σελφ σερβις - Αβεβαιότητα στη στρατηγική αποστολής των ψηφιακών αγορών

Κυριακή, 9 Αυγούστου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Αβεβαιότητα στη στρατηγική αποστολής των ψηφιακών αγορών

16 Ιουνίου 2020 | 09:58 Γράφει ο Γιάννης  Μουρατίδης Topics: e-commerce,Online,Τεχνολογία

Όταν οι ψηφιακές αγορές στις αλυσίδες τροφίμων αναπάντεχα «χτύπησαν κόκκινο», οι επιχειρήσεις βρέθηκαν δικαιολογημένα απροετοίμαστες. Οι πυροσβεστικές λύσεις που επέλεξαν βοήθησαν κάπως την αποσυμφόρηση της κατάστασης, όμως δεν υπάρχει ασφαλής πρόβλεψη για το μέλλον και την εξέλιξή τους, όπως άλλωστε και για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν οι καταναλωτές στον τρόπο πραγματοποίησης των αγορών τους.

Oι επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου είδαν τα έσοδά τους να αυξάνονται εντυπωσιακά, ως αποτέλεσμα της ανασφάλειας που κυρίευσε τους πολίτες την περίοδο που προηγήθηκε της απαγόρευσης κυκλοφορίας, η οποία καταλάγιασε όταν και οι πλέον ανήσυχοι διαπίστωσαν πως, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, ο ανεφοδιασμός των καταστημάτων και η πρόσβαση στα καταστήματα θα μπορούσε να συνεχιστεί, έστω και υπό νέες συνθήκες, ώστε να καλύπτονται οι βασικές τους ανάγκες. Η IRI υπολόγισε την άνοδο των πωλήσεων του Μαρτίου σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου χρόνου στο 26,9%, και για το σύνολο του τριμήνου στο 12,2%. Με 1,5 δισ. ευρώ συνολικό ποσό εσόδων Ιανουαρίου-Μαρτίου, οι επιχειρήσεις θα έπρεπε να είναι ικανοποιημένες. Διακινδυνεύουμε, όμως, την εξής υπόθεση: η ικανοποίηση μειώθηκε από μια δόση απογοήτευσης, καθώς θα πρέπει να ένιωσαν ότι σε μια πρωτοφανή ευκαιρία έκρηξης εσόδων, μιλώντας κυρίως για τo online κανάλι, δεν είχαν τις υποδομές για να μεγιστοποιήσουν την ωφέλειας. Με άλλα λόγια, έχασαν έσοδα… Παράλληλα, έχει τεθεί εν αμφιβόλω η αρχική εντύπωση πως οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου θα μπορούσαν να πετύχουν ό,τι οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί ως προς την αποδοχή του πλαστικού χρήματος την περίοδο των capital controls και να ξεκολλήσουν από το μονοψήφιο νούμερο που απεικονίζει τις πωλήσεις των ψηφιακών τους καταστημάτων. Η απώλεια της πρώτης από τις δύο ευκαιρίες είναι δεδομένη. Για τη δεύτερη όμως υπάρχει περιθώριο.

Ακόμα και μετά την άρση των αυστηρών μέτρων, το social distancing θα εξακολουθήσει να είναι ο κανόνας, ως προτροπή και συχνά, κατά περίπτωση, ως νομική υποχρέωση, ενώ θα είναι σίγουρα απευκταίος ο συνωστισμός για μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων που θα αργήσει να ξεπεράσει τον φόβο πιθανής ασθένειας. Επομένως, ακόμη και όταν οι ουρές έξω από τα καταστήματα δε θα είναι τόσο συχνές, θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Επιπλέον, κάποιοι καταναλωτές ίσως επιλέξουν να δαπανούν το χρόνο τους σε πιο ευχάριστες και χωρίς κανένα ρίσκο δράσεις από το να περιμένουν στην ουρά ενός καταστήματος ή να το επισκέπτονται.

Συνεργασίες με εταιρείες courier και delivery ήταν οι λύσεις έκτακτης ανάγκης
Οι συνεργασίες της ΑΒ Βασιλόπουλος και της Metro με τη Speedex, καθώς και της Σκλαβενίτης με την efood και τη West Postal Services ήταν οι επιλογές που έγιναν ευρύτερα γνωστές για τη διαχείριση της απρόσμενα αυξημένης ζήτησης στην κατ οίκον διανομή. Η Metro πρόσθεσε στους συνεργάτες της την Uber, ενώ και άλλες εταιρείες, ως λύση έκτακτης ανάγκης, χρησιμοποίησαν ταξί, οχήματα που ήδη διέθεταν για τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων τους από τις κεντρικές αποθήκες και, τέλος, αξιοποίησαν περισσότερο τα καταστήματά τους ως σημεία παραλαβής.

Σε όλες τις περιπτώσεις, τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν ήταν πολλά. Πέρα από το βασικό, δηλαδή τον μεγάλο χρόνο αναμονής του πελάτη για την παραλαβή της παραγγελίας του, εξίσου σημαντική ήταν η μεγάλη δαπάνη χρόνου για την προετοιμασία της παραγγελίας και η αδυναμία των συστημάτων διαχείρισης στόλου να συντονίσουν τις παραδόσεις, ώστε να ελαχιστοποιούν τα δρομολόγια. Παράλληλα, έπρεπε να διασφαλιστεί η ποιότητα των προϊόντων από το σημείο εκκίνησης της παραγγελίας μέχρι τον χώρο του πελάτη.

Θεωρούμε ότι σε αυτή τη φάση, όλα τα παραπάνω προβλήματα είναι δικαιολογημένα, καθώς ούτε οι αλυσίδες ούτε οι εταιρείες ταχυμεταφορών θα μπορούσαν να είναι προετοιμασμένες για ένα τόσο απρόσμενο γεγονός.

Η Amazon θέτει το «ιδανικό» και όλοι προσπαθούν να το πετύχουν
Στις αρχές Μαΐου, ο κολοσσός Walmart ανακοίνωσε την υπηρεσία Express Delivery, η οποία αφορά τρόφιμα και καλύπτει συνολικά 160.000 είδη από τη λίστα των διαθέσιμων προϊόντων της. Η υπηρεσία χρεώνεται με 10 δολάρια επιπλέον της βασικής χρέωσης αποστολής, εκτός και αν ο πελάτης είναι συνδρομητής της υπηρεσίας Delivery Unlimited, η οποία κοστίζει 13 δολάρια ανά μήνα. Αν το μοντέλο της Walmart σας θυμίζει κάτι, δεν κάνετε λάθος. Είναι σχεδόν πιστό αντίγραφο της υπηρεσίας Amazon Prime, η οποία ωστόσο προσφέρει στους συνδρομητές της μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων και επιπλέον υπηρεσίες, όπως δωρεάν πρόσβαση σε εκατομμύρια ψηφιακά βιβλία και σε ταινιοθήκη, αλλά και σημαντικές εκπτώσεις σε συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων.

Αν προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε με απλά λόγια τους παράγοντες που κάνουν την Amazon να είναι πρότυπο, θα μπορούσαμε να πούμε μόνο πως «τα έχει όλα»: Τεράστιους αποθηκευτικούς χώρους με ρομποτικά συστήματα που συμπληρώνουν την ανθρώπινη εργασία, δικό της στόλο μέσων μεταφοράς, ο οποίος συμπληρώνει αυτούς των συνεργατών της και περιλαμβάνει εμπορικά πλοία και αεροπλάνα, συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που έχει αναπτύξει η ίδια και για τη λειτουργία τους χρησιμοποιεί υπολογιστές ειδικής παραγγελίας, ώστε να υποστηρίζουν άψογα το λογισμικό της. Επειδή ο χώρος του συγκεκριμένου άρθρου δεν επιτρέπει την αναλυτική παρουσίαση του μοντέλου, μπορούμε να αναφέρουμε ως κατακλείδα πως η Amazon επενδύει κάθε χρόνο δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια από τα κέρδη της σε νέες τεχνολογίες, τις οποίες ενσωματώνει πολύ γρήγορα στην αλυσίδα διανομής της. Αν δεν κάνουμε λάθος, είναι η μόνη αλυσίδα λιανικής που επενδύει σε διαστημική τεχνολογία.

Σε ένα πρόσφατο δημοσίευμα του Business Insider, o Donald Trump παρουσιάστηκε θυμωμένος, επειδή η USPS προσφέρει πολύ χαμηλές χρεώσεις στην Amazon. Ωστόσο, ο πρόεδρος των ΗΠΑ ηρέμησε όταν οι σύμβουλοί του τον ενημέρωσαν ότι η Amazon, με τον δικό της μεταφορικό στόλο, έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 3,5 δισ. δέματα, τα οποία αντιστοιχούν σε έσοδα 100 δισ. δολαρίων για τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται, όπως η USPS, UPS και FedEx. Επίσης του θύμισαν ότι η USPS αναπτύσσεται αξιοποιώντας τα χρήματα των φορολογούμενων, ενώ η Amazon, που είναι επίσης φορολογούμενη επιχείρηση, επενδύει από τα κέρδη της.

Oι επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου είδαν τα έσοδά τους να αυξάνονται εντυπωσιακά, ως αποτέλεσμα της ανασφάλειας που κυρίευσε τους πολίτες την περίοδο που προηγήθηκε της απαγόρευσης κυκλοφορίας, η οποία καταλάγιασε όταν και οι πλέον ανήσυχοι διαπίστωσαν πως, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, ο ανεφοδιασμός των καταστημάτων και η πρόσβαση στα καταστήματα θα μπορούσε να συνεχιστεί, έστω και υπό νέες συνθήκες, ώστε να καλύπτονται οι βασικές τους ανάγκες. Η IRI υπολόγισε την άνοδο των πωλήσεων του Μαρτίου σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου χρόνου στο 26,9%, και για το σύνολο του τριμήνου στο 12,2%. Με 1,5 δισ. ευρώ συνολικό ποσό εσόδων Ιανουαρίου-Μαρτίου, οι επιχειρήσεις θα έπρεπε να είναι ικανοποιημένες. Διακινδυνεύουμε, όμως, την εξής υπόθεση: η ικανοποίηση μειώθηκε από μια δόση απογοήτευσης, καθώς θα πρέπει να ένιωσαν ότι σε μια πρωτοφανή ευκαιρία έκρηξης εσόδων, μιλώντας κυρίως για τo online κανάλι, δεν είχαν τις υποδομές για να μεγιστοποιήσουν την ωφέλειας. Με άλλα λόγια, έχασαν έσοδα… Παράλληλα, έχει τεθεί εν αμφιβόλω η αρχική εντύπωση πως οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου θα μπορούσαν να πετύχουν ό,τι οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί ως προς την αποδοχή του πλαστικού χρήματος την περίοδο των capital controls και να ξεκολλήσουν από το μονοψήφιο νούμερο που απεικονίζει τις πωλήσεις των ψηφιακών τους καταστημάτων. Η απώλεια της πρώτης από τις δύο ευκαιρίες είναι δεδομένη. Για τη δεύτερη όμως υπάρχει περιθώριο.

Ακόμα και μετά την άρση των αυστηρών μέτρων, το social distancing θα εξακολουθήσει να είναι ο κανόνας, ως προτροπή και συχνά, κατά περίπτωση, ως νομική υποχρέωση, ενώ θα είναι σίγουρα απευκταίος ο συνωστισμός για μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων που θα αργήσει να ξεπεράσει τον φόβο πιθανής ασθένειας. Επομένως, ακόμη και όταν οι ουρές έξω από τα καταστήματα δε θα είναι τόσο συχνές, θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Επιπλέον, κάποιοι καταναλωτές ίσως επιλέξουν να δαπανούν το χρόνο τους σε πιο ευχάριστες και χωρίς κανένα ρίσκο δράσεις από το να περιμένουν στην ουρά ενός καταστήματος ή να το επισκέπτονται.

Συνεργασίες με εταιρείες courier και delivery ήταν οι λύσεις έκτακτης ανάγκης
Οι συνεργασίες της ΑΒ Βασιλόπουλος και της Metro με τη Speedex, καθώς και της Σκλαβενίτης με την efood και τη West Postal Services ήταν οι επιλογές που έγιναν ευρύτερα γνωστές για τη διαχείριση της απρόσμενα αυξημένης ζήτησης στην κατ οίκον διανομή. Η Metro πρόσθεσε στους συνεργάτες της την Uber, ενώ και άλλες εταιρείες, ως λύση έκτακτης ανάγκης, χρησιμοποίησαν ταξί, οχήματα που ήδη διέθεταν για τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων τους από τις κεντρικές αποθήκες και, τέλος, αξιοποίησαν περισσότερο τα καταστήματά τους ως σημεία παραλαβής.

Σε όλες τις περιπτώσεις, τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν ήταν πολλά. Πέρα από το βασικό, δηλαδή τον μεγάλο χρόνο αναμονής του πελάτη για την παραλαβή της παραγγελίας του, εξίσου σημαντική ήταν η μεγάλη δαπάνη χρόνου για την προετοιμασία της παραγγελίας και η αδυναμία των συστημάτων διαχείρισης στόλου να συντονίσουν τις παραδόσεις, ώστε να ελαχιστοποιούν τα δρομολόγια. Παράλληλα, έπρεπε να διασφαλιστεί η ποιότητα των προϊόντων από το σημείο εκκίνησης της παραγγελίας μέχρι τον χώρο του πελάτη.

Θεωρούμε ότι σε αυτή τη φάση, όλα τα παραπάνω προβλήματα είναι δικαιολογημένα, καθώς ούτε οι αλυσίδες ούτε οι εταιρείες ταχυμεταφορών θα μπορούσαν να είναι προετοιμασμένες για ένα τόσο απρόσμενο γεγονός.

Η Amazon θέτει το «ιδανικό» και όλοι προσπαθούν να το πετύχουν
Στις αρχές Μαΐου, ο κολοσσός Walmart ανακοίνωσε την υπηρεσία Express Delivery, η οποία αφορά τρόφιμα και καλύπτει συνολικά 160.000 είδη από τη λίστα των διαθέσιμων προϊόντων της. Η υπηρεσία χρεώνεται με 10 δολάρια επιπλέον της βασικής χρέωσης αποστολής, εκτός και αν ο πελάτης είναι συνδρομητής της υπηρεσίας Delivery Unlimited, η οποία κοστίζει 13 δολάρια ανά μήνα. Αν το μοντέλο της Walmart σας θυμίζει κάτι, δεν κάνετε λάθος. Είναι σχεδόν πιστό αντίγραφο της υπηρεσίας Amazon Prime, η οποία ωστόσο προσφέρει στους συνδρομητές της μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων και επιπλέον υπηρεσίες, όπως δωρεάν πρόσβαση σε εκατομμύρια ψηφιακά βιβλία και σε ταινιοθήκη, αλλά και σημαντικές εκπτώσεις σε συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων.

Αν προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε με απλά λόγια τους παράγοντες που κάνουν την Amazon να είναι πρότυπο, θα μπορούσαμε να πούμε μόνο πως «τα έχει όλα»: Τεράστιους αποθηκευτικούς χώρους με ρομποτικά συστήματα που συμπληρώνουν την ανθρώπινη εργασία, δικό της στόλο μέσων μεταφοράς, ο οποίος συμπληρώνει αυτούς των συνεργατών της και περιλαμβάνει εμπορικά πλοία και αεροπλάνα, συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που έχει αναπτύξει η ίδια και για τη λειτουργία τους χρησιμοποιεί υπολογιστές ειδικής παραγγελίας, ώστε να υποστηρίζουν άψογα το λογισμικό της. Επειδή ο χώρος του συγκεκριμένου άρθρου δεν επιτρέπει την αναλυτική παρουσίαση του μοντέλου, μπορούμε να αναφέρουμε ως κατακλείδα πως η Amazon επενδύει κάθε χρόνο δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια από τα κέρδη της σε νέες τεχνολογίες, τις οποίες ενσωματώνει πολύ γρήγορα στην αλυσίδα διανομής της. Αν δεν κάνουμε λάθος, είναι η μόνη αλυσίδα λιανικής που επενδύει σε διαστημική τεχνολογία.

Σε ένα πρόσφατο δημοσίευμα του Business Insider, o Donald Trump παρουσιάστηκε θυμωμένος, επειδή η USPS προσφέρει πολύ χαμηλές χρεώσεις στην Amazon. Ωστόσο, ο πρόεδρος των ΗΠΑ ηρέμησε όταν οι σύμβουλοί του τον ενημέρωσαν ότι η Amazon, με τον δικό της μεταφορικό στόλο, έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 3,5 δισ. δέματα, τα οποία αντιστοιχούν σε έσοδα 100 δισ. δολαρίων για τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται, όπως η USPS, UPS και FedEx. Επίσης του θύμισαν ότι η USPS αναπτύσσεται αξιοποιώντας τα χρήματα των φορολογούμενων, ενώ η Amazon, που είναι επίσης φορολογούμενη επιχείρηση, επενδύει από τα κέρδη της.


Ας προσγειωθούμε στην ελληνική πραγματικότητα
Καταρχάς, εξετάζοντας αντικειμενικά τα δεδομένα, μπορούμε να αντιληφθούμε ότι αν μια εταιρεία στο μέγεθος της Amazon ή ακόμα και στο μισό του αποφασίσει να μπει στην ελληνική αγορά, θα οδηγήσει πολλές ελληνικές επιχειρήσεις σε κλείσιμο ή στην καλύτερη περίπτωση θα επιτρέψει σε κάποιες από αυτές να συμβιώσουν μαζί της. Επειδή μια τέτοια κίνηση από την Amazon δεν προβλέπεται να υλοποιηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, χρειάζεται να γίνουν επενδύσεις, οι οποίες θα εξελίξουν την online δραστηριότητα των αλυσίδων τροφίμων. Βασική προϋπόθεση για να γίνουν είναι η επιθυμία των μετόχων να τις κάνουν -κάτι που δεν έχουν δείξει ξεκάθαρα με τις ενέργειες τους-, αλλά και η δυνατότητα υλοποίησης των απαιτούμενων στρατηγικών κινήσεων. Μέχρι στιγμής, ισχύουν τα εξής:

Από τη μία πλευρά υπάρχει η αντιμετώπιση του φυσικού καταστήματος από μεγάλο μέρος των καταναλωτών στη χώρα μας ως χώρου διασκέδασης -άποψη που επιβεβαιώθηκε, για ειδικούς βέβαια λόγους, κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης κυκλοφορίας. Από την άλλη, οι επιχειρήσεις γνωρίζουν καλά ότι το καλάθι στο φυσικό κατάστημα γεμίζει περισσότερο σε σχέση με το ψηφιακό και ότι για να αλλάξει αυτό, θα πρέπει να επενδύσουν σημαντικά σε εργαλεία εξατομικευμένης προώθησης και σε «επιδοτήσεις» του ψηφιακού καλαθιού για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Αν υποθέσουμε ότι και η επιθυμία υπάρχει και οι επενδύσεις θα γίνουν, το επόμενο ερώτημα είναι αν οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να ακολουθούν την ίδια αγοραστική συμπεριφορά σε ό,τι αφορά τις ψηφιακές αγορές ή θα αποδειχτεί ότι επρόκειτο μόνο για μια λύση ανάγκης. Σύμφωνα με έρευνα της Pockee σε δείγμα 875 ατόμων από όλη την Ελλάδα, το ποσοστό των αγοραστών που είχαν την πρόθεση να κάνουν ψηφιακές αγορές τον Απρίλιο μειώθηκε στο 62,9% από 67% το Μάρτιο. Και πάλι όμως είναι ένα αξιόλογο μέγεθος και μπορούμε να υποθέσουμε ότι βασικός λόγος της μείωσης είναι τα προβλήματα που προέκυψαν από την απότομη αύξηση των online αγορών.

Ένα δεύτερο στοιχείο που χρειάζεται να λάβουμε υπόψιν είναι η αύξηση των ψηφιακών αγορών στη διάρκεια του Μαρτίου. Σύμφωνα με την Convert Group, οι ψηφιακές αγορές ήταν αυξημένες κατά 307%. Το ποσοστό είναι εντυπωσιακό, αλλά στην πράξη αυτό σημαίνει ότι στο σύνολο των πωλήσεων οι ψηφιακές αγορέςς από 0,4%, που ήταν το μερίδιό τους στις αρχές της χρονιάς, έφτασαν στο 1,8%, άρα το 98,2% των εσόδων εξακολούθησε να προέρχεται από το φυσικό κατάστημα. Την εικόνα αυτή έρχεται να ενδυναμώσει η έρευνα της Nielsen, σύμφωνα με την οποία μόλις κατά 39% οι Έλληνες καταναλωτές απαντούν ότι θα ψωνίζουν λιγότερο από τα φυσικά καταστήματα σε σχέση με πριν την πανδημία, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Σλοβενία είναι 82% και ακολουθούν η Πολωνία με 80%, η Ιταλία με 78%, η Κίνα με 75% και η Γαλλία με τη Νότια Κορέα με 71%.

Οπότε το ερώτημα που αναδύεται και απασχολεί την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων είναι αν η τρέχουσα κατάσταση δικαιολογεί επενδύσεις, σε ποιους τομείς πρέπει να γίνουν και με ποιους τρόπους μπορεί να περιοριστεί το ρίσκο τους;

Τι δηλώνουν οι επιχειρήσεις
O Κώστας Μενεγάκης, Γενικός Διευθυντής της ACS, θεωρεί ότι οι οι online πωλήσεις θα εντατικοποιηθούν, κάτι που σε ένα ποσοστό θα οφείλεται και στις νέες συνήθειες που δημιούργησε η απαγόρευση κυκλοφορίας, αλλά και η απαγόρευση του συνωστισμού, με την τελευταία να προβλέπεται πως θα έχει αρκετή διάρκεια. Ο ίδιος εκτιμά ότι οι μεγάλες αλυσίδες τροφίμων θα επιλύσουν το πρόβλημα της μεταφοράς με δικά τους μέσα ή με εξωτερικούς συνεργάτες που θα έχουν εξειδικευτεί σε αυτό το είδος διακίνησης προϊόντων.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την ACS, η πανδημία τη βρίσκει στη δεύτερη φάση αναβάθμισης των εγκαταστάσεών της στην Αττική, με τη δημιουργία ενός νέου σύγχρονου κέντρου διαλογής. Οι νέες εγκαταστάσεις θα έχουν επιφάνεια 30.000τμ και εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, που θα προσφέρει πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα αυτόματης διαλογής, άνω των 40.000 αποστολών/ώρα. Η επένδυση προβλέπεται να ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ.

Δεδομένης της προτεραιότητας σε επενδύσεις που θα αυξήσουν τη δυνατότητα του ρυθμού αποστολών, η ηλεκτροκίνηση δε φαίνεται να είναι σε αυτήν τη φάση στους άμεσους στόχους των εταιρειών ταχυμεταφορών. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι δε γίνονται ενέργειες για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Όπως μας λέει ο Κ. Μενεγάκης, η ACS έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα με πενταετή ορίζοντα, το οποίο αφορά την αντικατάσταση όλων των φορτηγών ιδιωτικής χρήσης των αντιπροσώπων της (περίπου 500) με οχήματα νέας τεχνολογίας και με επιδότηση από την κεντρική εταιρεία. Στο πλαίσιο αυτό, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο κάποιο ποσοστό οχημάτων να είναι ηλεκτρικά.

Σε νέες επενδύσεις, με σκοπό την εξυπηρέτηση του μεγάλου όγκου παραγγελιών σκέφτεται να προχωρήσει η caremarket.gr, όπως έκανε γνωστό ο κ. Βασίλης Γκιουζέπης, Distribution manager & Production Coordinator της εταιρείας, σε webinar που συνδιοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Logistics με την Optilog Advisory Services. Συμπληρώνοντας όμως ότι «οι επιχειρήσεις καλό θα ήταν να μην βιαστούν, καθώς κάθε κίνηση θα πρέπει να σχετίζεται με παράγοντες που αφορούν τη βιωσιμότητά της».

Εκπρόσωποι των επιχειρήσεων Metro και Speedex θεώρησαν ότι δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να απαντήσουν στις σχετικές ερωτήσεις που τους απευθύναμε, οπότε δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τα αποτελέσματα των συνεργασιών που έχουν αναπτύξει αντίστοιχα.

σελφ σερβις (T. 504)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION