σελφ σερβις - 23η ΓΣ ECR Hellas: Αισιόδοξα μηνύματα, αλλά όχι αρκετά για μια νέα ισορροπία

Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θεσμικά

23η ΓΣ ECR Hellas: Αισιόδοξα μηνύματα, αλλά όχι αρκετά για μια νέα ισορροπία

16 Απριλίου 2018 | 12:37 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: Εκδηλώσεις

Παρά τα πρώτα σημάδια μικρής ανάκαμψης της οικονομίας, αλλά και της αγοράς, ο κλάδος των σούπερ μάρκετ αναζητά τις νέες ισορροπίες, που θα καθορίσουν το μέλλον των επιμέρους επιχειρήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, όπως τονίστηκε από όλους τους ομιλητές της 23ης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της Ελληνικής Επιτροπής ECR, η συνεργασία είναι απαραίτητη για την εξέλιξη του κλάδου και την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρονται στον καταναλωτή.

H ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Ελληνικής Επιτροπής ECR, πραγματοποιήθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου, με τη συμμετοχή περισσότερων των 100 στελεχών των εταιρειών μελών του Συνδέσμου. Ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Metro AEBE και πρόεδρος του ECR Hellas από την πλευρά του λιανεμπορίου, σημείωσε πως η αγορά, παρά το γεγονός ότι κινείται πλέον σε ένα οικονομικό περιβάλλον με σημάδια σταθεροποίησης, αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις. Η σημαντικότερη αφορά στο ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου διεκδικούν μερίδιο σε έναν τζίρο που είναι σημαντικός, αλλά όχι αρκετός, ούτε για όσους προσπαθούν να ξαναλειτουργήσουν δίκτυα (περίπτωση δικτύων πρώην Βερόπουλος και Μαρινόπουλος). Επιπλέον, τόνισε πως οι συνεχείς προσφορές, που αναμένεται να έχουν αυξητική πορεία, «εκπαιδεύουν τον καταναλωτή σε λάθος κατεύθυνση, αυξάνοντας τα κόστη της εφοδιαστικής αλυσίδα και καταστρέφοντας την αξία της μάρκας και την πιστότητας προς τις αλυσίδες. Παρά το γεγονός ότι όλα αυτά δημιουργούν ένα περιβάλλον πίεσης μεταξύ λιανεμπορίου και προμηθευτών, τόνισε, αναδεικνύουν ακόμη περισσότερο τη σημασία της συνεργασίας, την προώθηση της οποίας προωθεί το ECR Hellas, σε πεδία που αξίζει να μελετηθούν από κοινού ώστε να ωφεληθεί και ο καταναλωτής, αλλά και οι επιχειρήσεις.

Από την πλευρά του ο κ. Χ. Τσεντεμεΐδης, Director South East Europe, Johnson & Johnson AEE και πρόεδρος του ECR Hellas από την πλευρά των προμηθευτών, έκανε τον απολογισμό των ενεργειών του Συνδέσμου για το 2017 και αναφέρθηκε στο πλάνο δράσεων για τη διετία 2018 - 2019. Παρουσίασε δε τα προγράμματα στα οποία θα εστιάσει τις δράσεις του το ECR Hellas, και αφορούν στα εξής: Big Data Analytics, e- Supply Chain – new route to market, αγοραστικές τάσεις και καταναλωτική συμπεριφορά σε περιβάλλον omni channel. Παράλληλα, ανακοίνωσε τη συνέχιση του εκπαιδευτικού προγράμματος Executive Program in Retail Innovation, σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, τη διοργάνωση μιας σειράς διαδικτυακών σεμιναρίων, αλλά και τη διεξαγωγή του 3ου κύματος της έρευνας ShopperHood. Τέλος, σημείωσε πως ο Σύνδεσμος, διερευνά κοινά σημεία συνεργασίας μέσα από συναντήσεις με άλλους Συνδέσμους και φορείς.

Σημαντικές αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά
Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΕΛΚΑ με θέμα: «Τάσεις και απόψεις των Ελλήνων καταναλωτών super-market», παρουσίασε ο Καθηγητής κ. Γεώργιος Δουκίδης, Επιστημονικός Σύμβουλος του Ινστιτούτου. Ιδιαίτερη σημασία έχουν ευρήματα της έρευνας όπως:

  • Τα σημεία με την μεγαλύτερη εβδομαδιαία επισκεψιμότητα παραμένουν τα σούπερ μάρκετ και οι φούρνοι- αρτοπωλεία
  • Το 53% των ερωτηθέντων καταναλωτών ψάχνει στο internet και σε φυλλάδια προσφορές πριν επισκεφθεί ένα φυσικό κατάστημα. Παράλληλα, διαμορφώνεται μία μικρή πελατειακή βάση (5%), που προτιμά να κάνει τα εβδομαδιαία ψώνια της σε online σούπερ μάρκετ)
  • Οι κυριότερες κατηγορίες που αγοράζουν οι καταναλωτές από το σούπερ μάρκετ είναι τρόφιμα, καλλυντικά και έτοιμο φαγητό
  • Φαίνεται ότι υπάρχει σύνδεση των αγορών στα σούπερ μάρκετ με συγκεκριμένα missions (αγοραστικές αποστολές), όπως πχ η αγορά υλικών για την προετοιμασία των κύριων ή συμπληρωματικών γευμάτων
  • Παρατηρείται μία διαχρονική μείωση των αγορών
  • Σημαντικότερα κριτήρια επιλογής προϊόντων παραμένουν οι τιμές και η ποιότητα
  • Η αγοραστική εμπειρία επίσης θεωρείται σημαντική, κυρίως όσον αφορά στην εξυπηρέτηση από το προσωπικό, την ταχύτητα, την άνεση και την προϊοντική ποικιλία
  • Ο ρόλος των προσφορών παραμένει καταλυτικός, αλλά το 45% των καταναλωτών που εστιάζει σε αυτές δηλώνει ότι μπερδεύεται πλέον από το πλήθος τους
  • Ο καταναλωτής εκτιμά ότι επιτυγχάνει μέσω των προσφορών εξοικονόμηση της τάξης του 12%

H ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Ελληνικής Επιτροπής ECR, πραγματοποιήθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου, με τη συμμετοχή περισσότερων των 100 στελεχών των εταιρειών μελών του Συνδέσμου. Ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Metro AEBE και πρόεδρος του ECR Hellas από την πλευρά του λιανεμπορίου, σημείωσε πως η αγορά, παρά το γεγονός ότι κινείται πλέον σε ένα οικονομικό περιβάλλον με σημάδια σταθεροποίησης, αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις. Η σημαντικότερη αφορά στο ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου διεκδικούν μερίδιο σε έναν τζίρο που είναι σημαντικός, αλλά όχι αρκετός, ούτε για όσους προσπαθούν να ξαναλειτουργήσουν δίκτυα (περίπτωση δικτύων πρώην Βερόπουλος και Μαρινόπουλος). Επιπλέον, τόνισε πως οι συνεχείς προσφορές, που αναμένεται να έχουν αυξητική πορεία, «εκπαιδεύουν τον καταναλωτή σε λάθος κατεύθυνση, αυξάνοντας τα κόστη της εφοδιαστικής αλυσίδα και καταστρέφοντας την αξία της μάρκας και την πιστότητας προς τις αλυσίδες. Παρά το γεγονός ότι όλα αυτά δημιουργούν ένα περιβάλλον πίεσης μεταξύ λιανεμπορίου και προμηθευτών, τόνισε, αναδεικνύουν ακόμη περισσότερο τη σημασία της συνεργασίας, την προώθηση της οποίας προωθεί το ECR Hellas, σε πεδία που αξίζει να μελετηθούν από κοινού ώστε να ωφεληθεί και ο καταναλωτής, αλλά και οι επιχειρήσεις.

Από την πλευρά του ο κ. Χ. Τσεντεμεΐδης, Director South East Europe, Johnson & Johnson AEE και πρόεδρος του ECR Hellas από την πλευρά των προμηθευτών, έκανε τον απολογισμό των ενεργειών του Συνδέσμου για το 2017 και αναφέρθηκε στο πλάνο δράσεων για τη διετία 2018 - 2019. Παρουσίασε δε τα προγράμματα στα οποία θα εστιάσει τις δράσεις του το ECR Hellas, και αφορούν στα εξής: Big Data Analytics, e- Supply Chain – new route to market, αγοραστικές τάσεις και καταναλωτική συμπεριφορά σε περιβάλλον omni channel. Παράλληλα, ανακοίνωσε τη συνέχιση του εκπαιδευτικού προγράμματος Executive Program in Retail Innovation, σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, τη διοργάνωση μιας σειράς διαδικτυακών σεμιναρίων, αλλά και τη διεξαγωγή του 3ου κύματος της έρευνας ShopperHood. Τέλος, σημείωσε πως ο Σύνδεσμος, διερευνά κοινά σημεία συνεργασίας μέσα από συναντήσεις με άλλους Συνδέσμους και φορείς.

Σημαντικές αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά
Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΕΛΚΑ με θέμα: «Τάσεις και απόψεις των Ελλήνων καταναλωτών super-market», παρουσίασε ο Καθηγητής κ. Γεώργιος Δουκίδης, Επιστημονικός Σύμβουλος του Ινστιτούτου. Ιδιαίτερη σημασία έχουν ευρήματα της έρευνας όπως:

  • Τα σημεία με την μεγαλύτερη εβδομαδιαία επισκεψιμότητα παραμένουν τα σούπερ μάρκετ και οι φούρνοι- αρτοπωλεία
  • Το 53% των ερωτηθέντων καταναλωτών ψάχνει στο internet και σε φυλλάδια προσφορές πριν επισκεφθεί ένα φυσικό κατάστημα. Παράλληλα, διαμορφώνεται μία μικρή πελατειακή βάση (5%), που προτιμά να κάνει τα εβδομαδιαία ψώνια της σε online σούπερ μάρκετ)
  • Οι κυριότερες κατηγορίες που αγοράζουν οι καταναλωτές από το σούπερ μάρκετ είναι τρόφιμα, καλλυντικά και έτοιμο φαγητό
  • Φαίνεται ότι υπάρχει σύνδεση των αγορών στα σούπερ μάρκετ με συγκεκριμένα missions (αγοραστικές αποστολές), όπως πχ η αγορά υλικών για την προετοιμασία των κύριων ή συμπληρωματικών γευμάτων
  • Παρατηρείται μία διαχρονική μείωση των αγορών
  • Σημαντικότερα κριτήρια επιλογής προϊόντων παραμένουν οι τιμές και η ποιότητα
  • Η αγοραστική εμπειρία επίσης θεωρείται σημαντική, κυρίως όσον αφορά στην εξυπηρέτηση από το προσωπικό, την ταχύτητα, την άνεση και την προϊοντική ποικιλία
  • Ο ρόλος των προσφορών παραμένει καταλυτικός, αλλά το 45% των καταναλωτών που εστιάζει σε αυτές δηλώνει ότι μπερδεύεται πλέον από το πλήθος τους
  • Ο καταναλωτής εκτιμά ότι επιτυγχάνει μέσω των προσφορών εξοικονόμηση της τάξης του 12%

Οι προβλέψεις για το 2018: Κρίσιμος ο ρόλος του ΑΕΠ
Ο κ. Παναγιώτης Μπορέτος Αναπλητωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Εμπορικός Διευθυντής, IRI Hellas, παρουσίασε το θέμα: «Super Markets: Overview 2017 - Forecasting 2018». Τα σημαντικότερα ευρήματα από το σύνολο της αγοράς το 2017 συνοψίζονται στα εξής:

  • Καταγράφεται μία θετική τάση σε όγκο και αξία για το 2017 και μία μικρή μείωση της ανεργίας του πρώτους δέκα μήνες του 2017
  • Τα προϊόντα σταθερού barcode (FMCG) παρουσίασαν μία αύξηση 3,4% σε όγκο και 2,3% σε αξία, ενώ τα επί ζυγίω 6% σε αξία και 5,8 % σε όγκο
  • Παρόλα αυτά, η τάση της διετίας παραμένει αρνητική και προέρχεται κυρίως από τα προϊόντα FMCG, αφού τα επί ζυγίω παρουσιάζουν μία σταθεροποίηση.
  • Τα επί ζυγίω προϊόντα και οι κατηγορίες των τροφίμων και ποτών παρουσιάζουν τη σημαντικότερη αύξηση σε αξία στα σούπερ μάρκετ / υπέρ μάρκετ το 2017
  • Από τον Απρίλιο του 2017, οι 5 μεγαλύτεροι λιανέμποροι φαίνεται να έχουν καλύτερη επίδοση (8,1%), συγκρινόμενοι με την συνολική αγορά (7,4%)
  • Η πρόβλεψη για το 2018 είναι ότι θα συνεχιστεί η θετική τάση (με αύξηση του ΑΕΠ κατά 1,28% προβλέπεται μία αύξηση τζίρου για τις κατηγορίες FMCG και επί ζυγίω της τάξης του 3,1%, ενώ με αύξηση ΑΕΠ 2,8% προβλέπεται μία αύξηση στις ίδιες κατηγορίες της τάξης του 4,8%) εφόσον έχουμε τις ίδιες συνθήκες στην αγορά. Υποθέτοντας ότι δεν θα υπάρξει αύξηση των καταστημάτων, ο μόνος μακροοικονομικός παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την κατάσταση είναι το ΑΕΠ

Τάσεις και προκλήσεις: Απαραίτητη η αναδιοργάνωση του δικτύου καταστημάτων
Ο κ. Θάνος Μαύρος, Partner Ernst & Young CSE SC&O Head, παρουσίασε το θέμα: «Trends & Challenges in a fast changing retail environment». Στην ομιλία του έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι οι καταναλωτές ζητούν από τις μάρκες value for money, προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και αγοραστική εμπειρία και επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν με πολλούς τρόπους, από τα διαφορετικά αγοραστικά κανάλια, που προσφέρει πλέον η αγορά. Όσον αφορά στην ανάπτυξη του online λιανεμπορίου, σημείωσε πως για τα επόμενα πέντε χρόνια στις αναπτυγμένες αγορές θα κυριαρχούν οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα, αλλά το 38% των καταναλωτών χρησιμοποιεί πολλά κανάλια κατά τα αγοραστικά τους ταξίδια. Σχετικά με τους omnichannel καταναλωτές επεσήμανε πως ξοδεύουν περισσότερα, αλλά δημιουργούν νέες απαιτήσεις εξέλιξης της εφοδιαστικής αλυσίδας, δημιουργώντας επιπρόσθετο κόστος.

Ο κ. Μαύρος μίλησε επίσης για την εξέλιξη της τεχνολογίας, που αυξάνει την αποτελεσματικότητα κατά μήκος της αλυσίδας αξίας και ολοκλήρωσε την παρουσίασή του με την προτροπή προς τις επιχειρήσεις να επανασχεδιάσουν την επιχειρηματική τους στρατηγική, ώστε να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις που αφορούν στην οργάνωση, στις διαδικασίες, στους πελάτες, στις συνεργασίες κ.ά. Ειδικότερα δε για τα σούπερ μάρκετ, δήλωσε πως η μείωση του δικτύου καταστημάτων στη χώρα μας είναι μονόδρομος.

Online grocery: Στα 19,5 εκατ. ευρώ ο τζίρος των βασικών «παικτών»
Κλείνοντας την ενότητα των παρουσιάσεων η κα Έλενα Χαϊλαζοπούλου, Head of eRetail Audit, Convert Group, παρουσίασε το θέμα «Η ελληνική αγορά του Online Grocery: στοιχεία, μεγέθη και καταναλωτική συμπεριφορά». Σύμφωνα με την Convert, ο τζίρος του online grocery εκτιμάται πως το 2017 ανήλθε σε 19,5 εκατ. ευρώ, σε ό,τι αγορά τους βασικούς «παίκτες» (key players) και σε 17,5 εκατ. ευρώ, σε ό,τι αφορά τους δευτερεύοντες (secondary players, όπως multistores, online φαρμακεία, κλπ). Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε μια ανάπτυξη τζίρου της τάξης του 32% σε σχέση με το 2016. Αναφορικά με το μέσο καλάθι αγορών, η κ. Χαϊλαζοπούλου ανέφερε πως, σύμφωνα με το δείγμα του eRetail Audit Market, περιέχει κατά μέσο όρο 34 προϊόντα και έχει μέση αξία περίπου 88,5 ευρώ.

Οι αγορές αυτές γίνονται κατά 70% από desktop και κατά το 10% από tablets, με προτιμώμενες ημέρες για ηλεκτρονικές αγορές την Τετάρτη και την Πέμπτη. Ενδιαφέρον, επίσης, έχει το στοιχείο πως τα τρία κυριότερα κανάλια marketing που επηρέασαν τους καταναλωτές των online σούπερ μάρκετ είναι: direct traffic 30%, Google CPC 31% και organic searches 19%.

σελφ σερβις (T. 481)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION