σελφ σερβις - Top 100 brands: Στην κορυφή των πωλήσεων

Τρίτη, 25 Ιουλίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Top 100 brands: Στην κορυφή των πωλήσεων

23 Μαΐου 2017 | 12:03 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Special Reports,Βιομηχανία,Έρευνα

Σημαντικές επωνυμίες συνθέτουν τη λίστα των Top 100 brands. Οι πωλήσεις τους συνολικά μπορεί να σημείωσαν πτώση -τα Top 100 brands πραγματοποίησαν το 2016 πωλήσεις μειωμένες κατά περίπου 6% σε σχέση με τις πωλήσεις των brands που συμμετείχαν στην αντίστοιχη λίστα του 2015-, παρόλα αυτά πρέπει να ληφθεί υπόψη πως η αγορά υπέφερε για μια ακόμη χρονιά από υφεσιακά μέτρα, αλλά και από την κατάρευση του μεγαλύτερου δικτύου σούπερ μάρκετ. Οι επιπτώσεις της συνεχιζόμενης κρίσης στην οικονομία απεικονίζονται και στα στοιχεία της IRI που αφορούν στο σύνολο του κλάδου, όπου το 2016 καταγράφηκε πτώση των πωλήσεων κατά 6,5%.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων που έχει καταγραφεί από την εταιρεία στον κλάδο τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, οι πωλήσεις σε αξία των σούπερ μάρκετ μειώθηκαν το 2016 κατά 6,5% συγκρινόμενες με το 2015, ενώ η μείωση των πωλήσεων σε όγκο ήταν ακόμη μεγαλύτερη, 8,9%. Την ίδια περίοδο, οι τιμές λιανικής ανά μονάδα ήταν αυξημένες κατά 2,4%. Η αύξηση αυτή αποδίδεται στην αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ, αλλά και στον επαναπροσδιορισμό της πολιτικής των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στο θέμα των προσφορών.

Σχετικά με το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται στα σούπερ μάρκετ κάτω από κάποια ενέργεια τιμής (προωθητική ενέργεια), τα στοιχεία της IRI, μετά από μια σειρά ετών όπου σημειωνόταν σημαντική αυξητική τάση (από 14% το 2013 σε 19% το 2014 και 20,5% το 2015), δείχνουν το 2016 σταθεροποίηση, στο 20,7%. Η IRI καταγράφει την πτωτική πορεία των πωλήσεων στον κλάδο των σούπερ μάρκετ τα τελευταία χρόνια ως εξής: Το 2015 ο κύκλος πωλήσεων υποχώρησε κατά 2,1% σε σύγκριση με το 2014, το 2014 κατά 1,4% σε σύγκριση με το 2013, το 2013 κατά 3,5% σε σύγκριση με το 2012, ενώ το 2012 η μείωση ήταν 3,4% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.

Αντίστοιχα, πτωτική ήταν η πορεία των πωλήσεων και των Top 100 brands συνολικά, όπως καταγράφονται από τη σχετκή έρευνα της IRI Hellas: από 1.946 δισ. ευρώ το 2013 σε 1.928 το 2014, 1.825 το 2015 και 1.721,2 το 2916. Ως ποσοστό, η μείωση των πωλήσεων σε αξία των brands που απαρτίζουν τη λίστα των Top 100 κυμαίνεται στο επίπεδο της μείωσης συνολικά των πωλήσεων του κλάδου το 2016 (6,5%). Δεν εκπλήσσει, λοιπόν, το γεγονός ότι σε αντίθεση με το 2015, οπότε στον αντίστοιχο πίνακα υπήρχαν 50 brands με θετικό πρόσημο πωλήσεων, στον πίνακα που δημοσιεύεται στις σελίδες που ακολουθούν και αφορά στο 2016, τα brands που είχαν αύξηση πωλήσεων ήταν μόλις 28! Η πτώση των πωλήσεων αφορά και στις πρώτες θέσεις της λίστας, αφού μεταξύ των πρώτων 10 brands βρίσκουμε μόλις 1 με θετικό πρόσημο στη μεταβολή των πωλήσεων το 2016, ενώ το 1ο brand είχε μείωση πωλήσεων κατά 11,3% (-10,1 εκατ. ευρώ) και το δεύτερο κατά 2,5% (-1,7 εκατ. ευρώ).

Πωλήσεις ανά μέγεθος καταστήματος
Οι πωλήσεις των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης συνολικά στον κλάδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, διαφοροποιούνται ανά μέγεθος καταστήματος. Τα μεσαία καταστήματα έχουν πολύ καλύτερη εικόνα το 2016, σε σχέση με τα υπέρ μάρκετ, αλλά και με τα μικρά καταστήματα. Τη στιγμή που οι πωλήσεις των καταστημάτων από 2.500τμ και πάνω μειώθηκαν κατά 26,1% σε σχέση με το 2015, των 1.000-2.500τμ κατά 4,5% και των 0-400τμ κατά 17%, τα σούπερ μάρκετ με χώρους πώλησης μεταξύ 400 και 1.000τμ ήταν η μόνη κατηγορία με αύξηση πωλήσεων, κατά 2,4%. Σε ό,τι αφορά επιμέρους κατηγορίες προϊόντων, όπως τα είδη οικιακής χρήσης, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και τα τρόφιμα, συνολικά υπήρχε αρνητικό πρόσημο στις πωλήσεις (μέσω υπέρ μάρκετ και σούπερ μάρκετ).: Στην πρώτη -5,51% (από -2,1% το 2015), στη δεύτερη -5,8% (από -2,4%) και στην τρίτη -6,7% (από -2%), αντίστοιχα.

Μελετώντας τα στοιχεία της IRI που αφορούν στις υποκατηγορίες, σημειώνουμε πως η μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων το 2016 σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά, κατά 10,5% και ακολούθησαν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, κατά 7,5%. Αξίζει να σημειωθεί πως για πρώτη φορά το 2015 σημειώθηκε πτώση και στο μερίδιο πωλήσεων των PL, από 19% σε 18% (-7%), τάση που ενισχύθηκε το 2016, με μείωση μεριδίου στο 16,5% (-13,9%).

Οι πρώτοι των Top 100
Για μία ακόμη χρονιά, στην 1η θέση βρίσκεται το brand Coca Cola και στη δεύτερη ο στιγμιαίος καφές Nescafé. Στην 3η θέση ανέβηκε ο Παπαγάλος Λουμίδης ελληνικός καφές, και στην 4η βρίσκεται η Amita (χυμός). Ακολουθούν τα brands Skip, Ariel, Καραμολέγκος ψωμί για τοστ, Pampers, Μπάρμπα Στάθης και το γιαούρτι Total.

High climbers
Τη μεγαλύτερη άνοδο σε σειρά κατάταξης σημείωσαν τα brands ΙΟΝ (από την 26η θέση στην 15η), Άλφα μπίρα (από την 33η θέση στην 23η), Lenor μαλακτικό (από την 36η στην 32η), Κύκνος πελτέ (από την 79η στην 68η), Zewa χαρτί υγείας (από 95η στην 71η θέση), 7days κρουασάν (από την 100η στην 82η) και Kellogg’s Special K (που φέτος εμφανίζεται στη λίστα, καταλαμβάνοντας την 90η θέση).

Τα τρία πρώτα brands σε ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων ήταν: Kellogg’s Special K, με αύξηση κατά 23,8%, ΙΟΝ σοκολάτες, με 20,4% και με μικρή διαφορά ακολουθεί η μπίρα Άλφα, με 20,3%. Σημειώνεται πως η συντριπτική πλειονότητα των brands της λίστας των Top 100 του 2016 είναι τρόφιμα (τα 79), ενώ 17 brands αφορούν στην κατηγορία του γάλακτος και των τυροκομικών.

Ταυτότητα έρευνας

  • Γεωγραφική κάλυψη: Το σύνολο της ηπειρωτικής Ελλάδος και η Κρήτη
  • Τύπος Καταστημάτων (σούπερ / υπέρ μάρκετ): Ως σούπερ μάρκερ ορίζονται τα καταστήματα αυτοεξυπηρέτησης με έναν κεντρικό χώρο πληρωμών (με 2 τουλάχιστον ταμειακές μηχανές), που προσφέρουν μεγάλη ποικιλία ειδών παντοπωλείου, καθώς και καταναλωτικά είδη μεγαλύτερης διάρκειας, τα οποία προορίζονται για βραχυπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη χρήση. Τα υπέρ μάρκετ είναι καταστήματα με αυξημένη επιφάνεια πωλήσεων (πάνω από 2.500 τμ) και ακόμα μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων. Σύνολο σχεδόν 2.500 καταστημάτων.
  • Στοιχεία: Εβδομαδιαία μηχανογραφημένα στοιχεία πωλήσεων καταστήματος σε επίπεδο barcode. Δεν περιλαμβάνονται πωλήσεις κωδικών «επί ζυγίω». Δεν περιλαμβάνεται η Lidl Hellas.
  • Μέγεθος Δείγματος: Περισσότερα από 1.650 καταστήματα μεγάλων και μικρών αλυσίδων σούπερ - υπέρ μάρκετ, καθώς και ανεξάρτητα σούπερ μάρκετ.
  • Επιλογή των top 100 brands ανάμεσα σε περισσότερες από 205 κύριες προϊοντικές κατηγορίες.

σελφ σερβις (T. 471)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION