σελφ σερβις - Η Spar ξανάρχεται;

Τρίτη, 24 Οκτωβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Η Spar ξανάρχεται;

20 Ιουνίου 2017 | 11:35 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά,Έρευνα

Την είσοδο ενός νέου, ξένου «παίκτη» πιθανόν θα υποδεχθεί το εγχώριο οργανωμένο λιανεμπόριο. Πρόκειται για έναν «παίκτη» γνώριμο, την ολλανδική Spar, της οποίας το σήμα επί δεκαετίες συνόδεψε εκείνο της Αφοί Βερόπουλοι, αλλά μετά την κατάρρευσή της βρέθηκε εκτός ελληνικής αγοράς. Πληροφορίες φέρουν τώρα τα στελέχη της να διερευνούν εκ νέου τις προϋποθέσεις της αγοράς μας για την οργάνωση αυτή τη φορά ενός επώνυμου δικτύου καταστημάτων Spar κι όχι την τοποθέτηση απλώς προϊόντων της σε ελληνικά ράφια.

Μετά την απόφαση της Metro να μη συνεργαστεί με τη Spar, φαίνεται πως η ολλανδική εταιρεία αποφάσισε να διεκδικήσει μια νέα, διαφορετική θέση στο οργανωμένο λιανεμπόριο της Ελλάδας. Πληροφορίες του σελφ σέρβις αναφέρουν ότι εκπρόσωποι της Spar βρίσκονται στη χώρα μας ήδη από τις αρχές του έτους και χαρτογραφούν τη λιανική, διενεργώντας ταυτόχρονα επαφές με τους μετόχους τοπικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Η πρόθεση της εταιρείας είναι να ανοίξει τη δραστηριότητά της, θέτοντας υπό τον έλεγχό της μικρά και μικρομεσαία δίκτυα σε τοπικές αγορές. Στο «ραντάρ» της βρίσκεται η Αθήνα, η Κρήτη και μία ακόμη περιοχή της χώρας με μεγάλη πληθυσμιακή δύναμη. Πρώτος στόχος της φέρεται να είναι η οργάνωση ενός δικτύου 100 έως 150 σημείων λιανικής, τα οποία θα φέρουν το σήμα της και θα προωθούν ασφαλώς τα προϊόντα της, αλλά και μια ευρεία γκάμα άλλων επώνυμων κωδικών.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, τα στελέχη της Spar έχουν ήδη προχωρήσει τις επαφές τους στην Ελλάδα. Όπως λέγεται, οι πρώτες επίσημες ανακοινώσεις δεν θα αργήσουν. Θεωρείται, μάλιστα, πιθανό να γίνουν λίγο πριν μπει για τα καλά το καλοκαίρι.

Λύση ανάγκης τα μικρομεσαία δίκτυα
Πρέπει να τονιστεί ότι η Spar φαίνεται πως κατέληξε στην απόφασή της να αναζητήσει προοπτικές επένδυσης στην εγχώρια αγορά μέσω μικρομεσαίων δικτύων λιανικής, έχοντας διαπιστώσει ότι μεταξύ των ισχυρών δεν υπάρχει χώρος γι’ αυτήν. Η ΑΒ Βασιλόπουλος, για παράδειγμα, ελέγχεται από έναν πολυεθνικό όμιλο, ο οποίος δημιουργήθηκε σχετικά πρόσφατα από τη συνένωση Ahold και Delhaize, οπότε σε διεθνές επίπεδο πολύ δύσκολα θα μπορούσε να υπάρξει και δεύτερη συμφωνία συγχώνευσης, με αφορμή την παρουσία της Spar σε μια μικρή αγορά όπως η ελληνική. Για τη Σκλαβενίτης ούτε λόγος να γίνεται, διότι επιχειρεί να κερδίσει το δικό της μεγάλο στοίχημα διασώζοντας το δίκτυο της Μαρινόπουλος, όπως και για τη Metro, που ακόμη πασχίζει να ομαλοποιήσει λειτουργικά το ενοποιημένο δίκτυο των My Market, μετά τη συγχώνευση σε αυτό των μονάδων Βερόπουλος.

Από την πλευρά της η Πέντε έχει «μάθει» την αγορά ότι πορεύεται μόνη της, ενώ για τη Lidl δεν τίθεται καν προς σκέψη τέτοιο θέμα.

Υπό αυτή την έννοια για τη Spar ήταν μονόδρομος να διεκδικήσει την είσοδό της στην ελληνική αγορά, μέσω των μικρομεσαίων αλυσίδων σούπερ μάρκετ τοπικής εμβέλειας. Μένει ν’ αποδειχθεί στην πράξη κατά πόσο θα υπάρξει χώρος στο εγχώριο λιανεμπόριο για το επιδιωκόμενο εγχείρημα.

Σημειώνουμε ότι η Spar, που εδρεύει στην Ολλανδία, πραγματοποιεί σε ετήσια βάση πωλήσεις της τάξης των 35 δισ. ευρώ, διαθέτει παρουσία σε 42 εθνικές αγορές και κατέχει μέσω του σήματός της μερίδια έως και 35%.

σελφ σερβις (T. 472)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION