σελφ σερβις - Γερές ρίζες και συνέχεια με αρχές...

Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπηρεσίες

Γερές ρίζες και συνέχεια με αρχές...

7 Ιανουαρίου 2020 | 09:33 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Editorial

Πιστεύεις πως μπορούν να επιβιώσουν σήμερα ΜΜΕ που επιτρέπουν την ανεξάρτητη δημοσιογραφία;», ρώτησε συνάδελφος σε μια συζήτηση για το πόσο είναι δυνατόν -και επιβάλλεται- να επιδιώκουμε, κόντρα στον καιρό, την προσφορά στο αναγνωστικό κοινό μας όχι εύπεπτης και κατευθυνόμενης ενημέρωσης, αλλά εμπεριστατωμένες απόψεις και τεκμηριωμένα συμπεράσματα. Η απάντηση, που προκύπτει και από την ύπαρξη του σελφ σέρβις, είναι «ναι».

Στην εποχή μας, είναι ελάχιστα τα περιθώρια αντίστασης στην κατάσταση που επικράτησε κυρίως τις τελευταίες δεκαετίες, με την ένταξη των ΜΜΕ στα επενδυτικά πλάνα επιχειρήσεων που δεν έχουν καμία σχέση με τη δημοσιογραφία. Δυστυχώς, ο βασικός τους στόχος τους, ήτοι ο ευνουχισμός των δημοσιογράφων και η προώθηση ξένων προς το λειτούργημα της ενημέρωσης συμφερόντων, εν πολλοίς επετεύχθη...

Την ευθύνη για τον χαρακτήρα του σελφ σέρβις, του κλαδικού περιοδικού που εκδίδει σήμερα το 500 τεύχος του, έχει μια ομάδα, στον πυρήνα της οποίας βρίσκονται συνεργάτες-επιλογή του δημιουργού του περιοδικού, του Τάκη Μιχαηλίδη. Ήταν ο άνθρωπος που διέβλεψε την ανάγκη να έχει ο κλάδος εξειδικευμένη ενημέρωση και υλοποίησε το πρωτοποριακό για τη χώρα μας εγχείρημα το 1972. Ξεκίνησε τη συγκεκριμένη επιχειρηματική δραστηριότητα με βαθιά συναίσθηση πως επρόκειτο για ένα καταρχήν δημοσιογραφικό έργο. Δεν σταμάτησε ποτέ να βλέπει το περιοδικό, όπως και τις άλλες εκδόσεις που ακολούθησαν, με τα μάτια ενός δημοσιογράφου με αρχές. Το περιοδικό σε όλη την πορεία του κατέγραφε και ανέλυε την πραγματικότητα του κλάδου, φέρνοντας παράλληλα σε επαφή ένα κοινό που εκπαιδευόταν στις αυξημένες απαιτήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου, δηλαδή τα στελέχη όλων των βαθμίδων, από διευθυντές καταστημάτων έως την ανώτερη διοίκηση και τους ιδιοκτήτες των αλυσίδων, με πρωτοποριακές ιδέες και πρακτικές.

Στις σελίδες του περιοδικού παρουσιάστηκαν και σχολιάστηκαν θεσμικές παρεμβάσεις, νομοθετικές αλλαγές, πιλοτικές εφαρμογές, αλλαγές στρατηγικής… Μέσα από τα άρθρα του η αγορά είχε πληροφόρηση που ξεπερνούσε τα προφανή των εταιρικών ανακοινώσεων, για τις ισχυρές αναταράξεις από την είσοδο πολυεθνικών παικτών, την εντεινόμενη συγκέντρωση, την πίεση που δέχονταν οι μικρότεροι «παίκτες», αλλά και για τις προδιαγεγραμμένες και μη -ακόμη και σκανδαλώδεις- πτωχεύσεις, εξαγορές, αποχωρήσεις ή υποβαθμίσεις θυγατρικών μεγάλων προμηθευτών.

Όπως στο σύνολό τους τα ΜΜΕ, έτσι και το περιοδικό δέχθηκε την πίεση της κρίσης και των επιπτώσεων των υφεσιακών πολιτικών που εφαρμόστηκαν στη χώρα, καταφέρνοντας να μην χάσει την ταυτότητά του και να παραμείνει τελικά το μόνο εξειδικευμένο περιοδικό για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Το σελφ σέρβις εξελίχθηκε μαζί με την αγορά των σούπερ μάρκετ, σχεδόν από τη γέννησή της, δυνάμωσε μαζί της τη δεκαετία του ’90, ανέλυσε την είσοδό της στον νέο αιώνα, μπήκε μαζί της στην πρώτη δεκαετία του και εξακολουθεί να αναζητά, υπό νέα ιδιοκτησία από το 2010, τρόπους μετάδοσης ρηξικέλευθων ιδεών και πρόκλησης γόνιμου διαλόγου, σχετικά με τον ρόλο του κλάδου στις ερχόμενες κρίσιμες δεκαετίες.

Δεν σταματάμε να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε νέα πλάνα, τόσο στον τομέα της έντυπης και ηλεκτρονικής δημοσιογραφίας όσο και των εκδηλώσεων ενημέρωσης και διαλόγου. Εξακολουθούμε, όμως, να ρίχνουμε το μεγαλύτερο βάρος στην έντυπη δημοσιογραφία, που, κόντρα σε απαισιόδοξες και μη επαρκώς τεκμηριωμένες προβλέψεις, όχι μόνο επιβιώνει, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις ισχυροποιείται. Πιστεύουμε πως, παρά το γεγονός ότι το λιανεμπόριο έχει εξελιχθεί και δεν χρειάζεται πλέον τα φώτα της βιομηχανίας για να εκσυγχρονισθεί, η ανάγκη για εξειδικευμένη ανάλυση είναι σήμερα ακόμη μεγαλύτερη, δεδομένης της πολυπλοκότητας των αλλαγών και της μεγέθυνσης των απαιτήσεων του ανταγωνισμού, εγχώριου και διεθνούς. Γνωρίζοντας αυτή την ανάγκη, εντείνουμε τις προσπάθειες για παραγωγή αξιόλογου δημοσιογραφικού έργου. Το τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας πιστεύουμε πως το αποδεικνύει.

Στη συνολική πορεία μας, κάναμε υποχωρήσεις, χωρίς όμως να διαπραγματευόμαστε την τήρηση βασικών αρχών της δημοσιογραφίας. Η επιβίωση και η ενδυνάμωση του σελφ σέρβις επιβεβαιώνουν πως η προσήλωση σε υγιείς αρχές φέρνει κέρδος, συχνά μεγαλύτερο της ευκαιριακής χειραγώγησης του κοινού, που απαξιώνει τελικά το ίδιο το μέσο και τους συντελεστές του. Γι΄αυτό μπορούμε χωρίς ίχνος έπαρσης να πούμε πως αξίζει να γιορτάσουμε τα 500 τεύχη!

σελφ σερβις (T. 500)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION