σελφ σερβις - ΙΕΛΚΑ: Φθηνότερα ψωμί και κρέας στα σούπερ μάρκετ

Σάββατο, 21 Οκτωβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

ΙΕΛΚΑ: Φθηνότερα ψωμί και κρέας στα σούπερ μάρκετ

16 Ιουνίου 2017 | 11:12 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: Έρευνα,Τρόφιμα/Ποτά

Οι Έλληνες θεωρούν ότι τα σούπερ μάρκετ των μεγάλων αλυσίδων υπερέχουν σε ό,τι αφορά το κόστος αγοράς ψωμιού και των προϊόντων κρέατος, αν και τα μερίδιά τους στη διανομή τους παραμένουν χαμηλότερα των παραδοσιακών καναλιών πώλησής τους. Αυτό έδειξε η σχετική έρευνα καταναλωτή του ΙΕΛΚΑ, που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο φέτος σε δείγμα 750 καταναλωτών, με σκοπό την καταγραφή των καταναλωτικών συνηθειών και την ανάδειξη των προοπτικών του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Σύμφωνα με τους μελετητές του ΙΕΛΚΑ, η αγορά των ειδών αρτοποιίας είναι ιδιαίτερα σημαντική και εκτιμάται ότι αποφέρει ετήσιο τζίρο περίπου 1,5 δισ. ευρώ. Από τις διάφορες επιμέρους αγορές προϊόντων που περιλαμβάνει, η μεγαλύτερη –και με διαφορά– είναι αυτή του φρέσκου ψωμιού ημέρας, ο ετήσιος όγκος της οποίας ανέρχεται σε 950 εκατ. ευρώ.

Όπως μας διευκρίνισαν οι ερευνητές, ο περιγραφικός όρος «φρέσκο ψωμί ημέρας» που χρησιμοποιούν δεν είναι κυριολεκτικός (αφού τέτοιο είναι μόνο το ψωμί που ζυμώνεται και ψήνεται αυθημερόν, πράγμα που συμβαίνει στα παραδοσιακά αρτοποιεία), αφού απλώς τον αντιδιαστέλλουν για λόγους κατανόησης του αντικειμένου σε κατηγορίες όπως το ψωμί του τοστ. Με άλλα λόγια ο όρος, όπως τον χρησιμοποιούν, καλύπτει και το ψωμί κατεψυγμένης ζύμης που ψήνεται στους φούρνους των σούπερ μάρκετ (bake-off), το οποίο, πάντως, δεν ανταποκρίνεται στον όρο «φρέσκο ψωμί ημέρας». Τέτοιου είδους «υπερβάσεις» των τυπικών όρων είναι αναπόφευκτες, όταν το αντικείμενο είναι τόσο σύνθετο, όσο ένα ράφι που προσφέρει, ταυτόχρονα, φρέσκο, κατεψυγμένο και συσκευασμένο ψωμί πολλών και διαφόρων τύπων…

Η σχετική έρευνα καταναλωτή του ΙΕΛΚΑ, λοιπόν, διαπίστωσε ότι κατά το 66% οι καταναλωτές αγοράζουν φρέσκο ψωμί από τον συνοικιακό φούρνο-αρτοπωλείο, κατά το 17% από το σούπερ μάρκετ και κατά το 4% από κατάστημα αλυσίδας αρτοποιείων. Επίσης δήλωσαν κατά το 11% ότι δεν συνηθίζουν να προμηθεύονται ψωμί σταθερά από κάποιο κατάστημα και κατά το 6% ότι δεν αγοράζουν καν φρέσκο ψωμί.

Αναφορικά με τις αξιολογήσεις τους σε ό,τι αφορά τις τιμές του φρέσκου ψωμιού στα διαφορετικά κανάλια διανομής, σύμφωνα με την έρευνα, θεωρούν ότι διατίθεται φθηνότερα κατά το 42% από τα σούπερ μάρκετ, κατά το 30% από τα συνοικιακά αρτοποιεία και κατά το 4% από τα καταστήματα των αλυσίδων αρτοποιίας. Κατά το 24% δηλώνουν ότι δεν υπάρχει διαφορά τιμής μεταξύ των διαφορετικών καναλιών διανομής.

Συμφέρει το κρεοπωλείο του σούπερ μάρκετ
Η ακόμα μεγαλύτερη αγορά των ειδών κρεοπωλείου υπολογίζεται από τους μελετητές του ΙΕΛΚΑ σε περίπου 3,3 δισ. ευρώ. Όπως έδειξε η σχετική έρευνα, το 47% του κοινού προτιμά για τις προμήθειές του το κλασικό κρεοπωλείο, το 39% τα σούπερ μάρκετ, ενώ κατά το 14% οι καταναλωτές δεν έχουν σταθερή συνήθεια ως προς την προτίμηση καναλιού διανομής. Σημειωτέον ότι κατά ένα 3% δηλώνουν ότι δεν αγοράζουν κρέας. Επίσης οι ερευνητές, επισημαίνοντας τη διακύμανση της ζήτησης στις επιμέρους κατηγορίες κρέατος ανάλογα με το κανάλι διανομής, τονίζουν ότι το σούπερ μάρκετ έχει μεγαλύτερο ποσοστό στη διάθεση του κοτόπουλου, έναντι του κλασικού κρεοπωλείου που πρωτεύει στη διάθεση του μοσχαρίσιου και του αρνίσιου κρέατος.

Σχετικά με τις αξιολογήσεις των καταναλωτών ως προς τις τιμές των κρεατικών ανάλογα με το κανάλι διανομής, η υπεροχή του σούπερ μάρκετ στις φτηνές τιμές ήταν η αναμενόμενη. Κατά το 55% πιστεύουν ότι είναι φθηνότερο, έναντι μόλις ενός 12% που πιστεύει το αντίστοιχο για το κλασικό κρεοπωλείο. Για το 27% των ερωτώμενων δεν υφίσταται διαφορά μεταξύ των δύο καναλιών.

Αξιοσημείωτο εύρημα είναι ότι κατά το 74% οι καταναλωτές δήλωσαν ότι αγοράζουν κρέας μόνο από συγκεκριμένο κρεοπώλη, έναντι μόλις 29% που δήλωσαν ότι αγοράζουν συσκευασμένο κρέας, πράγμα που επιβεβαιώνει τον ισχυρό δεσμό εμπιστοσύνης του καταναλωτή με τον κρεοπώλη του (της γειτονιάς ή του σούπερ μάρκετ).

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι στις αγορές και του ψωμιού και του κρέατος το μερίδιο διανομής των σούπερ μάρκετ είναι χαμηλότερο των αντίστοιχων στις περισσότερες δυτικοευρωπαϊκές χώρες.

σελφ σερβις (T. 472)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION