σελφ σερβις - Δίκτυο υποστήριξης του e-shop στήνει η ΑΒ

Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Δίκτυο υποστήριξης του e-shop στήνει η ΑΒ

18 Ιουνίου 2019 | 11:19 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Υποδομές για μια δυναμική και καλά οργανωμένη ανάπτυξη στον τομέα των ηλεκτρονικών πωλήσεων προετοιμάζει η ΑΒ Βασιλόπουλος, διαβλέποντας ότι η αγορά λιανικής θ’ αλλάξει άρδην στο μέλλον, καθώς τα ψηφιακά δίκτυα πωλήσεων θα πάρουν ένα σημαντικό μέρος των ετήσιων εσόδων του κλάδου.

Iδιαίτερα μετά και την πιο ενεργή συμμετοχή των νεότερων γενιών στις αγορές αγαθών πρώτης ανάγκης, δηλαδή καταναλωτών με μεγαλύτερη εξοικείωση με τα ψηφιακά μέσα (κινητά, ταμπλέτες, υπολογιστές), εκτιμάται ότι τα e-shop θα πρωταγωνιστήσουν στις εξελίξεις. Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΒ Βασιλόπουλος ανοίγει ένα νέο επενδυτικό πεδίο, προκειμένου να δημιουργήσει σταδιακά όλες τις αναγκαίες υποδομές αποδοτικής λειτουργίας ενός e-shop, που θα διαθέτει σχεδόν πανελλαδική κάλυψη. Αρχικά η αλυσίδα δημιουργεί δομές στην Αθήνα, οι οποίες σε αυτή τη φάση θα λειτουργήσουν πιλοτικά. Ήδη οργανώνεται το πρώτο dark store, ένα κατάστημα που θα λειτουργεί χωρίς «βιτρίνα» για το κοινό, αποκλειστικά για τις ανάγκες των καταναλωτών που ψωνίζουν από το e-shop της εταιρείας. Σύμφωνα με το σχετικό σχεδιασμό, θα εγκαινιαστεί στις αρχές του 2020, θα εδρεύει στην περιοχή του Κηφισού και θα τροφοδοτείται, όπως τα υπόλοιπα καταστήματα του δικτύου, από τις κεντρικές αποθήκες της αλυσίδας.

Το dark store θα είναι ουσιαστικά ένα υπέρ μάρκετ, που από τη μια πλευρά του θα δέχεται καθημερινά τα φορτηγά τροφοδοσίας και από την άλλη του πλευρά θα γεμίζουν τα van με τις παραγγελίες των πελατών του e-shop. Στελέχη της εταιρείας σημειώνουν ότι η λειτουργία του απαιτεί ειδική οργάνωση σε επίπεδο logistics. Το μίγμα των παραγγελιών τροφοδοσίας του από τις κεντρικές αποθήκες της εταιρείας θα είναι διαφοροποιημένο έναντι των τυπικών παραγγελιών των άλλων καταστημάτων. Διαφορετική θα είναι επίσης η οργάνωση του χώρου, η τοποθέτηση των προϊόντων, όπως, σε κάποιο βαθμό, και οι συσκευασίες, με τις οποίες τα προϊόντα θα τοποθετούνται στα σχετικά τμήματα. Επί της ουσίας ο χώρος του μοιάζει με του logistic center, με τη διαφορά, όμως, ότι τα εμπορεύματα θα τοποθετούνται στο κατάστημα σε ανοικτές συκευασίες, ώστε οι εργαζόμενοι να έχουν εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στα προϊόντα, προκειμένου να επιλέγουν τις συσκευασίες σε επίπεδο τεμαχίου, στο πλαίσιο της προετοιμασίας κάθε ξεχωριστής παραγγελίας των online πελατών.

Επενδύσεις σε περισσότερα dark stores
Αν το πρώτο πιλοτικό dark store λειτουργήσει αποδοτικά, η ΑΒ Βασιλόπουλος θα προχωρήσει γρήγορα στην οργάνωση και δεύτερου καταστήματος αυτού του είδους, αλλά σε άλλη περιοχή της πρωτεύουσας, ώστε η κάλυψη των διαφορετικών περιοχών της να γίνεται ταχύτερα. Μελλοντικά ο σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει επενδύσεις σε περισσότερα dark stores στην Αθήνα, όπως και στη Θεσσαλονίκη ή μακροπρόθεσμα και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, στην κατεύθυνση της οργάνωσης ενός πανελλαδικού δικτύου υποστήριξης των ψηφιακών πωλήσεων. Σημειώνεται ότι σήμερα στην Αττική η αλυσίδα διαθέτει 6-7 hubs, που καλύπτουν τις ηλεκτρονικές παραγγελίες των πελατών της. Ανάλογες εγκαταστάσεις λειτουργούν και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, όπου έχουν στηθεί ειδικοί χώροι αποθήκης, διακριτοί από τις αποθήκες για τα καταστήματα λιανικής και με οργάνωση, η οποία δίνει τη δυνατότητα στον υποδοχέα κάθε παραγγελίας, να συλλέγει-συνθέτει την παραγγελία, είτε από την αποθήκη είτε από τη σάλα του καταστήματος (κυρίως τα φρέσκα προϊόντα), για λογαριασμό του ψηφιακού πελάτη.

25% Αύξηση online πωλήσεων για τη μητρική
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της Ahold Delhaize, οι online πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν το α’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, κατά 25%. Συνολικά οι καθαρές πωλήσεις του ομίλου σημείωσαν άνοδο κατά 1,5%, φθάνοντας τα 15,9 δισ. ευρώ. Το ποσοστό αύξησης στην Κεντρική και Νοτιοανατοική Ευρώπη ήταν 2,4%, ανεβάζοντας τον κύκλο εργασιών σε 1,46 δισ. ευρώ), με τη θετική αυτή εξέλιξη να αποδίδεται κυρίως στις πωλήσεις του Πάσχα και τη λειτουργία νέων καταστημάτων, στην πλειονότητά τους convenience stores (132 σε Ρουμανία, Ελλάδα και Σερβία). Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, σε αντίθεση με τη Ρουμανία και την Τσεχία, όπου η ανάπτυξη των πωλήσεων ήταν σηματική, σημειώθηκε εκ νέου κάμψη πωλήσεων.

σελφ σερβις (T. 494)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION