σελφ σερβις - Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης - Προς προμηθευτές: Δώστε μεγαλύτερη πίστωση

Τετάρτη, 23 Αυγούστου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης - Προς προμηθευτές: Δώστε μεγαλύτερη πίστωση

20 Ιουνίου 2017 | 11:33 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά,Έρευνα

Μεγαλύτερες πιστώσεις από τις προμηθεύτριες εταιρείες διεκδικεί η Σκλαβενίτης για τη θυγατρική της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, σε μια προσπάθεια τόνωσης της ρευστότητάς της, ώστε να ανατροφοδοτεί με προϊόντα τα 361 καταστήματα πρώην Μαρινόπουλος, να εκτελεί ανεμπόδιστα το σχέδιο εκσυγχρονισμού τους και να καλύπτει τα λειτουργικά έξοδα, τα οποία στην παρούσα φάση, λόγω του προγράμματος των αναγκαίων προσαρμογών, είναι υψηλά.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, προερχόμενες από τη βιομηχανία, προκειμένου η Σκλαβενίτης να εξασφαλίσει ένα μεγαλύτερο «μαξιλάρι» ρευστότητας, ζητεί από μεγάλη μερίδα των προμηθευτών της επιμήκυνση των καθυστερήσεων στις πληρωμές. Ειδικότερα, επιδιώκει να αυξήσουν την πίστωση στην εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, ώστε να αντιμετωπιστούν οι πρόσθετες κεφαλαιακές ανάγκες, τις οποίες δημιούργησαν οι καθυστερήσεις στις αρχές του χρόνου κατά την εκδίκαση στο Πρωτοδικείο της υπόθεσης διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος, αλλά και για να αποκτήσει ο όμιλος μεγαλύτερη κεφαλαιακή ασφάλεια στην κρίσιμη σήμερα φάση της προσαρμογής του νεοαποκτηθέντος δικτύου στα πρότυπα της μητρικής εταιρείας.

Κατά πληροφορίες, η Σκλαβενίτης επιδιώκει την επιμήκυνση του χρόνου πληρωμής από 20 έως 45 ημέρες. Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι οι ρυθμοί αποπληρωμής των υποχρεώσεων της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης προς τους προμηθευτές της τίθενται υπό διαπραγμάτευση για τους περισσότερους από αυτούς. Οι αντιδράσεις τους κατά το αναμενόμενο ποικίλουν, δεδομένου ότι ήδη πιέζονται από τους άλλους μεγάλους πελάτες τους –ανταγωνιστές της Σκλαβενίτης–, για τη χορήγηση αυξημένων παροχών και φοβούνται ότι οι έξτρα χρόνοι που τους ζητά η αλυσίδα, θα περιπλέξει πιθανώς ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

Τις μεγαλύτερες αντιστάσεις, όπως εκτιμάται, θα τις συναντήσει η αλυσίδα στην πλευρά των πολυεθνικών προμηθευτών, που εφαρμόζουν αυστηρούς όρους είσπραξης των οφειλομένων. Λέγεται πως, ίσως, η Σκλαβενίτης διαπραγματευθεί μαζί τους μια προσωρινή ρύθμιση, αναφορικά με τη δυνατότητα επιστροφής αδιάθετων προϊόντων τους, διαδικασία που γενικά οι πολυεθνικοί προμηθευτές δεν συνηθίζουν.

Σημειώνουμε, σχετικά με την υποχρέωση της Σκλαβενίτης να αποπληρώσει το 50% των υποχρεώσεων της Μαρινόπουλος στους προμηθευτές, ότι το σχέδιο διάσωσης των δομών της προέβλεπε την ολοκλήρωσή τους έως τις 13 Μαΐου.

Συν 10-15 εκατ. ευρώ ανά μήνα
Πάντως, κατά την ίδια τη Σκλαβενίτης η «άσκηση» σε ό,τι αφορά τα έσοδά της φαίνεται πως εκτελείται σωστά, κυρίως στην Αθήνα και ειδικά στον κλασικό τύπο καταστημάτων σούπερ μάρκετ, όπου αργά και σταθερά ο τζίρος «επιστρέφει» στα ταμεία των πρώην Μαρινόπουλος. Η απόδοση του δικτύου ακούγεται ότι βρίσκεται εντός στόχων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι από τον Μάρτιο, οπότε τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο διάσωσης, κάθε μήνας που περνά αυξάνει το σύνολο του τζίρου του κατά 10 έως 15 εκατ. ευρώ. Ο Απρίλιος, για παράδειγμα, έφερε στην αλυσίδα έσοδα της τάξης των 30 εκατ. ευρώ, ενώ ο στόχος για τον Μάιο είναι τα 45 εκατ. ευρώ και για τον Ιούνιο τα 55 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για επιδόσεις τις οποίες η αλυσίδα μπορεί να πετύχει, αναφέρουν πηγές του σελφ σέρβις, προσθέτοντας ότι με τέτοιο ρυθμό αύξησης των μηνιαίων εσόδων της φαίνεται ότι στο κλείσιμο του έτους το νεοαποκτηθέν δίκτυο μπορεί να έχει τραβήξει από την αγορά τζίρο της τάξης των 500 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, πολύ δύσκολα θα φθάσει το 1 δισ. ευρώ φέτος, κυρίως λόγω των καθυστερήσεων στην εκκίνηση του όλου εγχειρήματος.

Στο μεταξύ στην περιφέρεια, όπου οι καταναλωτές δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία σχέσεων με τη Σκλαβενίτης, η αναθέρμανση της εμπορικής κίνησης στα πρώην Μαρινόπουλος είναι σαφώς πιο αργή απ’ ότι την Αθήνα, ενώ μεγαλύτερες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζονται στα υπέρ μάρκετ. Πηγές του σελφ σέρβις αναφέρουν ότι το αποτέλεσμα των πωλήσεων θα μπορούσε να είναι θεαματικότερο, αν η εταιρεία επένδυε διαφημιστικά τουλάχιστον στα τοπικά μέσα, ώστε να προσελκυστεί άμεσα το αδιάφορο και δύσπιστο κοινό. Ωστόσο, μέχρι σήμερα η διοίκηση της Σκλαβενίτης φέρεται να τηρεί απαρέγκλιτα την ιστορική γραμμή της αποχής της από επενδύσεις στις υπηρεσίες της διαφημιστικής αγοράς.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, προερχόμενες από τη βιομηχανία, προκειμένου η Σκλαβενίτης να εξασφαλίσει ένα μεγαλύτερο «μαξιλάρι» ρευστότητας, ζητεί από μεγάλη μερίδα των προμηθευτών της επιμήκυνση των καθυστερήσεων στις πληρωμές. Ειδικότερα, επιδιώκει να αυξήσουν την πίστωση στην εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, ώστε να αντιμετωπιστούν οι πρόσθετες κεφαλαιακές ανάγκες, τις οποίες δημιούργησαν οι καθυστερήσεις στις αρχές του χρόνου κατά την εκδίκαση στο Πρωτοδικείο της υπόθεσης διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος, αλλά και για να αποκτήσει ο όμιλος μεγαλύτερη κεφαλαιακή ασφάλεια στην κρίσιμη σήμερα φάση της προσαρμογής του νεοαποκτηθέντος δικτύου στα πρότυπα της μητρικής εταιρείας.

Κατά πληροφορίες, η Σκλαβενίτης επιδιώκει την επιμήκυνση του χρόνου πληρωμής από 20 έως 45 ημέρες. Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι οι ρυθμοί αποπληρωμής των υποχρεώσεων της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης προς τους προμηθευτές της τίθενται υπό διαπραγμάτευση για τους περισσότερους από αυτούς. Οι αντιδράσεις τους κατά το αναμενόμενο ποικίλουν, δεδομένου ότι ήδη πιέζονται από τους άλλους μεγάλους πελάτες τους –ανταγωνιστές της Σκλαβενίτης–, για τη χορήγηση αυξημένων παροχών και φοβούνται ότι οι έξτρα χρόνοι που τους ζητά η αλυσίδα, θα περιπλέξει πιθανώς ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

Τις μεγαλύτερες αντιστάσεις, όπως εκτιμάται, θα τις συναντήσει η αλυσίδα στην πλευρά των πολυεθνικών προμηθευτών, που εφαρμόζουν αυστηρούς όρους είσπραξης των οφειλομένων. Λέγεται πως, ίσως, η Σκλαβενίτης διαπραγματευθεί μαζί τους μια προσωρινή ρύθμιση, αναφορικά με τη δυνατότητα επιστροφής αδιάθετων προϊόντων τους, διαδικασία που γενικά οι πολυεθνικοί προμηθευτές δεν συνηθίζουν.

Σημειώνουμε, σχετικά με την υποχρέωση της Σκλαβενίτης να αποπληρώσει το 50% των υποχρεώσεων της Μαρινόπουλος στους προμηθευτές, ότι το σχέδιο διάσωσης των δομών της προέβλεπε την ολοκλήρωσή τους έως τις 13 Μαΐου.

Συν 10-15 εκατ. ευρώ ανά μήνα
Πάντως, κατά την ίδια τη Σκλαβενίτης η «άσκηση» σε ό,τι αφορά τα έσοδά της φαίνεται πως εκτελείται σωστά, κυρίως στην Αθήνα και ειδικά στον κλασικό τύπο καταστημάτων σούπερ μάρκετ, όπου αργά και σταθερά ο τζίρος «επιστρέφει» στα ταμεία των πρώην Μαρινόπουλος. Η απόδοση του δικτύου ακούγεται ότι βρίσκεται εντός στόχων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι από τον Μάρτιο, οπότε τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο διάσωσης, κάθε μήνας που περνά αυξάνει το σύνολο του τζίρου του κατά 10 έως 15 εκατ. ευρώ. Ο Απρίλιος, για παράδειγμα, έφερε στην αλυσίδα έσοδα της τάξης των 30 εκατ. ευρώ, ενώ ο στόχος για τον Μάιο είναι τα 45 εκατ. ευρώ και για τον Ιούνιο τα 55 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για επιδόσεις τις οποίες η αλυσίδα μπορεί να πετύχει, αναφέρουν πηγές του σελφ σέρβις, προσθέτοντας ότι με τέτοιο ρυθμό αύξησης των μηνιαίων εσόδων της φαίνεται ότι στο κλείσιμο του έτους το νεοαποκτηθέν δίκτυο μπορεί να έχει τραβήξει από την αγορά τζίρο της τάξης των 500 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, πολύ δύσκολα θα φθάσει το 1 δισ. ευρώ φέτος, κυρίως λόγω των καθυστερήσεων στην εκκίνηση του όλου εγχειρήματος.

Στο μεταξύ στην περιφέρεια, όπου οι καταναλωτές δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία σχέσεων με τη Σκλαβενίτης, η αναθέρμανση της εμπορικής κίνησης στα πρώην Μαρινόπουλος είναι σαφώς πιο αργή απ’ ότι την Αθήνα, ενώ μεγαλύτερες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζονται στα υπέρ μάρκετ. Πηγές του σελφ σέρβις αναφέρουν ότι το αποτέλεσμα των πωλήσεων θα μπορούσε να είναι θεαματικότερο, αν η εταιρεία επένδυε διαφημιστικά τουλάχιστον στα τοπικά μέσα, ώστε να προσελκυστεί άμεσα το αδιάφορο και δύσπιστο κοινό. Ωστόσο, μέχρι σήμερα η διοίκηση της Σκλαβενίτης φέρεται να τηρεί απαρέγκλιτα την ιστορική γραμμή της αποχής της από επενδύσεις στις υπηρεσίες της διαφημιστικής αγοράς.


Οι ανακαινίσεις απαιτούν και ολιγοήμερα κλεισίματα
Όμως, απώλειες στα έσοδα του νεοαποκτηθέντος δικτύου καταγράφονται και λόγω του ότι ορισμένα από τα καταστήματά του, τα 38 από τα 361, η Σκλαβενίτης αποφάσισε να τα κλείσει για λίγες ήμερες (από τις 24 Απριλίου), προκειμένου να ανακαινιστούν πλήρως. Από αυτά, σύμφωνα με ανακοίνωση της αλυσίδας, τα 16 εδρεύουν στη Βόρεια Ελλάδα, τα 15 στο Νομό Αττικής και 7 στη Νότια Ελλάδα, ενώ όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «οι εργαζόμενοι μεταφέρθηκαν σε άλλα καταστήματα όσο το δυνατόν πλησιέστερα του τόπου κατοικίας τους, μέχρι να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία». Στο μεταξύ, κατά πληροφορίες ορισμένα άλλα καταστήματα υπολειτούργησαν για λίγες ημέρες, προκειμένου να ολοκληρωθούν και σε αυτά παρεμβάσεις αναβάθμισης, μικρότερης έκτασης.

Σε κάθε περίπτωση, σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, το όλο εγχείρημα είναι βαρύ, καθώς προβλέπει, ταυτόχρονα, το «γέμισμα» των καταστημάτων, την αναδιοργάνωση των λειτουργιών τους, την εκπαίδευση του προσωπικού τους, την ανακαίνιση του δικτύου τους και φυσικά τον επαναπροσδιορισμό των σχέσεων συνεργασίας της Σκλαβενίτης με τους προμηθευτές της.

Με νέο πρόσωπο από το 2018
Στελέχη του κλάδου πιστεύουν ότι η Σκλαβενίτης θα δείξει το πραγματικό της πρόσωπο στην αγορά το 2018, ειδικότερα μετά την πάροδο των πρώτων μηνών του έτους. Τότε, έχοντας «ρεγουλάρει» σε μεγάλο βαθμό το νεοαποκτηθέν δίκτυο και με χειροπιαστές διαπιστώσεις για το επίπεδο βιωσιμότητας της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, για το επίπεδο, δηλαδή, της κερδοφορίας της, θα μετρήσει τις δυνάμεις της και θα διαπραγματευθεί από πραγματικά ισχυρότερη θέση έναντι του ανταγωνισμού της.

Μάλιστα, παράγοντες της αγοράς πιστεύουν ότι το πρώτο που θα αξιώσει από μερίδα των προμηθευτών της η εταιρεία, θα είναι το ύψος προμηθειών που χορηγούσαν στη Μαρινόπουλος πριν την κατάρρευση του δικτύου της, οι οποίες ήταν σαφώς καλύτερες εκείνων που απολάμβανε η ίδια ως ανταγωνίστρια της προαναφερόμενης. «Η Σκλαβενίτης βρισκόταν πίσω στις παροχές που της χορηγούσαν πολλοί προμηθευτές, έναντι αυτών που χορηγούσαν στη Μαρινόπουλος. Είναι φυσικό να απαιτήσει τώρα την εξάλειψη των διαφορών», αναφέρει στέλεχος του κλάδου.

Ενδιαφέρον για την Κύπρο
Η διοίκηση της Σκλαβενίτης φέρεται να δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την κυπριακή αγορά, όπου η δραστηριότητα της Μαρινόπουλος ήταν κερδοφόρα μέχρι λίγο πριν την κατάρρευση του ομώνυμου ομίλου. Η τοπική εταιρεία διατηρεί χωριστό ΑΦΜ για λειτουργικούς και κυρίως φορολογικούς λόγους. Ωστόσο, κεντρικά ελέγχεται από τη Σκλαβενίτης και απολαμβάνει τα πλεονεκτήματα των συμφωνιών της μητρικής εταιρείας. Ήδη το κυπριακό δίκτυο έχει αλλάξει ταμπέλες, κωδικολόγιο και μίγμα προϊόντων στα ράφια, ώστε να μπορεί να διεκδικήσει τα μερίδια που του αναλογούν στην τοπική αγορά. Υπενθυμίζεται ότι βάσει του θεσμικού πλαισίου της Κύπρου η Σκλαβενίτης δεν έχει το περιθώριο να επιδιώξει την περαιτέρω επέκταση του δικτύου της.

σελφ σερβις (T. 472)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION