro
Το 2017 θα είναι για τη Metro μια ακόμη χρονιά έντονης επενδυτικής δράσης σε δύο άξονες: της επέκτασης του δικτύου της με νέα σημεία πώλησης και της συνέχισης του project αναβάθμισης των καταστημάτων που ανήκαν στην Αφοί Βερόπουλοι. Συνολικά οι επενδύσεις της φέτος εκτιμάται ότι θα φθάσουν τα 40 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό κατά 30 εκατ. ευρώ θα διατεθεί για τις ανακαινίσεις μονάδων πρώην Βερόπουλος, που για την τρέχουσα χρονιά εκτιμάται ότι θα είναι 44. Τα υπολειπόμενα 10 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στο δίκτυο των My Market, ειδικότερα στην οργάνωση και λειτουργία συνολικά δέκα νέων καταστημάτων. Σημειώνεται ότι οι επενδύσεις για την ενσωμάτωση των μονάδων πρώην Βερόπουλος στο δίκτυο των My Market θα ολοκληρωθούν εντός του 2018.

Σε ό,τι αφορά τη «μάχη» για τις πωλήσεις, η Metro είναι αποφασισμένη να παραμείνει στην πρώτη γραμμή. «Δύσκολα μπορεί κανείς να προβλέψει πώς θα εξελιχθεί ο τζίρος της εταιρείας φέτος», αναφέρει στο σελφ σέρβις στέλεχος της αλυσίδας, αναμένει ωστόσο σημαντική άνοδο εσόδων κυρίως λόγω της απόδοσης των επενδύσεων στα πρώην Βερόπουλος, αλλά και των νέων My Market. Στόχος της διοίκησης της Metro είναι η θετική εξέλιξη του τζίρου της εταιρείας, με την επίγνωση, πάντως, ότι «η τελική εικόνα των πωλήσεων θα εξαρτηθεί από το πόσο καλά θα προχωρήσει η συγχώνευση των δικτύων Μαρινόπουλος και Σκλαβενίτης».

Ως προς τα καθαρά αποτελέσματα της τρέχουσας χρήσης, η διοίκηση της εταιρείας αναμένει ότι θα είναι καλύτερα του 2016, καθώς δεν θα επιβαρυνθούν από εφάπαξ κόστος, όπως το καταβληθέν πέρυσι, λόγω πραγματοποίησης της συγκέντρωσης με την Αφοί Βερόπουλοι και αναβάθμισης την υποδομών της Metro για τη συστέγαση του προσωπικού των δύο εταιρειών.

Δ. Μασούτης
Ένα γενναίο επενδυτικό πλάνο περίπου 20 εκατ. ευρώ σχεδιάζει να υλοποιήσει και φέτος η Δ. Μασούτης, με την προοπτική ενίσχυσης του δικτύου της με 10 έως 15 νέα καταστήματα και την ανακαίνιση παλαιότερων. Ανάλογες ήταν οι επενδύσεις της αλυσίδας το 2016, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων διατέθηκε για τη ριζική ανακαίνιση όλων των Grand Μασούτης κατά το πρότυπο του Grand Θέρμης, που ανακαινίστηκε πρώτο στα τέλη του 2015. Η διοίκηση της αλυσίδας προσβλέπει και φέτος σε ανάπτυξη των πωλήσεών της και σε κερδοφόρο αποτέλεσμα, ενώ ο στόχος της για επέκταση του δικτύου Δ. Μασούτης στην Αθήνα εξακολουθεί να ισχύει. Γι’ αυτό μέρος των επενδυτικών της κεφαλαίων είναι προσανατολισμένο στην Κεντρική Ελλάδα και νοτιότερα. Σημειώνεται ότι η διοίκηση της εταιρείας ξεκαθαρίζει ότι προϋπόθεση της καθόδου της στην Αττική είναι να της δοθεί η ευκαιρία της εξαγοράς μιας υγιούς μικρομεσαίας αλυσίδας, ένα ενδεχόμενο το οποίο δεν φαίνεται εφικτό τουλάχιστον φέτος. Στο μεταξύ, η διοίκηση της Δ. Μασούτης εξακολουθεί να διαψεύδει τα σενάρια και τις πληροφορίες περί διαπραγματεύσεων για την εξαγορά της αλυσίδας από την ΑΒ Βασιλόπουλος, δηλώνοντας ότι θα επιμείνει στην ανεξάρτητη πορεία της, με σκοπό τη διεκδίκηση μεγαλύτερων μερίδων αγοράς και τη γεωγραφική επέκταση του δικτύου. Πάντως, πηγές της αγοράς επιμένουν ότι υπό τον φόντο του deal Σκλαβενίτης-Μαρινόπουλος υπήρξε ένας νέος κύκλος επαφών μεταξύ Δ. Μασούτης και ΑΒ Βασιλόπουλος. Οι επαφές αυτές διαψεύδονται, πάντως, και από την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Πέντε
Από αισιοδοξία διακατέχονται τα στελέχη της Πέντε και για το 2017 παρά το δυσμενές περιβάλλον στην οικονομία, τις απώλειες τζίρου στην κλαδική αγορά και τις πιέσεις που αναμένονται στον ανταγωνισμό από την ανατοποθέτηση της Σκλαβενίτης και τις αντιδράσεις των μεγάλων ανταγωνιστών της.

Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι η χρονιά φέτος θα κλείσει με αυξημένο τζίρο της τάξης του 10%, κοντά στα 570 εκατ. ευρώ από 520 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ αισιοδοξεί για ένα πιο θετικό καθαρό αποτέλεσμα έναντι του 2016.

Η ανάπτυξη αναμένεται και φέτος κυρίως από τα νέα σημεία πώλησης, που θα φτάσουν τα τρία ή τέσσερα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρείας. Το κόστος επένδυσης για την επέκταση του δικτύου της Πέντε εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί φέτος μεταξύ 10 και 15 εκατ. ευρώ, ποσό στο οποίο έχουν υπολογιστεί και οι ανακαινίσεις παλαιότερων καταστημάτων.

Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο επιθετικών κινήσεων της εταιρείας, στελέχη της δεν κρύβουν το ενδιαφέρον τους για εξαγορές μικρού βεληνεκούς, δηλαδή τοπικών αλυσίδων, όμως αποκλείουν συνέργειες ή συμφωνίες με τους ισχυρούς του κλάδου. Η εταιρεία εμφανίζεται αποφασισμένη να αντιμετωπίσει μόνη της τον εντεινόμενο ανταγωνισμό στον κλάδο, βασιζόμενη στη σταθερή οικονομική βάση της, στην επιθετική πολιτική τιμών και την πιστότητα του πελατειακού της κοινού.

Bazaar
Αύξηση των πωλήσεών της κατά 10%, σε χαμηλότερα δηλαδή επίπεδα από το 2016, αναμένει για το 2017 η διοίκηση της Bazaar, θεωρώντας ότι γενικότερα στην αγορά φέτος θα ασκηθούν πιέσεις, λόγω της σταδιακής αναβίωσης του δικτύου της Μαρινόπουλος υπό το σήμα Σκλαβενίτης και των προσπαθειών της Metro να ανακτήσει τον τζίρο της Αφοί Βερόπουλοι. Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος για τον οποίο η διοίκηση της αλυσίδας εκτιμά ότι, ενώ το 2016 η εταιρεία παρουσίασε οργανική ανάπτυξη 10% (εξέλιξη πωλήσεων σε συγκρίσιμα μεγέθη), φέτος ο ρυθμός ανάπτυξής της θα είναι αρνητικός κατά 10%. Ωστόσο, με την εφαρμογή του επενδυτικού της πλάνου υπολογίζει ότι ο συνολικός της τζίρος θα καταγράψει άνοδο 10% και θα διαμορφωθεί στα 176 εκατ. ευρώ. Η αισιοδοξία για την πορεία της Bazaar φέτος προκύπτει και από τη δυναμική επανατοποθέτησή της στη χονδρική αγορά, με την καθιέρωση ενός νέου concept καταστημάτων cash & carry, που σταδιακά επεκτείνεται. Η εταιρεία επικεντρώνεται περισσότερο από ποτέ στον τομέα του Ho.Re.Ca., δημιουργώντας ένα ακόμη κατάστημα χονδρικής στη Θεσσαλονίκη, οργανώνοντας ένα νέο κτίριο στην Κρήτη, ενώ ανοίγεται στην Κύπρο με το πρώτο της cash & carry, αποφασισμένη να μην επενδύσει στη λιανική στη Μεγαλόνησο, καθότι θεωρεί τον τομέα κορεσμένο.

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο λιανικής, στο τέλος του Φεβρουαρίου έχει προβλεφθεί η ολοκλήρωση του προγράμματος πλήρους ανακαίνισης των καταστημάτων της εταιρείας. Το επενδυτικό κόστος ανακαίνισης ανά κατάστημα ανέρχεται στα 50.000 ευρώ. Φέτος ανακαινίζονται τα τελευταία 15 σούπερ μάρκετ της αλυσίδας.

Τέλος, το 2017 η Bazaar έχει προγραμματίσει την εγκαινίαση της λειτουργίας συνολικά 12 νέων καταστημάτων, τα οποία θα της κοστίσουν επενδυτικά περίπου 2,5 εκατ. ευρώ.

σελφ σερβις (T. 469)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION